กรุณาใช้ตัวระบุนี้เพื่ออ้างอิงหรือเชื่อมต่อรายการนี้:
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50480
| ชื่อเรื่อง: | Автономні локальні сервери як засіб превенції і подолання освітніх втрат |
| ชื่อเรื่องอื่นๆ: | Autonomous local servers as a mean of preventing and overcoming educational losses |
| ผู้แต่ง: | Чикало, Ігор Chykalo, Ihor |
| Affiliation: | Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна Ternopil Volodymyr Hnatyuk National Pedagogical University, Ukraine |
| Bibliographic description (Ukraine): | Чикало І. Автономні локальні сервери як засіб превенції і подолання освітніх втрат / Ігор Чикало // Матеріали Ⅳ Міжнародної конференції молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“, 26 листопада 2025 р. — Т. : ФОП Паляниця В. А., 2025. — С. 130–132. — (Цифровізація освіти: загрози та можливості). |
| Bibliographic reference (2015): | Чикало І. Автономні локальні сервери як засіб превенції і подолання освітніх втрат // Матеріали Ⅳ Міжнародної конференції молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“, Тернопіль, 26 листопада 2025 р. 2025. С. 130–132. |
| Bibliographic citation (APA): | Chykalo, I. (2025). Avtonomni lokalni servery yak zasib preventsii i podolannia osvitnikh vtrat [Autonomous local servers as a mean of preventing and overcoming educational losses]. Book of abstracts of the Ⅳ International Conference of Young Scholars and Higher Education Applicants „Philosophical dimensions of technology“, 26 November 2025, Ternopil, 130-132. PE Palianytsia V.A.. [in Ukrainian]. |
| Bibliographic citation (CHICAGO): | Chykalo I. (2025) Avtonomni lokalni servery yak zasib preventsii i podolannia osvitnikh vtrat [Autonomous local servers as a mean of preventing and overcoming educational losses]. Book of abstracts of the Ⅳ International Conference of Young Scholars and Higher Education Applicants „Philosophical dimensions of technology“ (Tern., 26 November 2025), pp. 130-132 [in Ukrainian]. |
| Is part of: | Матеріали Ⅳ Міжнародної конференції молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“, 2025 Book of abstracts of the Ⅳ International Conference of Young Scholars and Higher Education Applicants „Philosophical dimensions of technology“, 2025 |
| Conference/Event: | Ⅳ Міжнародна конференція молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“ |
| Journal/Collection: | Матеріали Ⅳ Міжнародної конференції молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“ |
| วันที่เผยแพร่: | 26-พฤศ-2025 |
| Date of entry: | 19-ธัน-2025 |
| สำนักพิมพ์: | ФОП Паляниця В. А. PE Palianytsia V.A. |
| Place of the edition/event: | Тернопіль Ternopil |
| Temporal Coverage: | 26 листопада 2025 р. 26 November 2025 |
| UDC: | 37.014.09 004.738 |
| คำสำคัญ: | освітні втрати автономні локальні сервери цифрові інструменти превенція освітніх втрат подолання освітніх втрат |
| Number of pages: | 3 |
| Page range: | 130-132 |
| Start page: | 130 |
| End page: | 132 |
| บทคัดย่อ: | В останні десятиліття освітній процес дедалі більше переходить в онлайн- площину. Війна, техногенні катастрофи та інші кризові ситуації актуалізували проблему освітніх втрат, спричинених відсутністю інтернету чи електропостачання. Ефективним інструментом їх превенції та подолання освітніх втрат є автономні локальні сервери, які забезпечують безперервний доступ до електронних бібліотек, курсів і тестових середовищ навіть за умов повної ізоляції від глобальної мережі. Використання таких серверів створює передумови для сталості освітнього процесу та мінімізації наслідків кризових викликів |
| URI: | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50480 |
| ISBN: | 978-617-8751-05-0 |
| Copyright owner: | © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025 |
| URL for reference material: | https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1280825.pdfERIC |
| References (Ukraine): | 1. Kabugo D. Utilizing Open Education Resources to enhance students’ learning outcomes during the COVID-19 schools lockdown: A case of Kolibri by selected government schools in Uganda. 2020. URL: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1280825.pdfERIC, EJ128082. – Available at: (дата звернення 29.10.2025). 2. United Kingdom. Department of Foreign Affairs and Trade. Foundation for Education in Conflict-Affected and/or Fragile States. Australia. Department of Foreign Affairs and Trade. Canberra : DFAT, 2020. 64 р |
| References (International): | 1. Kabugo D. Utilizing Open Education Resources to enhance students’ learning outcomes during the COVID-19 schools lockdown: A case of Kolibri by selected government schools in Uganda. 2020. URL: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1280825.pdfERIC, EJ128082, Available at: (Date of appeal 29.10.2025). 2. United Kingdom. Department of Foreign Affairs and Trade. Foundation for Education in Conflict-Affected and/or Fragile States. Australia. Department of Foreign Affairs and Trade. Canberra : DFAT, 2020. 64 r |
| Content type: | Conference Abstract |
| ปรากฏในกลุ่มข้อมูล: | Ⅳ Міжнародна конференція молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“ (2025) |
แฟ้มในรายการข้อมูลนี้:
| แฟ้ม | รายละเอียด | ขนาด | รูปแบบ | |
|---|---|---|---|---|
| ICPDT_2025_Chykalo_I-Autonomous_local_servers_130-132.pdf | 505,77 kB | Adobe PDF | ดู/เปิด | |
| ICPDT_2025_Chykalo_I-Autonomous_local_servers_130-132__COVER.png | 486,76 kB | image/png | ดู/เปิด |
รายการทั้งหมดในระบบคิดีได้รับการคุ้มครองลิขสิทธิ์ มีการสงวนสิทธิ์เว้นแต่ที่ระบุไว้เป็นอื่น