このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/45093

タイトル: Аналіз систем оподаткування суб’єктів ІТ-бізнесу в Україні: переваги та недоліки
その他のタイトル: Analysis of taxation systems of IT-business subjects in Ukraine: advantages and disadvantages
著者: Єремян, Олена Михайлівна
Стефанович, Наталія Ярославівна
Yeremian, Olena
Stefanovich, Natalia
Affiliation: Херсонський національний технічний університет, Хмельницький, Україна
Kherson National Technical University, Khmelnytskyi, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Єремян О. М. Аналіз систем оподаткування суб’єктів ІТ-бізнесу в Україні: переваги та недоліки / Єремян Олена Михайлівна, Стефанович Наталія Ярославівна // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2024. — Том 87. — № 2. — С. 107–115. — (Економіка).
Bibliographic description (International): Yeremian O., Stefanovich N. (2024) Analiz system opodatkuvannia subiektiv IT-biznesu v Ukraini: perevahy ta nedoliky [Analysis of taxation systems of IT-business subjects in Ukraine: advantages and disadvantages]. Galician economic journal (Tern.), vol. 87, no 2, pp. 107-115 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник, 2 (87), 2024
Galician economic journal, 2 (87), 2024
Journal/Collection: Галицький економічний вісник
Issue: 2
Volume: 87
発行日: 23-4月-2024
Submitted date: 3-1月-2024
Date of entry: 7-6月-2024
出版者: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2024.02.107
UDC: 336.221.4
キーワード: оподаткування
фізичні-особи підприємці
юридичні особи
ІТ-бізнес
IT-компанії
податкові пільги
taxation
individual entrepreneurs
legal entities
IT business
IT companies
tax benefits
Number of pages: 9
Page range: 107-115
Start page: 107
End page: 115
抄録: Досліджено питання організації діяльності суб’єктів ІТ-бізнесу. Запропоновано алгоритм дій щодо визначення форми власності та вибору системи оподаткування суб’єктами ІТ-бізнесу. Розглянуто діючі податкові юрисдикції, проаналізовано систему оподаткування у цих юрисдикціях. Визначено, що суб’єкти IT-бізнесу мають можливість обирати загальну систему оподаткування, спрощену систему оподаткування або спеціальний правовий і податковий режим «Дія Ciті». Узагальнено податкове навантаження щодо ФОП і юридичних осіб шляхом виокремлення ставок податків для таких суб’єктів згідно з податковим законодавством. Зважаючи на те, що більшість програмістів працюють як ФОПи та враховуючи особливості ведення обліку в ІТ-сфері, досліджено умови перебування на тій чи іншій системі оподаткування і встановлено, що найоптимальнішим варіантом для ІТ-бізнесу ФОПа є ІІІ група єдиного податку. За такої системи оподаткування вони не обмежені у кількості найманих працівників, мають можливість працювати з будь-якими суб’єктами господарювання, а також можуть здійснювати свою діяльність як у формі ФОП, так і у формі юридичної особи. Зроблено висновок, що негативним моментом в оподаткуванні ПДВ стало скасування з 01.01.2023 р. пільги зі сплати ПДВ за ІТ-послуги. Це спричинило додаткове податкове навантаженням у вигляді прямого податку з обороту та призвело до зростання цін для кінцевого споживача. Тому, з метою формування дієвої податкової політики та забезпечення конкурентоспроможності ІТ-сектора, запропоновано вдаватися до надзвичайних кроків з податкового стимулювання ІТ-галузі, а також вивчати досвід інших країн. Досліджено переваги й недоліки податкового режиму «Дія Сіті», визначено, що податковий складник режиму «Дія Сіті» є привабливим. Однак, до найбільшого недоліку спецрежиму відносять те, що в умовах війни неможливо забронювати гіг- контрактора від мобілізації, навіть якщо він входить до критично важливого персоналу. Проаналізувавши діючі на даний час в Україні системи оподаткування для ІТ-бізнесу, можна зробити висновок, що ІТ-компанії мають певні переваги та пільги щодо сплати податків. Проте важливо ретельно обирати податкову стратегію та враховувати всі нюанси, пов’язані з міжнародними угодами й державним законодавством щоб забезпечити належне виконання податкових зобов’язань та ефективне ведення бізнесу.
The article examines the issue of organizing the activities of IT business entities. An algorithm for determining the form of ownership and choosing a taxation system by IT business entities is proposed. The current tax jurisdictions were considered, and the taxation system in these jurisdictions was analyzed. It was determined that IT business entities have the opportunity to choose a general taxation system, a simplified taxation system, or a special legal and tax regime «Diia City». The tax burden on sole proprietorships and legal entities is generalized by separating tax rates for such entities by tax legislation. Taking into account the fact that the majority of programmers work as sole proprietors and taking into account the peculiarities of accounting in the IT sphere, the conditions of being in one or another taxation system were investigated and it was determined that the III group of the single tax is the most optimal option for the IT business of sole proprietorships. With such a taxation system, they are not limited in the number of employees, have the opportunity to work with any economic entities, and can also carry out their activities both in the form of a sole proprietorship and in the form of a legal entity. It was concluded that the negative point in VAT taxation was the cancellation from January 1, 2023. VAT benefits for IT services, which caused an additional tax burden in the form of direct sales tax and led to an increase in prices for the final consumer. Therefore, to form an effective tax policy and ensure the competitiveness of the IT sector, it is suggested to resort to extraordinary measures for tax incentives for the IT industry, as well as to study the experience of other countries. The advantages and disadvantages of the «Diia City» tax regime were studied, and it was determined that the tax component of the «Diia City» regime is attractive. However, the biggest disadvantage of the special regime is that in wartime, it is impossible to reserve a gig contractor from mobilization, even if he is critical personnel. Having analyzed the taxation systems currently in force in Ukraine for the IT business, it can be concluded that IT companies have certain advantages and benefits regarding the payment of taxes. However, it is important to carefully choose a tax strategy and take into account all the nuances related to international agreements and state legislation in order to ensure proper fulfillment of tax obligations and efficient business operations.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/45093
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 2024
URL for reference material: https://itukraine.org.ua/updated-data-it-industry-is-the-only-growing-e…
https://dou.ua/lenta/articles/it-companies-about-diia-city-2023/
https://focus.ua/uk/economics/613248-zarobitki-ukrajinskogo-it-sektoru-suttyevo-znizhuyutsya-doslidzhennya
https://dou.ua/lenta/news/ajax-systems-about-diia-city/
http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2755-17
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2464-17#Text
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1667-20#Text
https://dev.ua/news/yaki-podatky-dovedetsia-paltyty-aitishnyka-u-2023-rotsi-1672534486
https://itukraine.org.ua/updated-data-it-industry-is-the-only-
https://dou.ua/lenta/
References (Ukraine): 1. Асоціація «IT Ukraine». URL: https://itukraine.org.ua/updated-data-it-industry-is-the-only-growing-e… (дата звернення: 10.11.2023).
2. Великі ІТ-компанії про Дія City через рік після запуску: переваги й недоліки, підтримка команди, кількість гіг-спеціалістів і плани. DOU.ua. URL: https://dou.ua/lenta/articles/it-companies-about-diia-city-2023/ (дата звернення: 10.11.2023).
3. Єремян О. М. Оподаткування ІТ-бізнесу в Україні під час воєнного стану. Модернізація економіки: сучасні реалії, прогнозні сценарії та перспективи розвитку : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. Херсон – Хмельницький, 27–28 квіт. 2023 р. Херсон, 2023. С.445–447.
4. Заробітки українського IT-сектору суттєво знижуються, – дослідження. Фокус. URL: https://focus.ua/uk/economics/613248-zarobitki-ukrajinskogo-it-sektoru-suttyevo-znizhuyutsya-doslidzhennya (дата звернення: 10.11.2023).
5. «Повністю відмовилися від ФОП-моделі співпраці». DOU.ua. URL: https://dou.ua/lenta/news/ajax-systems-about-diia-city/ (дата звернення: 10.11.2023).
6. Податковий Кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (зі змінами та доповненнями). URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2755-17 (дата звернення: 10.12.2023).
7. Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування: Закон України від 08.07.2010 р. № 2464-VI (зі змінами та доповненнями). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2464-17#Text (дата звернення: 15.12.2023).
8. Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні: Закон України від 15.07.2021 р. № 1667-IX (зі змінами та доповненнями). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1667-20#Text (дата звернення: 10.11.2023).
9. Стефанович Н. Я., Гришман І. В. Оподаткування доходів ІТ-спеціалістів в Україні. Сучасний стан та перспективи розвитку обліку, аудиту, оподаткування та аналізу в умовах міжнародної інтеграції : зб. матеріалів ІІІ Міжнар. наук.–практ. Інтернет–конф. Херсон – Хмельницький, 21–22 листоп. 2023 р. Херсон, 2023. С. 113–116.
10. Які податки платитимуть айтішники у 2023? Dev.ua. URL: https://dev.ua/news/yaki-podatky-dovedetsia-paltyty-aitishnyka-u-2023-rotsi-1672534486 (дата звернення: 10.11.2023).
References (International): 1. Association “IT Ukraine”. Available at: https://itukraine.org.ua/updated-data-it-industry-is-the-only- growing-e … (accessed 10 November 2023).
2. Big IT companies about Diya Chita one year after the launch: advantages in disadvantages, team support, number of IT specialists, and plans. DOU.ua. Available at: https://dou.ua/lenta/articles/it-companies-about-diia-city-2023/ (accessed 10 November 2023).
3. Yeremian O. M. (2023). Opodatkuvannya IT-biznesu v Ukrayini pid chas voyennoho stanu [Taxation of IT business in Ukraine during martial law]. Modernization of the economy: modern realities, forecast scenarios, and development prospects: materials of the international scientific and practical conference in Kherson. Kherson – Khmelnytskyi, April 27–28. 2023. Kherson, 2023, рр. 445–447.
4. Earnings of the Ukrainian IT sector are significantly decreasing, – research. Fokus. Available at: https://focus.ua/uk/economics/613248-zarobitki-ukrajinskogo-it-sektoru-suttyevo-znizhuyutsya-doslidzhennya (accessed: 10 November 2023).
5. They completely abandoned the FOP model of cooperation. DOU.ua. Available at: https://dou.ua/lenta/ news/ajax-systems-about-diia-city/ ((accessed 10 November 2023).
6. Tax Code of Ukraine of 02.12.2010. № 2755-VI (with changes and amendments). Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2755-17 (accessed 10 December 2023).
7. Law of Ukraine “On the collection and accounting of a single contribution to mandatory state social insurance” of 08.07.2010 р. No. 2464-VI (with changes and amendments). Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2464-17#Text (accessed December 15, 2023).
8. Law of Ukraine “On stimulating the development of the digital economy in Ukraine” of 15.07.2021 No. 1667-IX (with changes and amendments). Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1667-20#Text (accessed 10 November 2023).
9. Stefanovych N. Ia., Hryshman I. V. (2023). Opodatkuvannya dokhodiv IT-spetsialistiv v Ukrayini [Income taxation of IT specialists in Ukraine]. The current state and prospects of development of accounting, audit, taxation and analysis in the context of international integration: a collection of materials of the III International scientific and practical. Internet conference. Kherson – Khmelnytsky, November 21–22. 2023. Kherson, 2023, рр. 113–116.
10. What taxes will IT users pay in 2023? Dev.ua. Available at: https://dev.ua/news/yaki-podatky-dovedetsia-paltyty-aitishnyka-u-2023-rotsi-1672534486 (accessed 10 November 2023).
Content type: Article
出現コレクション:Галицький економічний вісник, 2024, № 2 (87)



このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。