霂瑞霂��撘����迨��辣: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48962
Teitl: Управління ціновою політикою підприємства ресторанного бізнесу в умовах війни (на прикладі ресторану «Хінкальня»)
Teitlau Eraill: Managing the Pricing Policy of a Restaurant Business Enterprise During Wartime ("Khinkalnya" Restaurant as a case of study)
Awduron: Мазурик, Христина Андріївна
Mazuryk, Khrystyna
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна
Bibliographic description (Ukraine): Мазурик Х.А. Управління ціновою політикою підприємства ресторанного бізнесу в умовах війни (на прикладі ресторану «Хінкальня») : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 241 — готельно-ресторанна справа / наук. кер. Б. М. Андрушків. Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025. 77 с.
Dyddiad Cyhoeddi: Jun-2025
Submitted date: Jun-2025
Date of entry: 18-Jun-2025
Cyhoeddwr: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Country (code): UA
Place of the edition/event: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Supervisor: Андрушків, Богдан Миколайович
Andrushkiv, Bohdan
UDC: 338
Allweddeiriau: воєнний час
операційна модель
ресторан
стратегія
цінова політика
wartime
operational model
restaurant
strategy
pricing policy
Page range: 1-77
Crynodeb: Мазурик Х.А. Управління ціновою політикою підприємства ресторанного бізнесу в умовах війни (на прикладі ресторану «Хінкальня») Кваліфікаційна робота бакалавра: 77 сторінок, 4 рисунки, 14 таблиць, 41 літературне джерело. Предмет дослідження − процеси формування, адаптації та реалізації цінової політики в закладі ресторанного бізнесу в умовах воєнної економіки. Об'єкт дослідження − господарська діяльність підприємства ресторанного бізнесу − ресторану «Хінкальня. Метою роботи є розробка практично орієнтованих заходів щодо вдосконалення цінової політики ресторану «Хінкальня» в умовах воєнної економіки. Методи дослідження − спостереження, порівняння, групування, аналіз і синтез, табличний, графічний. У роботі досліджено теоретичні засади управління ціновою політикою в ресторанному бізнесі: розглянуто економічну сутність, функції, роль цінової політики в закладах ресторанного господарства та фактори, що її визначають в умовах війни; проведено аналіз кадрового потенціалу, доходів та витрат досліджуваного підприємства, представлено діагностику цінової політики ресторану «Хінкальня» в умовах воєнного часу та конкурентного середовища ведення бізнесу; запропоновано шляхи вдосконалення цінової політики ресторану в умовах війни, представлено до впровадження операційну модель трансформації цінової політики ресторану «Хінкальня» в сучасних умовах. Результати дослідження рекомендовано до впровадження в діяльність досліджуваного підприємства – ресторану «Хінкальня».
Mazuryk К.A. Managing the Pricing Policy of a Restaurant Business Enterprise During Wartime ("Khinkalnya" Restaurant as a case of study) Bachelor's thesis: 77 pages, 4 figures, 14 tables, 41 references. Subject of the study – the processes of formation, adaptation, and implementation of pricing policy in a restaurant-business establishment under conditions of a wartime economy. Object of the study – the economic activity of a restaurant-business enterprise, namely the “Khinkalnya” restaurant. The aim of the work is to develop practically oriented measures to improve the pricing policy of the “Khinkalnya” restaurant under wartime economic conditions. Research methods – observation, comparison, classification, analysis and synthesis, tabular, and graphical methods. In this study, the theoretical foundations of pricing-policy management in the restaurant business are examined: the economic essence, functions, and role of pricing policy in food-service establishments, as well as the factors determining it during wartime; an analysis of the human-resource potential, revenues, and expenses of the enterprise under study is conducted; a diagnostic assessment of the “Khinkalnya” restaurant’s pricing policy in the context of wartime and a competitive business environment is presented; ways to enhance the restaurant’s pricing policy under war conditions are proposed; and an operational model for transforming the “Khinkalnya” restaurant’s pricing policy in current conditions is introduced. The results of the study are recommended for implementation in the operations of the enterprise under investigation – the “Khinkalnya” restaurant.
Content: ЗМІСТ ВСТУП ...................................................................................................................... 7 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ УПРАВЛІННЯ ЦІНОВОЮ ПОЛІТИКОЮ В РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ ................................................................................ 9 1.1. Економічна сутність, функції та роль цінової політики в закладах ресторанного господарства .................................................................................. 9 1.2. Фактори, що визначають цінову політику ресторанного бізнесу в умовах війни .................................................................................................................... 16 РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ ЦІНОВОЇ ПОЛІТИКИ РЕСТОРАНУ «ХІНКАЛЬНЯ» У МІСТІ ТЕРНОПОЛІ ............................................................................................... 22 2.1. Загальна характеристика ресторану як об’єкта дослідження ................... 22 2.2. Діагностика цінової політики ресторану «Хінкальня» в умовах воєнного часу ...................................................................................................................... 32 РОЗДІЛ 3. ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ЦІНОВОЇ ПОЛІТИКИ РЕСТОРАНУ В УМОВАХ ВІЙНИ ............................................................................................... 42 3.1. Обґрунтування напрямів адаптації цінової політики ресторану «Хінкальня» до кризових умов .......................................................................... 42 3.2. Операційна модель трансформації цінової політики ресторану «Хінкальня» в умовах воєнної економіки ......................................................... 50 РОЗДІЛ 4. ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ 4.1. Служба охорони праці у ресторані «Хінкальня»…………………………64 4.2. Заходи з охорони праці у виробничих приміщеннях закладу ресторанного господарства «Хінкальня» та вимоги щодо техніки безпеки…………………….66 ВИСНОВКИ ........................................................................................................... 70 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ............................................................... 73
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48962
Copyright owner: © Мазурик Х.А., 2025
References (Ukraine): 1. Веселовська Т. Є. Вплив війни на реструктуризацію готельно-ресторанних послуг в Україні. 2024. URL : https://doi.org/10.5281/zenodo.11452606 (дата звернення: 15.05.2025).
2. Владимир О., Капаць К. Ресторанний бізнес: прибутковість та інші виклики воєнного часу. Трансформація бізнесу для сталого майбутнього: дослідження, діджиталізація та інновації: збірник тез доповідей ІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м.Тернопіль, 23–24 листопада 2022 р.). Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 2022. 217с.
3. Готельно-ресторанний бізнес у воєнний час. Grail of Science. 2023. № 25. URL: https://archive.journal-grail.science/index.php/2710-3056/article/view/1097 (дата звернення: 15.05.2025).
4. Грузинська кухня. Офіційний сайт. URL: https://georgian-kitchen.choiceqr.com/ (дата звернення: 16.05.2025).
5. Євтушенко Н. О., Нечитайло Б. С. Ефективна цінова політика як фактор успіху у конкурентній боротьбі. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2022. № 1–2(39). С. 17–21.
6. Завідна Л.Д., Парнета П. Г. Формування цінової політики підприємства ресторанного господарства. Modern research in science and education. Proceedings of the 4th International scientific and practical conference. (December 7-9, 2023) BoScience Publisher. Chicago, USA, 2023. Pp. 921-926.
7. Коваленко Н. SWOT-аналіз потенціалу післявоєнного розвитку туристичного та готельно-ресторанного бізнесу в Україні. Економіка та суспільство. 2024. № 60. URL : https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-61 (дата звернення: 16.05.2025).
8. Коваленко О. В., Булана О. В. Ефективна цінова політика як фактор підвищення конкурентоспроможності підприємства. Економічний вісник ЗДІА. 2018. № 4. С. 88–93.
9. Кулик А. М., Бриндзя З. Ф. Цінова політика і управління витратами в сфері послуг: економічний аспект. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». 2020. № 1. С. 32–39.
10. Макроекономічні показники. Національний банк України. URL: https://bank.gov.ua/ua/statistic/macro-indicators (дата звернення: 16.05.2025).
11. Малюта Л., Владимир О., Рудан В. Інтеграція дизайну в готельно-ресторанний бізнес: ефекти для туризму та розвитку місцевих громад. Економічний аналіз. 2022. Том 32. № 3. С. 307-315. DOI: 10.35774/econa2022.03.307.
12. Малюта Л.Я., Мельник Л.М., Нагорняк Г.С., Островська Г.Й Визначення найважливіших закономірностей стабільного розвитку підприємств готельно-ресторанного господарства. Галицький економічний вісник. 2020. Вип. 3 (64). С.174-184.
13. Моргулець О. Б., Нишенко О. В. Готельно-ресторанний бізнес України у довоєнний, воєнний та післявоєнний період. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2023. № 8. С. 88–96. URL : https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-8-12 (дата звернення: 16.05.2025).
14. Полотай Б. Я., Жмур-Клименко Б. В. Ресторанний бізнес під час війни. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2022. № 7. С. 37–42. URL : https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-7-5 (дата звернення: 16.05.2025).
15. Портер М. Е. Конкурентна стратегія: методи аналізу галузей і конкурентів / пер. з англ. Київ : Основи, 1998. 390 с.
16. Постова В. Перспективи впровадження інтелектуальної автоматизації в ресторанний бізнес в умовах післявоєнного відновлення України. Економіка та суспільство. 2023. № 49. URL : https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-41 (дата звернення: 16.05.2025).
17. Проблеми ресторанного бізнесу в Україні у 2025 році та рішення для них. Kyivstar Business Hub. 2025, 22 січня. URL: https://hub.kyivstar.ua/articles/problemi-restorannogo-biznesu-v-ukrayini-u-2025-roczi-ta-rishennya-dlya-nih (дата звернення: 15.05.2025).
18. Рябенька М. Удосконалення цінової політики на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу. Економіка та суспільство. 2023. № 50. URL : https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-50-77 (дата звернення: 15.05.2025).
19. Селютін В., Яцун Л., Ольшанський О. SWOT-F-аналіз ресторанного господарства м. Харкова. Економічний аналіз. 2020. Т. 30, № 1, ч. 1. С. 192–200.
20. ТОВ «ХІНКАЛЬНЯ». Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. URL: http://opendatabot.ua/c/37046894 (дата звернення: 16.05.2025).
21. Хінкальня Тернопіль. Офіційна сторінка в Facebook. URL: https://www.facebook.com/hinkalnyaternopil/?locale=uk_UA (дата звернення: 16.05.2025).
22. Хінкальня Тернопіль. Офіційна сторінка в Instagram. URL: https://www.instagram.com/hinkalnya.ternopil/ (дата звернення: 16.05.2025).
23. Шинок. Тернопіль. Офіційний сайт. URL: https://ternopil.bestrest.com.ua/ua/info-Restoran-Shynok. (дата звернення: 16.05.2025).
24. Шепель Т. В., Живець А. М. Планування цінової політики та механізму ціноутворення у сфері ресторанного бізнесу в Україні. Східна Європа: Економіка, бізнес та управління. 2019. № 2(19). С. 93–98.
25. Яремко З.М., Тимошук С.В., Третяк О.І. Охорона праці: навч. посіб. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2010. 234с.
26. Barua B. K. An Analysis on BCG Growth Sharing Matrix. Munich Personal RePEc Archive. 2018. URL: https://mpra.ub.uni-muenchen.de/84237/1/MPRA_paper_84237.pdf (дата звернення: 16.05.2025).
27. Casually Competing Across Segments with Combos. PepsiCo Partners. 2025, March 13. URL: https://www.pepsicopartners.com/pepsico/en/ USD/article/detail/competing_with_combos (дата звернення: 15.05.2025).
28. Cavallo A., Rigobon R. The Billion Prices Project: Using Online Prices for Measurement and Research. NBER Working Paper No. 22111. Cambridge, MA: National Bureau of Economic Research, 2016. URL: https://www.nber.org/system/files/working_papers/w22111/w22111.pdf (дата звернення: 15.05.2025).
29. Chen J. Analysis of Menu Design in the Food and Beverage Industry using the BCG Matrix Method. ResearchGate. 2022. URL: https://www.researchgate.net/publication/365737279_Analysis_of_Menu_Design_in_the_Food_and_Beverage_Industry_using_the_BCG_Matrix_Method (дата звернення: 16.05.2025).
30. Deloitte Ukraine. Звіт про вплив 2023–2024. URL: https://www.deloitte.com/ua/uk/about/governance/impact-report.html (дата звернення: 15.05.2025).
31. Guide to Kotler’s Pricing Strategies. Lucidity. URL : https://getlucidity.com/strategy-resources/guide-to-kotlers-pricing-strategies (дата звернення: 15.05.2025).
32. Ivancsóné Horváth Z., Kőmíves C., Nagy-Keglovich J., Happ É. Examining a Menu on the Basis of the Kasavana–Smith Model in a Hungarian Restaurant. Deturope. 2022. Vol. 14, Issue 1. P. 111–127. URL: https://deturope.eu/pdfs/det/2022/01/06.pdf (дата звернення: 15.05.2025).
33. Kahneman D., Knetsch J. L., Thaler R. H. Fairness as a Constraint on Profit Seeking: Entitlements in the Market. The American Economic Review. 1986. Vol. 76, No. 4. P. 728–741. URL: https://web.mit.edu/curhan /www/docs/Articles/15341_Readings/Justice/Kahneman.pdf (дата звернення: 15.05.2025).
34. Kalaitan Т., Hrymak О., Kushnir L., Shurpenkova R., Sarakhman О. Restaurant revenue management and analytical assessment of its effectiveness. Вiсник ХНУ iменi В. Н. Кapaзiнa. Сеpiя «Мiжнapoднi вiднoсини. Екoнoмiкa. Кpaїнoзнaвствo. Туpизм». 2023. № 17. С. 152-162. DOI: https://doi.org/10.26565/2310-9513-2023-17-13.
35. Kimes S. Is it time for dynamic pricing for restaurants? SherriKimes.com. 2022, October 26. URL: https://www.sherrikimes.com/post/is-it-time-for-dynamic-pricing-for-restaurants (дата звернення: 15.05.2025).
36. Luqi, Goguen J. A. Formal Methods: Promises and Problems. CiteSeerX. URL: https://citeseerx.ist.psu.edu/document?doi=12ee0ed88ab9ce4f809d59605 c3a49cda7035628 (дата звернення: 15.05.2025).
37. Monroe K. B. Pricing: Making Profitable Decisions. 2nd ed. New York: McGraw-Hill, 1990. 528 p.
38. Nagle T. T., Müller G., Gruyaert E. The Strategy and Tactics of Pricing: A Guide to Growing More Profitably. 7th ed. London: Routledge, 2023. 336 p.
39. Pine B. J., Gilmore J. H. Welcome to the experience economy. Harvard Business Review. 1998. July–August. P. 97–105. URL : https://hbr.org/1998/07/welcome-to-the-experience-economy (дата звернення: 15.05.2025).
40. Rothschild M., Stiglitz J. E. Equilibrium in Competitive Insurance Markets: An Essay on the Economics of Imperfect Information. The Quarterly Journal of Economics. 1976. Vol. 90, No. 4. P. 629–649. URL : https://uh.edu/~bsorense/Rothschild%26Stiglitz.pdf (дата звернення: 15.05.2025).
41. Taleb Nassim Nicholas. Antifragile: Things That Gain from Disorder. UK: Penguin Books Ltd. 2013. 544 p.
Content type: Bachelor Thesis
Ymddengys yng Nghasgliadau:241 — Готельно-ресторанна справа (бакалаври)

Ffeiliau yn yr Eitem Hon:
Ffeil Disgrifiad MaintFformat 
dyplom_ Mazuryk Kh_A_2025.pdf939,52 kBAdobe PDFGweld/Agor
Авторська довідка_Мазурик.docx20,87 kBMicrosoft Word XMLGweld/Agor


Diogelir eitemau yn DSpace gan hawlfraint, a chedwir pob hawl, onibai y nodir fel arall.

蝞∠�極�