Utilize este identificador para referenciar este registo: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44856
Título: Створення комбінованої багаторівневої ходової системи для накладання текстур матеріалів на Blender-об'єкти
Outros títulos: Creation of a combined multi-level running system for the imposition of textures of materials on Blender objects
Autor: Озіранець, Віталій Степан Володимирович
Oziranets, Vitalii Stepan Volodymyrovych
Affiliation: ТНТУ ім. І. Пулюя, Факультет комп’ютерно-інформаційних систем і програмної інженерії, Кафедра комп’ютерних наук, м. Тернопіль, Україна
Bibliographic description (Ukraine): Озіранець В. С. В. Створення комбінованої багаторівневої ходової системи для накладання текстур матеріалів на Blender-об'єкти: кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „122 – комп’ютерні науки“ / В. С. В. Озіранець – Тернопіль : ТНТУ, 2024. – 74 с.
Data: 29-Mai-2024
Submitted date: 15-Mai-2024
Date of entry: 3-Jun-2024
Country (code): UA
Place of the edition/event: ТНТУ ім. І.Пулюя, ФІС, м. Тернопіль, Україна
Supervisor: Никитюк, Вячеслав Вячеславович
Committee members: Михалик, Дмитро Михайлович
UDC: 004.4:004.92
Palavras-chave: комп’ютерна графіка
computer graphics
python
blender
розробка системи
system development
матеріал
material
тривимірна графіка
3d graphics
системи вузлів та шарів
node and layer systems
метод аналізу ієрархій
analytic hierarchy process
Resumo: Мета кваліфікаційної роботи полягає у підвищенні ефективності розробки матеріалів у тривимірній графіці і присвячена власне розробці гібридної системи накладання матеріалів з використанням Blender Python API. В першому розділі кваліфікаційної роботи описані галузь комп’ютерної графіки та актуальність досліджень у ній, після чого розглянуто програмне забезпечення для роботи з тривимірною графікою для проведення експерименту. Також висвітлено переваги та недоліки кожного з перелічених програмних продуктів. Розглянуто окремо програмне забезпечення Blender. У другому розділі кваліфікаційної роботи описано системи формування матеріалів, досліджено їх переваги та недоліки, після чого подано інформацію про гібридну систему та її релевантність. В третьому розділі кваліфікаційної роботи описано розробку доповнення до Blender на основі API, проаналізовано труднощі розробки та проведено експеримент з аналізу ефективності гібридної системі. Об’єктом дослідження виступають процеси розробки та накладання матеріалів на тривимірний об’єкт з використанням гібридного підходу. Предметом дослідження є методи накладання матеріалів на тривимірні об’єкти. The purpose of the thesis is to increase the efficiency of material development in three-dimensional graphics and is devoted to the development of a hybrid material blending system using the Blender Python API. The first chapter of the thesis describes the field of computer graphics and the relevance of research in it, followed by a discussion of the software for working with the three-dimensional graphics for the experiment. The advantages and disadvantages of each of these software products are also highlighted. The Blender software and its functionality are considered separately. The second chapter of the qualification work describes the systems of material formation, examines their advantages and disadvantages, and then provides information about the hybrid system and its relevance. The third section of the thesis describes the development of an API-based Blender add-on, analyzes the development difficulties, and conducts an experiment to analyze the effectiveness of the hybrid system. The object of research is the processes of developing and applying materials to a three-dimensional object using a hybrid approach. The subject of the study is the methods of applying materials to three-dimensional objects.
Content: ВСТУП 8 1 АНАЛІЗ СФЕРИ 3D ГРАФІКИ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ 10 1.1 Аналіз галузі комп’ютерної графіки 10 1.2 Огляд програмного забезпечення для проведення дослідження 17 1.3 Опис основних текстур та параметрів матеріалу в Blender 21 1.4 Висновок до першого розділу 23 2 ДОСЛІДЖЕННЯ ГІБРИДНОГО ПІДХОДУ СТВОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ 24 2.1 Традиційна система вузлів: переваги та недоліки 24 2.2 Традиційна система шарів: переваги та недоліки 28 2.3 Концепція гібридного підходу для створення матеріалу 30 2.4 Методи імплементації гібридного методу в Blender 34 2.5 Висновок до другого розділу 40 3 ОБЧИСЛЮВАЛЬНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ ЕФЕКТИВНОСТІ РОЗРОБЛЕНОГО З BLENDER API ГІБРИДНОГО ПІДХОДУ 41 3.1 Реалізація гібридного підходу з використанням Blender API 41 3.2 Практичні результати дослідження гібридного підходу 47 3.3 Проведення експерименту 48 3.4 Висновок до третього розділу 60 4 ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ 61 4.1 Основні положення, стан електробезпеки в Україні та дія електричного струму на людину 61 4.2 Ергономічні вимоги до організації робочих місць користувачів комп’ютерів 62 4.3 Організація і функціонування системи управління охороною праці 64 4.4 Висновок до четвертого розділу 67 ВИСНОВКИ 68 ПЕРЕЛІК ДЖЕРЕЛ 70 ДОДАТКИ
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44856
Copyright owner: © Озіранець Віталій Степан Володимирович, 2024
References (Ukraine): 1. Озіранець, Віталій Степан Володимирович. "Розробка дизайну та реалізація 3D моделей для трейлеру комп’ютерної гри “Echo of Sunset” засобами Blender." (2022).
2. Eck, David J. "Introduction to Computer Graphics." (2021).
3. Озіранець В. С. Технологічні форми віртуальної реальності / В. С. Озіранець // Збірник тез Ⅱ Міжнародної наукової конференції молодих учених та студентів “Філософські виміри техніки”, 4-5 грудня 2019 року. — Т. : ТНТУ, 2019. — С. 105. — (Науково-технічний прогрес: проблеми та перспективи).
4. Matplotlib documentation – Matplotlib 3.8.4 documentation. Matplotlib – Visualization with Python. URL: https://matplotlib.org/stable/index.html (дата звернення: 04.03.2024).
5. Blender 4.1 Manual. Blender Documentation - blender.org. URL: https://docs.blender.org/manual/en/latest/index.html (дата звернення: 05.03.2024).
6. Clinton-Lisell, Virginia. "Listening ears or reading eyes: A meta-analysis of reading and listening comprehension comparisons." Review of Educational Research 92.4 (2022): 543-582.
7. Husain, Akhlaq, et al. "Fractals: An eclectic survey, part II." Fractal and Fractional 6.7 (2022): 379.
8. Viro, Vi. "Problems in turning concept art into 3D objects: concept art to 3D object pipeline." (2022).
9. Озіранець В. С. Аналіз методів моделювання в Blender / Озіранець В. С. // Ⅵ Міжнародна студентська науково-технічна конференція “Природничі та гуманітарні науки. Актуальні питання”, 27-28 квітня 2023. — Т. : ТНТУ, 2023. — С. 161–162. — (Інформаційні технології).
10. Blender: Texture Painting – Simply Explained. All3DP. URL: https://all3dp.com/2/blender-texture-painting-simply-explained/ (дата звернення: 08.03.2024).
11. Physically-Based Rendering, And You Can Too!. Marmoset. URL: https://marmoset.co/posts/physically-based-rendering-and-you-can-too/ (дата звернення: 11.03.2024).
12. PBR Texture Conversion | Marmoset. Marmoset. URL: https://marmoset.co/posts/pbr-texture-conversion/ (дата звернення: 11.03.2024).
13. 3DS Help Manual. Product Documentation | Autodesk Help. URL: https://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2023/ENU/ (дата звернення: 14.03.2024).
14. Maya Help Manual. Product Documentation | Autodesk Help. URL: https://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2025/ENU/ (дата звернення: 15.03.2024).
15. Документація до Cinema4D. Maxon Online Documentation. URL: https://help.maxon.net/c4d/en-us/ (дата звернення: 18.03.2024).
16. Документація до ZBrush. URL: https://docs.pixologic.com/user-guide/ (дата звернення: 19.03.2024).
17. The complete beginners guide to Blender nodes, Eevee, Cycles and PBR - Artisticrender.com. Artisticrender.com. URL: https://artisticrender.com/the-complete-beginners-guide-to-blender-nodes-eevee-cycles-and-pbr/ (дата звернення: 21.03.2024).
18. Differences between Displacement, Bump and Normal Maps. URL: https://www.pluralsight.com/blog/film-games/bump-normal-and-displacement-maps (дата звернення: 21.03.2024).
19. Van Gumster, Jason. "Blender for dummies." (2020).
20. Leiro, L. Suaya, and Marc Garrigó. "Development of a Node-Based Material Editor." (2022).
21. Blain, John M. "The complete guide to Blender graphics: computer modeling & animation." (2019).
22. Layer stack | Substance 3D Painter. Adobe Help Center. URL: https://helpx.adobe.com/substance-3d-painter/interface/layer-stack.html (дата звернення: 21.03.2024).
23. Nodes. Houdini – 3D modeling, animation, VFX, look development, lighting and rendering | SideFX. URL: https://www.sidefx.com/docs/houdini/nodes/index.html (дата звернення: 21.03.2024).
24. Tree Generator | SideFX. Houdini – 3D modeling, animation, VFX, look development, lighting and rendering | SideFX. URL: https://www.sidefx.com/tutorials/tree-generator/ (дата звернення: 21.03.2024).
25. How to Make Your Models Look Realistic With Procedural Textures in Blender. URL: https://www.makeuseof.com/procedural-textures-in-blender-realistic-models/ (дата звернення: 21.03.2024).
26. Welcome to the Photoshop User Guide. Adobe Help Center. URL: https://helpx.adobe.com/photoshop/user-guide.html (дата звернення: 20.03.2024).
27. Welcome to the Krita 5.2 Manual!. Welcome to the Krita 5.2 Manual! – Krita Manual 5.2.0 documentation. URL: https://docs.krita.org/en/index.html (дата звернення: 20.03.2024).
28. Baechler, Oscar, and Xury Greer. "Blender 3D By Example: A project-based guide to learning the latest Blender 3D, EEVEE rendering engine, and Grease Pencil." (2020).
29. Blender Python API. Blender Documentation – blender.org. URL: https://docs.blender.org/api/current/ (дата звернення: 21.03.2024).
30. Python, Why. "Python." Python releases for windows 24 (2021).
31. Козуб, Д. П. "Використання скриптів в Blender для автоматизації процесу створення 3d-моделей та анімації." (2023).
32. GitHub – joshuaKnauber/layer_painter: Repository for the blender Layer Painter addon. GitHub. URL: https://github.com/joshuaKnauber/layer_painter (дата звернення: 21.03.2024).
33. Ravage – Layer Based Texturing. Blender Market. URL: https://blendermarket.com/products/ravage (дата звернення: 21.03.2024).
34. Thom Barron. "Blender 3D - Introduction to Geometry Nodes." (2022).
35. Brecht. Layered Textures Design – Developer Blog. Developer Blog. URL: https://code.blender.org/2022/02/layered-textures-design/ (дата звернення: 21.03.2024).
36. Shader Nodes - Blender 4.1 Manual. Blender Documentation - blender.org. URL: https://docs.blender.org/manual/en/latest/render/shader_nodes/index.html (дата звернення: 21.03.2024).
37. BlenderKit | Download 24,647 FREE 3D models, textures and other Blender assets. BlenderKit | Download 24,648 FREE 3D models, textures and other Blender assets. URL: https://www.blenderkit.com/ (дата звернення: 21.03.2024).
38. Python версія 3.12.3 Documentation. 3.12.3 Documentation. URL: https://docs.python.org/3/ (дата звернення: 21.03.2024).
39. Microsoft. Visual Studio Code – Code Editing. Redefined. Visual Studio Code – Code Editing. Redefined. URL: https://code.visualstudio.com/ (дата звернення: 21.03.2024).
40. Hollister, Brad E., and Brad E. Hollister. "Blender’s Embedded Python." Core Blender Development: Understanding the Essential Source Code (2021): 111-136.
41. Acampora, Paolo. Python Scripting in Blender: Extend the power of Blender using Python to create objects, animations, and effective add-ons. Packt Publishing, 2023.
42. GitHub – nutti/fake-bpy-module: Fake Blender Python API module collection for the code completion. GitHub. URL: https://github.com/nutti/fake-bpy-module (дата звернення: 25.03.2024).
43. Vyacheslav Nykytyuk, Vasil Dozorskyi, Oksana Dozorska, Andrii Karnaukhov and Liubomyr Matiichuk. The Method of User Identification by Speech Signal. The 2nd International Workshop on Information Technologies: Theoretical and Applied Problems (ITTAP-2022) Ternopil, Ukraine, November 22-24, 2022. Vol-3309 urn:nbn:de:0074-3309-1. P.225-232. ISSN 1613-0073 DOI: 10.1425/jsdtl. (Scopus)
44. Kryazhych O., Itskovych V., Iushchenko K., Hrytsyshyna V., Bruvier D., Nykytyuk V., Bodnarchuk I. (2023) The use of abstract moore automaton to control the sensors of a service-oriented alarm and emergency notification network. Scientific Journal of TNTU (Tern.), vol 109, no 1, pp. 111–120. (Фахова). ISSN 2522-4433
45. Dozorskyi, V., Dediv, I., Sverstiuk, S., Nykytyuk, V., Karnaukhov, A. The Method of Commands Identification to Voice Control of the Electric Wheelchair. The Workshop is organized by the Faculty of Applied Information Technologies and Electrical Engineering of Ternopil Ivan Puluj National Technical University. The 1st International Workshop on “Computer information technologies in Industry 4.0” (CITI-2023) will be held in Ternopil, Ukraine, from June 14 to 16, 2023. The Workshop is organized by the Faculty of Applied Information Technologies and Electrical Engineering of Ternopil Ivan Puluj National Technical University. 2023, 3468, pp. 233–240. Vol-3468 urn:nbn:de:0074-3468-8, ISSN 1613-0073
46. Leal, José Eugenio. "AHP-express: A simplified version of the analytical hierarchy process method." MethodsX 7 (2020): 100748
47. Охорона праці в галузі інформаційних технологій : навч. посіб. / В.І. Голінько, М.Ю. Іконніков, Я.Я. Лебедєв ; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. – Д. : НГУ, 2015. – 246 с.
48. Про затвердження Вимог щодо безпеки та захисту здоров'я працівників під час роботи з екранними пристроями : Наказ Міністерства соц. політики України від 14.02.2018 р. № 207. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0508-18#Text (дата звернення: 09.04.2024).
49. Конспект лекцій з курсу «Охорона праці в галузі» / Укладачі: Яскілка В.Я., Олійник М.З. – Тернопіль: Вид-во ТНТУ імені Івана Пулюя, 2016. – 56 с.
50. Охорона праці в галузі [текст] : навчальний посібник / П. С. Атаманчук, В. В. Мендерецький, О. П. Панчук, Р. М. Білий - К. : «Центр учбової літератури», 2017. - 322 с.
Content type: Master Thesis
Aparece nas colecções:122 — комп’ютерні науки

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
Mag_2024_SNnm_61_Oziranets_V_S_V.pdf3,73 MBAdobe PDFVer/Abrir


Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.

Ferramentas administrativas