このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/15768

Titel: Повышение надежности втулочных и роликовых цепей методом сбалансированной износостойкости
Sonstige Titel: Підвищення надійності втулкових і роликових ланцюгів методом збалансованої зносостійкості
Reliability improvements of bushing and roller chains, based on matched wear resistance
Autor(en): Балцерс, Едгар Арнольдович
Салєнієкс, Наріман Карлович
Bakers, E.
Salenyeks, N.
Балцерс, Э. А.
Салениекс, Н. К.
Affiliation: Рижский Технический университет, г. Рига
Bibliographic description (Ukraine): Балцерс Э. А. Повышение надежности втулочных и роликовых цепей методом сбалансированной износостойкости / Э. А. Балцерс, Н. К. Салениекс // Вісник ТДТУ, — Т. : ТДТУ, 1999 — Том 4. — № 3. — С. 19-23. — (Машинобудування. Механіка).
Bibliographic description (International): Bakers E., Salenyeks N. (1999) Povyshenie nadezhnosti vtulochnykh i rolikovykh tsepei metodom sbalansirovannoi iznosostoikosti [Reliability improvements of bushing and roller chains, based on matched wear resistance]. Bulletin of TSTU (Tern.), vol. 4, no 3, pp. 19-23 [in Russian].
Is part of: Вісник Тернопільського державного технічного університету
Bulletin of Ternopil State Technical University
Journal/Collection: Вісник Тернопільського державного технічного університету
Issue: 3
Volume: 4
Erscheinungsdatum: 31-Aug-1999
Date of entry: 4-Mai-2016
Herausgeber: ТДТУ
TSTU
Place of the edition/event: Україна, Тернопіль
Ukraine, Ternopil
UDC: 621.855.2
Page range: 19-23
Start page: 19
End page: 23
Zusammenfassung: У процесі зношування приводних ланцюгів найзначніші пошкодження спричинені великим несприйнятним видовженням при зношуванні її ланки. Дійсний контактний крок зовнішньої ланки збільшується значно швидше, ніж: внутрішньої внаслідок зношування в окремих зонах внутрішніх поверхонь втулок. Традиційно втулки приводних ланцюгів мають твердість, яка приблизно однакова на кожній поверхні. Подані способи реалізації принципу збалансування зносостійкості втулок.
In the process of wear of driving chains the most significant failures are caused by big unacceptable wear elongation of the pitch of outer pin link. The actual pitch of pin link elongates much faster than roller link, because of the wear of wear of several parts of driving chains. Traditionaly, the parts of driving chains have rather great hardness, approximately equal on every surface. The wear resistance of the inner sides of roller link bushing must be reduced. It raises a little inrease in the pitch of roller links, and significiant reduction in the increase of the pitch of pin links. It results in substantial elongation of service life of driving chains in actual operating conditions, where damage of driving chains is caused by the wear of the surface of its parts.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/15768
Copyright owner: © "Вісник Тернопільського державного технічного університету", 1999
Content type: Article
Enthalten in den Sammlungen:Вісник ТДТУ, 1999, том 4, число 3



Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.