Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/15768

Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorБалцерс, Едгар Арнольдовичuk
dc.contributor.authorСалєнієкс, Наріман Карловичuk
dc.contributor.authorBakers, E.uk
dc.contributor.authorSalenyeks, N.uk
dc.contributor.authorБалцерс, Э. А.uk
dc.contributor.authorСалениекс, Н. К.uk
dc.date.accessioned2016-05-04T15:04:33Z-
dc.date.available2016-05-04T15:04:33Z-
dc.date.created1999-08-31uk
dc.date.issued1999-08-31uk
dc.identifier.citationБалцерс Э. А. Повышение надежности втулочных и роликовых цепей методом сбалансированной износостойкости / Э. А. Балцерс, Н. К. Салениекс // Вісник ТДТУ, — Т. : ТДТУ, 1999 — Том 4. — № 3. — С. 19-23. — (Машинобудування. Механіка).uk
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/15768-
dc.description.abstractУ процесі зношування приводних ланцюгів найзначніші пошкодження спричинені великим несприйнятним видовженням при зношуванні її ланки. Дійсний контактний крок зовнішньої ланки збільшується значно швидше, ніж: внутрішньої внаслідок зношування в окремих зонах внутрішніх поверхонь втулок. Традиційно втулки приводних ланцюгів мають твердість, яка приблизно однакова на кожній поверхні. Подані способи реалізації принципу збалансування зносостійкості втулок.uk
dc.description.abstractIn the process of wear of driving chains the most significant failures are caused by big unacceptable wear elongation of the pitch of outer pin link. The actual pitch of pin link elongates much faster than roller link, because of the wear of wear of several parts of driving chains. Traditionaly, the parts of driving chains have rather great hardness, approximately equal on every surface. The wear resistance of the inner sides of roller link bushing must be reduced. It raises a little inrease in the pitch of roller links, and significiant reduction in the increase of the pitch of pin links. It results in substantial elongation of service life of driving chains in actual operating conditions, where damage of driving chains is caused by the wear of the surface of its parts.uk
dc.format.extent19-23uk
dc.language.isoruuk
dc.publisherТДТУuk
dc.publisherTSTUuk
dc.relation.ispartofВісник Тернопільського державного технічного університетуuk
dc.relation.ispartofBulletin of Ternopil State Technical Universityuk
dc.titleПовышение надежности втулочных и роликовых цепей методом сбалансированной износостойкостиuk
dc.title.alternativeПідвищення надійності втулкових і роликових ланцюгів методом збалансованої зносостійкостіuk
dc.title.alternativeReliability improvements of bushing and roller chains, based on matched wear resistanceuk
dc.typeArticleuk
dc.rights.holder© "Вісник Тернопільського державного технічного університету", 1999uk
dc.coverage.placenameУкраїна, Тернопільuk
dc.coverage.placenameUkraine, Ternopiluk
dc.subject.udc621.855.2uk
dc.identifier.citationenBakers E., Salenyeks N. (1999) Povyshenie nadezhnosti vtulochnykh i rolikovykh tsepei metodom sbalansirovannoi iznosostoikosti [Reliability improvements of bushing and roller chains, based on matched wear resistance]. Bulletin of TSTU (Tern.), vol. 4, no 3, pp. 19-23 [in Russian].uk
dc.contributor.affiliationРижский Технический университет, г. Ригаuk
dc.citation.journalTitleВісник Тернопільського державного технічного університетуuk
dc.citation.volume4uk
dc.citation.issue3uk
dc.citation.spage19uk
dc.citation.epage23uk
Collection(s) :Вісник ТДТУ, 1999, том 4, число 3



Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.