กรุณาใช้ตัวระบุนี้เพื่ออ้างอิงหรือเชื่อมต่อรายการนี้: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50480

ชื่อเรื่อง: Автономні локальні сервери як засіб превенції і подолання освітніх втрат
ชื่อเรื่องอื่นๆ: Autonomous local servers as a mean of preventing and overcoming educational losses
ผู้แต่ง: Чикало, Ігор
Chykalo, Ihor
Affiliation: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна
Ternopil Volodymyr Hnatyuk National Pedagogical University, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Чикало І. Автономні локальні сервери як засіб превенції і подолання освітніх втрат / Ігор Чикало // Матеріали Ⅳ Міжнародної конференції молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“, 26 листопада 2025 р. — Т. : ФОП Паляниця В. А., 2025. — С. 130–132. — (Цифровізація освіти: загрози та можливості).
Bibliographic reference (2015): Чикало І. Автономні локальні сервери як засіб превенції і подолання освітніх втрат // Матеріали Ⅳ Міжнародної конференції молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“, Тернопіль, 26 листопада 2025 р. 2025. С. 130–132.
Bibliographic citation (APA): Chykalo, I. (2025). Avtonomni lokalni servery yak zasib preventsii i podolannia osvitnikh vtrat [Autonomous local servers as a mean of preventing and overcoming educational losses]. Book of abstracts of the Ⅳ International Conference of Young Scholars and Higher Education Applicants „Philosophical dimensions of technology“, 26 November 2025, Ternopil, 130-132. PE Palianytsia V.A.. [in Ukrainian].
Bibliographic citation (CHICAGO): Chykalo I. (2025) Avtonomni lokalni servery yak zasib preventsii i podolannia osvitnikh vtrat [Autonomous local servers as a mean of preventing and overcoming educational losses]. Book of abstracts of the Ⅳ International Conference of Young Scholars and Higher Education Applicants „Philosophical dimensions of technology“ (Tern., 26 November 2025), pp. 130-132 [in Ukrainian].
Is part of: Матеріали Ⅳ Міжнародної конференції молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“, 2025
Book of abstracts of the Ⅳ International Conference of Young Scholars and Higher Education Applicants „Philosophical dimensions of technology“, 2025
Conference/Event: Ⅳ Міжнародна конференція молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“
Journal/Collection: Матеріали Ⅳ Міжнародної конференції молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“
วันที่เผยแพร่: 26-พฤศ-2025
Date of entry: 19-ธัน-2025
สำนักพิมพ์: ФОП Паляниця В. А.
PE Palianytsia V.A.
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
Temporal Coverage: 26 листопада 2025 р.
26 November 2025
UDC: 37.014.09
004.738
คำสำคัญ: освітні втрати
автономні локальні сервери
цифрові інструменти
превенція освітніх втрат
подолання освітніх втрат
Number of pages: 3
Page range: 130-132
Start page: 130
End page: 132
บทคัดย่อ: В останні десятиліття освітній процес дедалі більше переходить в онлайн- площину. Війна, техногенні катастрофи та інші кризові ситуації актуалізували проблему освітніх втрат, спричинених відсутністю інтернету чи електропостачання. Ефективним інструментом їх превенції та подолання освітніх втрат є автономні локальні сервери, які забезпечують безперервний доступ до електронних бібліотек, курсів і тестових середовищ навіть за умов повної ізоляції від глобальної мережі. Використання таких серверів створює передумови для сталості освітнього процесу та мінімізації наслідків кризових викликів
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50480
ISBN: 978-617-8751-05-0
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025
URL for reference material: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1280825.pdfERIC
References (Ukraine): 1. Kabugo D. Utilizing Open Education Resources to enhance students’ learning outcomes during the COVID-19 schools lockdown: A case of Kolibri by selected government schools in Uganda. 2020. URL: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1280825.pdfERIC, EJ128082. – Available at: (дата звернення 29.10.2025).
2. United Kingdom. Department of Foreign Affairs and Trade. Foundation for Education in Conflict-Affected and/or Fragile States. Australia. Department of Foreign Affairs and Trade. Canberra : DFAT, 2020. 64 р
References (International): 1. Kabugo D. Utilizing Open Education Resources to enhance students’ learning outcomes during the COVID-19 schools lockdown: A case of Kolibri by selected government schools in Uganda. 2020. URL: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1280825.pdfERIC, EJ128082, Available at: (Date of appeal 29.10.2025).
2. United Kingdom. Department of Foreign Affairs and Trade. Foundation for Education in Conflict-Affected and/or Fragile States. Australia. Department of Foreign Affairs and Trade. Canberra : DFAT, 2020. 64 r
Content type: Conference Abstract
ปรากฏในกลุ่มข้อมูล:Ⅳ Міжнародна конференція молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“ (2025)

แฟ้มในรายการข้อมูลนี้:
แฟ้ม รายละเอียด ขนาดรูปแบบ 
ICPDT_2025_Chykalo_I-Autonomous_local_servers_130-132.pdf505,77 kBAdobe PDFดู/เปิด
ICPDT_2025_Chykalo_I-Autonomous_local_servers_130-132__COVER.png486,76 kBimage/pngดู/เปิด


รายการทั้งหมดในระบบคิดีได้รับการคุ้มครองลิขสิทธิ์ มีการสงวนสิทธิ์เว้นแต่ที่ระบุไว้เป็นอื่น