Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46465

Titulua: Поняття та особливості масштабування бізнесу в умовах сучасних викликів
Beste titulu batzuk: Concepts and features of business scaling in the conditions of modern challenges
Egilea: Яровенко, Тетяна Сергіївна
Гірман, Наталія Петрівна
Саєнко, Катерина Володимирівна
Yarovenko, Tetiana
Hirman, Nataliia
Saienko, Kateryna
Affiliation: Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Дніпро, Україна
Oles Honchar Dnipro National University, Dnipro, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Яровенко Т. С. Поняття та особливості масштабування бізнесу в умовах сучасних викликів / Яровенко Тетяна Сергіївна, Гірман Наталія Петрівна, Саєнко Катерина Володимирівна // ГЕВ. — Т. : ТНТУ, 2024. — Том 89. — № 4. — С. 155–160. — (Підприємництво та торгівля).
Bibliographic reference (2015): Яровенко Т. С., Саєнко К. В. Поняття та особливості масштабування бізнесу в умовах сучасних викликів // ГЕВ. Тернопіль: ТНТУ, 2024. Том 89. № 4. С. 155–160.
Bibliographic citation (APA): Yarovenko, T., Hirman, N., & Saienko, K. (2024). Poniattia ta osoblyvosti masshtabuvannia biznesu v umovakh suchasnykh vyklykiv [Concepts and features of business scaling in the conditions of modern challenges]. Galician Economic Journal, 89(4), 155-160. TNTU. [in Ukrainian].
Bibliographic citation (CHICAGO): Yarovenko T., Hirman N., Saienko K. (2024) Poniattia ta osoblyvosti masshtabuvannia biznesu v umovakh suchasnykh vyklykiv [Concepts and features of business scaling in the conditions of modern challenges]. Galician Economic Journal (Tern.), vol. 89, no 4, pp. 155-160 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник, 4 (89), 2024
Galician Economic Journal, 4 (89), 2024
Journal/Collection: Галицький економічний вісник
Issue: 4
Volume: 89
Gordailuaren-data: 4-Sep-2024
Submitted date: 9-Apr-2024
Date of entry: 12-Nov-2024
Argitalpen: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2024.04.155
UDC: 334.722
005
Gako-hitzak: масштабування
розширення
бізнес
особливості
виклики бізнесу
scaling
expansion
business
features
business challenges
Number of pages: 6
Page range: 155-160
Start page: 155
End page: 160
Laburpena: Розглянуто наукові підходи трактування поняття «масштабування бізнесу», що відображають його різні аспекти. Зазначено, що масштабування бізнесу є стратегією, адже вимагає певних узгоджених дій та реалізується коли компанія готова до нього. Визначено, що масштабування може мати на меті досягнення різних цілей: збільшення прибутку, захоплення ринку, отримання доступу до інвестицій й розширення фінансування, розвиток технологій, забезпечення конкурентоспроможності, покращення іміджу, підвищення рейтингу й впливу компанії, збільшення відомості бренду тощо. Зазначено, що основними заходами досягнення цілей масштабування є кількісні та (або) якісні зміни у функціонуванні компанії. Сформульовано авторське визначення цього терміна як гнучкої, маневреної, швидко адаптаційної стратегія з постійним удосконаленням бізнес-процесів задля досягнення стратегічних цілей. Виявлено основні особливості такої стратегії в умовах сучасних викликів, зокрема: збільшення масштабів бізнесу не однаково впливає на витрати; збільшення доходів відбувається швидше, ніж зростання витрат, що й забезпечує зростання прибутку; проте на перших етапах реалізації цієї стратегії можна зіткнутися зі зростанням витрат без приросту доходів; масштабування створює додаткові ризики бізнесу, що зумовлює підвищення витрат та вимагає посилення контролю за бізнес- процесами тощо. Визначено складники цієї стратегії: якісний та зрілий продукт, попит на який суттєво перевищує пропозицію; достатня для всіх учасників маржа; надійні партнери; чітка бізнес-модель на основі оптимізації внутрішніх і зовнішніх бізнес-процесів. Зазначено, що основою ефективного масштабування є: впровадження інновацій; вдосконалення маркетингової складової; системний і якісний аналіз ринків, потенціалу компанії та можливостей розширення тощо. Встановлено, що така стратегія вимагає: створення ефективної й оптимальної організаційної структури; системи комунікацій; зміни підходів управління; мотивації й синхронізації роботи команди проєкту; залучення спеціалістів з розвитку бізнесу; делегування повноважень та управлінських функцій. Виявлено, що масштабування бізнесу в умовах сучасних викликів є не тільки джерелом його зростання, а, завдяки гнучкості, маневреності, швидкої адаптації цієї стратегії, й запорукою захисту компанії від несприятливих впливів. Навіть якщо проект (бізнес) є локальний, вдало знайдена ніша надасть змогу зробити його масштабним.
The article considered scientific approaches to the interpretation of the concept of «business scaling», reflecting its various aspects. It is noted that business scaling is a strategy because it requires certain coordinated actions and is implemented when the company is ready for scaling. It is determined that it can be aimed at achieving the following goals: increasing profits, capturing the market, gaining access to investments and expanding financing, developing technologies, ensuring competitiveness, improving the image, increasing the rating and influence of the company, increasing brand awareness, etc. It is noted that the main measures to achieve these scaling goals are quantitative and (or) qualitative changes in the functioning of the company. The authorʼs definition of this term is formulated as a flexible, agile, quickly adaptive strategy with constant improvement of business processes to achieve strategic goals. The main features of such a strategy in the conditions of modern challenges have been revealed: the increase in the scale of business does not affect costs in the same way; the increase in income occurs faster than the increase in expenses, which ensures an increase in profit, but in the first stages of the implementation of this strategy, you can face an increase in expenses without an increase in income; scaling creates additional business risks, which leads to increased costs and requires increased control over business processes, etc. The components of this strategy are determined: a high-quality and mature product, the demand for which significantly exceeds the supply, sufficient margin for all participants, reliable partners, and a clear business model based on the optimization of internal and external business processes. It is noted that the basis of effective scaling is: the introduction of innovations; improvement of the marketing component; systematic and qualitative analysis of markets, company potential and expansion opportunities. It was established that such a strategy requires: the creation of an effective and optimal organizational structure; communication systems; changes in management approaches; motivation and synchronization of the work of the project team; involvement of business development specialists; delegation of powers and management functions. It was found that business scaling in the face of modern challenges is not only a source of its growth, but thanks to the flexibility, maneuverability, and quick adaptation of this strategy, it is also a guarantee of protecting the company from adverse changes. Even if the project (business) is local, a successfully found niche will make it possible to make it large-scale.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46465
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024
URL for reference material: https://www.myroniuk.com/businessscaling/
https://www.epravda.com.ua/publications/2019/06/28/649154/
https://www.investopedia.com/terms/s/scalability.asp
https://thepage.ua/ua/experts/shist-pravil-masshtabuvannya-yaki-pracyuyut-v-biznesi
https://pressassociation.org.ua/ua/masshtabuvannya-abo-korotko-pro-zahoplennya-rinkiv/
https://strategic-ua.com/insights/chy-gotova-moya-kompaniya-do-masshtabuvannya
https://biz.liga.net/ua/all/all/novosti/masshtabirovanie-biznesa-kak-poluchit-iz-svoego-potentsiala-vse
https://blog.liga.net/user/yudyriavko/article/shto-potr%D1%96bno-dlya-masshtabuvannya-b%D1%96znesu
https://sitniks.ua/blog_post/yak-pobuduvaty-biznes-yakiy-zminue-gru/
References (Ukraine): 1. Гавриш О. А. та ін. Управління стартапами. Київ : «Політехніка» КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020. 716 с.
2. Миронюк А. Масштабування бізнесу – як це зробити? MYRONIUK. URL: https://www.myroniuk.com/businessscaling/ (дата звернення: 03.03.2024).
3. Гарніш В. Масштабування бізнесу. Покрокова стратегія збільшення прибутків. Київ : Наш формат. 2018. 328 с.
4. Корнієнко Я. Як правильно масштабувати бізнес. Поради топ-менеджерів. Економічна правда. URL: https://www.epravda.com.ua/publications/2019/06/28/649154/ (дата звернення: 03.03.2024).
5. Hayes A. Scalability: what a scalable company is, and examples. Investopedia. URL: https://www.investopedia.com/terms/s/scalability.asp (дата звернення: 03.03.2024).
6. Кофанов О. Є., Зозульов О. В. Науково-методичні засади розроблення маркетингової стратегії стартап-проектів на промисловому ринку. Економічний простір. 2016. № 115. С. 202–211.
7. Гетманський Т. Шість правил масштабування, які працюють у бізнесі. Погляди. URL: https://thepage.ua/ua/experts/shist-pravil-masshtabuvannya-yaki-pracyuyut-v-biznesi (дата звернення: 03.03.2024).
8. Плохій К. Масштабування або коротко про захоплення ринків. PRESSA. URL: https://pressassociation.org.ua/ua/masshtabuvannya-abo-korotko-pro-zahoplennya-rinkiv/ (дата звернення: 03.03.2024).
9. Чи готова моя компанія до масштабування? STRATEGIC. URL: https://strategic-ua.com/insights/chy-gotova-moya-kompaniya-do-masshtabuvannya (дата звернення: 03.03.2024).
10. Масштабування бізнесу. Як отримати зі свого потенціалу все. LIGA.NET. URL: https://biz.liga.net/ua/all/all/novosti/masshtabirovanie-biznesa-kak-poluchit-iz-svoego-potentsiala-vse (дата звернення: 03.03.2024).
11. Секрети масштабування: Як побудувати бізнес, який змінює гру. SITNIKS.UA. URL: https: //sitniks.ua/blog_post/yak-pobuduvaty-biznes-yakiy-zminue-gru/ (дата звернення: 03.03.2024).
12. Дирявко Ю. Що потрібно для масштабування бізнесу? LIGA.NET. URL: https://blog.liga.net/user/yudyriavko/article/shto-potr%D1%96bno-dlya-masshtabuvannya-b%D1%96znesu (дата звернення: 03.03.2024).
References (International): 1. Ghavrysh O. A. ta in. (2020). Upravlinnja startapamy [Management of startups]. Kyjiv: “Politekhnika” KPI im. Ighorja Sikorsjkogho. (In Ukrainian).
2. Myronjuk A. Masshtabuvannja biznesu – jak ce zrobyty? [Business scaling – how to do it?]. Myroniuk. Available at: https://www.myroniuk.com/businessscaling/ (accessed 10 April 2024).
3. Gharnish V. (2018). Masshtabuvannja biznesu. Pokrokova strateghija zbiljshennja prybutkiv. [Business scaling. A step-by-step strategy for increasing profits]. Kyjiv: Nash format. (In Ukrainian).
4. Kornijenko Ja. (2019). Jak pravyljno masshtabuvaty biznes. Porady top-menedzheriv [How to properly scale a business. Advice from top managers]. Economic truth. Available at: https://www.epravda.com.ua/publications/2019/06/28/649154/ (accessed: 10 April 2024).
5. Hayes A. (2023). Scalability: what a scalable company is, and examples. Investopedia. Available at: https://www.investopedia.com/terms/s/scalability.asp (accessed 10 April 2024).
6. Kofanov O. Je., Zozuljov O. V. (2016) Naukovo-metodychni zasady rozroblennja marketynghovoji strateghiji startap-proektiv na promyslovomu rynku [Scientific and methodical principles of developing a marketing strategy for start-up projects in the industrial market]. Economic space, no. 115, рр. 202–211.
7. Ghetmansjkyj T. (2021) Shistj pravyl masshtabuvannja, jaki pracjujutj u biznesi [Six rules of scaling that work in business]. Poghljady. Available at: https://thepage.ua/ua/experts/shist-pravil-masshtabuvannya-yaki-pracyuyut-v-biznesi (accessed 10 April 2024).
8. Plokhij K. (2021) Masshtabuvannja abo korotko pro zakhoplennja rynkiv [Scaling or in short about capturing markets]. PRESSA. Available at: https://pressassociation.org.ua/ua/masshtabuvannya-abo-korotko-pro-zahoplennya-rinkiv/ (accessed 10 April 2024).
9. Chy ghotova moja kompanija do masshtabuvannja? [Is my company ready to scale?]. STRATEGIC. Available at: https://strategic-ua.com/insights/chy-gotova-moya-kompaniya-do-masshtabuvannya (accessed 10 April 2024).
10. Masshtabuvannja biznesu. Jak otrymaty zi svogho potencialu vse [Business scaling. How to get everything from your potential]. LIGA.NET. Available at: https://biz.liga.net/ua/all/all/novosti/masshtabirovanie-biznesa-kak-poluchit-iz-svoego-potentsiala-vse (accessed 10 April 2024).
11. Sekrety masshtabuvannja: Jak pobuduvaty biznes, jakyj zminjuje ghru [Scaling Secrets: How to Build a Game-Changing Business]. SITNIKS.UA. Available at: https://sitniks.ua/blog_post/yak-pobuduvaty-biznes-yakiy-zminue-gru/ (accessed 10 April 2024).
12. Dyrjavko Ju. (2024) Shho potribno dlja masshtabuvannja biznesu? [What does it take to scale a business?]. LIGA.NET. Available at: https://blog.liga.net/user/yudyriavko/article/shto-potr%D1%96bno-dlya-masshtabuvannya-b%D1%96znesu (accessed 10 April 2024).
Content type: Article
Bildumetan azaltzen da:Галицький економічний вісник, 2024, № 4 (89)



DSpaceko itemak copyright bidez babestuta daude, eskubide guztiak gordeta, baldin eta kontrakoa adierazten ez bada.