Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46463

Başlık: Сутність та класифікація інновацій підприємств сфери торгівлі
Diğer Başlıklar: The essence and classification of innovations of trade enterprises
Yazarlar: Яровенко, Тетяна Сергіївна
Літвін, Ярослав Ігорович
Yarovenko, Tetiana
Litvin, Yaroslav
Affiliation: Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Дніпро,Україна
Oles Honchar Dnipro National University, Dnipro, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Яровенко Т. С. Сутність та класифікація інновацій підприємств сфери торгівлі / Яровенко Тетяна Сергіївна, Літвін Ярослав Ігорович // ГЕВ. — Т. : ТНТУ, 2024. — Том 89. — № 4. — С. 149–154. — (Підприємництво та торгівля).
Bibliographic reference (2015): Яровенко Т. С., Літвін Я. І. Сутність та класифікація інновацій підприємств сфери торгівлі // ГЕВ. Тернопіль: ТНТУ, 2024. Том 89. № 4. С. 149–154.
Bibliographic citation (APA): Yarovenko, T., & Litvin, Y. (2024). Sutnist ta klasyfikatsiia innovatsii pidpryiemstv sfery torhivli [The essence and classification of innovations of trade enterprises]. Galician Economic Journal, 89(4), 149-154. TNTU. [in Ukrainian].
Bibliographic citation (CHICAGO): Yarovenko T., Litvin Y. (2024) Sutnist ta klasyfikatsiia innovatsii pidpryiemstv sfery torhivli [The essence and classification of innovations of trade enterprises]. Galician Economic Journal (Tern.), vol. 89, no 4, pp. 149-154 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник, 4 (89), 2024
Galician Economic Journal, 4 (89), 2024
Journal/Collection: Галицький економічний вісник
Issue: 4
Volume: 89
Yayın Tarihi: 4-Eyl-2024
Submitted date: 20-Mar-2024
Date of entry: 12-Kas-2024
Yayıncı: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2024.04.149
UDC: 339
005.591.6
Anahtar kelimeler: інновація
трактування
торговельні підприємства
класифікація
особливості
innovation
interpretation
trade enterprises
classification
features
Number of pages: 6
Page range: 149-154
Start page: 149
End page: 154
Özet: Розглянуто наукові підходи трактування поняття «торговельна інновація» або «інновація у торгівлі», що відображають його різні аспекти. Запропоновано, з огляду на необхідність практичного застосування, цей термін вживати у речовому значенні (як об’єкт). Сформульовано авторське визначення цього терміна з урахуванням особливостей торговельної діяльності, яке дає змогу повніше врахувати його мету й складові. Виявлено специфічні ознаки торговельних інновацій, які відрізняють їх від виробничих та інших: складові, цілі, механізми, сфери, підходи та напрями. Зазначено, що задля забезпечення інноваційного процесу необхідно впроваджувати механізми управління якістю надання торговельних послуг та просування товарів на ринку. В інноваційному процесі беруть участь три суб’єкти: донор, який генерує інноваційні ідеї, розробляє інноваційні техніку й технології, створює інформаційні продукти; каталізатор, який забезпечує підтримку розповсюдження інновації; реципієнт, який упроваджує інновацію у власній господарській діяльності (торговельні підприємства). Щоб торговельні інновації реально здійснювалися на практиці, необхідно забезпечити: пошук інноваційних ідей, розроблення інноваційних продуктів, оцінювання ефективності їх використання. Зазначено, що для торговельних інновацій у рівній мірі важливі: новизна інновації, її застосування (технічний, технологічний та організаційний аспекти) й комерціалізація (фінансово-економічний аспект), які є обов’язковими. Встановлено, що ефективність впровадження інновації залежить від рівня сприйнятливості торговельного підприємства, інноваційних змін та наявності можливостей їх упровадження. В межах інноваційного розвитку на торговельному підприємстві застосовуються: об’єктний (упровадження нової техніки й технологій) та процесний (нові форми й види торгівлі) підходи. Зазначено, що у торгівлі, на відміну від інших галузей, інновації зазвичай виникають через зміну потреб споживачів, а не у результаті НТП. Проте ця галузь може перейняти інновації, створені в інших галузях (зокрема, у промисловості), адаптуючи їх. Особливу увагу в забезпеченні інноваційної діяльності торговельної компанії слід приділяти створенню, підтриманню й поліпшенню бренду. Розроблено класифікацію торговельних інновацій, яка розглядає класифікаційні критерії у розрізі сфер виникнення, впровадження, впливу та наслідків. Це дозволяє всебічно охарактеризувати види інновації на засадах виділення головних класифікаційних ознак.
The article considered scientific approaches to interpreting the concept of «trade innovation» or «innovation in trade», reflecting its various aspects. It is proposed, given the need for practical application, to use this term in the real sense (as an object). The authorʼs definition of this term has been formulated, taking into account the peculiarities of trade activity, which makes it possible to more fully take into account its components and purpose. Specific features of trade innovations that distinguish them from production and other innovations have been identified: components, goals, mechanisms, spheres, approaches, and directions. It is noted that in order to ensure the innovation process, it is necessary to implement quality management mechanisms for the provision of trade services and the promotion of goods on the market. Three subjects take part in the innovation process: the donor, who generates innovative ideas, develops innovative techniques and technologies and creates information products; a catalyst that provides support for the diffusion of innovation; and a recipient who implements innovation in his own economic activity (trading enterprises). In order for trade innovations to be implemented in practice, it is necessary to ensure: the search for innovative ideas, the development of innovative products, and the evaluation of the effectiveness of use. It is noted that the novelty of the innovation, its application (technical, technological, organizational aspects) and commercialization (financial and economic aspects), which is mandatory, are equally important for trade innovations. It has been established that the efficiency of innovation implementation depends on the level of receptivity of the commercial enterprise to innovative changes and the availability of opportunities for their implementation. Within the scope of innovative development, the trade enterprise uses: object (introduction of new equipment, technologies) and process approaches (new forms and types of trade). It is noted that in trade, unlike other industries, innovations arise due to changes in consumer needs, and not as a result of scientific and technological progress. However, this industry can adopt innovations created in other industries (in particular, industry) by adapting them. Special attention should be paid to the creation, maintenance and improvement of the brand in ensuring the innovative activity of the trading company. A classification of trade innovations has been developed, which considers the classification criteria in terms of the spheres of origin, implementation, impact and consequences. This makes it possible to comprehensively characterize the types of innovation based on the selection of the main classification features.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46463
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024
References (Ukraine): 1. Давимука С. А., Федулова Л. І., Попадинець Н. М. та ін. Інноваційний розвиток підприємств сфери торгівлі: світові тенденції та практика в Україні: монографія. Львів : ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України», 2016. 432 с.
2. Антонюк Я. М. Особливості інноваційного процесу в торгівлі в сучасних умовах. Торгівля, комерція, підприємництво. 2011. Вип. 12. С. 45–48.
3. Кулеша К. В., Андрушкевич З. М., Остапчук О. В. Впровадження інноваційних методів та технологій продажів у діяльність підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2019. № 5. С. 157–161.
4. Чернявська М К. Сутність інновацій торговельного підприємства. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія Економіка. 2017. Вип. 1 (7). С. 102–107.
5. Богославець Г. М., Трубей О. M. Інноваційна діяльність підприємств торгівлі. Інноваційна економіка. 2016. № 7–8 (64). С. 69–74.
References (International): 1. Davymuka S. A., Fedulova L. I., Popadynecj N. M. ta in. (2016). Innovacijnyj rozvytok pidpryjemstv sfery torghivli: svitovi tendenciji ta praktyka v Ukrajini [Innovative development of enterprises of trade sphere : world tendencies and practice in Ukraine]. Ljviv: DU “Instytut reghionaljnykh doslidzhenj imeni M. I. Dolishnjogho NAN Ukrajiny”. (In Ukrainian).
2. Antonjuk Ja. M. (2011) Osoblyvosti innovacijnogho procesu v torghivli v suchasnykh umovakh [Features of innovative process are in trade in modern terms]. Trade, commerce, enterprise, vol. 12, рр. 45–48.
3. Kulesha K. V., Andrushkevych Z. M., Ostapchuk O. V. (2019) Vprovadzhennja innovacijnykh metodiv ta tekhnologhij prodazhiv u dijaljnistj pidpryjemstva [Introduction of innovative methods and technologies of sales is in activity of enterprise]. Announcer of the Khmelnytsk national university, no. 5, рр. 157–161.
4. Chernjavsjka M. K. (2017) Sutnistj innovacij torghoveljnogho pidpryjemstva [Essence of innovations of trade enterprise]. Scientific announcer of the Mukachevo state university, vol. 1 (7), рр. 102–107.
5. Boghoslavecj Gh. M., Trubej O. M. (2016). Innovacijna dijaljnistj pidpryjemstv torghivli [Innovative activity of trade enterprises]. Innovative economy, no. 7–8 (64), pp. 69–74.
Content type: Article
Koleksiyonlarda Görünür:Галицький економічний вісник, 2024, № 4 (89)



DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.