Link lub cytat.
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/15768
Tytuł: | Повышение надежности втулочных и роликовых цепей методом сбалансированной износостойкости |
Inne tytuły: | Підвищення надійності втулкових і роликових ланцюгів методом збалансованої зносостійкості Reliability improvements of bushing and roller chains, based on matched wear resistance |
Authors: | Балцерс, Едгар Арнольдович Салєнієкс, Наріман Карлович Bakers, E. Salenyeks, N. Балцерс, Э. А. Салениекс, Н. К. |
Affiliation: | Рижский Технический университет, г. Рига |
Bibliographic description (Ukraine): | Балцерс Э. А. Повышение надежности втулочных и роликовых цепей методом сбалансированной износостойкости / Э. А. Балцерс, Н. К. Салениекс // Вісник ТДТУ, — Т. : ТДТУ, 1999 — Том 4. — № 3. — С. 19-23. — (Машинобудування. Механіка). |
Bibliographic description (International): | Bakers E., Salenyeks N. (1999) Povyshenie nadezhnosti vtulochnykh i rolikovykh tsepei metodom sbalansirovannoi iznosostoikosti [Reliability improvements of bushing and roller chains, based on matched wear resistance]. Bulletin of TSTU (Tern.), vol. 4, no 3, pp. 19-23 [in Russian]. |
Część publikacji: | Вісник Тернопільського державного технічного університету Bulletin of Ternopil State Technical University |
Journal/kolekcja: | Вісник Тернопільського державного технічного університету |
Release/№ : | 3 |
Tom: | 4 |
Data wydania: | 31-sie-1999 |
Date of entry: | 4-maj-2016 |
Wydawca: | ТДТУ TSTU |
Place edycja: | Україна, Тернопіль Ukraine, Ternopil |
UDC: | 621.855.2 |
Zakres stron: | 19-23 |
Główna strona: | 19 |
Strona końcowa: | 23 |
Abstract: | У процесі зношування приводних ланцюгів найзначніші пошкодження спричинені великим
несприйнятним видовженням при зношуванні її ланки. Дійсний контактний крок зовнішньої ланки
збільшується значно швидше, ніж: внутрішньої внаслідок зношування в окремих зонах внутрішніх
поверхонь втулок. Традиційно втулки приводних ланцюгів мають твердість, яка приблизно однакова на
кожній поверхні. Подані способи реалізації принципу збалансування зносостійкості втулок. In the process of wear of driving chains the most significant failures are caused by big unacceptable wear elongation of the pitch of outer pin link. The actual pitch of pin link elongates much faster than roller link, because of the wear of wear of several parts of driving chains. Traditionaly, the parts of driving chains have rather great hardness, approximately equal on every surface. The wear resistance of the inner sides of roller link bushing must be reduced. It raises a little inrease in the pitch of roller links, and significiant reduction in the increase of the pitch of pin links. It results in substantial elongation of service life of driving chains in actual operating conditions, where damage of driving chains is caused by the wear of the surface of its parts. |
URI: | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/15768 |
Właściciel praw autorskich: | © "Вісник Тернопільського державного технічного університету", 1999 |
Typ zawartości: | Article |
Występuje w kolekcjach: | Вісник ТДТУ, 1999, том 4, число 3 |
Pliki tej pozycji:
Plik | Opis | Wielkość | Format | |
---|---|---|---|---|
TSTUB_1999v4n3_Bakers_E-Reliability_improvements_of_19-23.pdf | 2,72 MB | Adobe PDF | Przeglądanie/Otwarcie | |
TSTUB_1999v4n3_Bakers_E-Reliability_improvements_of_19-23.djvu | 2,03 MB | DjVu | Przeglądanie/Otwarcie | |
TSTUB_1999v4n3_Bakers_E-Reliability_improvements_of_19-23__COVER.jpg | 164,55 kB | JPEG | Przeglądanie/Otwarcie |
Pozycje DSpace są chronione prawami autorskimi