Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44856
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.advisorНикитюк, Вячеслав Вячеславович-
dc.contributor.authorОзіранець, Віталій Степан Володимирович-
dc.contributor.authorOziranets, Vitalii Stepan Volodymyrovych-
dc.date.accessioned2024-06-03T14:14:19Z-
dc.date.available2024-06-03T14:14:19Z-
dc.date.issued2024-05-29-
dc.date.submitted2024-05-15-
dc.identifier.citationОзіранець В. С. В. Створення комбінованої багаторівневої ходової системи для накладання текстур матеріалів на Blender-об'єкти: кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „122 – комп’ютерні науки“ / В. С. В. Озіранець – Тернопіль : ТНТУ, 2024. – 74 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44856-
dc.description.abstractМета кваліфікаційної роботи полягає у підвищенні ефективності розробки матеріалів у тривимірній графіці і присвячена власне розробці гібридної системи накладання матеріалів з використанням Blender Python API. В першому розділі кваліфікаційної роботи описані галузь комп’ютерної графіки та актуальність досліджень у ній, після чого розглянуто програмне забезпечення для роботи з тривимірною графікою для проведення експерименту. Також висвітлено переваги та недоліки кожного з перелічених програмних продуктів. Розглянуто окремо програмне забезпечення Blender. У другому розділі кваліфікаційної роботи описано системи формування матеріалів, досліджено їх переваги та недоліки, після чого подано інформацію про гібридну систему та її релевантність. В третьому розділі кваліфікаційної роботи описано розробку доповнення до Blender на основі API, проаналізовано труднощі розробки та проведено експеримент з аналізу ефективності гібридної системі. Об’єктом дослідження виступають процеси розробки та накладання матеріалів на тривимірний об’єкт з використанням гібридного підходу. Предметом дослідження є методи накладання матеріалів на тривимірні об’єкти. The purpose of the thesis is to increase the efficiency of material development in three-dimensional graphics and is devoted to the development of a hybrid material blending system using the Blender Python API. The first chapter of the thesis describes the field of computer graphics and the relevance of research in it, followed by a discussion of the software for working with the three-dimensional graphics for the experiment. The advantages and disadvantages of each of these software products are also highlighted. The Blender software and its functionality are considered separately. The second chapter of the qualification work describes the systems of material formation, examines their advantages and disadvantages, and then provides information about the hybrid system and its relevance. The third section of the thesis describes the development of an API-based Blender add-on, analyzes the development difficulties, and conducts an experiment to analyze the effectiveness of the hybrid system. The object of research is the processes of developing and applying materials to a three-dimensional object using a hybrid approach. The subject of the study is the methods of applying materials to three-dimensional objects.uk_UA
dc.description.tableofcontentsВСТУП 8 1 АНАЛІЗ СФЕРИ 3D ГРАФІКИ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ 10 1.1 Аналіз галузі комп’ютерної графіки 10 1.2 Огляд програмного забезпечення для проведення дослідження 17 1.3 Опис основних текстур та параметрів матеріалу в Blender 21 1.4 Висновок до першого розділу 23 2 ДОСЛІДЖЕННЯ ГІБРИДНОГО ПІДХОДУ СТВОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ 24 2.1 Традиційна система вузлів: переваги та недоліки 24 2.2 Традиційна система шарів: переваги та недоліки 28 2.3 Концепція гібридного підходу для створення матеріалу 30 2.4 Методи імплементації гібридного методу в Blender 34 2.5 Висновок до другого розділу 40 3 ОБЧИСЛЮВАЛЬНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ ЕФЕКТИВНОСТІ РОЗРОБЛЕНОГО З BLENDER API ГІБРИДНОГО ПІДХОДУ 41 3.1 Реалізація гібридного підходу з використанням Blender API 41 3.2 Практичні результати дослідження гібридного підходу 47 3.3 Проведення експерименту 48 3.4 Висновок до третього розділу 60 4 ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ 61 4.1 Основні положення, стан електробезпеки в Україні та дія електричного струму на людину 61 4.2 Ергономічні вимоги до організації робочих місць користувачів комп’ютерів 62 4.3 Організація і функціонування системи управління охороною праці 64 4.4 Висновок до четвертого розділу 67 ВИСНОВКИ 68 ПЕРЕЛІК ДЖЕРЕЛ 70 ДОДАТКИuk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectкомп’ютерна графікаuk_UA
dc.subjectcomputer graphicsuk_UA
dc.subjectpythonuk_UA
dc.subjectblenderuk_UA
dc.subjectрозробка системиuk_UA
dc.subjectsystem developmentuk_UA
dc.subjectматеріалuk_UA
dc.subjectmaterialuk_UA
dc.subjectтривимірна графікаuk_UA
dc.subject3d graphicsuk_UA
dc.subjectсистеми вузлів та шарівuk_UA
dc.subjectnode and layer systemsuk_UA
dc.subjectметод аналізу ієрархійuk_UA
dc.subjectanalytic hierarchy processuk_UA
dc.titleСтворення комбінованої багаторівневої ходової системи для накладання текстур матеріалів на Blender-об'єктиuk_UA
dc.title.alternativeCreation of a combined multi-level running system for the imposition of textures of materials on Blender objectsuk_UA
dc.typeMaster Thesisuk_UA
dc.rights.holder© Озіранець Віталій Степан Володимирович, 2024uk_UA
dc.contributor.committeeMemberМихалик, Дмитро Михайлович-
dc.coverage.placenameТНТУ ім. І.Пулюя, ФІС, м. Тернопіль, Українаuk_UA
dc.subject.udc004.4:004.92uk_UA
dc.relation.references1. Озіранець, Віталій Степан Володимирович. "Розробка дизайну та реалізація 3D моделей для трейлеру комп’ютерної гри “Echo of Sunset” засобами Blender." (2022).uk_UA
dc.relation.references2. Eck, David J. "Introduction to Computer Graphics." (2021).uk_UA
dc.relation.references3. Озіранець В. С. Технологічні форми віртуальної реальності / В. С. Озіранець // Збірник тез Ⅱ Міжнародної наукової конференції молодих учених та студентів “Філософські виміри техніки”, 4-5 грудня 2019 року. — Т. : ТНТУ, 2019. — С. 105. — (Науково-технічний прогрес: проблеми та перспективи).uk_UA
dc.relation.references4. Matplotlib documentation – Matplotlib 3.8.4 documentation. Matplotlib – Visualization with Python. URL: https://matplotlib.org/stable/index.html (дата звернення: 04.03.2024).uk_UA
dc.relation.references5. Blender 4.1 Manual. Blender Documentation - blender.org. URL: https://docs.blender.org/manual/en/latest/index.html (дата звернення: 05.03.2024).uk_UA
dc.relation.references6. Clinton-Lisell, Virginia. "Listening ears or reading eyes: A meta-analysis of reading and listening comprehension comparisons." Review of Educational Research 92.4 (2022): 543-582.uk_UA
dc.relation.references7. Husain, Akhlaq, et al. "Fractals: An eclectic survey, part II." Fractal and Fractional 6.7 (2022): 379.uk_UA
dc.relation.references8. Viro, Vi. "Problems in turning concept art into 3D objects: concept art to 3D object pipeline." (2022).uk_UA
dc.relation.references9. Озіранець В. С. Аналіз методів моделювання в Blender / Озіранець В. С. // Ⅵ Міжнародна студентська науково-технічна конференція “Природничі та гуманітарні науки. Актуальні питання”, 27-28 квітня 2023. — Т. : ТНТУ, 2023. — С. 161–162. — (Інформаційні технології).uk_UA
dc.relation.references10. Blender: Texture Painting – Simply Explained. All3DP. URL: https://all3dp.com/2/blender-texture-painting-simply-explained/ (дата звернення: 08.03.2024).uk_UA
dc.relation.references11. Physically-Based Rendering, And You Can Too!. Marmoset. URL: https://marmoset.co/posts/physically-based-rendering-and-you-can-too/ (дата звернення: 11.03.2024).uk_UA
dc.relation.references12. PBR Texture Conversion | Marmoset. Marmoset. URL: https://marmoset.co/posts/pbr-texture-conversion/ (дата звернення: 11.03.2024).uk_UA
dc.relation.references13. 3DS Help Manual. Product Documentation | Autodesk Help. URL: https://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2023/ENU/ (дата звернення: 14.03.2024).uk_UA
dc.relation.references14. Maya Help Manual. Product Documentation | Autodesk Help. URL: https://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2025/ENU/ (дата звернення: 15.03.2024).uk_UA
dc.relation.references15. Документація до Cinema4D. Maxon Online Documentation. URL: https://help.maxon.net/c4d/en-us/ (дата звернення: 18.03.2024).uk_UA
dc.relation.references16. Документація до ZBrush. URL: https://docs.pixologic.com/user-guide/ (дата звернення: 19.03.2024).uk_UA
dc.relation.references17. The complete beginners guide to Blender nodes, Eevee, Cycles and PBR - Artisticrender.com. Artisticrender.com. URL: https://artisticrender.com/the-complete-beginners-guide-to-blender-nodes-eevee-cycles-and-pbr/ (дата звернення: 21.03.2024).uk_UA
dc.relation.references18. Differences between Displacement, Bump and Normal Maps. URL: https://www.pluralsight.com/blog/film-games/bump-normal-and-displacement-maps (дата звернення: 21.03.2024).uk_UA
dc.relation.references19. Van Gumster, Jason. "Blender for dummies." (2020).uk_UA
dc.relation.references20. Leiro, L. Suaya, and Marc Garrigó. "Development of a Node-Based Material Editor." (2022).uk_UA
dc.relation.references21. Blain, John M. "The complete guide to Blender graphics: computer modeling & animation." (2019).uk_UA
dc.relation.references22. Layer stack | Substance 3D Painter. Adobe Help Center. URL: https://helpx.adobe.com/substance-3d-painter/interface/layer-stack.html (дата звернення: 21.03.2024).uk_UA
dc.relation.references23. Nodes. Houdini – 3D modeling, animation, VFX, look development, lighting and rendering | SideFX. URL: https://www.sidefx.com/docs/houdini/nodes/index.html (дата звернення: 21.03.2024).uk_UA
dc.relation.references24. Tree Generator | SideFX. Houdini – 3D modeling, animation, VFX, look development, lighting and rendering | SideFX. URL: https://www.sidefx.com/tutorials/tree-generator/ (дата звернення: 21.03.2024).uk_UA
dc.relation.references25. How to Make Your Models Look Realistic With Procedural Textures in Blender. URL: https://www.makeuseof.com/procedural-textures-in-blender-realistic-models/ (дата звернення: 21.03.2024).uk_UA
dc.relation.references26. Welcome to the Photoshop User Guide. Adobe Help Center. URL: https://helpx.adobe.com/photoshop/user-guide.html (дата звернення: 20.03.2024).uk_UA
dc.relation.references27. Welcome to the Krita 5.2 Manual!. Welcome to the Krita 5.2 Manual! – Krita Manual 5.2.0 documentation. URL: https://docs.krita.org/en/index.html (дата звернення: 20.03.2024).uk_UA
dc.relation.references28. Baechler, Oscar, and Xury Greer. "Blender 3D By Example: A project-based guide to learning the latest Blender 3D, EEVEE rendering engine, and Grease Pencil." (2020).uk_UA
dc.relation.references29. Blender Python API. Blender Documentation – blender.org. URL: https://docs.blender.org/api/current/ (дата звернення: 21.03.2024).uk_UA
dc.relation.references30. Python, Why. "Python." Python releases for windows 24 (2021).uk_UA
dc.relation.references31. Козуб, Д. П. "Використання скриптів в Blender для автоматизації процесу створення 3d-моделей та анімації." (2023).uk_UA
dc.relation.references32. GitHub – joshuaKnauber/layer_painter: Repository for the blender Layer Painter addon. GitHub. URL: https://github.com/joshuaKnauber/layer_painter (дата звернення: 21.03.2024).uk_UA
dc.relation.references33. Ravage – Layer Based Texturing. Blender Market. URL: https://blendermarket.com/products/ravage (дата звернення: 21.03.2024).uk_UA
dc.relation.references34. Thom Barron. "Blender 3D - Introduction to Geometry Nodes." (2022).uk_UA
dc.relation.references35. Brecht. Layered Textures Design – Developer Blog. Developer Blog. URL: https://code.blender.org/2022/02/layered-textures-design/ (дата звернення: 21.03.2024).uk_UA
dc.relation.references36. Shader Nodes - Blender 4.1 Manual. Blender Documentation - blender.org. URL: https://docs.blender.org/manual/en/latest/render/shader_nodes/index.html (дата звернення: 21.03.2024).uk_UA
dc.relation.references37. BlenderKit | Download 24,647 FREE 3D models, textures and other Blender assets. BlenderKit | Download 24,648 FREE 3D models, textures and other Blender assets. URL: https://www.blenderkit.com/ (дата звернення: 21.03.2024).uk_UA
dc.relation.references38. Python версія 3.12.3 Documentation. 3.12.3 Documentation. URL: https://docs.python.org/3/ (дата звернення: 21.03.2024).uk_UA
dc.relation.references39. Microsoft. Visual Studio Code – Code Editing. Redefined. Visual Studio Code – Code Editing. Redefined. URL: https://code.visualstudio.com/ (дата звернення: 21.03.2024).uk_UA
dc.relation.references40. Hollister, Brad E., and Brad E. Hollister. "Blender’s Embedded Python." Core Blender Development: Understanding the Essential Source Code (2021): 111-136.uk_UA
dc.relation.references41. Acampora, Paolo. Python Scripting in Blender: Extend the power of Blender using Python to create objects, animations, and effective add-ons. Packt Publishing, 2023.uk_UA
dc.relation.references42. GitHub – nutti/fake-bpy-module: Fake Blender Python API module collection for the code completion. GitHub. URL: https://github.com/nutti/fake-bpy-module (дата звернення: 25.03.2024).uk_UA
dc.relation.references43. Vyacheslav Nykytyuk, Vasil Dozorskyi, Oksana Dozorska, Andrii Karnaukhov and Liubomyr Matiichuk. The Method of User Identification by Speech Signal. The 2nd International Workshop on Information Technologies: Theoretical and Applied Problems (ITTAP-2022) Ternopil, Ukraine, November 22-24, 2022. Vol-3309 urn:nbn:de:0074-3309-1. P.225-232. ISSN 1613-0073 DOI: 10.1425/jsdtl. (Scopus)uk_UA
dc.relation.references44. Kryazhych O., Itskovych V., Iushchenko K., Hrytsyshyna V., Bruvier D., Nykytyuk V., Bodnarchuk I. (2023) The use of abstract moore automaton to control the sensors of a service-oriented alarm and emergency notification network. Scientific Journal of TNTU (Tern.), vol 109, no 1, pp. 111–120. (Фахова). ISSN 2522-4433uk_UA
dc.relation.references45. Dozorskyi, V., Dediv, I., Sverstiuk, S., Nykytyuk, V., Karnaukhov, A. The Method of Commands Identification to Voice Control of the Electric Wheelchair. The Workshop is organized by the Faculty of Applied Information Technologies and Electrical Engineering of Ternopil Ivan Puluj National Technical University. The 1st International Workshop on “Computer information technologies in Industry 4.0” (CITI-2023) will be held in Ternopil, Ukraine, from June 14 to 16, 2023. The Workshop is organized by the Faculty of Applied Information Technologies and Electrical Engineering of Ternopil Ivan Puluj National Technical University. 2023, 3468, pp. 233–240. Vol-3468 urn:nbn:de:0074-3468-8, ISSN 1613-0073uk_UA
dc.relation.references46. Leal, José Eugenio. "AHP-express: A simplified version of the analytical hierarchy process method." MethodsX 7 (2020): 100748uk_UA
dc.relation.references47. Охорона праці в галузі інформаційних технологій : навч. посіб. / В.І. Голінько, М.Ю. Іконніков, Я.Я. Лебедєв ; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. – Д. : НГУ, 2015. – 246 с.uk_UA
dc.relation.references48. Про затвердження Вимог щодо безпеки та захисту здоров'я працівників під час роботи з екранними пристроями : Наказ Міністерства соц. політики України від 14.02.2018 р. № 207. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0508-18#Text (дата звернення: 09.04.2024).uk_UA
dc.relation.references49. Конспект лекцій з курсу «Охорона праці в галузі» / Укладачі: Яскілка В.Я., Олійник М.З. – Тернопіль: Вид-во ТНТУ імені Івана Пулюя, 2016. – 56 с.uk_UA
dc.relation.references50. Охорона праці в галузі [текст] : навчальний посібник / П. С. Атаманчук, В. В. Мендерецький, О. П. Панчук, Р. М. Білий - К. : «Центр учбової літератури», 2017. - 322 с.uk_UA
dc.contributor.affiliationТНТУ ім. І. Пулюя, Факультет комп’ютерно-інформаційних систем і програмної інженерії, Кафедра комп’ютерних наук, м. Тернопіль, Українаuk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Розташовується у зібраннях:122 — комп’ютерні науки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Mag_2024_SNnm_61_Oziranets_V_S_V.pdf3,73 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора