Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46062
Title: Значущість особистісних подій та їх роль у становленні особистості
Other Titles: Significance of personal events and their role in personality development
Authors: Заброцька, Марія Тарасівна
Zabrotska, Mariia
Affiliation: ТНТУ
Bibliographic description (Ukraine): Заброцька М.Т. Значущість особистісних подій та їх роль у становленні особистості : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра: спец. 053 - психологія / наук.кер. В.В. Вишньовський. Тернопіль: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024. 70 с.
Bibliographic description (International): Zabrotska M.T. The significance of personal events and their role in the formation of a personality: work on obtaining a bachelor's degree: special. 053 - psychology / scientific manager. V.V. Vyshniovskyi: Ternopil: Ternopil National Technical University named after Ivan Pulyuy. 2024. 70s.
Issue Date: 25-jún-2024
Submitted date: 25-jún-2024
Date of entry: 11-júl-2024
Publisher: ТНТУ
Country (code): UA
Place of the edition/event: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Supervisor: Вишньовський, Василь Володимирович
Vyshnovskyi, Vasyl
UDC: 159.9
Keywords: особистість
person
подія
event
ідентичність
identity
самовдосконалення
self-improvement
підтримка
support
значущість
significance
емоції
emotions.
Page range: 1-70
Abstract: Заброцька М.Т, кваліфікаційна робота на тему «Значущість особистісних подій та їх роль у становленні особистості» на здобуття освітнього рівня «бакалавр». ТНТУ ім. Івана Пулюя, факультет економіки та менеджменту, кафедра психології; науковий керівник: доцент, кандидат психологічних наук, Вишньовський В,В,, 2024. 70 с. У кваліфікаційній роботі теоретично обґрунтовано та емпірично досліджено значущість особистісних подій та їх роль у становленні особистості. Дослідження дозволяє розширити знання про психологічні механізми впливу значущих особистісних подій на особистість, а також розробити нові методи психологічної допомоги людям, які пережили ці події. Практичне значення дослідження полягає у можливості використання його результатів для розробки програм профілактики та психологічної допомоги людям, які знаходяться в групі ризику пережити значущі особистісні події. Крім того, результати дослідження можуть бути корисними для підвищення кваліфікації психологів, які надають допомогу таким людям. В ході дослідження було виявлено, що значущі події можуть мати як позитивний, так і негативний вплив на особистість. Вплив цих подій залежить від багатьох факторів, таких як характер події, індивідуальні особливості особистості та соціальна підтримка
M.T. Zabrotska, qualifying work on the topic "Significance of personal events and their role in the formation of personality" for obtaining the bachelor's degree. TNTU named after Ivan Pulyuya, Faculty of Economics and Management, Department of Psychology; supervisor: associate professor, candidate of psychological sciences, Vyshnovsky V, V, 2024. 70 p. In the qualification work, the significance of personal events and their role in the formation of a personality is theoretically substantiated and empirically investigated. The research makes it possible to expand knowledge about the psychological mechanisms of the influence of significant personal events on the personality, as well as to develop new methods of psychological assistance to people who have experienced these events. The practical significance of the research lies in the possibility of using its results for the development of programs of prevention and psychological assistance for people who are at risk of experiencing significant personal events. In addition, the results of the study can be useful for improving the qualifications of psychologists who provide assistance to such people. In the course of the study, it was found that significant events can have both positive and negative effects on a person. The impact of these events depends on many factors, such as the nature of the event, individual personality traits, and social support.
Description: Дослідження значущих особистісних подій та їх ролі у становленні особистості є актуальним та важливим завданням, яке має як теоретичне, так і практичне значення. Теоретично це дослідження дозволяє розширити знання про психологічні механізми впливу значущих особистісних подій на особистість, вивчити фактори, які сприяють або заважають успішній адаптації до таких подій, а також розробити нові методи психологічної допомоги людям, які пережили ці події. Практичне значення дослідження полягає у можливості використання його результатів для розробки програм профілактики та психологічної допомоги людям, які знаходяться в групі ризику пережити значущі особистісні події. Крім того, результати дослідження можуть бути корисними для підвищення кваліфікації психологів, які надають допомогу таким людям, та для розробки рекомендацій для державних органів і громадських організацій щодо надання психологічної допомоги населенню. В ході дослідження було виявлено, що значущі особистісні події можуть мати як позитивний, так і негативний вплив на особистість. Вплив цих подій залежить від багатьох факторів, таких як характер події, індивідуальні особливості особистості та соціальна підтримка. Існують різні механізми психологічної адаптації до значущих особистісних подій, включаючи копінг-механізми та психологічну стійкість. Також були визначені фактори, які сприяють або заважають успішній адаптації, такі як самооцінка, локус контролю, стресостійкість і соціальна підтримка. На основі результатів дослідження були розроблені психологічні програми, тренінги та методи допомоги людям, які пережили значущі особистісні події, і сформульовані відповідні рекомендації. Отримані результати дозволяють зробити висновок, що значущі особистісні події відіграють важливу роль у становленні особистості.Психологічна допомога людям, які пережили такі події, є необхідною та важливою, і існують ефективні методи надання цієї допомоги.
Content: Вступ ... 4 Розділ І. Теоретичний аналіз особистісних подій ... 9 1.1. Огляд монографічної та періодичної літератури,аналіз відомих теоретичних та практичних підходів до вивчення особистісних подій та їх впливу на особистість ...9 1.2. Визначення робочого поняття дослідження особистісних подій ... 15 1.3. Вивчення складових проблеми дослідження особистісних подій ...19 Висновок до розділу 1 ... 24 Розділ ІІ. Експериментальне дослідження значущості особистісних подій та їх роль у становленні особистості ... 25 2.1. Методологічні та теоретичні підходи до емпіричного вивчення проблеми значущості особистісних подій ... 25 2.2. Обґрунтування вибору напряму досліджень значущості особистісних подій та методів вирішення задач ...31 2.3. Викладення результатів експериментального дослідження значущості особистісних подій та їх роль у становленні особистості ...34 Висновок до розділу 2 ...45 Розділ ІІІ. Розробка психологічних програм та розвивальних методів...48 3.1. Обґрунтувати концептуальні засади змісту та основних напрямків розробки психологічних програм для людей, які пережили значущі особистісні події. ... 48 3.2. Розробка психологічних програм, тренінгів та розвивальних методів для допомоги людям, які пережили значущі особистісні події...54 3.3. Психологічні рекомендації та перспективи надання психологічної допомоги людям, які пережили значущі особистісні події ...58 Висновок до розділу 3 ...60 Розділ IV. Безпека життєдіяльності, основи охорони праці...62 4.1.Інформаційно-психологічна безпека особистості ...62 4.2. Охорона праці в процесі діяльності психолога...64 Загальні висновки ... 68 Список використаних джерел ... 69
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46062
Copyright owner: © Заброцька М.Т., 2024
References (Ukraine): 1. Варій М. Й. Психологія особистості: Навчальний посібник. К.: Центр учбової літератури, 2018. 592 с.
2. Скрипченко О.В., ДолинськаЛ.В., Огороднійчук З.В. та ін. Вікова та педагогічна психологія: Навч. посібник К.: Просвіта, 2021. 416 с.
3. Дуткевич Т. В., Яцюк В. А. Вікова і педагогічна психологія (курс лекцій та практикум): Навч. посібник. Кам’янець-Подільський, 2015, 47с.
4. Дуткевич Т. В. Дошкільна психологія (курс лекцій і практикум): Навчальний посібник. К.: Центр учбової книги, 2020. 320 с.
5. Занюк С. С. Психологія мотивації та емоцій. Луцьк: ВДУ, 208. 180с.
6. Кучинська І. О. Виховання духовних цінностей дітей і молоді у творчій спадщині Івана Огієнка. Кам’янець-Подільський: Абетка-НОВА, 2022. 104с.
7. Максименко С. Д. Психологія в соціальній та педагогічній практиці. – К.: Наукова думка, 2020. 441 с.
8. М’ясоїд П. А. Загальна психологія: навчальний посібник. К.: Вища школа, 2020. 479 с
9. М’ясоїд П. А. Проблема психології розвитку . Педагогіка і психологія. 2020. № 1.12с.
10. Леонтьєва О. Особистість у загально-психологічній теорії діяльності. Психолог № 8, 2023 р. 31с.
11. Основи глибинної психокорекції: феноменологія, теорія і практика: Навч. посіб. К.: Вища шк., 206. С. 157–158.
12. Роменця В. А. К.: Либідь Основи психології .За заг. ред. Киричука О. В., 2018. 630 с.
13. Орбан-Лембрик Л. Е. Соціальна психологія: Посібник. К.Академвидав, 2013. 448 с.
14. Психологія діяльності та навчальний менеджмент. Навч. – методичний посібник .за ред. В. А. Козакова. К.: КНЕУ. 2013. С. 407410.
15. Психологія: Підручник .за ред. Трофімова Ю.Л. К.: Либідь, 2020. 560с.
16. Психологія особистості: Словник-довідник . За ред. П. П. Горностая. К.: Рута, 2021. 320 с.
17. Роменець В. А. Історія психології XIX – початку XX століття. К.: Вища школа, 2019. 614 с.
18. Савчин М. В. Психологія відповідальної поведінки. К.: Україна-Віта, 1996. 130 с.
19. Семиченко В. А. Психологія педагогічної діяльності: Навч. посіб. К.: Вища школа, 2014. 249–251с.
20. Федоров В. Д. Психодіагностика особистості в системі диференціації.науково-методичний збірник з 6 брошур. Хм.РВВ, 2013. 42с.
21. Федорчук В. М. Соціально-комунікативний тренінг «Розвиток комунікативної компетентності викладача»: Навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський: Абетка, 2023. С. 48
22. Яценко Т. С. Основи глибинної психокорекції: Навчальний посібник. К.: Вища шк., 2016. 382 с.
23. Бенеш Г. Психологія: dtv-Atlas: Довідник: Пер. з нім. К.: Знання-Прес, 2007. 510 с
Content type: Bachelor Thesis
Ebben a gyűjteményben:053 — Психологія (бакалаври)



Minden dokumentum, ami a DSpace rendszerben szerepel, szerzői jogokkal védett. Minden jog fenntartva!

Admin Tools