Моля, използвайте този идентификатор за цитиране или линк към този публикация: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50481

Заглавие: Історична освіта в епоху цифровізації: трансформація сприйняття минулого
Други Заглавия: Historical education in the era of digitalization: transformation of the perception of the past
Автори: Шведик, Анастасія
Shvedyk, Anastasiia
Affiliation: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна
Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Шведик А. Історична освіта в епоху цифровізації: трансформація сприйняття минулого / Анастасія Шведик // Матеріали Ⅳ Міжнародної конференції молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“, 26 листопада 2025 р. — Т. : ФОП Паляниця В. А., 2025. — С. 132–135. — (Цифровізація освіти: загрози та можливості).
Bibliographic reference (2015): Шведик А. Історична освіта в епоху цифровізації: трансформація сприйняття минулого // Матеріали Ⅳ Міжнародної конференції молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“, Тернопіль, 26 листопада 2025 р. 2025. С. 132–135.
Bibliographic citation (APA): Shvedyk, A. (2025). Istorychna osvita v epokhu tsyfrovizatsii: transformatsiia spryiniattia mynuloho [Historical education in the era of digitalization: transformation of the perception of the past]. Book of abstracts of the Ⅳ International Conference of Young Scholars and Higher Education Applicants „Philosophical dimensions of technology“, 26 November 2025, Ternopil, 132-135. PE Palianytsia V.A.. [in Ukrainian].
Bibliographic citation (CHICAGO): Shvedyk A. (2025) Istorychna osvita v epokhu tsyfrovizatsii: transformatsiia spryiniattia mynuloho [Historical education in the era of digitalization: transformation of the perception of the past]. Book of abstracts of the Ⅳ International Conference of Young Scholars and Higher Education Applicants „Philosophical dimensions of technology“ (Tern., 26 November 2025), pp. 132-135 [in Ukrainian].
Is part of: Матеріали Ⅳ Міжнародної конференції молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“, 2025
Book of abstracts of the Ⅳ International Conference of Young Scholars and Higher Education Applicants „Philosophical dimensions of technology“, 2025
Conference/Event: Ⅳ Міжнародна конференція молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“
Journal/Collection: Матеріали Ⅳ Міжнародної конференції молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“
Дата на Публикуване: 26-Ное-2025
Date of entry: 19-Дек-2025
Издател: ФОП Паляниця В. А.
PE Palianytsia V.A.
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
Temporal Coverage: 26 листопада 2025 р.
26 November 2025
Supervisor: Алексієвець, Леся
Alexiyevets, Lesya
UDC: 930.85
37.014
Ключови Думи: цифровізація освіти
історична освіта
цифрові технології
історична памʼять
педагогічні інновації
Number of pages: 4
Page range: 132-135
Start page: 132
End page: 135
Резюме: У тезах доповіді розглядається вплив цифровізації на сучасну історичну освіту та трансформацію сприйняття історичного знання. Проаналізовано можливості цифрових технологій у викладанні історії, зміни в способах засвоєння інформації молодим поколінням, а також виклики, повʼязані з цифровим розривом та якістю онлайн-контенту. Обґрунтовано необхідність збалансованого поєднання цифрових інновацій із традиційними методами історичного дослідження для формування критичного мислення та глибокого розуміння минулого у студентів
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50481
ISBN: 978-617-8751-05-0
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025
References (Ukraine): 1. Daniela L. New Perspectives on Virtual and Augmented Reality: Finding New Ways to Teach in a Transformed Learning Environment. London: Routledge, 2020. 246 p.
2. Carretero M., Berger S., Grever M. Palgrave Handbook of Research in Historical Culture and Education. London: Palgrave Macmillan, 2017. 698 p.
3. Москалюк М. М., Лень А. В. Цифрові технології та їх роль у вивченні історії // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2025. № 18. С. 92-102. DOI: 10.28925/2414-0325.2025.188
4. Champion E. M. The Role of 3D Models in Virtual Heritage Infrastructures // Virtual Heritage: A Guide. London: Ubiquity Press, 2021. P. 15-30.
5. Putnam L. The Transnational and the Text-Searchable: Digitized Sources and the Shadows They Cast // American Historical Review. 2016. Vol. 121, № 2. P. 377-402.
6. Reich J., Ruipérez-Valiente J. A. The MOOC Pivot // Science. 2019. Vol. 363, № 6423. P. 130-131.
7. Гринь О. Можливості платформи KAHOOT при вивченні історії // Інновації в освіті: Тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції. Чернігів, 2023. С. 9-12.
8. Пшенична О. С. Цифрові та мультимедійні технології в профільній середній та фаховій передвищій освіті : навчальний посібник. Запоріжжя: ЗНУ, 2024. 146 с.
9. Коломоєць О. Ю. Цифрові інструменти візуалізації навчального матеріалу з історії // Інноваційні практики наукової освіти: матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції. Київ, 2023. С. 315-319.
10. Бурлачка М. Діджиталізація освіти під час викладання історії України в умовах воєнного стану // Актуальні питання гуманітарних наук. Дрогобич, 2022. Вип.
11. 55. Том 1. С. 216-220.
12. Prensky M. Digital Natives, Digital Immigrants Part 1 // On the Horizon. 2001. Vol. 9,
13. № 5. P. 1-6.
14. Carr N. The Shallows: What the Internet Is Doing to Our Brains. New York: W. W. Norton & Company, 2020. 304 p.
15. Wineburg S., McGrew S. Lateral Reading and the Nature of Expertise: Reading Less and Learning More When Evaluating Digital Information // Teachers College Record. 2019. Vol. 121, № 11. P. 1-40.
16. van Dijk J. The Digital Divide. Cambridge: Polity Press, 2020. 208 p.
17. Wineburg S., Breakstone J., McGrew S., Smith M. D., Ortega T. Why Google Canʼt Save Us: The Challenges of Our Post-Gutenberg Moment // Phi Delta Kappan. 2022. Vol. 103, № 6. P. 8-12.
18. Rosenzweig R. Clio Wired: The Future of the Past in the Digital Age. New York: Columbia University Press, 2011. 328 p.
19. Шиманчик Я. М. Застосування інноваційних цифрових технологій на уроках історії та правознавства. Чат GPT, Чати-боти Telegram // Інноваційні практики наукової освіти. Київ, 2023. С. 857-862.
20. Graham C. R. Blended Learning Systems: Definition, Current Trends, and Future Directions // The Handbook of Blended Learning / Ed. by C. J. Bonk, C. R. Graham. San Francisco: Pfeiffer, 2006. P. 3-21.
21. McCall J. Gaming the Past: Using Video Games to Teach Secondary History. New York: Routledge, 2011. 172 p.
22. Пшемицька Є. О. Соціальні мережі як інструменти вивчення історії у ВНЗ України: на прикладі проєкту Eva.Stories // Молодий вчений. 2022. № 12 (112). С. 41-45. DOI: 10.32839/2304-5809/2022-12-112-7
23. Garde-Hansen J., Hoskins A., Reading A. Save As... Digital Memories. London: Palgrave Macmillan, 2009. 256 p.
24. Guldi J. The History of Walking and the Digital Turn: Stride and Lounge in London, 1808-1851 // The Journal of Modern History. 2012. Vol. 84, № 1. P. 116-144.
References (International): 1. Daniela L. New Perspectives on Virtual and Augmented Reality: Finding New Ways to Teach in a Transformed Learning Environment. London: Routledge, 2020. 246 p.
2. Carretero M., Berger S., Grever M. Palgrave Handbook of Research in Historical Culture and Education. London: Palgrave Macmillan, 2017. 698 p.
3. Moskaliuk M. M., Len A. V. Tsyfrovi tekhnolohii ta yikh rol u vyvchenni istorii, Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu. 2025. No 18. P. 92-102. DOI: 10.28925/2414-0325.2025.188
4. Champion E. M. The Role of 3D Models in Virtual Heritage Infrastructures, Virtual Heritage: A Guide. London: Ubiquity Press, 2021. P. 15-30.
5. Putnam L. The Transnational and the Text-Searchable: Digitized Sources and the Shadows They Cast, American Historical Review. 2016. Vol. 121, No 2. P. 377-402.
6. Reich J., Ruipérez-Valiente J. A. The MOOC Pivot, Science. 2019. Vol. 363, No 6423. P. 130-131.
7. Hryn O. Mozhlyvosti platformy KAHOOT pry vyvchenni istorii, Innovatsii v osviti: Tezy dopovidei Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Chernihiv, 2023. P. 9-12.
8. Pshenychna O. S. Tsyfrovi ta multymediini tekhnolohii v profilnii serednii ta fakhovii peredvyshchii osviti : navchalnyi posibnyk. Zaporizhzhia: ZNU, 2024. 146 p.
9. Kolomoiets O. Yu. Tsyfrovi instrumenty vizualizatsii navchalnoho materialu z istorii, Innovatsiini praktyky naukovoi osvity: materialy III Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Kyiv, 2023. P. 315-319.
10. Burlachka M. Didzhytalizatsiia osvity pid chas vykladannia istorii Ukrainy v umovakh voiennoho stanu, Aktualni pytannia humanitarnykh nauk. Drohobych, 2022. Vyp.
11. 55. V. 1. P. 216-220.
12. Prensky M. Digital Natives, Digital Immigrants Part 1, On the Horizon. 2001. Vol. 9,
13. No 5. P. 1-6.
14. Carr N. The Shallows: What the Internet Is Doing to Our Brains. New York: W. W. Norton & Company, 2020. 304 p.
15. Wineburg S., McGrew S. Lateral Reading and the Nature of Expertise: Reading Less and Learning More When Evaluating Digital Information, Teachers College Record. 2019. Vol. 121, No 11. P. 1-40.
16. van Dijk J. The Digital Divide. Cambridge: Polity Press, 2020. 208 p.
17. Wineburg S., Breakstone J., McGrew S., Smith M. D., Ortega T. Why Google Canʼt Save Us: The Challenges of Our Post-Gutenberg Moment, Phi Delta Kappan. 2022. Vol. 103, No 6. P. 8-12.
18. Rosenzweig R. Clio Wired: The Future of the Past in the Digital Age. New York: Columbia University Press, 2011. 328 p.
19. Shymanchyk Ya. M. Zastosuvannia innovatsiinykh tsyfrovykh tekhnolohii na urokakh istorii ta pravoznavstva. Chat GPT, Chaty-boty Telegram, Innovatsiini praktyky naukovoi osvity. Kyiv, 2023. P. 857-862.
20. Graham C. R. Blended Learning Systems: Definition, Current Trends, and Future Directions, The Handbook of Blended Learning, Ed. by C. J. Bonk, C. R. Graham. San Francisco: Pfeiffer, 2006. P. 3-21.
21. McCall J. Gaming the Past: Using Video Games to Teach Secondary History. New York: Routledge, 2011. 172 p.
22. Pshemytska Ye. O. Sotsialni merezhi yak instrumenty vyvchennia istorii u VNZ Ukrainy: na prykladi proiektu Eva.Stories, Molodyi vchenyi. 2022. No 12 (112). P. 41-45. DOI: 10.32839/2304-5809/2022-12-112-7
23. Garde-Hansen J., Hoskins A., Reading A. Save As... Digital Memories. London: Palgrave Macmillan, 2009. 256 p.
24. Guldi J. The History of Walking and the Digital Turn: Stride and Lounge in London, 1808-1851, The Journal of Modern History. 2012. Vol. 84, No 1. P. 116-144.
Content type: Conference Abstract
Показва се в Колекции:Ⅳ Міжнародна конференція молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“ (2025)

Файлове в Този Публикация:
Файл Описание РазмерФормат 
ICPDT_2025_Shvedyk_A-Historical_education_in_132-135.pdf684,95 kBAdobe PDFИзглед/Отваряне
ICPDT_2025_Shvedyk_A-Historical_education_in_132-135__COVER.png462,92 kBimage/pngИзглед/Отваряне


Публикацияте в DSpace са защитени с авторско право, с всички права запазени, освен ако не е указно друго.