Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50502
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.advisorМалюта, Людмила Ярославівна-
dc.contributor.advisorMalіuta, Lіudmуla-
dc.contributor.authorЛисий, Артур Петрович-
dc.contributor.authorLysyi, Artur-
dc.date.accessioned2025-12-20T14:27:28Z-
dc.date.available2025-12-20T14:27:28Z-
dc.date.issued2025-12-
dc.date.submitted2025-12-
dc.identifier.citationЛисий А.П. Стратегії підвищення конкурентоспроможності ресторанного бізнесу в умовах воєнної економіки (на прикладі ресторану «Міракс») : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 241 - готельно-ресторанна справа / наук. кер. Л. Я. Малюта. Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025. 108 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50502-
dc.description.abstractЛисий А.П. Стратегії підвищення конкурентоспроможності ресторанного бізнесу в умовах воєнної економіки (на прикладі ресторану «Міракс») Кваліфікаційна робота магістра (108 с., 7 рис., 11 табл., 43 літ. джерел) за спеціальністю 241 «Готельно-ресторанна справа». Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя. Факультет економіки та менеджменту. Тернопіль, 2025. У даній кваліфікаційній роботі магістра обґрунтовано стратегії підвищення конкурентоспроможності ресторанного бізнесу в умовах воєнної економіки. У контексті цього досліджено теоретико-методичні засади формування конкурентоспроможності ресторанного бізнесу в сучасних умовах, проаналізовано виробничо-господарську та операційну діяльність ресторану «Міракс» та представлено оцінку конкурентного середовища ведення бізнесу й його стратегічну позицію на ринку регіону, запропоновано ключові напрями підвищення конкурентоспроможності досліджуваного підприємства в умовах воєнної економіки. Практична значимість роботи. Результати проведеного дослідження створюють основу для подальших досліджень й практичного вирішення проблеми формування стратегії підвищення конкурентоспроможності ресторанного бізнесу в умовах воєнної економіки і можуть бути використані досліджуваним підприємством – рестораном «Міракс» для покращення його діяльності.uk_UA
dc.description.abstractLysyi A.P. Strategies for increasing the competitiveness of the restaurant business in a wartime economy (Restaurant “Mirax” as a case of study) Qualification work of the master (108 p., 7 fig., 11 tabl., 43 lit. sources) on a specialty 241 "Hotel and restaurant business". Ternopil Ivan Pul'uj National Technical University. Faculty of Economics and Management. Ternopil, 2025. In this master’s qualification thesis, strategies for enhancing the competitiveness of the restaurant business under the conditions of a wartime economy are substantiated. Within this context, the theoretical and methodological foundations of forming the competitiveness of the restaurant business in modern conditions are examined. The production, economic, and operational activities of the restaurant “Mirax” are analyzed, and an assessment of the competitive business environment and its strategic position in the regional market is presented. Key directions for improving the competitiveness of the studied enterprise under wartime economic conditions are proposed. Practical significance of the study. The results of the conducted research form a basis for further studies and for the practical solution of the problem of developing strategies to enhance the competitiveness of the restaurant business under wartime economic conditions. They may also be used by the studied enterprise – the restaurant “Mirax”– to improve its operational performance.uk_UA
dc.description.tableofcontentsЗМІСТ ВСТУП.......................................................................................................................... 8 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ В УМОВАХ ВОЄННОЇ ЕКОНОМІКИ.......................................................................................... 12 1.1. Економічна сутність та еволюція концепту конкурентоспроможності підприємств ресторанного господарства ............................................................ 12 1.2. Особливості функціонування та ризики ресторанного бізнесу в умовах воєнної економіки.................................................................................................. 19 1.3. Теоретичні підходи до стратегічного управління конкурентоспроможністю ресторанного бізнесу............................................... 24 Висновки до розділу 1 .......................................................................................... 31 РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ ВИРОБНИЧО-ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА КОНКУРЕНТНОГО СТАНОВИЩА РЕСТОРАНУ «MIRAX»............................. 33 2.1. Організаційно-економічна характеристика ресторану «Mirax» та оцінювання кадрового потенціалу....................................................................... 33 2.2. Аналіз виробничо-сервісних процесів та операційної ефективності ресторану «Mirax»................................................................................................. 40 2.3. Аналіз конкурентного середовища та стратегічної позиції ресторану «Mirax» ................................................................................................................... 46 Висновки до розділу 2 .......................................................................................... 60 РОЗДІЛ 3. СТРАТЕГІЧНІ НАПРЯМИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ РЕСТОРАНУ «MIRAX» В УМОВАХ ВОЄННОЇ ЕКОНОМІКИ.......................................................................................... 63 3.1. Розроблення стратегічних напрямів розвитку ресторану «Mirax» ........... 63 3.2. Обґрунтування проектів підвищення конкурентоспроможності: сервісні, операційні та технологічні інновації................................................................... 69 3.3. Реалізація маркетингової та комунікаційної стратегії ресторану в умовах воєнної економіки.................................................................................................. 75 Висновки до розділу 3 .......................................................................................... 85 РОЗДІЛ 4. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ .............................................................................................................. 87 4.1. Стан охорони праці в ресторані «Mirax» ..................................................... 87 4.2. Забезпечення гігієни та санітарії праці в ресторані «Mirax»..................... 89 4.3. Безпека в надзвичайних ситуаціях з урахуванням воєнного стану........... 92 Висновки до розділу 4 .......................................................................................... 95 ВИСНОВКИ............................................................................................................... 98 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ............................................................... 104uk_UA
dc.format.extent1-108-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.subjectінноваціїuk_UA
dc.subjectконкуренціяuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможністьuk_UA
dc.subjectринок ресторанних послуг і сервісуuk_UA
dc.subjectстратегіїuk_UA
dc.subjectinnovationuk_UA
dc.subjectcompetitionuk_UA
dc.subjectcompetitivenessuk_UA
dc.subjectrestaurant and service marketuk_UA
dc.subjectstrategiesuk_UA
dc.titleСтратегії підвищення конкурентоспроможності ресторанного бізнесу в умовах воєнної економіки (на прикладі ресторану «Міракс»)uk_UA
dc.title.alternativeStrategies for increasing the competitiveness of the restaurant business in a wartime economy (Restaurant “Mirax” as a case of study)uk_UA
dc.typeMaster Thesisuk_UA
dc.rights.holder© Лисий А.П., 2025uk_UA
dc.coverage.placenameТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.subject.udc658.64uk_UA
dc.relation.references1. Бутельський Я. Ю. Management systems in the restaurant business: classification and features. Scientific Notes of Lviv University of Business and Law. 2024. No 40. С. 70–76. URL: https://nzlubp.org.ua/index.php/journal/article/view/1064.uk_UA
dc.relation.references2. Владимир О. М., Малюта Л. Я., Рудан В. Я. Особливості функціонування сфери гостинності та туризму на засадах інклюзивності: міжнародний досвід та українські реалії. Інклюзивна економіка. 2025. No 3(09). С. 24–32.uk_UA
dc.relation.references3. Владимир О., Малюта Л., Рудан В. Інтеграція дизайну в готельноресторанний бізнес: ефекти для туризму та розвитку місцевих громад. Економічний аналіз. 2022. Том 32. No 3. С. 307-313.uk_UA
dc.relation.references4. Грузинський ресторан "Хінкальня", Тернопіль. List.in.ua. URL: https://list.in.ua/%D0%A2%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D1% 96%D0%BB%D1%8C/places/hinkalnya.uk_UA
dc.relation.references5. Даниленко-Кульчицька В.А. Вплив війни на готельно-ресторанний бізнес України. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2022. No 6. С. 19–23.uk_UA
dc.relation.references6. Дубицька Л., Примак Т. Підвищення конкурентоспроможності підприємств сфери гостинності. Економіка та суспільство. 2021. No 23. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-23-11uk_UA
dc.relation.references7. Камушков О., Жилко О., Незвещук-Когут Т. Технології автоматизації системи управління у закладах ресторанного господарства. Економіка та суспільство. 2022. No 43. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-48uk_UA
dc.relation.references8. Кіш Г. Інноваційні технології в діяльності готельно-ресторанних підприємств. Актуальні питання у сучасній науці. 2023. No 6 (12). С. 65–77.uk_UA
dc.relation.references9. Коваль О. Конкурентоспроможність підприємств HoReCa в контексті сталого післявоєнного відновлення: інтеграція ресурсного підходу, брендингу територій та соціальної інклюзії. Економіка та суспільство. 2025. No 79. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-79-158uk_UA
dc.relation.references10. Коваль О., Катюха Д. Стратегії адаптації готельно-ресторанного бізнесу в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення в Україні. Соціальний розвиток: економіко-правові проблеми. 2025. No1. С. 72–78. DOI: 10.70651/3083- 6018/2025.1.09.uk_UA
dc.relation.references11. Кондратюк О. М. Основи менеджменту в готельно-ресторанному бізнесі : навч. посібник. Харків : Факт, 2017. 304 с.uk_UA
dc.relation.references12. Круковська О. Менеджмент готельно-ресторанного бізнесу в Україні. Innovations and Technologies in the Service Sphere and Food Industry. 2024. No 1(11). С. 11–15. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-4949.1(11).2024.2uk_UA
dc.relation.references13. Кувіка Г. Критерії визначення конкурентоспроможності закладів сфери гостинності. Трансформаційна економіка. 2024. No 1(06). С. 33–36. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8141/2024-6-6uk_UA
dc.relation.references14. Кузьменко І. Ю. Організація та управління на підприємствах готельного господарства : навч. посібник. Київ : Кондор, 2018. 288 с.uk_UA
dc.relation.references15. Кушнірук В., Величко О., Коваль О. Управління бізнес-процесами в готельно-ресторанному бізнесі. Економіка та суспільство. 2023. No 47. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2157/2086uk_UA
dc.relation.references16. Лисий А. Стратегії підвищення конкурентоспроможності ресторанного бізнесу в умовах воєнної економіки // Сталий, інклюзивний, смарт розвиток: наукові підходи до вирішення сучасних глобальних і локальних викликів : тези доп. Другої Всеукр. наук.-практ. конф., 24 жовт. 2025 р., Тернопіль. ГО «Науково- аналітична спілка». Тернопіль, 2025. С. 58–59.uk_UA
dc.relation.references17. Літовка-Деменіна С., Григор'єва Л., Кущ Л., Гриндій О., Іваненко В. Конкурентоспроможність та інноваційний розвиток підприємств готельно- ресторанного і туристичного бізнесу. Наука і техніка сьогодні. 2024. No 11(39). С. 317–324. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2024-11(39)-317-324uk_UA
dc.relation.references18. Малюга Л. М., Загороднюк О. В. Конкурентоспроможність підприємств ресторанного бізнесу. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2020. No 25. С. 241–245.uk_UA
dc.relation.references19. Носирєв О. О. Конкурентоспроможність та інноваційний розвиток підприємств готельно-ресторанного і туристичного бізнесу. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. 2022. No 11–12(300–301). С. 110–122.uk_UA
dc.relation.references20. Павлова С. Управління якістю послуг ресторану через механізми впровадження внутрішніх стандартів обслуговування. Економіка та суспільство. 2021. No 34. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-18uk_UA
dc.relation.references21. Пивоварна ресторація "Ковчег", Тернопіль. Top20. URL: https://top20.ua/ternopil/restorani/kovcheg.html.uk_UA
dc.relation.references22. Приходько Д. О. Теоретичні аспекти конкурентоспроможності ресторанів японської кухні. Глобальні та національні проблеми економіки. 2016. Вип. 14. С. 516–521.uk_UA
dc.relation.references23. Прокопець Я., Несторишен І., Рудніченко Є. Конкурентоспроможність підприємств туризму та готельно-ресторанної справи: системний підхід до управління. Development Service Industry Management. 2024. No 3. С. 235–238. DOI: https://doi.org/10.31891/dsim-2024-7(35)uk_UA
dc.relation.references24. Ресторан "Mirax". List.in.ua. URL: https://list.in.ua/Тернопіль/places/mirax.uk_UA
dc.relation.references25. Рибакова С., Миронов Д. Сучасні системи автоматизації управління закладами ресторанного господарства. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки». 2023. No 2(108). С. 69–74. DOI: https://doi.org/10.37734/2409-6873-2023-2-9uk_UA
dc.relation.references26. Смачно і в тренді: ТОП закладів у Тернополі з крутим інтер’єром. 20 хвилин Тернопіль. 09.08.2021. URL: https://te.20minut.ua/Podii/smachno-i-v-trendi- top-zakladiv-u-ternopoli-z-krutim-intererom-11280639.html.uk_UA
dc.relation.references27. Ставська Ю. В. Ринок HoReCa під час війни в Україні: поточний стан та ключові тенденції. Економіка, фінанси, менеджмент: актуальні питання науки і практики. 2023. No 1 (63). С. 48–60. DOI: 10.37128/2411-4413-2023-1-4.uk_UA
dc.relation.references28. Стамат В. М. Сучасні тенденції менеджменту ресторанного бізнесу. Modern Economics. 2022. No 36. С. 130–136.uk_UA
dc.relation.references29. Сусіденко В. Т., Підлипний Ю. В., Гуштан Т. В., Каганець-Гаврилко Л. П. Роль інформаційних технологій в готельно-ресторанному бізнесі. Академічні візії. 2025. No 42. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.15306391uk_UA
dc.relation.references30. Федишин І., Бойко А. Забезпечення конкурентоспроможності підприємств індустрії гостинності. Соціально-економічні проблеми і держава. 2023. Вип. 2(29). С. 90–101. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2023/23fibpih.pdfuk_UA
dc.relation.references31. Хінкальня Тернопіль – доставка страв. Khinkalnya. URL: https://khinkalnya.com.ua/ternopil.uk_UA
dc.relation.references32. Хінкальня, мережа ресторанів грузинської кухні у Тернополі. Top20. URL: https://top20.ua/ternopil/restorani/khinkalnya.html.uk_UA
dc.relation.references33. Чаркіна Т. Ю., Марценюк Л. В., Задоя В. О., Пікуліна О. В. Стратегічні напрями управління готельно-ресторанним бізнесом в умовах кризи. Економіка та держава. 2021. No 2. С. 19–23. DOI: https://doi.org/10.32702/2306- 6806.2021.2.19uk_UA
dc.relation.references34. Шерстюк Р. П., Мельник Л. М., Стойко І. І. Підприємства ресторанного господарства в індустрії туризму: проблеми і перспективні рішення // Маркетинг 4.0: стратегічні імперативи та сучасні тенденції : монографія. Тернопіль, 2021. С. 307–318.uk_UA
dc.relation.references35. Яремко З.М., Тимошук С.В., Третяк О.І. Охорона праці: навч. посіб. 109 Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2010. 234 с.uk_UA
dc.relation.references36. Barney J. Firm resources and sustained competitive advantage. Journal of Management. 1991. Vol. 17, No. 1. P. 99–120.uk_UA
dc.relation.references37. MIRAX (@mirax.restaurant) [Instagram]. URL: https://www.instagram.com/mirax.restaurant.uk_UA
dc.relation.references38. MIRAX, Ternopil – menu, prices and reviews. Restaurant Guru. 05.09.2025. URL: https://restaurantguru.com/MIRAX-Ternopil.uk_UA
dc.relation.references39. Mirax, ресторан у Тернополі – 204 реальних відгуки. Top20. URL: https://top20.ua/ternopil/restorani/mirax.html.uk_UA
dc.relation.references40. Porter M. E. Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York : Free Press, 1980. 396 p.uk_UA
dc.relation.references41. Smith A. An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations. London : W. Strahan and T. Cadell, 1776. 1146 p.uk_UA
dc.relation.references42. Teece D. J., Pisano G., Shuen A. Dynamic capabilities and strategic management. Strategic Management Journal. 1997. Vol. 18, No. 7. P. 509–533.uk_UA
dc.relation.references43. Wernerfelt B. A resource-based view of the firm. Strategic Management Journal. 1984. Vol. 5, No. 2. P. 171–180.uk_UA
dc.contributor.affiliationТернопільський національний технічний університет вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Українаuk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Koleksiyonlarda Görünür:241 — готельно-ресторанна справа

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Авторська довідка_Лисий.doc48 kBMicrosoft WordGöster/Aç
dyplom_Lysyi A_P_2025.pdf1,46 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.

Yönetim Araçları