Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48806
Title: Удосконалення організаційно-управлінської структури підприємства ресторанного господарства (на прикладі ресторану «На дубах»)
Other Titles: Improving the Organization and Managerial Structure of the Restaurant Enterprise (“Na Dubakh” Restaurant as a case of study)
Authors: Дмитрів, Аліна Андріївна
Dmytriv, Alina
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна
Bibliographic description (Ukraine): Дмитрів А.А. Удосконалення організаційно-управлінської структури підприємства ресторанного господарства (на прикладі ресторану «На дубах») : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 241 — готельно-ресторанна справа / наук. кер. О. М. Владимир. Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025. 76 с.
Issue Date: Jun-2025
Submitted date: Jun-2025
Date of entry: 17-Jun-2025
Publisher: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Country (code): UA
Place of the edition/event: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Supervisor: Владимир, Ольга Михайлівна
Vladymyr, Olha
Keywords: організаційно-управлінська структура
підприємство
ресторанне господарство
управління
конкурентоспроможність
стратегічний розвиток
персонал
organization and managerial structure
enterprise
restaurant industry
management
competitiveness
strategic development
personnel
Page range: 1-76
Abstract: Дмитрів А. А. Удосконалення організаційно-управлінської структури підприємства ресторанного господарства (на прикладі ресторану «На дубах»). Кваліфікаційна робота бакалавра (76 с., 6 рис., 5 табл., 70 літ. джерел) за спеціальністю 241 «Готельно-ресторанна справа». Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя. Факультет економіки та менеджменту. Тернопіль, 2025. Дана бакалаврська робота присвячена розгляду шляхів удосконалення організаційно-управлінської структури підприємства ресторанного господарства. У процесі дослідження розглянуто теоретичні аспекти організаційно-управлінської структури підприємства ресторанного господарства. У роботі досліджено особливості діяльності ресторану «На дубах». З метою удосконалення організаційно-управлінської структури ресторану «На дубах» розроблено нову модель його організаційно-управлінської структури, а також запропоновано шляхи ідвищення ефективності управління персоналом ресторану. Практична значимість роботи. Результати проведеного дослідження створюють основу для подальших досліджень й практичного вирішення проблем удосконалення організаційно-управлінської структури підприємства ресторанного господарства шляхом впровадження запропонованих рекомендацій у роботу ресторану «На дубах».
Dmytriv A.A. Improving the Organizational and Managerial Structure of a Restaurant Enterprise («Na Dubakh» Restaurant as a case of study). Qualification work of a bachelor (76 p., 6 fig., 5 tab., 70 lit.) on a specialty 241 «Hotel and restaurant business». Ternopil Ivan Pul’uj National Technical University. Faculty of Economics and Management. Ternopil, 2025. This bachelor's thesis is devoted to the consideration of ways to improve the organizational and managerial structure of a restaurant enterprise. During the research, theoretical aspects of the organizational and managerial structure of a restaurant enterprise were considered. The peculiarities of the activities of the restaurant «Na Dubakh» are investigated in this bachelor’s thesis. In order to improve the organizational and managerial structure of the restaurant «Na Dubakh», a new model of its organizational and managerial structure was developed, as well as to increase the efficiency of restaurant personnel management were also proposed. The practical significance of the work. The results of the conducted research create a basis for further research and practical solution to the problems of improving the organizational and managerial structure of a restaurant business by implementing the proposed recommendations in the work of the restaurant «Na Dubakh».
Content: ЗМІСТ ВСТУП……………………………………………………………………...…. 6 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЙНО-УПРАВЛІНСЬКОЇ СТРУКТУРИ ПІДПРИЄМСТВА РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА ... 10 1.1. Основні теоретичні підходи до організаційно-управлінської структури підприємства ресторанного господарства ……………………...……. 10 1.2. Моделі організаційно-управлінських структур у ресторанному бізнесі……………………………………………………………………. 13 1.3. Роль ефективної організаційно-управлінської структури для успіху ресторанного бізнесу………………………………………………..….. 19 РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ СТАНУ ОРГАНІЗАЦІЙНО-УПРАВЛІНСЬКОЇ СТРУКТУРИ РЕСТОРАНУ «НА ДУБАХ»…………………………….……. 26 2.1. Загальна характеристика ресторану «На дубах»: історія, організаційно-правова форма, матеріально-технічна база …………………....…..... 26 2.2. Оцінка поточної організаційно-управлінської структури ресторану…. 33 2.3. Проблеми та недоліки в організаційно-управлінській структурі ресторану …………………… …...…………………………………..... 40 РОЗДІЛ 3. ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО УДОСКОНАЛЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-УПРАВЛІНСЬКОЇ СТРУКТУРИ РЕСТОРАНУ «НА ДУБАХ» ….…..…... 43 3.1. Основні напрямки удосконалення організаційно-управлінської структури ресторану ...……………………………………………………….…….. 43 3.2. Розробка нової моделі організаційно-управлінської структури для ресторану «На дубах» ……………………………….……………….… 47 3.3. Пропозиції щодо підвищення ефективності управління персоналом ресторану ………………………………………………………...……… 52 РОЗДІЛ 4. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ 56 4.1. Основи охорони праці в галузі ………………………………………… 56 4.2. Засади безпеки життєдіяльності на підприємстві…………………….... 61 ВИСНОВКИ …………………………………………………….………….... 65 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ………………………….….... 68 ДОДАТКИ
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48806
Copyright owner: © Дмитрів А.А., 2025
References (Ukraine): 1. Андренко І. Б., Кравець О. М., Писаревський І. М., Бекетова О. М. Менеджмент готельно-ресторанного господарства: підручник. Харків: ХНУМГ, 2014. 431 с.
2. Андрушків Б. М., Малюта Л. Я., Островська Г. Й. та ін. Готельно-ресторанна справа. Навчально-методичне видання. Книга 1. Тернопіль : ФОП Паляниця В. А., 2018. 268 с.
3. Андрушків Б.М., Погайдак О.Б., Мельник Л.М. Теоретико-концептуальна основа управління капіталом підприємства готельно-ресторанного господарства. Вісник Запорізького національного університету. Економічні науки. 2016.№4. С. 7-15.
4. Бабич Д. В., Проскуріна Т. В., Маковій Д. Д. Удосконалення організаційної структури управління як важливий механізм управління сучасним рестораном. Економіка та управління ресторанами. 2018. Вип. 24. С. 91-95.
5. Балановська Т. І., Михайліченко М. В., Троян А. В. Сучасні технології управління підпримством : навч. посіб. Київ : ФОП Ямчинський О. В. 2020. 466 с.
6. Барський Ю. М., Саган М. В. Конкурентоспроможність та приріст трудових показників – запорука ефективної діяльності підприємства. Економічний форум. Луцьк: ЛНТУ, 2014. Вип. 3. С. 150–159.
7. Василенко В. А. Теорія і практика управлінських рішень: навч. посібник. Київ: ЦУЛ, 2012. 420 с.
8. Владимир О. Еволюція дизайну об’єктів готельно-ресторанного бізнесу: від функціонального до системного підходу. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну. 2021. Вип.1.(4). С. 45-58.
9. Владимир О. М. Еволюційні зміни у розумінні дизайну об'єктів готельно-ресторанного бізнесу. Дизайн після епохи постмодерну: ідеї, теорія, практика: матер. Всеукр. наук.-практ. конф. Київ: КНУКіМ. 2021. С. 51-56.
10. Владимир О. М. Основні тенденції розвитку підприємств готельно-ресторанного бізнесу та сфери туризму у 2019-2021 роках. Гостинність, сервіс, туризм: досвід, проблеми, інновації: тези доповідей VІІІ Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. Київ: Вид. центр КНУКіМ. 2021. С. 311-315.
11. Владимир О. Управління валютними ресурсами – запорука успішного ведення валютної діяльності банку. Соціально-економічні проблеми і держава. 2011. Вип. 2 (5). URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2011/11vomvdb.pdf
12. Владимир О., Бажанова Н. Суспільні виклики та соціальна відповідальність бізнесу у час війни. Соціально-економічні проблеми і держава. 2022. Вип. 2 (27). С. 45-62. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2022/22vomucv.pdf
13. Владимир О., Шерстюк Р. Ейдетика на службі готельно-ресторанного бізнесу: смак, дизайн та етичність застосування International Science Journal of Management, Economics & Finance. 2024. Вип 3 (1) с. 47-61
14. Владимир О.М Об’єктивна необхідність фінансування інновацій у готельно-ресторанному бізнесі. Проблеми та перспективи розвитку підприємництва: Матеріали Х Міжнародної науково-практичної конференції (м. Харків, 25 листопада 2016 року). Харків.: ХНАДУ. Т. 1. 330 с. С. 179-180
15. Владимир О.М. Дизайн готельних комплексів: практичність та концептуальність. Теоретичні та практичні питання узгодження інтересів розвитку територіальної системи: матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції. Харків: ХНУ імені В. Н. Каразіна. 2020. C. 225-227.
16. Владимир О.М. Особливості фінансування готельно-ресторанного бізнесу Актуальні задачі сучасних технологій: V міжнар. наук.-техн. конф. молодих учених та студентів. Тернопіль : ТНТУ, 2016. Вип 2. С. 303-304.
17. Владимир О.М. Динаміка валютного курсу національної грошової одиниці України та її вплив на розвиток економіки в цілому. Вісник ТАНГ, 2005. №4. С. 67-71.
18. Вороніна В. Л. Організаційна структура управління: сутність та класифікація. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія : Економіка і управління. 2019. Т. 30(69), № 5(1). С. 52-56.
19. Галасюк С. С., Перетятько Ю. М. Основні тенденції розвитку індустрії громадського харчування у світі. Актуальні проблеми економіки та концепція національного та регіонального сталого розвитку: збірник наукових праць міжнародних учасників Наук. практична конференція, 17-18 жовтня 2014 р. Одеса: CEDR, 2014. С. 103-107.
20. Головня О.М. Тенденції розвитку готельно-ресторанного господарства в умовах формування соціально орієнтованої національної економіки. Економіка. Фінанси. Менеджмент: актуальні питання науки і практики. 2019. Вип. 1. С. 48-57.
21. Гончар Л. О., Батченко Л. В. Забезпечення ефективності системи контролінгу в готельно-ресторанному бізнесі: аспектний аналіз. Економіка та суспільство. 2021. № 32.
22. Греськів О. Б. Теоретико-методологічні засади організаційним розвитком підприємств. Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В. В. Докучаєва. 2017. № 2. С. 61-67.
23. Гусєва О.Ю., Гакова М.В. Діагностика пріоритетності ключових факторів впливу на управління поведінкою персоналу підприємств готельно-ресторанного господарства. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2018. №3(25). С. 42- 51.
24. Давидова О. Ю. Організація виробництва : підручник. Харків : ХДУХТ, 2021. 228 с.
25. Давкшо І.В. Удосконалення діяльності підприємства ресторанного бізнесу в сучасних умовах господарювання (на прикладі бару-ресторану «Graf Palace»): дипломна робота бакалавра за спеціальністю «241 - готельно-ресторанна справа» . Тернопіль: ТНТУ, 2023. 68 с.
26. Дашко І. М. Розвиток інноваційних технологій управління персоналом на підприємствах в сучасних умовах господарювання. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2016. №. 9. С. 37-42.
27. Дії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характер. Державна служба України з надзвичайних ситуацій. URL: https://dsns.gov.ua/uk/abetka-bezpeki/diyi-naselennya-v-umovax-nadzvicainix-situacii-vojennogo-xarakteru
28. Дмитрів А., Владимир О. Стратегічні напрями підвищення конкурентоспроможності закладу ресторанного господарства. Формування механізму зміцнення конкурентних позицій національних економічних систем у глобальному, регіональному та локальному вимірах: матеріали XIV Міжнародної науково-практичної конференції 20 травня 2025 р. Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 2025. С. 92-93.
29. Дорошенко М. П., Вороніна В. Л. Організаційна структура управління: сутність та класифікація. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. 2019, № 5. С. 52–56.
30. Дудкін П.Д. Smart-компоненти у логістиці готельно-ресторанного бізнесу. Особливості розвитку соціального бізнесу в умовах інтеграційних перетворень: матеріали науково-практичного семінару ТНТУ імені Івана Пулюя. Тернопіль. 17 жовтня 2017 року. С.22.
31. Завадинська О. Ю., Кінчур А. А., Деревицький Є. В. Сучасні тенденції впровадження інноваційних форм обслуговування в закладах ресторанного господарства. Підприємництво і торгівля. 2019. № 25. С. 54-59.
32. Завгородня О. Є. Додаткові послуги та інновації в соціокультурному просторі ресторанного бізнесу. Культура України. 2016. Вип. 52. С. 129-139.
33. Зайченко К. С. Методи та моделі формування організаційної структури інноваційно-активного малого ресторану: сутність та практичне значення. Економіка та держава. 2019. № 2. С. 135–140.
34. Зайченко К.С. Організаційна структура управління, як інструмент досягнення інноваційних цілей машинобудівного підприємства. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Економіка». 2013. Вип. 3 (40). С. 66-69.
35. Заїка С.О., Грідін О.В. Особливості діагностики ефективності менеджменту. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка: Економічні науки. Харків, 2016. Вип. 171. С. 195-204.
36. Закон України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» № 1105-XIV від 23.09.1999. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1105-14#Text
37. Закон України «Про охорону праці» № 2695-XII від 14.10.92 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2694-12#Text
38. Інструкція першочергових дій персоналу і посадових осіб підприємств, установ та організацій у разі загрози виникнення терористичних або диверсійних актів. Департамент освіти і науки. URL: https://don.kyivcity.gov.ua/files/2015/4/28/bezpeka_zakladiv_new.pdf
39. Кичко І. М., Горбаченко М.А. Інновації в управлінні персоналом та сучасний ринок праці: аспекти взаємодії. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2017. №5. 5(71) С. 139-147.
40. Ковешніков В. С., Мальська М. П., Роглєв Х. Й. Організація готельно-ресторанної справи : навч. посібник. Київ : Кондор, 2015. 752 с.  Кодекс законів про працю України із змінами та доповненнями N 1213-IX від 4.02.2021 URL: https://ips.ligazakon.net/document/view/KD0001?an=901853&ed=2021_02_04
42. Лобач Ю. О. Особливості надання послуг ресторанами громадського харчування. Туризм і готельно-ресторанний бізнес: світовий досвід та перспективи розвитку в Україні: матеріали круглих столів та студентських науково-практичних засідань (Одеса, 2018 12 квіт.). / Одеський державний економічний університет. Одеса: ОНЕУ, 2018. С. 170-173
43. Лозова О.В., Демченко В.О. Система управління як важлива складова ефективного функціонування підприємства в ринкових умовах господарювання. Український журнал прикладної економіки. 2017. Том 2. № 4. С. 37-45.
44. Малюта Л., Владимир О., Рудан В. Інтеграція дизайну в готельно-ресторанний бізнес: ефекти для туризму та розвитку місцевих громад. Економічний аналіз. 2022. №3(32). С. 307-315.
45. Малюта Л., Нагорняк Г., Кузь Т. І. Можливості застосування інноваційних підходів в організації ресторанного бізнесу. Матеріали ІІ наукової конференції Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя. 2019. С. 160-161.
46. Малюта Л.Я. Мельник Л.М., Нагорняк Г.С., Шерстюк Р.П. Організаційно-економічні засади розвитку інноваційного процесу вітчизняних закладів готельно-ресторанної сфери в туристичному контексті. Соціально-економічні проблеми і держава. 2017. Вип. 1(16). С.148-158.
47. Михайловська О.В. Публічне управління та сучасний менеджмент в інформаційному суспільстві: кол. моногр. Київ: Видавничий дім «Кондор». 2021. 188 с.
48. Найдюк В. С. Інноваційність системи управління ресторанами громадського харчування. Сталий економічний розвиток. 2012. Випуск 2. С. 228-233.
49. Найдюк В. С. Методологічні засади управління інноваційним розвитком підприємств ресторанного господарства. Бізнес Інформ. 2013. № 12. С. 201-208.
50. Нечаюк Л., Нечаюк Н. Готельно-ресторанний бізнес: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл.: 3-тє вид. Київ : Центр учбової літератури, 2019. 343 с.
51. Новікова О. В., Радченко Л. О., Вініченко К. П., Льовшина Л. Д., Пивоваров П. П., Чубар Л. І. Організація харчування та обслуговування туристів у закладах громадського харчування: Навчальний посібник. Харків : Світ Книга, 2014. С. 411
52. Олабоді О. В., Фесун Т. П. Організація готельно-ресторанної справи : наук.-допом. бібліогр. покажч. Нац. ун-т харч. технол., Наук.- техн. б-ка. Київ, 2021. 213 с.
53. Островська Г.Й., Шерстюк Р.П., Малюта Л.Я., Паляниця В.А. Імперативи інтелектуального лідерства підприємства в умовах економіки, заснованої на знаннях. Економічний вісник. 2023. 2(72), С. 93-102.
54. Паска М. З. Організація ресторанного господарства: конспект лекцій. Львів: ЛДУФК ім. І. Боберського, 2019. 158 с.
55. Постова В.В. Напрями стимулювання організаційного і соціально-економічного розвитку ресторанного бізнесу в Україні. Інновації та технології в сфері послуг і харчування. 2022. № 1(5). С. 27-32.
56. Постова В.В. Спілкування зі «складним» гостем: особливості та сучасні підходи у закладах ресторанного господарства. Індустрія гостинності: стан, тенденції розвитку та перспективи галузі в умовах війни : зб. пр. Міжнар. наук.-практ. форуму, м. Львів. 2023. С. 387-392.
57. Прилепа Н. В., Миколюк О. А. Особливості розвитку кейтерингу як інноваційної форми ресторанного бізнесу. Вісник Хмельницького національного університету. 2014. № 5. С. 91-94.
58. Присакар І. Управління закладами ресторанного господарства: автоматизація бізнес-процесів. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. 2015. № 3(1). С. 60–78.
59. Пуцентейло П.Р. Економіка і організація туристично-готельного підприємства. Навч. посібник. Київ: Центр учбової літератури, 2017. 344 с.
60. Ресторан «На Дубах». URL : https://109.te.ua/%D0%A2%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D1%96%D0%BB%D1%8C%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8C/%D1%88%D1%83%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B8_%D0%BE%D1%80%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8E/%D0%9D%D0%B0_%D0%B4%D1%83%D0%B1%D0%B0%D1%85_%D0%93%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B0_(097)_7118383 (дата звернення: 16.04.2025).
61. Ресторан «На Дубах». URL : https://list.in.ua/%D0%A0%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8/320715/%D0%9D%D0%B0-%D0%B4%D1%83%D0%B1%D0%B0%D1%85-%D0%A2%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D1%96%D0%BB%D1%8C (дата звернення: 16.04.2025).
62. Селютін С. В. Оцінка стратегічного розвитку закладів ресторанного господарства. Бізнес Інформ. 2018. № 10. С. 421-428.
63. Семенов В. Ф., Жилович Ю. І. Стратегії регіонального розвитку підприємств ресторанного бізнесу. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2018. № 19. Ч. 3. С. 35-39.
64. Соколенко А. С. Організація ресторанного господарства : конспект лекцій для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти всіх форм навчання зі спеціальності 242 – Туризм. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2022. 120 с.
65. Стручок В.С. Безпека в надзвичайних ситуаціях. Методичний посібник для здобувачів освітнього ступеня «магістр» всіх спеціальностей денної та заочної (дистанційної) форм навчання. Тернопіль: ФОП Паляниця В. А., 2022. 156 с. URL: https://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39196.
66. Ткаченко А. М. Інновації та їх роль у готельно-ресторанному господарстві. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 2017. № 3. С. 29-33.
67. Усіна А. І., Сегеда І. В. Технологія ресторанної справи. конспект лекцій. ХНУМГ ім. О.М. Бекетова, 2012. 96 с.
68. Шахно А.Ю., Астаф’єва К.О., Темченко Г.В., Бондарчук О.М. Механізм забезпечення засад «людино-центричності» у процесі управління персоналом підприємства. Економіка та держава. 2021. №3. С. 77-82.
69. Шерстюк Р., Островська Г. Професійна підготовка майбутніх фахівців індустрії гостинності: сучасні підходи до освіти. Інновації, гостинність, туризм: наука, освіта, практика : зб. тез доп. ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф. мол. учених, асп. і студ. з міжнародною участю (18 травня 2023 року, м. Львів). Львів : ЛДУФК ім. Івана Боберського, 2023. 538 с.
70. Шикіна О.В. Сучасні тенденції функціонування ресторанного бізнесу. Розвиток сталого туризму: виклики і можливості для туристичного та готельно-ресторанного бізнесу: матеріали круглого столу, м. Одеса, 19 квітня 2021 р. Одеса. 2021. С. 135-140.
Content type: Bachelor Thesis
Appears in Collections:241 — Готельно-ресторанна справа (бакалаври)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dyplom_ Dmytriv A_A_2025.pdf2,2 MBAdobe PDFView/Open
Авторська довідка_ Дмитрів.docx18,09 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Outils d'administration