Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/47526
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorПлекан, Уляна Михайлівна-
dc.contributor.authorKoval, Serhii-
dc.contributor.authorКоваль Сергій Віталійовичuk_UA
dc.date.accessioned2025-01-13T13:57:26Z-
dc.date.available2025-01-13T13:57:26Z-
dc.date.issued2024-12-
dc.date.submitted2024-12-
dc.identifier.citationКоваль С.В. Розроблення екомаршруту з використанням сучасних транспортних технологій : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 275 – Транспортні технології (на автомобільному транспорті) / наук. кер. У. М. Плекан. Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024. 88 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/47526-
dc.description.abstractРобота присвячена розробці екомаршруту з використанням сучасних транспортних технологій. Дослідження спрямоване на створення методології вибору оптимальних маршрутів з урахуванням екологічних, соціальних та економічних факторів сталого розвитку. Розроблено комплексну методику оцінки екомаршрутів з використанням ГІС, створено структуру моделювання для вибору найбільш сталого варіанту маршруту, запропоновано підхід до інтеграції екологічних факторів у системи інформації про дорожній рух. Дослідження має важливе практичне значення для оптимізації міських транспортних потоків, зниження негативного впливу транспорту на довкілля, покращення безпеки дорожнього руху, впровадження принципів сталого розвитку в транспортну інфраструктуру. Робота демонструє, що врахування факторів сталого розвитку при плануванні маршрутів може значно знизити негативний вплив транспорту на навколишнє середовище та якість життя міського населення В розділі останньому розділі розглянуто питання охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях.uk_UA
dc.description.abstractThe work is dedicated to the development of an eco-route using modern transportation technologies. The research focuses on creating a methodology for selecting optimal routes considering environmental, social, and economic factors of sustainable development. A comprehensive methodology for evaluating eco-routes using GIS has been developed, a modeling structure for selecting the most sustainable route option has been created, and an approach for integrating environmental factors into traffic information systems has been proposed. The research has significant practical importance for optimizing urban traffic flows, reducing the negative impact of transport on the environment, improving road safety, implementing sustainable development principles in transport infrastructure. The work demonstrates that considering sustainability factors in route planning can significantly reduce the negative impact of transport on the environment and urban population's quality of life. The final section addresses occupational safety and emergency situation management issues.uk_UA
dc.description.tableofcontentsВСТУП. 1. ТЕОРЕТИЧНИЙ РОЗДІЛ. 1.1. Автомобільний транспорт і його вплив на довкілля. 1.2. Мета та завдання дослідження. 1.3. Дослідження про стійкість. 1.4. Недоліки автомобільного транспорту на стійкість. 1.4.1. Споживання палива та забруднення повітря. 1.4.2. Безпека. 1.4.3. Шум. 2. АНАЛІІТИКО-ДОСЛІДНИЦЬКИЙ РОЗДІЛ. 2.1. Поняття про еко-маршрут. 2.2. Дилеми вибору маршруту. 2.3. Методика. 2.3.1. Методологія дослідження еко-маршрутів. 2.3.2. Розмежування та методологічні міркування. 2.4. Пропонований робочий процес ГІС. 2.4.1. Підготовка введення даних. 2.4.2. Ударне моделювання. 2.4.3. Міжударна накладка. 3. ПРОЄКТНО-РЕКОМЕНДАЦІЙНИЙ РОЗДІЛ. 3.1. Емпірична робота. 3.1.1. Припущення та гіпотези. 3.1.2. Емпіричний робочий процес ГІС. 3.2. Результати. 3.2.1. Емпіричні висновки. 3.3. Обмеження та потенційні застосування. 3.3.1. Обмеження запропонованої структури та робочого процесу моделювання ГІС. 3.3.2. Обмеження емпіричної роботи. 3.3.3. Потенційні застосування. 3.4. Емпіричні висновки. 4. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ. 4.1. Безпека праці при організації та моніторингу екомаршрутів з використанням ГІС-технологій. 4.2. Безпека життєдіяльності при проектуванні та експлуатації екомаршрутів у міському середовищі. ВИСНОВКИ. ПЕРЕЛІК ПОСИЛАНЬ.uk_UA
dc.format.extent88-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТНТУ, ФМТ, кафедра автомобілів, Тернопіль, Українаuk_UA
dc.subject275uk_UA
dc.subjectтранспортні технології (на автомобільному транспорті)uk_UA
dc.subjectекомаршрутuk_UA
dc.subjecteco-routeuk_UA
dc.subjectсталий розвитокuk_UA
dc.subjectsustainable developmentuk_UA
dc.subjectсучасні транспортні технологіїuk_UA
dc.subjectmodern transport technologiesuk_UA
dc.subjectГІСuk_UA
dc.subjectGISuk_UA
dc.titleРозроблення екомаршруту з використанням сучасних транспортних технологійuk_UA
dc.title.alternativeDevelopment of an eco-route using modern transportation technologiesuk_UA
dc.typeMaster Thesisuk_UA
dc.rights.holderКоваль Сергій Віталійович, 2024uk_UA
dc.contributor.committeeMemberКрупа, Володимир Васильович-
dc.coverage.placenameТНТУ, ФМТ, кафедра автомобілів, Тернопіль, Українаuk_UA
dc.subject.udc656uk_UA
dc.relation.references1. Barth, M., Boriboonsomsin, K., (2009) Traffic Congestion and Greenhouse Gases, Access Magazine, Vol. 1 (35)uk_UA
dc.relation.references2. Beckerman, B., Jerrett, M., Brook, J. R., Verma, D. K., Arain, M. A., Finkelstein, M. M., (2008)uk_UA
dc.relation.references3. Bel, G., Bolancé, C., Guillén, M., Rosell, J., (2015) The environmental effects of changing speed limits: a quantile regression approach, Transportation Research Part D: Transport and Environment, Vol. 36, p. 76-85uk_UA
dc.relation.references4. Ben-Elia, E., Erev, I., Shiftan, Y., (2008) The combined effect of information and experience on drivers’ route-choice behavior, Transportation, Vol. 35, p. 165– 177uk_UA
dc.relation.references5. Brown, B. J., Hanson, M. E., Liverman, D. M., Merideth, R. W., (1987) Global sustainability: Toward definition, Environmental Management, Vol. 11 (6) p. 713–719uk_UA
dc.relation.references6. Buchanan, C., (1963) Traffic in Towns, London: HMSOuk_UA
dc.relation.references7. Chadwick, N., (1990) Computer aided environmental traffic design, Proceedings of Seminar G, P 334. The 16th PTRC Summer Annual Meeting on Traffic Management and Road Safety, p. 95–106uk_UA
dc.relation.references8. Conlisk, J., (1996) Why bounded rationality? Journal of Economic Literature, Vol. 34 (2) p. 669-700uk_UA
dc.relation.references9. Correlation of nitrogen dioxide with other traffic pollutants near a major expressway, Atmospheric Environment, Vol. 42 (2) p. 275-290uk_UA
dc.relation.references10. Crown. B., (2001) Report on Roundabouts, January 2001uk_UA
dc.relation.references11. De Borger, B., Fosgerau, M., (2008) The trade-off between money and travel time: A test of the theory of reference-dependent preferences, Journal of Urban Economics, Vol. 64 (1) p. 101–115uk_UA
dc.relation.references12. Demir, E., Bektas, T., Laporte, G., (2011) A comparative analysis of several vehicle emission models for road freight transportation, Transportation Research Part D: Transport and Environment, Vol. 16 (5) p. 347-357uk_UA
dc.relation.references13. Drożdż, W., Vovk, Y., Widera, K., Łopatka, A., & Gawlik, A. (2023). Sustainability assessment of the energy generation systems. Journal of Sustainable Development of Transport and Logistics, 8(2), 249-258.uk_UA
dc.relation.references14. Ehmke, J. F., Campbell, A. M., Thomas, B. W., (2016) Vehicle routing to minimize timedependent emissions in urban areas, European Journal of Operational Research, Vol. 251 (2) p. 478-494uk_UA
dc.relation.references15. Ericsson, E., Larsson, H., Brundell-Freij, K., (2006) Optimizing route choice for lowest fuel consumption – Potential effects of a new driver support tool, Transportation research. Part C, Emerging technologies, Vol.14 (6) p.369-383uk_UA
dc.relation.references16. Ewing, R., (1999) Traffic Calming: State of the Practice. Institute of Transportation Engineers, Washingtonuk_UA
dc.relation.references17. Federal Highway Administration, (2000) The quality improvement program: the congestion mitigation and air, Publication No. FHWA-EP-00-020uk_UA
dc.relation.references18. Folgerø, I. K., Harding, T., Westby, B. S., (2020) Going fast or going green? Evidence from environmental speed limits in Norway, Transportation Research Part D: Transport and Environment, Vol. 82, 102261uk_UA
dc.relation.references19. Forman, R. T. T., Sperling, D., Bissonette, J. A., Clevenger, A. P., Cutshall, C. D., Dale, V. H., Fahrig, L., France, R. L., Goldman, C. R., Heanue, K., Jones, J., Swanson, F., Turrentine, T., Winter, T. C., (2003) Road Ecology, Island Pressuk_UA
dc.relation.references20. Gately C. K., Hutyra, L. R., Peterson, S., Wing, I. S., (2017) Urban emissions hotspots: quantifying vehicle congestion and air, Environmental Pollution, Vol. 229, p. 496-504uk_UA
dc.relation.references21. Guo, C., Yang, B., Andersen, O., Jensen, C. S., Torp, K., (2015a) EcoMark 2.0: empowering eco-routing with vehicular environmental models and actual vehicle fuel consumption data, GeoInformatica, Vol.19, p. 567–599uk_UA
dc.relation.references22. Health Effects Institute (HEI) (2010) Traffic-Related Air Pollution: A Critical Review of the Literature on Emissions, Exposure, and Health Effects. Health Effects Institute; Boston, MA, USA: 2010uk_UA
dc.relation.references23. Hiraoka, T., Iritani, I., Okabe, K., Kumamoto, H., (2002) Route choice behavior model based on bounded rationality, Proceedings of the 9th ITS World Congress 2002uk_UA
dc.relation.references24. Insurance Institute of Highway Safety, (IIHS) (2001) Status Report, Vol. 36 (7)uk_UA
dc.relation.references25. IPCC, (2014) Transport, Climate Change 2014: Mitigation of Climate Change. Contribution of Working Group III to the Fifth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change, Cambridge University Press, Cambridge, United Kingdom and New York, NY, USA.uk_UA
dc.relation.references26. Jiang, G., Fosgerau, M., Lo, H. K., (2020) Route choice, travel time variability, and rational inattention, Transportation Research Part B: Methodological, Vol. 132, p. 188-207uk_UA
dc.relation.references27. Joumard, R., Jost, P., Hickman, J., Hassel, D., (1995) Hot passenger car emissions modelling as a function of instantaneous speed and acceleration, Science of The Total Environment, Vol. 169 (1–3) p. 167-174uk_UA
dc.relation.references28. Kraschl-Hirschmann, K., Zallinger, M., Luz, R., Fellendorf, M., Hausberger, S., (2011) "A method for emission estimation for microscopic traffic flow simulation" 2011 IEEE Forum on Integrated and Sustainable Transportation Systems, p. 300-305uk_UA
dc.relation.references30. Kumar, N. V., Ganesh, L. S., (1996) An empirical analysis of the use of the Analytic Hierarchy Process for estimating membership values in a fuzzy set, Fuzzy Sets and Systems, Vol. 82, p. 1–16uk_UA
dc.relation.references31. Lan, Z., Cai, M., (2021) Dynamic traffic noise maps based on noise monitoring and traffic speed data, Transportation Research Part D: Transport and Environment, Vol. 94, 102796uk_UA
dc.relation.references32. Li, J., Lai, X., (2019) Modelling travellers’ route choice behaviours with the concept of equivalent impedance, Transportation, Vol. 46, p. 233–262uk_UA
dc.relation.references33. Liu, K., Xu, Y., (2019) Route Choice Behavior: Understanding the Impact of Asymmetric Preference on Travelers’ Decision Making, Symmetry, Vol. 11 (1), 66uk_UA
dc.relation.references34. Lockwood, I. M., (1997) ITE Traffic calming definition, ITE Journal, Vol. 67, p. 22–24uk_UA
dc.relation.references35. Loder, Bayly, (1980) Road/Amenity Classification—A Practical Tool for Traffic Management, Hawthorn: Road Safety and Traffic Authorityuk_UA
dc.relation.references36. Lotan, T., (1997) Effects of familiarity on route choice behavior in the presence of information, Transportation Research Part C: Emerging Technologies, Vol. 5 (3-4) p. 225-243uk_UA
dc.relation.references37. Madireddy, M., De Coensel, B., Can, A., Degraeuwe, B., Beusen, B., De Vlieger, I., Botteldooren, D., (2011) Assessment of the impact of speed limit reduction and traffic signal coordination on vehicle emissions using an integrated approach, Transportation Research Part D: Transport and Environment, Vol. 16 (7) p. 504-508uk_UA
dc.relation.references38 Mahmassani, H., Chang, G., (1987) On boundedly rational user equilibrium in transportation systems, Transportation Science, Vol. 21 (2) p. 89-99uk_UA
dc.relation.references39. Mandavilli, S., Rys, M. J., Russell, E. R., (2008) Environmental impact of modern roundabouts, International journal of industrial ergonomics, Vol.38 (2) p. 135-142uk_UA
dc.relation.references40. Marousi, K. P., Koukounaris, A. I., Stephanedes, Y. J., (2019) Methodology for societal travel cost estimation in urban road networks, Transportation Research Procedia, Vol. 41, p. 405409uk_UA
dc.relation.references41. Mitchell, A., (2012) The Esri Guide to GIS Analysis. Modeling Suitability, Movement, and Interaction. ESRI Press 2012: Redlands CAuk_UA
dc.relation.references42. Murphy, E., King, E., (2014) Environmental Noise Pollution: Noise Mapping, Public Health, and Policy, Elsevier, 2014.uk_UA
dc.relation.references43. Padró-Martínez, L. T., Patton, A. P., Trull, J. B., Zamore, W., Brugge, D., Durant, J. L., (2012) Mobile monitoring of particle number concentration and other traffic-related air pollutants in a near-highway neighborhood over the course of a year, Atmospheric Environment, Vol. 61, p. 253-264uk_UA
dc.relation.references44. Patella, S. M., Scrucca, F., Asdrubali, F., Carrese, S., (2019) Carbon Footprint of autonomous vehicles at the urban mobility system level: A traffic simulation- 85 based approach, Transportation Research Part D: Transport and Environment, Vol. 74, p. 189-200uk_UA
dc.relation.references45. Phillips, B. B., Bullock, J. M., Osborne, J. L., Gaston, K. J., (2021) Spatial extent of road pollution: A national analysis, Science of The Total Environment, Vol. 773, 145589uk_UA
dc.relation.references46. Pope, J., Annandale, D., Morrison-Saunders, A., (2004) Conceptualising sustainability assessment, Environmental Impact Assessment Review, Vol. 24 (6) p- 595–616uk_UA
dc.relation.references47. Rodrigue, J-P. (2020) The Geography of Transport Systems: fifth edition, New York: Routledgeuk_UA
dc.relation.references48. Russell, E., Rys, M. J., Greg, L., (2000) Modeling Traffic Flows and Conflicts at Roundabouts, MBTC FR-1099. Mac-Blackwell National Rural Transportation Study Center, University of Arkansasuk_UA
dc.relation.references49. Saaty, T. L., (1980) The Analytic Hierarchy Process: Planning, Priority Setting, Resource Allocation, New York: McGraw-Hilluk_UA
dc.relation.references50. Samuelson, W., Zeckhauser, R., (1988) Status quo bias in decision making, Journal of Risk and Uncertainty, Vol. 1 (1) p. 7-59uk_UA
dc.relation.references51. Schneider, R. J., (2013) Theory of routine mode choice decisions: An operational framework to increase sustainable transportation, Transport Policy, Vol. 25, p. 128-137uk_UA
dc.relation.references52. Sheffi, Y., (1984) Urban Transportation Networks: Equilibrium Analysis with Mathematical Programming Methods, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJuk_UA
dc.relation.references53. Simon, H. A., (1987) Bounded rationality, The New Palgrave: Utility and Probability, Emerald Group Publishing, p. 15-18uk_UA
dc.relation.references54. Sims, C. A., (2003) Implications of rational inattention, Journal of Monetary Economics, Vol. 50 (3) p. 665-690uk_UA
dc.relation.references55. Sims, C. A., (2010) Rational inattention and monetary economics, Handbook of Monetary Economics, Vol. 3, p. 155-181uk_UA
dc.relation.references56. Sivak, M., Schoettle, B., (2012) Eco-Driving: Strategic, Tactical, and Operational Decisions of the Driver that Influence Vehicle Fuel Economy, Transport Policy, Vol. 22, p. 96–99uk_UA
dc.relation.references57. Small, K. A., (2012) Valuation of travel time, Economics of Transportation, Vol. 1 (1-2) p. 2– 14uk_UA
dc.relation.references58. Smit, R., Poelman, M., Schrijver, J., (2008) Improved road traffic emission inventories by adding mean speed distributions, Atmospheric Environment, Vol. 42 (5) p. 916-926uk_UA
dc.relation.references59. Stansfeld, S. A., (2015) Noise effects on health in the context of air pollution exposure, International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 12 (10) p. 12735-12760uk_UA
dc.relation.references60. Tang, J., McNabola, A., Misstear, B., Pilla, F., Alam, Md. S., (2019) Assessing the impact of vehicle speed limits and fleet composition on air quality near a school, International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16 (149)uk_UA
dc.relation.references61. Tavares, G., Zsigraiova, Z., Semiao, V., Carvalho, M. G., (2009) Optimisation of MSW collection routes for minimum fuel consumption using 3D GIS modelling, Waste Management, Vol. 29 (3) p. 1176-1185uk_UA
dc.relation.references62. Taylor, M., Lynam, D., Baruya, A., (2000) The effects of drivers speed on the frequency of road accidents, TRL Report 421. Crowthorne, Transport Research Laboratory, UKuk_UA
dc.relation.references63. Tversky, A., Kahneman, D., (1981) The framing of decisions and the psychology of choice, Science, Vol. 211 (4481) p. 453-458uk_UA
dc.relation.references64. UN (1987) Report of the world commission on environment and development: Our common future. Oxford University Press, Oxforduk_UA
dc.relation.references65. Vovk, I., Tson, O., Vovk, Y., Vovk, Y., & Rozhko, N. (2024). Mobility as a Service for tourism: Challenges and opportunities for meeting the needs of tourists in urban environments. Journal of Sustainable Development of Transport and Logistics, 9(2), 137-149.uk_UA
dc.relation.references66. Vovk, Y. Y., Vovk, Y. Y., Petrenko, O. A., & Veres, A. O. (2023). Impact of smart technologies on road traffic safety: study of technological innovations. Збірник Матеріалів, 69.uk_UA
dc.relation.references67. Wang, J. Y. T., Ehrgott, M., (2013) Modelling route choice behaviour in a tolled road network with a time surplus maximization biobjective user equilibrium model, Transportation Research Part B: Methodological, Vol. 57, p. 342–360uk_UA
dc.relation.references68. Wardrop, J., (1952) Some theoretical aspects of road traffic research, Proceedings of the Institution of Civil Engineers, Vol. 1, p. 325-378uk_UA
dc.relation.references69. World Health Organization (WHO) (2018) Burden of Disease from Ambient Air Pollution for 2016, World Health Organization; Geneva, Switzerland: 2018uk_UA
dc.relation.references70. Yang, B., Kaul, M., Jensen, C. S., (2014) Using Incomplete Information for Complete Weight Annotation of Road Networks, IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering, Vol. 26 (5) p. 1267-1279uk_UA
dc.relation.references71. Yang, Y., Lu, H. P., Yin, Y., Yang, H., (2013) Optimization of variable speed limits for efficient, safe, and sustainable mobility, Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, Vol. 2333 (1) p. 37–45uk_UA
dc.relation.references72. Yu-qin, F., Jun-qiang, L., Zhong-Yu, X., Gui-e, Z., Yi, H., (2013) Route Choice Model Considering Generalized Travel Cost Based on Game Theory, Mathematical Problems in Engineering, Vol. 2013uk_UA
dc.relation.references73. Zadeh, L. A., (1965) Fuzzy sets, Information and Control, Vol. 8, p. 338–353uk_UA
dc.relation.references74. Zhou, L., Zhong, S., Ma, S., Jia, N., (2014) Prospect theory based estimation of drivers’ risk attitudes in route choice behaviors, Accident Analysis & Prevention, Vol. 73, p. 1-11uk_UA
dc.relation.references75. Zhou, M., Jin, H., Wang, W., (2016) A review of vehicle fuel consumption models to evaluate eco-driving and eco-routing, Transportation Research Part D: Transport and Environment, Vol 49, p. 203-218uk_UA
dc.relation.references76. Вовк Ю.Я., Ляшук О.Л., Мосейко Ю.В., Хавтур П.В., Заривенний А.Р. Дорожній рух та його безпека: Програма «нульова смертність на дорогах» // Транспортна безпека: правові та організаційні аспекти: матеріали ХІV Міжнародної науково-практичної конференції (в авторській редакції), (м. Кривий Ріг, 12 листопада 2019 року). Кривий Ріг, 2019. 346 с. – С. 71-74.uk_UA
dc.relation.references77. Вовк, Ю. Я., & Худобей, Р. В. (2021). Контроль дотримання безпеки перевезень на громадському транспорті в умовах карантинних обмежень з використанням інтелектуальних транспортних систем. Транспортна безпека: правові та організаційні аспекти: матеріали ХVІ Міжнародної науково- практичної конференції (в авторській редакції), (м. Кривий Ріг, 19 листопада 2021 року). Кривий Ріг, 2021. 238 с.uk_UA
dc.relation.references78. Вовк, Ю. Я., Вовк, І. П., Худобей, В. Р., Питлик, С. В., & Вовк, Я. Ю. (2023). Мобільність як послуга (MaaS): доцільність впровадження у малих міських або сільських районах. ЗБІРНИК МАТЕРІАЛІВ, 62.uk_UA
dc.relation.references79. Вовк, Ю. Я., Вовк, Я. Ю., Губич, Н. В., & Іванунь, В. В. (2023). Аналіз ролі транспортної телематики та інтернету речей (IoT) в транспорті. Матеріали ⅩⅡ Міжнародної науково-практичної конференції молодих учених та студентів „Актуальні задачі сучасних технологій “, 134- 135.uk_UA
dc.relation.references80. Вовк, Ю. Я., Матвіїшин, А. Й., & Вовк, Я. Ю. (2022). Паратранзитні та мікроперевезення в системі надання транспортних послуг у військовий період. Збірник тез доповідей Міжнародної науково-практичної конференції присвяченої 90-річчю від дня народження професора Рибака Тимофія Івановича та 60-річчю кафедри технічної механіки та сільськогосподарських машин „Процеси, машини та обладнання агропромислового виробництва: проблеми теорії та практики “, 161-162.uk_UA
dc.relation.references81. Методичні вказівки до виконання розділу «Охорона праці» дипломної роботи (для студентів спеціальності 275 «Транспортні технології») / Укл.: Вовк Ю.Я., Цьонь О.П., Вовк І.П. – Тернопіль: ТНТУ, 2018. – 28 с.uk_UA
dc.relation.referencesСтручок В.С. Безпека в надзвичайних ситуаціях. Методичний посібник для здобувачів освітнього ступеня «магістр» всіх спеціальностей денної та заочної (дистанційної) форм навчання / В.С. Стручок. — Тернопіль: ФОП Паляниця В. А., 2022. — 156 с.uk_UA
dc.contributor.affiliationТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Aparece en las colecciones: 275 — транспортні технології (на автомобільному транспорті)

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
Коваль.pdf2,33 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

Herramientas de Administrador