Por favor use este identificador para citas ou ligazóns a este item: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50502
Título: Стратегії підвищення конкурентоспроможності ресторанного бізнесу в умовах воєнної економіки (на прикладі ресторану «Міракс»)
Outros títulos: Strategies for increasing the competitiveness of the restaurant business in a wartime economy (Restaurant “Mirax” as a case of study)
Authors: Лисий, Артур Петрович
Lysyi, Artur
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна
Bibliographic description (Ukraine): Лисий А.П. Стратегії підвищення конкурентоспроможності ресторанного бізнесу в умовах воєнної економіки (на прикладі ресторану «Міракс») : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 241 - готельно-ресторанна справа / наук. кер. Л. Я. Малюта. Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025. 108 с.
Data de edición: Dec-2025
Submitted date: Dec-2025
Date of entry: 20-Dec-2025
Editor: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Country (code): UA
Place of the edition/event: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Supervisor: Малюта, Людмила Ярославівна
Malіuta, Lіudmуla
UDC: 658.64
Palabras chave: інновації
конкуренція
конкурентоспроможність
ринок ресторанних послуг і сервісу
стратегії
innovation
competition
competitiveness
restaurant and service market
strategies
Page range: 1-108
Resumo: Лисий А.П. Стратегії підвищення конкурентоспроможності ресторанного бізнесу в умовах воєнної економіки (на прикладі ресторану «Міракс») Кваліфікаційна робота магістра (108 с., 7 рис., 11 табл., 43 літ. джерел) за спеціальністю 241 «Готельно-ресторанна справа». Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя. Факультет економіки та менеджменту. Тернопіль, 2025. У даній кваліфікаційній роботі магістра обґрунтовано стратегії підвищення конкурентоспроможності ресторанного бізнесу в умовах воєнної економіки. У контексті цього досліджено теоретико-методичні засади формування конкурентоспроможності ресторанного бізнесу в сучасних умовах, проаналізовано виробничо-господарську та операційну діяльність ресторану «Міракс» та представлено оцінку конкурентного середовища ведення бізнесу й його стратегічну позицію на ринку регіону, запропоновано ключові напрями підвищення конкурентоспроможності досліджуваного підприємства в умовах воєнної економіки. Практична значимість роботи. Результати проведеного дослідження створюють основу для подальших досліджень й практичного вирішення проблеми формування стратегії підвищення конкурентоспроможності ресторанного бізнесу в умовах воєнної економіки і можуть бути використані досліджуваним підприємством – рестораном «Міракс» для покращення його діяльності.
Lysyi A.P. Strategies for increasing the competitiveness of the restaurant business in a wartime economy (Restaurant “Mirax” as a case of study) Qualification work of the master (108 p., 7 fig., 11 tabl., 43 lit. sources) on a specialty 241 "Hotel and restaurant business". Ternopil Ivan Pul'uj National Technical University. Faculty of Economics and Management. Ternopil, 2025. In this master’s qualification thesis, strategies for enhancing the competitiveness of the restaurant business under the conditions of a wartime economy are substantiated. Within this context, the theoretical and methodological foundations of forming the competitiveness of the restaurant business in modern conditions are examined. The production, economic, and operational activities of the restaurant “Mirax” are analyzed, and an assessment of the competitive business environment and its strategic position in the regional market is presented. Key directions for improving the competitiveness of the studied enterprise under wartime economic conditions are proposed. Practical significance of the study. The results of the conducted research form a basis for further studies and for the practical solution of the problem of developing strategies to enhance the competitiveness of the restaurant business under wartime economic conditions. They may also be used by the studied enterprise – the restaurant “Mirax”– to improve its operational performance.
Content: ЗМІСТ ВСТУП.......................................................................................................................... 8 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ В УМОВАХ ВОЄННОЇ ЕКОНОМІКИ.......................................................................................... 12 1.1. Економічна сутність та еволюція концепту конкурентоспроможності підприємств ресторанного господарства ............................................................ 12 1.2. Особливості функціонування та ризики ресторанного бізнесу в умовах воєнної економіки.................................................................................................. 19 1.3. Теоретичні підходи до стратегічного управління конкурентоспроможністю ресторанного бізнесу............................................... 24 Висновки до розділу 1 .......................................................................................... 31 РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ ВИРОБНИЧО-ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА КОНКУРЕНТНОГО СТАНОВИЩА РЕСТОРАНУ «MIRAX»............................. 33 2.1. Організаційно-економічна характеристика ресторану «Mirax» та оцінювання кадрового потенціалу....................................................................... 33 2.2. Аналіз виробничо-сервісних процесів та операційної ефективності ресторану «Mirax»................................................................................................. 40 2.3. Аналіз конкурентного середовища та стратегічної позиції ресторану «Mirax» ................................................................................................................... 46 Висновки до розділу 2 .......................................................................................... 60 РОЗДІЛ 3. СТРАТЕГІЧНІ НАПРЯМИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ РЕСТОРАНУ «MIRAX» В УМОВАХ ВОЄННОЇ ЕКОНОМІКИ.......................................................................................... 63 3.1. Розроблення стратегічних напрямів розвитку ресторану «Mirax» ........... 63 3.2. Обґрунтування проектів підвищення конкурентоспроможності: сервісні, операційні та технологічні інновації................................................................... 69 3.3. Реалізація маркетингової та комунікаційної стратегії ресторану в умовах воєнної економіки.................................................................................................. 75 Висновки до розділу 3 .......................................................................................... 85 РОЗДІЛ 4. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ .............................................................................................................. 87 4.1. Стан охорони праці в ресторані «Mirax» ..................................................... 87 4.2. Забезпечення гігієни та санітарії праці в ресторані «Mirax»..................... 89 4.3. Безпека в надзвичайних ситуаціях з урахуванням воєнного стану........... 92 Висновки до розділу 4 .......................................................................................... 95 ВИСНОВКИ............................................................................................................... 98 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ............................................................... 104
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50502
Copyright owner: © Лисий А.П., 2025
References (Ukraine): 1. Бутельський Я. Ю. Management systems in the restaurant business: classification and features. Scientific Notes of Lviv University of Business and Law. 2024. No 40. С. 70–76. URL: https://nzlubp.org.ua/index.php/journal/article/view/1064.
2. Владимир О. М., Малюта Л. Я., Рудан В. Я. Особливості функціонування сфери гостинності та туризму на засадах інклюзивності: міжнародний досвід та українські реалії. Інклюзивна економіка. 2025. No 3(09). С. 24–32.
3. Владимир О., Малюта Л., Рудан В. Інтеграція дизайну в готельноресторанний бізнес: ефекти для туризму та розвитку місцевих громад. Економічний аналіз. 2022. Том 32. No 3. С. 307-313.
4. Грузинський ресторан "Хінкальня", Тернопіль. List.in.ua. URL: https://list.in.ua/%D0%A2%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D1% 96%D0%BB%D1%8C/places/hinkalnya.
5. Даниленко-Кульчицька В.А. Вплив війни на готельно-ресторанний бізнес України. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2022. No 6. С. 19–23.
6. Дубицька Л., Примак Т. Підвищення конкурентоспроможності підприємств сфери гостинності. Економіка та суспільство. 2021. No 23. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-23-11
7. Камушков О., Жилко О., Незвещук-Когут Т. Технології автоматизації системи управління у закладах ресторанного господарства. Економіка та суспільство. 2022. No 43. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-48
8. Кіш Г. Інноваційні технології в діяльності готельно-ресторанних підприємств. Актуальні питання у сучасній науці. 2023. No 6 (12). С. 65–77.
9. Коваль О. Конкурентоспроможність підприємств HoReCa в контексті сталого післявоєнного відновлення: інтеграція ресурсного підходу, брендингу територій та соціальної інклюзії. Економіка та суспільство. 2025. No 79. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-79-158
10. Коваль О., Катюха Д. Стратегії адаптації готельно-ресторанного бізнесу в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення в Україні. Соціальний розвиток: економіко-правові проблеми. 2025. No1. С. 72–78. DOI: 10.70651/3083- 6018/2025.1.09.
11. Кондратюк О. М. Основи менеджменту в готельно-ресторанному бізнесі : навч. посібник. Харків : Факт, 2017. 304 с.
12. Круковська О. Менеджмент готельно-ресторанного бізнесу в Україні. Innovations and Technologies in the Service Sphere and Food Industry. 2024. No 1(11). С. 11–15. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-4949.1(11).2024.2
13. Кувіка Г. Критерії визначення конкурентоспроможності закладів сфери гостинності. Трансформаційна економіка. 2024. No 1(06). С. 33–36. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8141/2024-6-6
14. Кузьменко І. Ю. Організація та управління на підприємствах готельного господарства : навч. посібник. Київ : Кондор, 2018. 288 с.
15. Кушнірук В., Величко О., Коваль О. Управління бізнес-процесами в готельно-ресторанному бізнесі. Економіка та суспільство. 2023. No 47. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2157/2086
16. Лисий А. Стратегії підвищення конкурентоспроможності ресторанного бізнесу в умовах воєнної економіки // Сталий, інклюзивний, смарт розвиток: наукові підходи до вирішення сучасних глобальних і локальних викликів : тези доп. Другої Всеукр. наук.-практ. конф., 24 жовт. 2025 р., Тернопіль. ГО «Науково- аналітична спілка». Тернопіль, 2025. С. 58–59.
17. Літовка-Деменіна С., Григор'єва Л., Кущ Л., Гриндій О., Іваненко В. Конкурентоспроможність та інноваційний розвиток підприємств готельно- ресторанного і туристичного бізнесу. Наука і техніка сьогодні. 2024. No 11(39). С. 317–324. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2024-11(39)-317-324
18. Малюга Л. М., Загороднюк О. В. Конкурентоспроможність підприємств ресторанного бізнесу. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2020. No 25. С. 241–245.
19. Носирєв О. О. Конкурентоспроможність та інноваційний розвиток підприємств готельно-ресторанного і туристичного бізнесу. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. 2022. No 11–12(300–301). С. 110–122.
20. Павлова С. Управління якістю послуг ресторану через механізми впровадження внутрішніх стандартів обслуговування. Економіка та суспільство. 2021. No 34. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-18
21. Пивоварна ресторація "Ковчег", Тернопіль. Top20. URL: https://top20.ua/ternopil/restorani/kovcheg.html.
22. Приходько Д. О. Теоретичні аспекти конкурентоспроможності ресторанів японської кухні. Глобальні та національні проблеми економіки. 2016. Вип. 14. С. 516–521.
23. Прокопець Я., Несторишен І., Рудніченко Є. Конкурентоспроможність підприємств туризму та готельно-ресторанної справи: системний підхід до управління. Development Service Industry Management. 2024. No 3. С. 235–238. DOI: https://doi.org/10.31891/dsim-2024-7(35)
24. Ресторан "Mirax". List.in.ua. URL: https://list.in.ua/Тернопіль/places/mirax.
25. Рибакова С., Миронов Д. Сучасні системи автоматизації управління закладами ресторанного господарства. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки». 2023. No 2(108). С. 69–74. DOI: https://doi.org/10.37734/2409-6873-2023-2-9
26. Смачно і в тренді: ТОП закладів у Тернополі з крутим інтер’єром. 20 хвилин Тернопіль. 09.08.2021. URL: https://te.20minut.ua/Podii/smachno-i-v-trendi- top-zakladiv-u-ternopoli-z-krutim-intererom-11280639.html.
27. Ставська Ю. В. Ринок HoReCa під час війни в Україні: поточний стан та ключові тенденції. Економіка, фінанси, менеджмент: актуальні питання науки і практики. 2023. No 1 (63). С. 48–60. DOI: 10.37128/2411-4413-2023-1-4.
28. Стамат В. М. Сучасні тенденції менеджменту ресторанного бізнесу. Modern Economics. 2022. No 36. С. 130–136.
29. Сусіденко В. Т., Підлипний Ю. В., Гуштан Т. В., Каганець-Гаврилко Л. П. Роль інформаційних технологій в готельно-ресторанному бізнесі. Академічні візії. 2025. No 42. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.15306391
30. Федишин І., Бойко А. Забезпечення конкурентоспроможності підприємств індустрії гостинності. Соціально-економічні проблеми і держава. 2023. Вип. 2(29). С. 90–101. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2023/23fibpih.pdf
31. Хінкальня Тернопіль – доставка страв. Khinkalnya. URL: https://khinkalnya.com.ua/ternopil.
32. Хінкальня, мережа ресторанів грузинської кухні у Тернополі. Top20. URL: https://top20.ua/ternopil/restorani/khinkalnya.html.
33. Чаркіна Т. Ю., Марценюк Л. В., Задоя В. О., Пікуліна О. В. Стратегічні напрями управління готельно-ресторанним бізнесом в умовах кризи. Економіка та держава. 2021. No 2. С. 19–23. DOI: https://doi.org/10.32702/2306- 6806.2021.2.19
34. Шерстюк Р. П., Мельник Л. М., Стойко І. І. Підприємства ресторанного господарства в індустрії туризму: проблеми і перспективні рішення // Маркетинг 4.0: стратегічні імперативи та сучасні тенденції : монографія. Тернопіль, 2021. С. 307–318.
35. Яремко З.М., Тимошук С.В., Третяк О.І. Охорона праці: навч. посіб. 109 Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2010. 234 с.
36. Barney J. Firm resources and sustained competitive advantage. Journal of Management. 1991. Vol. 17, No. 1. P. 99–120.
37. MIRAX (@mirax.restaurant) [Instagram]. URL: https://www.instagram.com/mirax.restaurant.
38. MIRAX, Ternopil – menu, prices and reviews. Restaurant Guru. 05.09.2025. URL: https://restaurantguru.com/MIRAX-Ternopil.
39. Mirax, ресторан у Тернополі – 204 реальних відгуки. Top20. URL: https://top20.ua/ternopil/restorani/mirax.html.
40. Porter M. E. Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York : Free Press, 1980. 396 p.
41. Smith A. An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations. London : W. Strahan and T. Cadell, 1776. 1146 p.
42. Teece D. J., Pisano G., Shuen A. Dynamic capabilities and strategic management. Strategic Management Journal. 1997. Vol. 18, No. 7. P. 509–533.
43. Wernerfelt B. A resource-based view of the firm. Strategic Management Journal. 1984. Vol. 5, No. 2. P. 171–180.
Content type: Master Thesis
Aparece nas Coleccións241 — готельно-ресторанна справа

Arquivos neste item
Arquivo Descrición TamañoFormato 
Авторська довідка_Лисий.doc48 kBMicrosoft WordVer/abrir
dyplom_Lysyi A_P_2025.pdf1,46 MBAdobe PDFVer/abrir


Todos os documentos en Dspace estan protexidos por copyright, con todos os dereitos reservados

Ferramentas administrativas