Utilize este identificador para referenciar este registo: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/47226
Title: Розроблення та обґрунтування маркетингових стратегій підприємства для досягнення конкурентних переваг на ринку
Other Titles: Development and justification of enterprise marketing strategies to achieve competitive advantages in the market
Authors: Петрук, Максим Михайлович
Petruk, Maksym
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Bibliographic description (Ukraine): Петрук М. М. Розроблення та обґрунтування маркетингових стратегій підприємства для досягнення конкурентних переваг на ринку : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 075 — маркетинг / наук. кер. С.Б. Семенюк. Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024. 94 с.
Issue Date: 7-Ιαν-2025
Submitted date: 27-Δεκ-2024
Date of entry: 7-Ιαν-2025
Publisher: ТНТУ ім. І.Пулюя
Country (code): UA
Place of the edition/event: Тернопіль, ТНТУ ім. І.Пулюя
Supervisor: Семенюк, Світлана Богданіна
Semeniuk, Svitlana
Committee members: Мариненко, Наталія Юріївна
Marinenko, Natalia
UDC: 339.13
Keywords: 075
маркетинг
Master Thesis
маркетингова діяльність
маркетингова стратегія
конкурентна перевага
ринок кондитерських виробів
marketing
marketing activities
marketing strategy
competitive advantage,
confectionery market
Page range: 94
Abstract: Петрук М. Розроблення та обґрунтування маркетингових стратегій підприємства для досягнення конкурентних переваг на ринку. – Рукопис. Дослідження на здобуття освітнього рівня магістра за спеціальністю 075 «Маркетинг» – Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя. – Тернопіль, 2024. Досліджено маркетингову діяльність кондитерської фабрики «ТерА». Проведено аналіз трендів на ринку кондитерських виробів, дано економічну оцінку маркетингової діяльності компанії та на основі проведеного аналізу розроблено маркетингові стратегії для досліджуваного підприємства, які ґрунтуються на досягненні конкурентних перевагах.
Petruk M. Development and justification of enterprise marketing strategies to achieve competitive advantages in the market.. – Manuscript. Research for obtaining the educational level of the master in the specialty 075 "Marketing" – Ivan Pulyuy Ternopil National Technical University. – Ternopil, 2024. The marketing activities of the confectionery factory "TerA" were studied. An analysis of trends in the confectionery market was conducted, an economic assessment of the company's marketing activities was given and, based on the analysis, marketing strategies were developed for the enterprise under study, which are based on achieving competitive advantages.
Description: Метою дослідження є узагальнення теоретичних та практичних засад, а також надання рекомендацій щодо розробки комплексу маркетингових стратегій, які базуються на конкурентних перевагах на прикладі ПрАТ «ТерА». Для досягнення поставленої мети у кваліфікаційній роботі магістра були сформульовані та поставлені такі завдання дослідження: − розкрити сутність, зміст та визначити основні елементи маркетингової стратегії підприємства; − провести класифікацію маркетингових стратегій та визначити етапи їх формування; − дослідити особливості розробки та застосування маркетингових стратегій на ринку кондитерських виробів; − провести аналіз трендів на ринку кондитерських виробів; − дати економічну характеристику ПрАТ «ТерА»; − здійснити SWOT-аналіз досліджуваного підприємства; − запропонувати підходи щодо формування стратегій ПрАТ «ТерА» на основі оцінки конкурентних переваг; − розробити комплекс маркетингових заходів для реалізації маркетингових стратегій для досліджуваного підприємства; 7 − проаналізувати систему охорона праці та дослідити безпеку в надзвичайних ситуаціях. Об'єктом дослідження є маркетингова діяльність ПрАТ «ТерА». Предметом дослідження є теоретичні та науково-методичні підходи до формування маркетингових стратегій ПрАТ «ТерА» на основі отриманих конкурентних перевагах, а також оцінка ефективності запропонованих заходів.
Content: ЗМІСТ ВСТУП...5 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ТА ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ ...9 1.1.Сутність, зміст та основні елементи маркетингової стратегії підприємства...9 1.2. Класифікації маркетингових стратегії та етапи їх формування...14 1.3. Особливості розробки та застосування маркетингових стратегій на ринку кондитерських виробів ...23 Висновки до розділу 1...27 РОЗДІЛ 2. ДОСЛІДЖЕННЯ РИНКУ КОНДИТЕРСЬКИХ ВИРОБІВ ТА ХАРАКТЕРИСТИКА ДІЯЛЬНОСТІ ПрАТ «ТЕРА»…29 2.1. Аналіз трендів ринку кондитерських виробів...29 2.2. Економічна характеристика діяльності ПрАТ «ТерА»… 39 2.3. SWOT-аналіз досліджуваного підприємства …51 Висновки до розділу 2… 60 РОЗДІЛ 3. РОЗРОБКА МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ ДЛЯ ПрАТ «ТерА»… 62 3.1. Формування стратегій ПрАТ «ТерА» на основі оцінки конкурентних переваг… 62 3.2. Розробка комплексу маркетингових заходів для реалізації запропонованих стратегій… 71 Висновки до розділу 3… 79 РОЗДІЛ 4. Охорона праці та безпека у надзвичайних ситуаціях...80 Висновки до розділу ...84 ВИСНОВКИ...85 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ...88 ДОДАТКИ...95
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/47226
Copyright owner: © Петрук Максим Михайлович, 2024
References (Ukraine): 1. Господарський кодекс України. - URL: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/436-15
2. Про безпечність та якість харчових продуктів: Закон України [прийнято ВР 23 грудня 1997 року № 771/97-ВР] // www.rada.gov.ua.
3. Про охорону праці: Закон України [прийнято ВР 14 жовтня 1992 року № 2694-ХІ] // www.rada.gov.ua
4. Аналіз ринку кондитерських виробів в Україні. 2024 рік URL: HTTPS://PRO-CONSULTING.UA/UA/ISSLEDOVANIE-RYNKA/ANALIZRYNKA-KONDITERSKIH-IZDELIJ-V-UKRAINE-2024-GOD
5. Андрушків Б. М., Мельник Л. М., Малюта Л. Я. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства : навч. посіб. Тернопіль : ТНТУ, 2010. 238 с.
6. Балабанова Л. В., Холод В.В., Балабанова І. В. Стратегічний маркетинг: підручник. - Київ, 2012. 612 с.
7. Баланович А.М. Обґрунтування стратегії розвитку промислового підприємства на основі ринкових тенденцій /А.М. Баланович: дисертаційне дослідження на здобуття наукового степеня кандидата економічних наук. – Харків, 2018. – 343 с.
8. Балацький Є.О., Бондаренко А.Ф. Маркетинг: навч. посібник. Суми: ДВНЗ «УАБС НБУ», 2015. 397 с.
9. Бліщук К. Сучасні маркетингові стратегії / К. Бліщук // Ефективність державного управління. 2016. Вип. 4 (49) Ч. 2. С. 301-308.
10. Бочко О.Ю., Балик У.О., Карпій О.П. Дослідження ринку кондитерських виробів: вплив пандемії та війни. The actual problems of regional economy develop-ment. No. 2(18). P. 264–273. URL: https://journals.pnu.edu.ua/index.php/aprde/article/view/6124
11. Бурліцька О. П. Сутність трейд-маркетингу як основного інструменту стимулювання збуту / Оксана Петрівна Бурліцька // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2023. — Том 83. — № 4. — С. 122–129
номічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2023. — Том 83. — № 4. — С. 122–129 12. Бутенко Н.В. Маркетинг / Н.В. Бутенко. – URL: https://pidru4niki.com/1584072040014/marketing/marketing
13. Верлока В. С. Стратегічний маркетинг: навч. посібник для студ. вищ. навч. закладів / В.С. Верлока, М.К. Коноваленко, О.В. Сиволовська. – Харків: УкрДАЗТ, 2017. – 289 с.
14. Вернигор Є. В. Маркетингова стратегія підприємства / Є. В. Вернигор // Управління розвитком. 2014. № 5. С. 27-28. URL: http://nbuv.gov.ua/jpdf/Uproz_2014_5_14.pdf.
15. Економічні ризики: фінансово-обліково-аналітичний аспекти: монографія/за ред. докт. екон. наук, проф. ЗВ Гуцайлюка. - Тернопіль: ТНТУ ім. І Пулюя, 2011.-200с.
16. Елементи солодкого життя: особливості українського ринку кондитерських виробів / Інформаційний дайджест ProConsulting - URL: https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/elementy-sladkoj-zhizni-osobennostiukrainskogo-rynka-konditerskih-izdelij
17. Жижарєва В.В., Савельєва Т.М. Формування стратегії розвитку підприємства в умовах невизначеності /В.В. Жижарєва, Т.М. Савельєва // Економіка і суспільство. 2017. № 9. С. 423-427. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/9_ukr/73.pdf
18. Загричанська А.В., Голюк В. Я. Аналіз сучасного кондитерського ринку України // Актуальні проблеми економіки та управління. №15 (2021) . - URL: http://ape.fmm.kpi.ua/article/view/226703
19. Закаблук Г.О. Дослідження динаміки показників фінансовоекономічного стану промислових підприємств / Г.О. Закаблук // Інвестиції: практика та досвід. 2018. № 12. С. 36-41
20. Зозульов О. Формування концепції ведення бізнесу на маркетингових засадах: сьогодення та майбутнє /О. Зозульов // Маркетинг в Україні. 2017. № 5-6. С. 64-72.
21. Ілляшенко С.М. Маркетинг для магістрів. Навчальний посібник. 2023. 936с.
22. Кільніцька О.С., Кравчук Н.І., Куцмус Н.М. Ринок кондитерської продукції в Україні: тенденції та перспективи розвитку. / О.С. Кільніцька, Н.І. Кравчук, Н.М. Куцмус // Економіка АПК, 2018. № 11. С. 29 — 43.
23. Котлер Ф., Кетарджая Г., Сетьяван Ї. Маркетинг 4.0: від традиційного до цифрового. К. Вид-во К-БУКС. 2020. 208с.
24. Крикавський Є.В., Третьякова Л.І., Косар Н.С. Стратегічний маркетинг: навч. посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 256 с.
25. Кужда Т. Етапи успішного управління організаційними змінами на підприємстві. Галицький економічний вісник. 2013. № 2(41). С. 66–72.
26. Малюта Л. Я. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства : навчальний посібник. Тернопіль : ФОП Паляниця В.А., 2016. 232 с.
27. Малюта Л. Оцінювання рівня інноваційного розвитку промислового підприємства. Соціально-економічні проблеми і держава. 2011. Вип. 1 (4). URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2011/11mlyrpp.pdf
28. Обсяг виробленої продукції (товарів, послуг) за видами економічної діяльності (2012-2023) URL: http://www.ukrstat.gov.ua/
29. Окландер Т.О. Новий вектор розвитку теорії маркетингу https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/5692/1/68.pdf
30. Основи охорони праці: підручник / К.Н. Ткачук, Н.О. Халімовський, В.В. Зацарний та ін. ; за ред. К.Н. Ткачука і М.О. Халімовського. К.: Основа, 2006. – 448 с.
31. Офіційний сайт державної служби статистики України URL: http://ukrstat.gov.ua
32. Офіційний сайт ПрАТ «ТерА»: URL: http://tera.ua/
33. Петруня Ю.Є., Петруня В.Ю. Маркетинг: навч. посібник. Дніпропетровськ: Університет митної справи та фінансів, 2016. 362 с
34. Підсумки торгівлі кондитерськими виробами - URL: http://ukrainianfood.org/uk/post/pidsumki-torgivli-konditerskimi-virobami
35. Повернення до «солодкого життя»: аналіз ринку кондитерських виробів України/ Інформаційний дайджест ProConsulting - URL: https://proconsulting.ua/ua/pressroom/vozvrashenie-k-sladkoj-zhizni-analiz-rynkakonditerskih-izdelij-ukrainy
36. Примак Т.О. Стратегії позиціонування у теорії маркетингу. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2012. № 1. С. 13–20.
37. Рац О.М. Ефективність функціонування підприємства як основа формування його конкурентоспроможності. Економічний простір. 2009. № 23/2. С. 273-281.
38. Ринок кондитерських виробів в Україні: солодощі на будь який смак. - URL: https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/rynok-konditerskih-izdelij-vukraine-sladosti-na-lyuboj-vkus
39. Ринок кондитерських виробів: продукція повинна бути і смачною, і достойною Instagram. URL: https://harch.tech/2023/04/12/rynok-kondyterskyhvyro-biv-produkcia-povynna-buty-i-smachnou-i-dostojmou- (дата звернення: 06.06.2024).
40. Ринок кондитерських виробів: світові тренди 2024 року URL: https://harch.tech/2024/02/28/rynok-kondyterskyh-verobiv-svitovi-trendy-2024/
41. Ромат Є.В. Чаплай І.В. Реалізація інструментів маркетингу в механізмах державного управління. Публічне урядування. 2016. № 1. С. 15– 28.
42. Россоха В.В. Розвиток промислового маркетингу в контексті сучасних ринкових трансформацій. Наукові записки. Економічні науки. 2015. Т. 172. C. 74-80.
43. Рущишин Н.М. Інтегральна оцінка ефективності функціонування торговельних підприємств та методи розрахунку інтегральних показників. Науковий вісник НЛТУ України. 2007. Вип. 17.5. С. 176-180. Спільник І.В., Загородна О.М. Аналіз виробничо-збутової діяльності у підвищенні конкурентоспроможності підприємства. Економічний аналіз; ред. кол.: В.А. Дерій (гол. ред.) та ін. 2014. Вип. 17. C. 106-120
44. Семенюк C. Інтерактивний маркетинг: стан розвитку в Україні / С.Семенюк, С.Шпилик // Галицький економічний вісник. — 2012. — №2(35). — с.87-95 -
45. Світові тренди на ринку випічки, хлібних виробів та шоколаду у 2024 році URL: https://cacaomill.com.ua/blog/svitovi-trendi-na-rinku-vipichkikhlibnikh-virobiv-ta-shokoladu-u-2024-rotsi
46. Семенюк C. Діджиталізація процесу управління маркетингом підприємства [Електронний ресурс] / Світлана Семенюк // Соціальноекономічні проблеми і держава. — 2022. — Вип. 2 (27). — С. 35-44. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2022/22ssbump.pdf
47. Семенюк C. Інформаційно-комунікаційні тренди сучасного світу. Соціально-економічні проблеми і держава. 2023. Вип. 2 (29). С. 10-17. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2023/23ssbtss.pdf
48. Семенюк С. Месенджер-маркетинг як новий рівень комунікації з клієнтом [Електронний ресурс] / Світлана Семенюк // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 448-456. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21ssbkzk.pdf
49. Семенюк С., Штефанич Д. Особливості ціноутворення на ринку освітніх послуг. Науковий вісник Волинського національного університету імені Л. Українки. 2008. Випуск 7. С.29-34
50. Семенюк С.Б. Необхідність розроблення маркетингової стратегії для підприємств / Галицький економічний вісник: ТНТУ, 2015 Том 49. № 2. С. 204-212
51. Семенюк С.Б. Сучасні тенденції використання маркетингу в діяльності підприємств / С.Б. Семенюк, В.А. Фалович // Маркетинг і цифрові технології. 2020. № 1. С.61-72.
52. Сенишин О. С., Кривешко О. В. Маркетинг : навч. посібник. Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. 347 с.
53. Сороківська О. А., Гевко В. Л. Інформаційна безпека підприємства: нові загрози та перспективи. Вісник Хмельницького національного університету. 2(2), 2010. С. 32-35.
54. Сорокіна А.М. Тенденції розвитку сучасної кондитерської галузі України. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. 2023 URL: https://reicst.com.ua/pmt/article/view/2023-7-04-15/2023-7-04-15
55. Соціально-етичний маркетинг: монографія. За заг. ред. А. А. Мазаракі, Є.В. Ромата. 2-ге вид., перероб. і допов. К.: Київ. нац. торг.- екон. ун-т, 2017. 372 с
56. Топ-4 преміальних трендів кондитерської продукції 2024 року URL: https://restaurant-consulting.com.ua/uk/top-4-premialnih-trendiv-konditerskoiprodukcii-2024-roku
57. Топ-5 виробників кондитерських виробів URL: https://uba.top/confectio
58. Тренди світового ринку борошняних кондитерських виробів. - URL: https://export.gov.ua/industry/review/28
59. Фалович В. А. Аутсорсинг в адаптації ланцюгів поставок до змінного середовища / В.А. Фалович // Вісник Хмельницького національного університету. – 2009. – № 5. – С. 187-190.
60. Фалович В. А. Структурування ланцюга поставок у контексті ідентифікації джерел формування емерджентних властивостей / В.А. Фалович // Вісник Національного університету «Львівська політехніка» «Логістика». – Львів, 2017. – № 862. – С. 213-232.
61. Фалович В.А. Особливості формування збірних поставок в ланцюгах поставок / В.А. Фалович. – Технологічний аудит та резерви 94 виробництва. – 2015. – № 1/5 (21). – С. 78-84.
62. Фалович В.А. Комунікації підприємств в інтернеті: тренди і напрями розвитку. Вісник ОНУ ім. І. І. Мечникова. 2018. Т. 23. Вип. 1 (66). URL: http://liber.onu.edu.ua/pdf/visn_econom_23_1(66).pdf
63. Чим ми ласуємо: аналіз ринку кондитерських виробів URL: https://nashkraj.ua/uk/blog/chym-my-lasuyemo-analiz-rynku-kondyterskyhvyrobiv/
64. Шпилик С. Інтернет як ефективний маркетинговий інструмент сучасного підприємства. Галицький економічний вісник. 2015. № 2. С.212– 223.
65. Якимишин Л. Я. Управління відносинами в ланцюгу поставок на засадах Vеsted / Л. Я. Якимишин, Н. Б. Савіна, Л. Ю. Шевців // Науковий вісник НЛТУ України. - 2014. - Вип. 24.3. - С. 309-315. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvnltu_2014_24.3_48
66. Galyna Liakhovych, Olha Pavlykivska, Lesia Marushchak, Oleksandra Kilyar and Svitlana Shpylyk (2019). The organizational-economic aspects of land relations provision by administrative-territorial reform in Ukraine. Problems and Perspectives in Management, 17(2), 479-492. doi:10.21511/ppm.17(2).2019.37
67. Semenіuk S., Levytskyi V., Fomina O., Fedorchenko K., Yudina N., Ratynskiy V., Shcherbatiuk O., Bendiuh V., Zhurakivska Y.OVERCOMING BARRIERS TO DIGITALIZATION OF SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES UNDER MARTIAL LAW. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, Ukraine. Том 3. Випуск 3(129), 2024. с.57–69. https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0- 85199711651&origin=resultslist&sort=plf
68. Strutynska I., Kozbur H., Dmytrotsa L., Sorokivska O., Melnyk L. Influence of Digital Technology on Roadmap Development for Digital Business Transformation. Advanced Computer Information Technologies, ACIT 2019 : materials of the 9th International Conference (Ceske Budejovice, Czech Republic, 5–7 June 2019). Ceske Budejovice : Ternopil National Economic University and University of South Bohemia, 2019. Р. 333–337.
Content type: Master Thesis
Εμφανίζεται στις συλλογές:075 — маркетинг

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
КРМ_Петрук.pdf747,03 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα

Ferramentas administrativas