Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50481
| Title: | Історична освіта в епоху цифровізації: трансформація сприйняття минулого |
| Other Titles: | Historical education in the era of digitalization: transformation of the perception of the past |
| Authors: | Шведик, Анастасія Shvedyk, Anastasiia |
| Affiliation: | Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, Ukraine |
| Bibliographic description (Ukraine): | Шведик А. Історична освіта в епоху цифровізації: трансформація сприйняття минулого / Анастасія Шведик // Матеріали Ⅳ Міжнародної конференції молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“, 26 листопада 2025 р. — Т. : ФОП Паляниця В. А., 2025. — С. 132–135. — (Цифровізація освіти: загрози та можливості). |
| Bibliographic reference (2015): | Шведик А. Історична освіта в епоху цифровізації: трансформація сприйняття минулого // Матеріали Ⅳ Міжнародної конференції молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“, Тернопіль, 26 листопада 2025 р. 2025. С. 132–135. |
| Bibliographic citation (APA): | Shvedyk, A. (2025). Istorychna osvita v epokhu tsyfrovizatsii: transformatsiia spryiniattia mynuloho [Historical education in the era of digitalization: transformation of the perception of the past]. Book of abstracts of the Ⅳ International Conference of Young Scholars and Higher Education Applicants „Philosophical dimensions of technology“, 26 November 2025, Ternopil, 132-135. PE Palianytsia V.A.. [in Ukrainian]. |
| Bibliographic citation (CHICAGO): | Shvedyk A. (2025) Istorychna osvita v epokhu tsyfrovizatsii: transformatsiia spryiniattia mynuloho [Historical education in the era of digitalization: transformation of the perception of the past]. Book of abstracts of the Ⅳ International Conference of Young Scholars and Higher Education Applicants „Philosophical dimensions of technology“ (Tern., 26 November 2025), pp. 132-135 [in Ukrainian]. |
| Is part of: | Матеріали Ⅳ Міжнародної конференції молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“, 2025 Book of abstracts of the Ⅳ International Conference of Young Scholars and Higher Education Applicants „Philosophical dimensions of technology“, 2025 |
| Conference/Event: | Ⅳ Міжнародна конференція молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“ |
| Journal/Collection: | Матеріали Ⅳ Міжнародної конференції молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“ |
| Issue Date: | 26-Nov-2025 |
| Date of entry: | 19-Dec-2025 |
| Publisher: | ФОП Паляниця В. А. PE Palianytsia V.A. |
| Place of the edition/event: | Тернопіль Ternopil |
| Temporal Coverage: | 26 листопада 2025 р. 26 November 2025 |
| Supervisor: | Алексієвець, Леся Alexiyevets, Lesya |
| UDC: | 930.85 37.014 |
| Keywords: | цифровізація освіти історична освіта цифрові технології історична памʼять педагогічні інновації |
| Number of pages: | 4 |
| Page range: | 132-135 |
| Start page: | 132 |
| End page: | 135 |
| Abstract: | У тезах доповіді розглядається вплив цифровізації на сучасну історичну освіту та трансформацію сприйняття історичного знання. Проаналізовано можливості цифрових технологій у викладанні історії, зміни в способах засвоєння інформації молодим поколінням, а також виклики, повʼязані з цифровим розривом та якістю онлайн-контенту. Обґрунтовано необхідність збалансованого поєднання цифрових інновацій із традиційними методами історичного дослідження для формування критичного мислення та глибокого розуміння минулого у студентів |
| URI: | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50481 |
| ISBN: | 978-617-8751-05-0 |
| Copyright owner: | © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025 |
| References (Ukraine): | 1. Daniela L. New Perspectives on Virtual and Augmented Reality: Finding New Ways to Teach in a Transformed Learning Environment. London: Routledge, 2020. 246 p. 2. Carretero M., Berger S., Grever M. Palgrave Handbook of Research in Historical Culture and Education. London: Palgrave Macmillan, 2017. 698 p. 3. Москалюк М. М., Лень А. В. Цифрові технології та їх роль у вивченні історії // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2025. № 18. С. 92-102. DOI: 10.28925/2414-0325.2025.188 4. Champion E. M. The Role of 3D Models in Virtual Heritage Infrastructures // Virtual Heritage: A Guide. London: Ubiquity Press, 2021. P. 15-30. 5. Putnam L. The Transnational and the Text-Searchable: Digitized Sources and the Shadows They Cast // American Historical Review. 2016. Vol. 121, № 2. P. 377-402. 6. Reich J., Ruipérez-Valiente J. A. The MOOC Pivot // Science. 2019. Vol. 363, № 6423. P. 130-131. 7. Гринь О. Можливості платформи KAHOOT при вивченні історії // Інновації в освіті: Тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції. Чернігів, 2023. С. 9-12. 8. Пшенична О. С. Цифрові та мультимедійні технології в профільній середній та фаховій передвищій освіті : навчальний посібник. Запоріжжя: ЗНУ, 2024. 146 с. 9. Коломоєць О. Ю. Цифрові інструменти візуалізації навчального матеріалу з історії // Інноваційні практики наукової освіти: матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції. Київ, 2023. С. 315-319. 10. Бурлачка М. Діджиталізація освіти під час викладання історії України в умовах воєнного стану // Актуальні питання гуманітарних наук. Дрогобич, 2022. Вип. 11. 55. Том 1. С. 216-220. 12. Prensky M. Digital Natives, Digital Immigrants Part 1 // On the Horizon. 2001. Vol. 9, 13. № 5. P. 1-6. 14. Carr N. The Shallows: What the Internet Is Doing to Our Brains. New York: W. W. Norton & Company, 2020. 304 p. 15. Wineburg S., McGrew S. Lateral Reading and the Nature of Expertise: Reading Less and Learning More When Evaluating Digital Information // Teachers College Record. 2019. Vol. 121, № 11. P. 1-40. 16. van Dijk J. The Digital Divide. Cambridge: Polity Press, 2020. 208 p. 17. Wineburg S., Breakstone J., McGrew S., Smith M. D., Ortega T. Why Google Canʼt Save Us: The Challenges of Our Post-Gutenberg Moment // Phi Delta Kappan. 2022. Vol. 103, № 6. P. 8-12. 18. Rosenzweig R. Clio Wired: The Future of the Past in the Digital Age. New York: Columbia University Press, 2011. 328 p. 19. Шиманчик Я. М. Застосування інноваційних цифрових технологій на уроках історії та правознавства. Чат GPT, Чати-боти Telegram // Інноваційні практики наукової освіти. Київ, 2023. С. 857-862. 20. Graham C. R. Blended Learning Systems: Definition, Current Trends, and Future Directions // The Handbook of Blended Learning / Ed. by C. J. Bonk, C. R. Graham. San Francisco: Pfeiffer, 2006. P. 3-21. 21. McCall J. Gaming the Past: Using Video Games to Teach Secondary History. New York: Routledge, 2011. 172 p. 22. Пшемицька Є. О. Соціальні мережі як інструменти вивчення історії у ВНЗ України: на прикладі проєкту Eva.Stories // Молодий вчений. 2022. № 12 (112). С. 41-45. DOI: 10.32839/2304-5809/2022-12-112-7 23. Garde-Hansen J., Hoskins A., Reading A. Save As... Digital Memories. London: Palgrave Macmillan, 2009. 256 p. 24. Guldi J. The History of Walking and the Digital Turn: Stride and Lounge in London, 1808-1851 // The Journal of Modern History. 2012. Vol. 84, № 1. P. 116-144. |
| References (International): | 1. Daniela L. New Perspectives on Virtual and Augmented Reality: Finding New Ways to Teach in a Transformed Learning Environment. London: Routledge, 2020. 246 p. 2. Carretero M., Berger S., Grever M. Palgrave Handbook of Research in Historical Culture and Education. London: Palgrave Macmillan, 2017. 698 p. 3. Moskaliuk M. M., Len A. V. Tsyfrovi tekhnolohii ta yikh rol u vyvchenni istorii, Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu. 2025. No 18. P. 92-102. DOI: 10.28925/2414-0325.2025.188 4. Champion E. M. The Role of 3D Models in Virtual Heritage Infrastructures, Virtual Heritage: A Guide. London: Ubiquity Press, 2021. P. 15-30. 5. Putnam L. The Transnational and the Text-Searchable: Digitized Sources and the Shadows They Cast, American Historical Review. 2016. Vol. 121, No 2. P. 377-402. 6. Reich J., Ruipérez-Valiente J. A. The MOOC Pivot, Science. 2019. Vol. 363, No 6423. P. 130-131. 7. Hryn O. Mozhlyvosti platformy KAHOOT pry vyvchenni istorii, Innovatsii v osviti: Tezy dopovidei Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Chernihiv, 2023. P. 9-12. 8. Pshenychna O. S. Tsyfrovi ta multymediini tekhnolohii v profilnii serednii ta fakhovii peredvyshchii osviti : navchalnyi posibnyk. Zaporizhzhia: ZNU, 2024. 146 p. 9. Kolomoiets O. Yu. Tsyfrovi instrumenty vizualizatsii navchalnoho materialu z istorii, Innovatsiini praktyky naukovoi osvity: materialy III Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Kyiv, 2023. P. 315-319. 10. Burlachka M. Didzhytalizatsiia osvity pid chas vykladannia istorii Ukrainy v umovakh voiennoho stanu, Aktualni pytannia humanitarnykh nauk. Drohobych, 2022. Vyp. 11. 55. V. 1. P. 216-220. 12. Prensky M. Digital Natives, Digital Immigrants Part 1, On the Horizon. 2001. Vol. 9, 13. No 5. P. 1-6. 14. Carr N. The Shallows: What the Internet Is Doing to Our Brains. New York: W. W. Norton & Company, 2020. 304 p. 15. Wineburg S., McGrew S. Lateral Reading and the Nature of Expertise: Reading Less and Learning More When Evaluating Digital Information, Teachers College Record. 2019. Vol. 121, No 11. P. 1-40. 16. van Dijk J. The Digital Divide. Cambridge: Polity Press, 2020. 208 p. 17. Wineburg S., Breakstone J., McGrew S., Smith M. D., Ortega T. Why Google Canʼt Save Us: The Challenges of Our Post-Gutenberg Moment, Phi Delta Kappan. 2022. Vol. 103, No 6. P. 8-12. 18. Rosenzweig R. Clio Wired: The Future of the Past in the Digital Age. New York: Columbia University Press, 2011. 328 p. 19. Shymanchyk Ya. M. Zastosuvannia innovatsiinykh tsyfrovykh tekhnolohii na urokakh istorii ta pravoznavstva. Chat GPT, Chaty-boty Telegram, Innovatsiini praktyky naukovoi osvity. Kyiv, 2023. P. 857-862. 20. Graham C. R. Blended Learning Systems: Definition, Current Trends, and Future Directions, The Handbook of Blended Learning, Ed. by C. J. Bonk, C. R. Graham. San Francisco: Pfeiffer, 2006. P. 3-21. 21. McCall J. Gaming the Past: Using Video Games to Teach Secondary History. New York: Routledge, 2011. 172 p. 22. Pshemytska Ye. O. Sotsialni merezhi yak instrumenty vyvchennia istorii u VNZ Ukrainy: na prykladi proiektu Eva.Stories, Molodyi vchenyi. 2022. No 12 (112). P. 41-45. DOI: 10.32839/2304-5809/2022-12-112-7 23. Garde-Hansen J., Hoskins A., Reading A. Save As... Digital Memories. London: Palgrave Macmillan, 2009. 256 p. 24. Guldi J. The History of Walking and the Digital Turn: Stride and Lounge in London, 1808-1851, The Journal of Modern History. 2012. Vol. 84, No 1. P. 116-144. |
| Content type: | Conference Abstract |
| Appears in Collections: | Ⅳ Міжнародна конференція молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“ (2025) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| ICPDT_2025_Shvedyk_A-Historical_education_in_132-135.pdf | 684,95 kB | Adobe PDF | View/Open | |
| ICPDT_2025_Shvedyk_A-Historical_education_in_132-135__COVER.png | 462,92 kB | image/png | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.