Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/47449
Összes dokumentumadat
DC mezőÉrtékNyelv
dc.contributor.advisorПеріг, Ірина Мирославівна-
dc.contributor.advisorPerig, Irina-
dc.contributor.authorЦюзь, Наталія Петрівна-
dc.contributor.authorTsiuz, Nataliia-
dc.date.accessioned2025-01-11T16:16:28Z-
dc.date.available2025-01-11T16:16:28Z-
dc.date.issued2024-12-27-
dc.date.submitted2024-12-27-
dc.identifier.citationЦюзь Н. П. Психологічна програма подолання емоційного вигорання педагогів : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 053 – психологія / наук. кер. І. М. Періг. Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024. 99 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/47449-
dc.descriptionНа основі проведеного теоретичного та емпіричного дослідження нами сформовано наступні висновки: Емоційне вигорання розглядається як комплексне явище, що характеризується фізичним, емоційним та психологічним виснаженням через тривале перебування в стресових умовах професійної діяльності. На основі наукових підходів виділяються три основні компоненти емоційного вигорання: емоційне виснаження, деперсоналізація (відчуження від професії та колег), зниження особистих досягнень. Визначення структури емоційного вигорання дозволяє більш точно діагностувати та розробляти стратегії його подолання. Емоційне вигорання педагогів зумовлене низкою факторів, серед яких ключовими є високий рівень професійного навантаження, недостатня підтримка з боку адміністрації, низька зарплата, невизначеність у кар’єрному розвитку та конфлікти в колективі. Іншими чинниками є неадекватні очікування від роботи, відсутність можливостей для самореалізації, а також проблеми з балансом між роботою та особистим життям. Такі фактори впливають на розвиток стресу, що призводить до вигорання. Емоційне вигорання негативно впливає на якість професійної діяльності педагога, знижуючи його ефективність, мотивацію та інтерес до роботи, що може проявлятися у зниженні професійної компетентності, виникненні емоційної відчуженості від учнів та колег, а також у розвитку професійних помилок або кризових ситуацій. Для особистого життя вигорання може призвести до депресії, тривожності, погіршення фізичного здоров’я, а також труднощів у відносинах з близькими людьми. Проведення емпіричного дослідження дозволяє отримати реальні дані про рівень емоційного вигорання серед педагогів, виявити фактори, що його спричиняють, а також оцінити рівень стресу та задоволеності професією. За допомогою різноманітних методів, вдалося виявити конкретні прояви вигорання серед педагогів та специфічні професійні виклики, які вони переживають. Проведене дослідження показало, що програма подолання емоційного вигорання серед педагогів ефективно знижує рівень емоційного виснаження на 30-40%. Учасники відзначили поліпшення емоційного стану, здатності до саморегуляції, а також покращення психологічного клімату в колективах. Завдяки освоєнню технік управління часом і релаксації, педагоги змогли ефективніше організовувати свій робочий графік і досягти гармонії між професійним і особистим життям. Загалом, програма сприяла підвищенню професійної мотивації та задоволеності роботою. Розробка програми подолання емоційного вигорання включала застосування психоосвітнього підходу, когнітивно-поведінкових методик, а також практик саморегуляції та стрес-менеджменту. Апробація програми продемонструвала її ефективність: відбулося зниження рівня емоційного вигорання, покращення емоційної стійкості педагогів, а також покращення міжособистісних відносин у колективі. Педагоги відзначили позитивні зміни в професійній мотивації та загальному стані здоров’я після участі у програмі. Висновки свідчать про важливість системного підходу до вирішення проблеми емоційного вигорання серед педагогів. Своєчасне виявлення факторів, що призводять до вигорання, а також розробка та впровадження спеціалізованих програм підтримки, можуть значно покращити психоемоційний стан педагогів, а отже – сприяти підвищенню якості освітнього процесу.uk_UA
dc.description.abstractУ кваліфікаційній роботі досліджено явище емоційного вигорання педагогів як комплексний феномен, що поєднує фізичне, емоційне та психологічне виснаження. На основі теоретичного аналізу визначено три основні компоненти вигорання: емоційне виснаження, деперсоналізація та зниження особистих досягнень. Проведене емпіричне дослідження дозволило виявити ключові фактори, що спричиняють вигорання серед педагогів, зокрема високий рівень професійного навантаження, недостатню підтримку, конфлікти в колективі, низьку оплату праці та порушення балансу між роботою і особистим життям. Також визначено, що вигорання негативно впливає на якість професійної діяльності та особисте життя педагогів, проявляючись у зниженні професійної мотивації, емоційній відчуженості та підвищеній вразливості до стресу. Розроблена програма подолання емоційного вигорання базується на психоосвітніх підходах, когнітивно-поведінкових методах, техніках саморегуляції та стрес-менеджменту. Її впровадження продемонструвало зниження рівня емоційного виснаження на 30-40%, покращення емоційного стану, міжособистісних відносин у колективах, а також підвищення мотивації до професійної діяльності. Отримані результати підтверджують ефективність системного підходу до профілактики та подолання емоційного вигорання серед педагогів. Рекомендації роботи спрямовані на вдосконалення умов професійної діяльності та впровадження програм підтримки, що сприятиме покращенню психоемоційного стану педагогів і якості освітнього процесу. Магістерська кваліфікаційна робота включає 99 сторінок, 6 таблиць та 2 рисунки, перелік джерел посилання складає 57 найменування, 5 додатків.uk_UA
dc.description.abstractIn the qualification work, the phenomenon of emotional burnout of teachers as a complex phenomenon combining physical, emotional and psychological exhaustion is investigated. On the basis of theoretical analysis, three main components of burnout are identified: emotional exhaustion, depersonalization and reduction of personal achievements. The empirical study revealed the key factors that cause burnout among teachers, in particular, a high level of professional workload, insufficient support, conflicts in the team, low wages and a violation of the balance between work and personal life. It is also determined that burnout negatively affects the quality of professional activity and personal life of teachers, manifesting itself in a decrease in professional motivation, emotional alienation and increased vulnerability to stress. The developed program of overcoming emotional burnout is based on psycho-educational approaches, cognitive-behavioral methods, techniques of self-regulation and stress management. Its implementation demonstrated a decrease in the level of emotional exhaustion by 30-40%, an improvement in the emotional state, interpersonal relationships in teams, as well as an increase in motivation for professional activity. The results obtained confirm the effectiveness of a systematic approach to preventing and overcoming emotional burnout among teachers. The recommendations of the work are aimed at improving the conditions of professional activity and the introduction of support programs, which will improve the psycho-emotional state of teachers and the quality of the educational process. The master's qualification work includes 99 pages, 6 tables and 2 figures, the list of reference sources is 57 titles, 5 applications.uk_UA
dc.description.tableofcontentsВСТУП 3 РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВИВЧЕННЯ ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ 7 1.1. Поняття та структура емоційного вигорання 7 1.2. Причини та фактори, що сприяють емоційному вигоранню педагогів 16 1.3. Наслідки емоційного вигорання для професійної діяльності та особистого життя 22 Висновки до розділу І 27 РОЗДІЛ II. ДОСЛІДЖЕННЯ ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ ПЕДАГОГІВ 29 2.1. Методологія дослідження 29 2.2. Аналіз результатів опитування та тестування педагогів 31 2.3. Визначення основних факторів, що впливають на емоційне вигорання 38 Висновки до розділу ІІ 42 РОЗДІЛ ІІІ.РОЗРОБКА ТА АПРОБАЦІЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПРОГРАМИ 44 3.1. Попередження емоційного вигорання 44 3.2. Принципи та підходи до розробки програми 51 3.3. Структура та зміст психологічної програми 64 3.4. Апробація програми: методи та результати 67 Висновки до розділу ІІІ 72 РОЗДІЛ IV. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ 74 Висновки до розділу IV 81 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ 83 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 85 ДОДАТКИ 92uk_UA
dc.format.extent99-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТНТУuk_UA
dc.subject053uk_UA
dc.subjectпсихологіяuk_UA
dc.subjectемоційне вигоранняuk_UA
dc.subjectemotional burnoutuk_UA
dc.subjectпедагогиuk_UA
dc.subjectteachersuk_UA
dc.subjectемоційне виснаженняuk_UA
dc.subjectemotional exhaustionuk_UA
dc.subjectдеперсоналізаціяuk_UA
dc.subjectdepersonalizationuk_UA
dc.subjectпрофесійна мотиваціяuk_UA
dc.subjectprofessional motivationuk_UA
dc.subjectсаморегуляціяuk_UA
dc.subjectself-regulationuk_UA
dc.subjectпсихологічна програмаuk_UA
dc.subjectpsychological programuk_UA
dc.subjectпрофесійне навантаженняuk_UA
dc.subjectprofessional loaduk_UA
dc.subjectосвітній процесuk_UA
dc.subjecteducational processuk_UA
dc.titleПсихологічна програма подолання емоційного вигорання педагогівuk_UA
dc.title.alternativePsychological program to overcome the emotional burnout of teachersuk_UA
dc.typeMaster Thesisuk_UA
dc.rights.holder© Цюзь Н. П., 2024-
dc.coverage.placenameТернопільський націоналний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.subject.udc159.9uk_UA
dc.relation.references1. Аврамейка М. Л. Профілактика професійного вигорання працівників соціальної сфери. Лютіж: Всеукраїнський центр професійної реабілітації інвалідів, 2008. 53 с.uk_UA
dc.relation.references2. Артеменко А., Нагорна Н. Психоемоційне вигорання вчителя під час війни. Суспільство та національні інтереси. №1 (1). 2024. С. 12-16.uk_UA
dc.relation.references3. Астремська І. В. Супервізія : профілактика та корекція емоційного вигорання працівників професій допомоги : монографія / І. В. Астремська. Миколаїв : Вид-во ЧНУ ім. Петра Могили, 2024. 132 с.uk_UA
dc.relation.references4. Батуріна М., Перєма В. Підготовка майбутніх педагогів до запобігання синдрому професійного вигорання. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. №8 (1). 2018. С. 58-67.uk_UA
dc.relation.references5. Бегун-Трачук Л. Дослідження професійного та емоційного вигорання у психолого-педагогічній теорії та практиці. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, № 5, Травень 2021, С. 128–133.uk_UA
dc.relation.references6. Бєлякова С., Кончаківська К. Особливості психологічного вигорання педагогів закладу дошкільної освіти. Перспективи та інновації науки. №13 (18). 2022. С. 13-18.uk_UA
dc.relation.references7. Бойко В. В., Міщенко М. С. Особливості дослідження синдрому емоційного вигорання за допомогою методики «Діагностика рівня емоційного вигорання». Молодий вчений. 2015. № 4(3). С. 103-105.uk_UA
dc.relation.references8. Босько В. Інформаційні причини емоційного вигорання та аутоімунних захворювань. II Всеукраїнський форум китайської образної медицини. (м. Одеса, 6¬7 квітня 2019). Одеса. Асоціація китайської образної медицини України, 2019. С. 108-118.uk_UA
dc.relation.references9. Босько В. Методи самопізнання і самодопомоги Н. Пезешкіана – ефективний засіб профілактики емоційного вигорання екстремальних психологів. Психологія життєвого простору особистості в сучасних умовах кризи, глобалізації та цифрової трансформації суспільного життя: матеріали Міжнародної науково¬практичної конференції (м. Одеса, 14¬15 вересня 2022 року). Одеса. МГУ, 2023. С. 41¬-44.uk_UA
dc.relation.references10. Босько В. Профілактика емоційного вигорання екстремальних психологів засобами тренінгу з використанням методів самопізнання і самодопомоги Н. Пезешкіана. Науковий журнал з соціології та психології «Габітус». Випуск 49. Видавничий дім «Гельветика», 2023. С. 175¬-180.uk_UA
dc.relation.references11. Босько В. Теоретико¬емпіричний аналіз проблеми емоційного вигорання психологів сектору безпеки та оборони України. Вісник Національного університету оборони України. №3 (73), Київ, Національна академія оборони України, 2023. С. 41¬-49.uk_UA
dc.relation.references12. Босько В. Теоретичний аналіз проблеми профілактики емоційного вигорання екстремальних психологів. Науковий журнал «Проблеми екстремальної та кризової психології» №3, Харків, НУЦЗУ, 2022. С. 20¬-29.uk_UA
dc.relation.references13. Варгата О. В., Кулешова О. В., Міхеєва Л. В. Психологічні чинники професійного вигорання педагогів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. Запоріжжя : КПУ, 2021. Вип. 75, т. 1. С. 68-72.uk_UA
dc.relation.references14. Варнавська І. Фактори емоційного вигорання педагогів. Наука і техніка сьогодні. №14 (28). 2023. С. 55.uk_UA
dc.relation.references15. Вахоцька І. О. Проблема емоційного вигорання у професійній діяльності особистості. Вісник Харківського національного університету імені ВН Каразіна. Серія: Психологія. №57. 2015. С. 6-8.uk_UA
dc.relation.references16. Водянка Л. Д., Д. А. Суховецька, А. А. Занюк. Поняття емоційного вигорання та його профілактика.Інвестиції: практика та досвід. №3. 2022. С. 49-53.uk_UA
dc.relation.references17. Галян О. І. Відповідальність та емоційне вигорання педагогів. Інсайт: психологічні виміри суспільства. 2019. Вип. 2, С. 16–23.uk_UA
dc.relation.references18. Грейліх О. Особливості синдрому емоційного вигорання у професійній діяльності педагога. Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди. Педагогіка. Психологія. Філософія. №28 (2). 2013. С. 433-438.uk_UA
dc.relation.references19. Грицук О. В. Основні принципи та підходи в дослідженні синдрому емоційного вигорання у зарубіжній психології. Актуальні проблеми психології №1, Вип. 35. 2012. С. 30-33.uk_UA
dc.relation.references20. Грозов А. М. Мотивація персоналу як інструмент управління якістю праці на підприємстві. Матеріали Ⅻ Всеукр. наук.-практ. конф. пам’яті проф. ТНТУ ім. І. Пулюя, акад. НАН М. Г. Чумаченка: Управління бізнес-процесами підприємств у контексті індустрії 4.0, 11 жовтня 2024 року. Т. : ТНТУ, 2024. С. 28-29.uk_UA
dc.relation.references21. Дубчак О. Синдром вигорання як прояв професійної деформації педагогів. Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology. №12. 2018. С. 118-123.uk_UA
dc.relation.references22. Думанська Г. Синдром емоційного вигорання у педагогів. Психолог. 2010. № 45. С. 3–5.uk_UA
dc.relation.references23. Жидко М. Є., О. В. Журавская. Особливості психологічної диференціації професійної дезадаптації, професійної деформації та емоційного вигорання. Психологія: реальність і перспективи. №4. 2015. С. 99-103.uk_UA
dc.relation.references24. Жогно, Ю. П. Психологічні особливості емоційного вигорання педагогів : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Юрій Петрович Жогно; наук. кер. І. Г. Головська; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. Одеса, 2009. 249 с.uk_UA
dc.relation.references25. Зайчикова Т. В., Карамушка Л. М., Максименко С. Д. Синдром «професійного вигорання» та професійна кар’єра працівників освітніх організацій: Київ: Міленіум, 2006. 365 с.uk_UA
dc.relation.references26. Киселиця О. М. Прогнозування та запобігання синдрому професійного вигорання і хронічної втоми учителів фізичної культури. Молодий вчений. №3.55.3. 2018. С. 89-92.uk_UA
dc.relation.references27. Ковалькова Т. О. Психологічні чинники попередження емоційного вигорання вчителів старших класів. Український науковий вісник: Соціальна психологія. №1. 2010. С. 39.uk_UA
dc.relation.references28. Ковалькова Т. О. Синдром емоційного вигорання у вчителів: діагностика та шляхи подолання. Соціально-економічні та правові аспекти розвитку суспільства. Київ: Університет економіки та права «КРОК, 2020. С. 200–219.uk_UA
dc.relation.references29. Кононенко О. І. Вплив перфекціонізму особистості на виникнення емоційного вигорання. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Психологічні науки. №2 (1). 2014. С. 81-85.uk_UA
dc.relation.references30. Куделя І. С., Перепелюк Т. Д. Психологічні особливості професійного вигорання вчителя середньої школи. Актуальні проблеми психології. 2019. Т. ХІ. Вип. 19. С. 381–395.uk_UA
dc.relation.references31. Кузнєцов М. А., Грицук О. В. Аналіз ефективності програми формування у вчителів вмінь протистояти процесу развитку синдрому емоційного вигорання. Вісник Харківського національного педагогічного університету імені ГС Сковороди. Психологія. №39. 2011. С. 113-126.uk_UA
dc.relation.references32. Лаврова М. Г. Теоретичний аналіз сучасних поглядів на поняття «емоційне вигорання». Вісник Одеського національного університету. Психологія. №19.2 (32). 2014. С. 33-38.uk_UA
dc.relation.references33. Левус Н. І., Гупаловська В. А. Емоційне вигорання матерів у взаємостосунках з дітьми. Дитинство без насилля: суспільство, школа і сім’я на захисті прав дітей: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної. Тернопіль: Стереоарт, 2014. С. 334–336.uk_UA
dc.relation.references34. Лефтеров В. О., Босько В. Методи попередження і подолання синдрому «вигорання» у екстремальних психологів. Медико¬психологічні та інформаційні аспекти реабілітації і абілітації людини: матеріали науковопрактичної конференції з міжнародною участю (м. Костянтинівка, 20 жовтня 2020 року) / за заг. ред. проф. О.А. Панченко. Костянтинівка, 2020. С. 135¬-138.uk_UA
dc.relation.references35. Лефтеров В., Босько В. Психотренінгові технології профілактики та корекції емоційного вигорання екстремальних психологів після психологічної роботи з учасниками бойових дій. Актуальні дослідження в сучасній вітчизняній екстремальній та кризовій психології: монографія. Том. ІІ / за заг. Ред. В.П. Садкового, О. В. Тімченка. Харків, 2022. С. 256¬-272.uk_UA
dc.relation.references36. Льошенко О., Кондратьєва В. Діагностика, профілактика, корекція синдрому «емоційного вигорання». Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. №3. 2021. С. 105-112.uk_UA
dc.relation.references37. Метельська Н. Вплив емоційного вигорання на розвиток професійної самосвідомості педагогічних працівників. Психологія і особистість. №1. 2015. С. 97-108.uk_UA
dc.relation.references38. Мешко Г. М. Професійний стрес у діяльності педагога. Педагогічний альманах. №19. 2013. С. 95-101.uk_UA
dc.relation.references39. Моначин І. Л. Психологічні особливості професійного вигорання іт-спеціалістів. Матеріали VІІІ Міжнародної науково-технічної конференції молодих учених та студентів. Актуальні задачі сучасних технологій. Тернопіль 27-28 листопада 2019. С. 136.uk_UA
dc.relation.references40. Морская Л. І. Професійне вигорання українського педагога: міф чи реальність?». Педагогіка. 2011. № 2 С. 43.uk_UA
dc.relation.references41. Назарук Н. Каузально-телеологічний формат профілактики професійного вигорання вчителя. Психологія особистості. №1. 2012. С. 119-128.uk_UA
dc.relation.references42. Павлюк М. М., Д. С. Журавська, Н. Клімишина. Психологічні чинники емоційного вигорання у професійній діяльності. Актуальні проблеми психології. Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. №18.11. 2018. С. 226-244.uk_UA
dc.relation.references43. Панасюк О., Фаловська І. Психосоціальні детермінанти професійного вигорання педагогів: виклики та способи подолання. Перспективи та інновації науки. №10 (44). 2024. С. 78-80.uk_UA
dc.relation.references44. Перегончук Н. В. Проблема емоційної стійкості в професійній діяльності педагога. Проблеми загальної та педагогічної психології : зб. наук.пр. Ін-ту психології імені Г. С. Костюка АПН України / За ред. С. Д. Максименка. Т. ХІІ, ч. 4. К., 2010. С. 322- 331.uk_UA
dc.relation.references45. Періг І.М. Пошук ресурсів як умова підтримки ментального здоров’я особистості. Матеріали Міжнародної наукової конференції «Воєнні конфлікти та техногенні катастрофи: історичні та психологічні наслідки». Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 2024. С. 32-33. Режим доступу: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/44761/2/MCTD_2024_Perig_I-Search_of_resources_as_a_condition_32-33.pdf (дата звернення 19.11.2024)uk_UA
dc.relation.references46. Піговська С. Профілактика синдрому професійного вигорання. Психолог. 2011. № 14-15. С. 49uk_UA
dc.relation.references47. Профілактика та подолання професійного та емоційного вигорання : методичні рекомендації для спеціалістів соціальних служб / підготовлені Балакірєвою К. О.; Проект програми розвитку ООН «Підтримка реформи соціального сектору в Україні». К., б. р. 45 с.uk_UA
dc.relation.references48. Романовська О. О. Синдром емоційного вигорання в професійній діяльності викладача ВНЗ як психологічна і педагогічна проблема. Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / укр. інж.-пед. акад. Харків, 2017. № 54-55. С. 357-366.uk_UA
dc.relation.references49. Ситнік С. Особистісні детермінанти емоційного вигорання педагогів. Наука і освітa : наук.-практ. журнал. 2024. № 1. С. 81-88.uk_UA
dc.relation.references50. Сіроха Л. В. Психологічні особливості емоційного вигорання у вчителів початкової школи. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Психологічні науки». №1.3. 2018. С. 201-205.uk_UA
dc.relation.references51. Терлецька Ю. Вплив емоційного вигоряння викладачів вищої школи на ефективність їх фахової діяльності. Педагогіка і психологія професійної освіти. №2. 2016. С. 85-94.uk_UA
dc.relation.references52. Черкаська Є. Ф. Профілактика і корекція емоційного вигорання у вчителів загальноосвітніх шкіл. Сучасні тренінгові технології для розвитку особистості: еко-тренінг. Збірник тез доповідей VІ Всеукраїнської науково-практичної конференції. Умань-Київ: Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини; Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України. 2021.С. 76.uk_UA
dc.relation.references53. Чернякова О. В., Морозова Р. Вплив психоемоційного здоров’я вчителя на його професійну діяльність. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогічні науки. №6. 2018. С. 132.uk_UA
dc.relation.references54. Чернякова О. В., Отчич Л. М. До проблеми вивчення «професійного вигорання» педагога. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогічні науки. №8. 2017. С. 125.uk_UA
dc.relation.references55. Шиделко А. В., Мачита А. Б. Психологічний аналіз феномену емоційного вигорання особистості. The 6 th International scientific and practical conference Science and innovation of modern world(February 23-25, 2023). Cognum Publishing House, London, United Kingdom. 2023. С. 71-77.uk_UA
dc.relation.referencesen56. Maddi S. R., Khoshaba D. M. Hardiness and Mental Health. Journal of Personality Assessment.1994. Vol. 63. № 2. P. 265-274uk_UA
dc.relation.referencesen57. Maslach C., Schaufeli W.B., Leiter M.P. Job burnout. Annu. Rev. Psychol. 2001, V.52. р. 397-422.uk_UA
dc.identifier.citationenTsyuz N.P. Psychological program for overcoming emotional burnout of teachers: work on obtaining a master's degree: spec. 053 – psychology / sciences. driver AND. M. Pereg. Ternopil: Ivan Pulyu Ternopil National Technical University, 2024. 99 p.uk_UA
dc.contributor.affiliationТНТУuk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Ebben a gyűjteményben:053 — психологія

Fájlok a dokumentumban:
Fájl Leírás MéretFormátum 
Магістерська робота Цюзь Н..docx317,53 kBMicrosoft Word XMLMegtekintés/Megnyitás


Minden dokumentum, ami a DSpace rendszerben szerepel, szerzői jogokkal védett. Minden jog fenntartva!

Admin Tools