Defnyddiwch y dynodwr hwn i ddyfynnu neu i gysylltu â'r eitem hon:
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/47526
Título: | Розроблення екомаршруту з використанням сучасних транспортних технологій |
Outros títulos: | Development of an eco-route using modern transportation technologies |
Authors: | Koval, Serhii Коваль Сергій Віталійович |
Affiliation: | Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя |
Bibliographic description (Ukraine): | Коваль С.В. Розроблення екомаршруту з використанням сучасних транспортних технологій : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 275 – Транспортні технології (на автомобільному транспорті) / наук. кер. У. М. Плекан. Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024. 88 с. |
Data de edición: | Dec-2024 |
Submitted date: | Dec-2024 |
Date of entry: | 13-Jan-2025 |
Editor: | ТНТУ, ФМТ, кафедра автомобілів, Тернопіль, Україна |
Country (code): | UA |
Place of the edition/event: | ТНТУ, ФМТ, кафедра автомобілів, Тернопіль, Україна |
Supervisor: | Плекан, Уляна Михайлівна |
Committee members: | Крупа, Володимир Васильович |
UDC: | 656 |
Palabras chave: | 275 транспортні технології (на автомобільному транспорті) екомаршрут eco-route сталий розвиток sustainable development сучасні транспортні технології modern transport technologies ГІС GIS |
Page range: | 88 |
Resumo: | Робота присвячена розробці екомаршруту з використанням сучасних транспортних технологій. Дослідження спрямоване на створення методології вибору оптимальних маршрутів з урахуванням екологічних, соціальних та економічних факторів сталого розвитку.
Розроблено комплексну методику оцінки екомаршрутів з використанням ГІС, створено структуру моделювання для вибору найбільш сталого варіанту маршруту, запропоновано підхід до інтеграції екологічних факторів у системи інформації про дорожній рух.
Дослідження має важливе практичне значення для оптимізації міських транспортних потоків, зниження негативного впливу транспорту на довкілля, покращення безпеки дорожнього руху, впровадження принципів сталого розвитку в транспортну інфраструктуру.
Робота демонструє, що врахування факторів сталого розвитку при плануванні маршрутів може значно знизити негативний вплив транспорту на навколишнє середовище та якість життя міського населення
В розділі останньому розділі розглянуто питання охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях. The work is dedicated to the development of an eco-route using modern transportation technologies. The research focuses on creating a methodology for selecting optimal routes considering environmental, social, and economic factors of sustainable development. A comprehensive methodology for evaluating eco-routes using GIS has been developed, a modeling structure for selecting the most sustainable route option has been created, and an approach for integrating environmental factors into traffic information systems has been proposed. The research has significant practical importance for optimizing urban traffic flows, reducing the negative impact of transport on the environment, improving road safety, implementing sustainable development principles in transport infrastructure. The work demonstrates that considering sustainability factors in route planning can significantly reduce the negative impact of transport on the environment and urban population's quality of life. The final section addresses occupational safety and emergency situation management issues. |
Content: | ВСТУП. 1. ТЕОРЕТИЧНИЙ РОЗДІЛ. 1.1. Автомобільний транспорт і його вплив на довкілля. 1.2. Мета та завдання дослідження. 1.3. Дослідження про стійкість. 1.4. Недоліки автомобільного транспорту на стійкість. 1.4.1. Споживання палива та забруднення повітря. 1.4.2. Безпека. 1.4.3. Шум. 2. АНАЛІІТИКО-ДОСЛІДНИЦЬКИЙ РОЗДІЛ. 2.1. Поняття про еко-маршрут. 2.2. Дилеми вибору маршруту. 2.3. Методика. 2.3.1. Методологія дослідження еко-маршрутів. 2.3.2. Розмежування та методологічні міркування. 2.4. Пропонований робочий процес ГІС. 2.4.1. Підготовка введення даних. 2.4.2. Ударне моделювання. 2.4.3. Міжударна накладка. 3. ПРОЄКТНО-РЕКОМЕНДАЦІЙНИЙ РОЗДІЛ. 3.1. Емпірична робота. 3.1.1. Припущення та гіпотези. 3.1.2. Емпіричний робочий процес ГІС. 3.2. Результати. 3.2.1. Емпіричні висновки. 3.3. Обмеження та потенційні застосування. 3.3.1. Обмеження запропонованої структури та робочого процесу моделювання ГІС. 3.3.2. Обмеження емпіричної роботи. 3.3.3. Потенційні застосування. 3.4. Емпіричні висновки. 4. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ. 4.1. Безпека праці при організації та моніторингу екомаршрутів з використанням ГІС-технологій. 4.2. Безпека життєдіяльності при проектуванні та експлуатації екомаршрутів у міському середовищі. ВИСНОВКИ. ПЕРЕЛІК ПОСИЛАНЬ. |
URI: | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/47526 |
Copyright owner: | Коваль Сергій Віталійович, 2024 |
References (Ukraine): | 1. Barth, M., Boriboonsomsin, K., (2009) Traffic Congestion and Greenhouse Gases, Access Magazine, Vol. 1 (35) 2. Beckerman, B., Jerrett, M., Brook, J. R., Verma, D. K., Arain, M. A., Finkelstein, M. M., (2008) 3. Bel, G., Bolancé, C., Guillén, M., Rosell, J., (2015) The environmental effects of changing speed limits: a quantile regression approach, Transportation Research Part D: Transport and Environment, Vol. 36, p. 76-85 4. Ben-Elia, E., Erev, I., Shiftan, Y., (2008) The combined effect of information and experience on drivers’ route-choice behavior, Transportation, Vol. 35, p. 165– 177 5. Brown, B. J., Hanson, M. E., Liverman, D. M., Merideth, R. W., (1987) Global sustainability: Toward definition, Environmental Management, Vol. 11 (6) p. 713–719 6. Buchanan, C., (1963) Traffic in Towns, London: HMSO 7. Chadwick, N., (1990) Computer aided environmental traffic design, Proceedings of Seminar G, P 334. The 16th PTRC Summer Annual Meeting on Traffic Management and Road Safety, p. 95–106 8. Conlisk, J., (1996) Why bounded rationality? Journal of Economic Literature, Vol. 34 (2) p. 669-700 9. Correlation of nitrogen dioxide with other traffic pollutants near a major expressway, Atmospheric Environment, Vol. 42 (2) p. 275-290 10. Crown. B., (2001) Report on Roundabouts, January 2001 11. De Borger, B., Fosgerau, M., (2008) The trade-off between money and travel time: A test of the theory of reference-dependent preferences, Journal of Urban Economics, Vol. 64 (1) p. 101–115 12. Demir, E., Bektas, T., Laporte, G., (2011) A comparative analysis of several vehicle emission models for road freight transportation, Transportation Research Part D: Transport and Environment, Vol. 16 (5) p. 347-357 13. Drożdż, W., Vovk, Y., Widera, K., Łopatka, A., & Gawlik, A. (2023). Sustainability assessment of the energy generation systems. Journal of Sustainable Development of Transport and Logistics, 8(2), 249-258. 14. Ehmke, J. F., Campbell, A. M., Thomas, B. W., (2016) Vehicle routing to minimize timedependent emissions in urban areas, European Journal of Operational Research, Vol. 251 (2) p. 478-494 15. Ericsson, E., Larsson, H., Brundell-Freij, K., (2006) Optimizing route choice for lowest fuel consumption – Potential effects of a new driver support tool, Transportation research. Part C, Emerging technologies, Vol.14 (6) p.369-383 16. Ewing, R., (1999) Traffic Calming: State of the Practice. Institute of Transportation Engineers, Washington 17. Federal Highway Administration, (2000) The quality improvement program: the congestion mitigation and air, Publication No. FHWA-EP-00-020 18. Folgerø, I. K., Harding, T., Westby, B. S., (2020) Going fast or going green? Evidence from environmental speed limits in Norway, Transportation Research Part D: Transport and Environment, Vol. 82, 102261 19. Forman, R. T. T., Sperling, D., Bissonette, J. A., Clevenger, A. P., Cutshall, C. D., Dale, V. H., Fahrig, L., France, R. L., Goldman, C. R., Heanue, K., Jones, J., Swanson, F., Turrentine, T., Winter, T. C., (2003) Road Ecology, Island Press 20. Gately C. K., Hutyra, L. R., Peterson, S., Wing, I. S., (2017) Urban emissions hotspots: quantifying vehicle congestion and air, Environmental Pollution, Vol. 229, p. 496-504 21. Guo, C., Yang, B., Andersen, O., Jensen, C. S., Torp, K., (2015a) EcoMark 2.0: empowering eco-routing with vehicular environmental models and actual vehicle fuel consumption data, GeoInformatica, Vol.19, p. 567–599 22. Health Effects Institute (HEI) (2010) Traffic-Related Air Pollution: A Critical Review of the Literature on Emissions, Exposure, and Health Effects. Health Effects Institute; Boston, MA, USA: 2010 23. Hiraoka, T., Iritani, I., Okabe, K., Kumamoto, H., (2002) Route choice behavior model based on bounded rationality, Proceedings of the 9th ITS World Congress 2002 24. Insurance Institute of Highway Safety, (IIHS) (2001) Status Report, Vol. 36 (7) 25. IPCC, (2014) Transport, Climate Change 2014: Mitigation of Climate Change. Contribution of Working Group III to the Fifth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change, Cambridge University Press, Cambridge, United Kingdom and New York, NY, USA. 26. Jiang, G., Fosgerau, M., Lo, H. K., (2020) Route choice, travel time variability, and rational inattention, Transportation Research Part B: Methodological, Vol. 132, p. 188-207 27. Joumard, R., Jost, P., Hickman, J., Hassel, D., (1995) Hot passenger car emissions modelling as a function of instantaneous speed and acceleration, Science of The Total Environment, Vol. 169 (1–3) p. 167-174 28. Kraschl-Hirschmann, K., Zallinger, M., Luz, R., Fellendorf, M., Hausberger, S., (2011) "A method for emission estimation for microscopic traffic flow simulation" 2011 IEEE Forum on Integrated and Sustainable Transportation Systems, p. 300-305 30. Kumar, N. V., Ganesh, L. S., (1996) An empirical analysis of the use of the Analytic Hierarchy Process for estimating membership values in a fuzzy set, Fuzzy Sets and Systems, Vol. 82, p. 1–16 31. Lan, Z., Cai, M., (2021) Dynamic traffic noise maps based on noise monitoring and traffic speed data, Transportation Research Part D: Transport and Environment, Vol. 94, 102796 32. Li, J., Lai, X., (2019) Modelling travellers’ route choice behaviours with the concept of equivalent impedance, Transportation, Vol. 46, p. 233–262 33. Liu, K., Xu, Y., (2019) Route Choice Behavior: Understanding the Impact of Asymmetric Preference on Travelers’ Decision Making, Symmetry, Vol. 11 (1), 66 34. Lockwood, I. M., (1997) ITE Traffic calming definition, ITE Journal, Vol. 67, p. 22–24 35. Loder, Bayly, (1980) Road/Amenity Classification—A Practical Tool for Traffic Management, Hawthorn: Road Safety and Traffic Authority 36. Lotan, T., (1997) Effects of familiarity on route choice behavior in the presence of information, Transportation Research Part C: Emerging Technologies, Vol. 5 (3-4) p. 225-243 37. Madireddy, M., De Coensel, B., Can, A., Degraeuwe, B., Beusen, B., De Vlieger, I., Botteldooren, D., (2011) Assessment of the impact of speed limit reduction and traffic signal coordination on vehicle emissions using an integrated approach, Transportation Research Part D: Transport and Environment, Vol. 16 (7) p. 504-508 38 Mahmassani, H., Chang, G., (1987) On boundedly rational user equilibrium in transportation systems, Transportation Science, Vol. 21 (2) p. 89-99 39. Mandavilli, S., Rys, M. J., Russell, E. R., (2008) Environmental impact of modern roundabouts, International journal of industrial ergonomics, Vol.38 (2) p. 135-142 40. Marousi, K. P., Koukounaris, A. I., Stephanedes, Y. J., (2019) Methodology for societal travel cost estimation in urban road networks, Transportation Research Procedia, Vol. 41, p. 405409 41. Mitchell, A., (2012) The Esri Guide to GIS Analysis. Modeling Suitability, Movement, and Interaction. ESRI Press 2012: Redlands CA 42. Murphy, E., King, E., (2014) Environmental Noise Pollution: Noise Mapping, Public Health, and Policy, Elsevier, 2014. 43. Padró-Martínez, L. T., Patton, A. P., Trull, J. B., Zamore, W., Brugge, D., Durant, J. L., (2012) Mobile monitoring of particle number concentration and other traffic-related air pollutants in a near-highway neighborhood over the course of a year, Atmospheric Environment, Vol. 61, p. 253-264 44. Patella, S. M., Scrucca, F., Asdrubali, F., Carrese, S., (2019) Carbon Footprint of autonomous vehicles at the urban mobility system level: A traffic simulation- 85 based approach, Transportation Research Part D: Transport and Environment, Vol. 74, p. 189-200 45. Phillips, B. B., Bullock, J. M., Osborne, J. L., Gaston, K. J., (2021) Spatial extent of road pollution: A national analysis, Science of The Total Environment, Vol. 773, 145589 46. Pope, J., Annandale, D., Morrison-Saunders, A., (2004) Conceptualising sustainability assessment, Environmental Impact Assessment Review, Vol. 24 (6) p- 595–616 47. Rodrigue, J-P. (2020) The Geography of Transport Systems: fifth edition, New York: Routledge 48. Russell, E., Rys, M. J., Greg, L., (2000) Modeling Traffic Flows and Conflicts at Roundabouts, MBTC FR-1099. Mac-Blackwell National Rural Transportation Study Center, University of Arkansas 49. Saaty, T. L., (1980) The Analytic Hierarchy Process: Planning, Priority Setting, Resource Allocation, New York: McGraw-Hill 50. Samuelson, W., Zeckhauser, R., (1988) Status quo bias in decision making, Journal of Risk and Uncertainty, Vol. 1 (1) p. 7-59 51. Schneider, R. J., (2013) Theory of routine mode choice decisions: An operational framework to increase sustainable transportation, Transport Policy, Vol. 25, p. 128-137 52. Sheffi, Y., (1984) Urban Transportation Networks: Equilibrium Analysis with Mathematical Programming Methods, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ 53. Simon, H. A., (1987) Bounded rationality, The New Palgrave: Utility and Probability, Emerald Group Publishing, p. 15-18 54. Sims, C. A., (2003) Implications of rational inattention, Journal of Monetary Economics, Vol. 50 (3) p. 665-690 55. Sims, C. A., (2010) Rational inattention and monetary economics, Handbook of Monetary Economics, Vol. 3, p. 155-181 56. Sivak, M., Schoettle, B., (2012) Eco-Driving: Strategic, Tactical, and Operational Decisions of the Driver that Influence Vehicle Fuel Economy, Transport Policy, Vol. 22, p. 96–99 57. Small, K. A., (2012) Valuation of travel time, Economics of Transportation, Vol. 1 (1-2) p. 2– 14 58. Smit, R., Poelman, M., Schrijver, J., (2008) Improved road traffic emission inventories by adding mean speed distributions, Atmospheric Environment, Vol. 42 (5) p. 916-926 59. Stansfeld, S. A., (2015) Noise effects on health in the context of air pollution exposure, International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 12 (10) p. 12735-12760 60. Tang, J., McNabola, A., Misstear, B., Pilla, F., Alam, Md. S., (2019) Assessing the impact of vehicle speed limits and fleet composition on air quality near a school, International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16 (149) 61. Tavares, G., Zsigraiova, Z., Semiao, V., Carvalho, M. G., (2009) Optimisation of MSW collection routes for minimum fuel consumption using 3D GIS modelling, Waste Management, Vol. 29 (3) p. 1176-1185 62. Taylor, M., Lynam, D., Baruya, A., (2000) The effects of drivers speed on the frequency of road accidents, TRL Report 421. Crowthorne, Transport Research Laboratory, UK 63. Tversky, A., Kahneman, D., (1981) The framing of decisions and the psychology of choice, Science, Vol. 211 (4481) p. 453-458 64. UN (1987) Report of the world commission on environment and development: Our common future. Oxford University Press, Oxford 65. Vovk, I., Tson, O., Vovk, Y., Vovk, Y., & Rozhko, N. (2024). Mobility as a Service for tourism: Challenges and opportunities for meeting the needs of tourists in urban environments. Journal of Sustainable Development of Transport and Logistics, 9(2), 137-149. 66. Vovk, Y. Y., Vovk, Y. Y., Petrenko, O. A., & Veres, A. O. (2023). Impact of smart technologies on road traffic safety: study of technological innovations. Збірник Матеріалів, 69. 67. Wang, J. Y. T., Ehrgott, M., (2013) Modelling route choice behaviour in a tolled road network with a time surplus maximization biobjective user equilibrium model, Transportation Research Part B: Methodological, Vol. 57, p. 342–360 68. Wardrop, J., (1952) Some theoretical aspects of road traffic research, Proceedings of the Institution of Civil Engineers, Vol. 1, p. 325-378 69. World Health Organization (WHO) (2018) Burden of Disease from Ambient Air Pollution for 2016, World Health Organization; Geneva, Switzerland: 2018 70. Yang, B., Kaul, M., Jensen, C. S., (2014) Using Incomplete Information for Complete Weight Annotation of Road Networks, IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering, Vol. 26 (5) p. 1267-1279 71. Yang, Y., Lu, H. P., Yin, Y., Yang, H., (2013) Optimization of variable speed limits for efficient, safe, and sustainable mobility, Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, Vol. 2333 (1) p. 37–45 72. Yu-qin, F., Jun-qiang, L., Zhong-Yu, X., Gui-e, Z., Yi, H., (2013) Route Choice Model Considering Generalized Travel Cost Based on Game Theory, Mathematical Problems in Engineering, Vol. 2013 73. Zadeh, L. A., (1965) Fuzzy sets, Information and Control, Vol. 8, p. 338–353 74. Zhou, L., Zhong, S., Ma, S., Jia, N., (2014) Prospect theory based estimation of drivers’ risk attitudes in route choice behaviors, Accident Analysis & Prevention, Vol. 73, p. 1-11 75. Zhou, M., Jin, H., Wang, W., (2016) A review of vehicle fuel consumption models to evaluate eco-driving and eco-routing, Transportation Research Part D: Transport and Environment, Vol 49, p. 203-218 76. Вовк Ю.Я., Ляшук О.Л., Мосейко Ю.В., Хавтур П.В., Заривенний А.Р. Дорожній рух та його безпека: Програма «нульова смертність на дорогах» // Транспортна безпека: правові та організаційні аспекти: матеріали ХІV Міжнародної науково-практичної конференції (в авторській редакції), (м. Кривий Ріг, 12 листопада 2019 року). Кривий Ріг, 2019. 346 с. – С. 71-74. 77. Вовк, Ю. Я., & Худобей, Р. В. (2021). Контроль дотримання безпеки перевезень на громадському транспорті в умовах карантинних обмежень з використанням інтелектуальних транспортних систем. Транспортна безпека: правові та організаційні аспекти: матеріали ХVІ Міжнародної науково- практичної конференції (в авторській редакції), (м. Кривий Ріг, 19 листопада 2021 року). Кривий Ріг, 2021. 238 с. 78. Вовк, Ю. Я., Вовк, І. П., Худобей, В. Р., Питлик, С. В., & Вовк, Я. Ю. (2023). Мобільність як послуга (MaaS): доцільність впровадження у малих міських або сільських районах. ЗБІРНИК МАТЕРІАЛІВ, 62. 79. Вовк, Ю. Я., Вовк, Я. Ю., Губич, Н. В., & Іванунь, В. В. (2023). Аналіз ролі транспортної телематики та інтернету речей (IoT) в транспорті. Матеріали ⅩⅡ Міжнародної науково-практичної конференції молодих учених та студентів „Актуальні задачі сучасних технологій “, 134- 135. 80. Вовк, Ю. Я., Матвіїшин, А. Й., & Вовк, Я. Ю. (2022). Паратранзитні та мікроперевезення в системі надання транспортних послуг у військовий період. Збірник тез доповідей Міжнародної науково-практичної конференції присвяченої 90-річчю від дня народження професора Рибака Тимофія Івановича та 60-річчю кафедри технічної механіки та сільськогосподарських машин „Процеси, машини та обладнання агропромислового виробництва: проблеми теорії та практики “, 161-162. 81. Методичні вказівки до виконання розділу «Охорона праці» дипломної роботи (для студентів спеціальності 275 «Транспортні технології») / Укл.: Вовк Ю.Я., Цьонь О.П., Вовк І.П. – Тернопіль: ТНТУ, 2018. – 28 с. Стручок В.С. Безпека в надзвичайних ситуаціях. Методичний посібник для здобувачів освітнього ступеня «магістр» всіх спеціальностей денної та заочної (дистанційної) форм навчання / В.С. Стручок. — Тернопіль: ФОП Паляниця В. А., 2022. — 156 с. |
Content type: | Master Thesis |
Aparece nas Coleccións | 275 — транспортні технології (на автомобільному транспорті) |
Arquivos neste item
Arquivo | Descrición | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Коваль.pdf | 2,33 MB | Adobe PDF | Ver/abrir |
Todos os documentos en Dspace estan protexidos por copyright, con todos os dereitos reservados
Offer Gweinyddol