Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44023
Titolo: Механізм підвищення рівня ефективності операційної діяльності торговельного підприємства (на прикладі ТОВ «УКР ТМК»).
Titoli alternativi: The mechanism of increasing the level of operational efficiency of a trading enterprise (on the example of UKR TMK LLC).
Autori: Марценюк, Олександр Романович
Martsenyuk, O. R.
Bibliographic description (Ukraine): Марценюк О.Р. Механізм підвищення рівня ефективності операційної діяльності торговельного підприємства (на прикладі ТОВ «УКР ТМК») : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „076 — підприємництво, торгівля та біржова діяльність“ / О.Р.Марценюк. — Тернопіль: ТНТУ, 2024. — 109 с.
Data: 24-gen-2024
Submitted date: 28-gen-2024
Date of entry: 24-gen-2024
Editore: ТНТУ
Country (code): UA
Place of the edition/event: ТНТУ
Supervisor: Маркович, Ірина Богданівна
UDC: 334.02
Parole chiave: 076
підприємництво, торгівля та біржова діяльність
операційна діяльність
торгівля
комерція
просування та збут продукції
асортимент товарів
конкуренція
АВС – аналіз
маркетингова стратегія
трендовий аналіз
прогнозування розвитку
operational activity
trade
commerce
product promotion and sales
product range
competition
ABC analysis
marketing strategy
trend analysis
development forecasting
Abstract: АНОТАЦІЯ Марценюк О. Р. Механізм підвищення рівня ефективності операційної діяльності торговельного підприємства (на прикладі ТОВ «УКР ТМК»). Дослідження на здобуття освітнього ступеня «Магістр» за спеціальністю 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність». – ТНТУ ім. І. Пулюя. – Тернопіль, 2023. Об’єктом дослідження виступає операційна діяльність підприємства ТОВ «УКР ТМК», яке реалізує діяльність у сфері реалізації м’яса та м’ясопродуктів, при цьому предметом дослідження є взаємозв’язки між суб’єктами господарювання в контексті реалізації операційної діяльності торгівельного підприємства, а також забезпечення механізмів її підвищення. Метою кваліфікаційної роботи є дослідження теоретичних підходів та практики підвищення рівня ефективності операційної діяльності торговельного підприємства. У даній кваліфікаційній роботі досліджено характерні риси реалізації операційної діяльності торгівельного підприємства, подано практичні аспекти оцінювання ефективності реалізації операційної діяльності торгівельного підприємства ТОВ «УКР ТМК», запропоновано шляхи підвищення рівня ефективності операційної діяльності торговельного підприємства ТОВ «УКР ТМК». У четвертому розділі досліджено особливості охорони праці та безпеки життєдіяльності на підприємстві ТОВ «УКР ТМК». Ключові слова: операційна діяльність, торгівля, комерція, просування та збут продукції, асортимент товарів, конкуренція, АВС – аналіз, маркетингова стратегія, трендовий аналіз, прогнозування розвитку.
The object of the research is the operational activity of the company «UKR TMK» LLC, which implements activities in the field of sale of meat and meat products, while the subject of the research is the interrelationships between business entities in the context of the implementation of the operational activities of the trading company, and as well as providing mechanisms for its improvement. The purpose of the qualification work is to study the theoretical approaches and practice of increasing the level of efficiency of the operational activity of a trading enterprise. In this qualification work, the characteristic features of the implementation of the operational activities of the trading company were investigated, the practical aspects of evaluating the effectiveness of the implementation of the operational activities of the trading company «UKR TMK» LLC were presented, and ways to increase the level of operational efficiency of the trading company «UKR TMK» LLC were proposed. The fourth chapter examines the peculiarities of labor protection and life safety at the UKR TMK LLC enterprise.
Content: ЗМІСТ ВСТУП 6 РОЗДІЛ 1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА РЕАЛІЗАЦІЇ ОПЕРАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТОРГІВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА 10 1.1 Сутність, різновиди та характерні риси торгівельної діяльності підприємства 10 1.2 Функції та умови реалізації операційної діяльності торгівельного підприємства 17 1.3 Нормативно-правове регулювання операційної діяльності торгівельного підприємства 21 1.4 Методичні підходи оцінювання ефективності операційної та комерційної діяльності торгівельного підприємства 25 Висновки до розділу 1 29 РОЗДІЛ 2. ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ОЦІНЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ОПЕРАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТОРГІВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ТОВ «УКР ТМК» 31 2.1 Організаційно-економічна характеристика діяльності підприємства 31 2.2 Особливості організації торгівельної діяльності на підприємстві 38 2.3 Оцінка основних показників, котрі характеризують ефективність операційної діяльності торгівельного підприємства 48 Висновки до розділу 2 53 РОЗДІЛ 3. ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ОПЕРАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТОРГОВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ТОВ «УКР ТМК» 54 3.1 Оптимізація асортиментного портфеля торгівельного підприємства 54 3.2 Удосконалення маркетингової стратегії розвитку торгівельного підприємства 61 3.3 Вплив заходів на підвищення ефективності операційної діяльності торгівельного підприємства у стратегічній перспективі 68 Висновки до розділу 3 75 РОЗДІЛ 4. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ НА ПІДПРИЄМСТВІ ТОВ «УКР ТМК» 77 4.1 Охорона праці на підприємстві ТОВ «УКР ТМК» 77 4.2 Стійкість роботи торговельного підприємства і шляхи її підвищення 81 Висновки до розділу 4 85 ВИСНОВКИ 86 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 90 ДОДАТКИ 96
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44023
Copyright owner: ©Марценюк Олександр Романович
References (Ukraine): 1. Андрущенко Л.О. Напрями підвищення ефективності діяльності підприємств торгівлі. Фінанси України. 2022. № 8. С.77 – 81.
2. Апопій В.В., Міщук І.П., Ребицький В.М. та ін. Організація торгівлі : підручник. 2-ге вид., перероб. та доп. К. : Центр навчальної літератури, 2015. 616 с.
3. Балабанова Л.В. Маркетинг: Підруч. для студ. вищ. навч. закладів Донецьк: РВЦ ДонДУЕТ, 2016. 599 с.
4. Балджи М.Д., Доброва Н.В., Однолько В.О., Осипова М.М. Торговельне підприємництво : навчальний посібник. Київ : Кондор-видавництво, 2017. 112 с.
5. Баль-Прилипко Л.В. Моніторинг ринку ковбасних виробів України та безпечності продукції. Продовольча індустрія АПК. 2016. №3. С. 4-7.
6. Березуцький В. В. Ризик орієнтований підхід в охороні праці: LAP Lambert Academic Publishing, 2019. 108 с.
7. Березуцький В.В., Березуцька Н.Л., Богодист та ін. Безпека людини у сучасних умовах: Монографія; За заг. ред. проф. В.В. Березуцького. Харків: ФОП Мезіна В.В., 2018. 208 с.
8. Березуцького В. В. Основи професійної безпеки та здоров’я людини : підручник. Харків : НТУ «ХПІ», 2018. 553 с.
9. Біленький О.Ю. Вдосконалення системи управління асортиментом продукції: напрями та результативність. Вісник ОНУ імені І. І. Мечникова. 2013. Вип. 1/1. С. 31 – 37.
10. Бліщук К. Сучасні маркетингові стратегії. Ефективність державного управління. 2016. Вип.4 (49). Ч.2. С.301 – 307.
11. Бойко В.І., Мамчур Л.В. Ринок м’яса: світові тенденції регіонального розвитку та виробництва. Економіка АПК. 2016. № 1. С. 145-148.
12. Бузукова Е.А. Аналіз асортименту і стабільності продажів з використанням ABC-аналізу та XYZ-аналізу. URL: http://zakup.vl.ru/files/avs_i_huz_analizi.pdf. (дата звернення до ресурсу 9.10.2023 року)
13. Булій М. В. Розробка асортиментної політики торговельного підприємства в умовах трансформаційної економіки. Вісник Львівського національного університету. Львів, 2015. Вип.19: Сер.: Економічна. С.460 – 466.
14. Буряк Р.І. Аналіз конкурентних позицій компаній-лідерів ринку м’яса птиці України. Сучасне птахівництво. 2013. № 11/12. С.10 – 14.
15. Верба В. А., Ліщинська В. В.Оптимізація товарного портфеля як чинник підвищення економічної ефективності виробничого підприємства. Проблеми економіки. 2014. № 4. C. 262 – 268.
16. Верба В. А., Яковенко С. В. Методичні положення оптимізації товарного портфеля виробничого підприємства. Стратегія економічного розвитку України. 2013. Вип. 32. С. 164 – 176.
17. Виноградська A.M. Технологія комерційного підприємництва: Навчальний посібник. Київ: Центр навчальної літератури, 2009. 780 с.
18. Герман О.М. Стратегічна маркетингова спрямованість як складова забезпечення довгострокової конкурентоспроможності торговельного підприємства. Актуальні проблеми економіки. 2014. № 6(60). С 72-77.
19. Гірченко Т. Д., Дубовик О. В. Маркетинг : навч. посіб. Київ: ІНКОС, 2017. 255 с.
20. Глєєва М. Г., Зозульов О. В. Класифікація методів формування оптимального товарного портфеля компанії. URL: http://probleconomy.kpi.ua/pdf/2018_16.pdf (дата звернення до ресурсу 2.10.2023 року)
21. Головкіна Н.В. Стимулювання збуту: теорія, практика і перспективи. Маркетинг в Україні. 2017. № 2. C.35 - 37
22. Голошубова Н.О. Організація торгівлі: підручн. для студ. вищ. навч. закл. К. : Книга, 2014. 560 с.
23. Господарський кодекс України: Закон України від 16 січня 2003 р. Відомості Верховної Ради України. 2003. № 18, № 19-20, № 21-22. Ст. 144.
24. Губернаторов А.М. Оптимізація асортиментної політики на виробництвах. Економіка і бізнес. 2021. № 1(5). С. 22–27.
25. Денисюк О. Г., Задерейко О. В. Особливості асортиментної політики підприємств хлібопекарської галузі України. Вісник ЖДТУ. 2014. № 1 (59). С. 95 – 99.
26. Друкер Пітер Ф. Ефективне управління підприємством / переклад з англ. К.: William Collins, 2018. 224 с.
27. Збарський В.К. Аналіз організаційно-правового забезпечення ринку м’яса в Україні. Науковий вісник Ужгородського університету. 2015. №1. С. 218 – 224.
28. Зозуля Н.В. Особливості фірмової торгівлі та шляхи її розвитку. URL: http://naukam.triada.in.ua/index.php/konferentsiji/45-p-yatnadtsyata-vseukrajinska-praktichno-piznavalna-internet-konferentsiya/305-osoblivosti-firmovoji-torgivli-ta-shlyakhi-jiji-rozvitku
29. Ілляшенко С.М. Маркетинг: бакалаврський курс. : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. Суми: Унів. кн., 2014. 975 с.
30. Карпенко А.В. Оцінка системи управління маркетингом на підприємстві. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2019. № 5. С. 126-134.
31. Ковальська Л.Л. Особливості функціонування та перспективи розвитку роздрібної торговельної мережі регіонів України. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Економіка». 2016. Випуск 1 (47). Т.2. С.161-167.
32. Ковальська Л.Л., Речун О. Ю. Роздрібна торгівля: сутність, оцінка та напрями розвитку. Економічний форум. 2016. № 2. С. 61 – 67.
33. Ковшова І. О. Маркетинговий менеджмент: теорія, методологія, практика: монографія. Видавництво ФОП Вишемирський В. С., 2018. 516 с.
34. Колесніков В. П. Формування та оптимізація товарного асортименту підприємства для внутрішнього та зовнішнього ринку. Наукові записки НУ «Острозька академія». Серія «Економіка». 2013. Вип. 23. С. 48 – 50.
35. Кулава М. К. Поняття «торгівля» та «торговельна діяльність» відповідно до законодавства України та доктрини. Правова держава. 2017. № 25. С. 67 – 71.
36. Леськів Г.З., Верескля М.Р., Безпека життєдіяльності та охорона праці: навчальний посібник. Видавництво: ЛьвДУВС, Львів, 2018. 457 с.
37. Лобов С.П. Система управління продажами роздрібного підприємства. Економіка. Фінанси. Право. 2013. № 8. C.22 – 29.
38. Малишев І.А. Асортиментна політика підприємств в роздрібній торгівлі. Маркетинг в Україні. 2013. № 2. С.29 – 34.
39. Марченко О. Роздрібна торгова мережа великих міст: стан і основні тенденції розвитку. Підприємництво, господарство і право. 2013. № 4. С. 145-147.
40. Мелех Л.В. Безпека життєдіяльності та охорона праці: навчальний посібник. Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2022. 219 с.
41. Михайлова Л.І., Бобирєва Т.С. Сучасний стан та прогнози розвитку світового ринку м’яса. Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія «Економіка та менеджмент». 2012. Вип.8 (52). С. 158 – 162.
42. Мудрак Р.П. Споживання м’яса та м’ясопродуктів в Україні : стан та перспективи. Економіка. 2015. №3. С. 25 – 28.
43. Олініченко К.С. Управління товарними запасами підприємств роздрібної торгівлі : монографія. Х.: Видавництво Іванченка І.С. 2017. 211 с.
44. Павленко О.М. Важливість імпорту для збалансування ринку м’яса. Економіка АПК. 2015. №6. С.56 – 58.
45. Про ліцензування видів господарської діяльності: Закон України від 02.03.2015 р. Відомості Верховної Ради України. 2015. № 23. Ст. 158.
46. Речун Ю.О. Аналіз та оцінка підприємницької діяльності об’єктів роздрібної торгівлі. Економічний форум. 2017. №2. С. 132 – 139.
47. Роздрібна та оптова торгівля. Терміни та визначення понять : ДСТУ 4303:2004 від 01.07.2005 р. URL: http://www.profiwins.com.ua/ru/directories1/dstu4303.html. (дата звернення до ресурсу 2.10.2023 року)
48. Рудич О.О. Особливості маркетингової діяльності підприємств на ринку м’ясопродуктів. Вісник БНАУ: зб. наук. праць. 2015. Вип. 63. С. 113 – 117.
49. Сахарова Т.В. Товарна аргументація в системі маркетингових комунікацій. Актуальні проблеми економіки. 2016. №4. С.91 – 96.
50. Соловйов І.А. Асортиментна політика підприємств в роздрібній торгівлі. Маркетинг в Україні. 2014. № 2. С. 17 – 20.
51. Стручок В.С. Безпека в надзвичайних ситуаціях. Методичний посібник для здобувачів освітнього ступеня «магістр» всіх спеціальностей денної та заочної (дистанційної) форм навчання. Тернопіль: ФОП Паляниця В. А., 2022. 156 с.
52. Черничко Т.В., Русин О.В. Організація комерційної діяльності роздрібного торговельного підприємства. Науковий вісник НЛТУ України. 2021. Вип. 21.1. С. 294 – 299.
53. Шаповал М.І. Менеджмент якості: Підручник. 3-е вид., випр. і допов. К.: Знання, 2015. 471 с.
54. Швестко О.В. Тенденції та пріоритети провідних торговельних мереж в управлінні продажем товарів. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2015. Вип. 15. Ч. 5. С.83-86.
55. Шпиг Ю. Сучасний стан функціонування українського ринку м’ясної продукції. Економіка харчової промисловості. 2015. № 4(20). С. 42 – 45.
56. Шпильова Ю.Б., Царук І.М. Роздрібна торгівля України: сучасний стан та перспективи розвитку. Вісник ЖДТУ. 2014. №2. С. 227 – 232.
57. Шульга Л.В., Терещенко І.О., Шарлай О.В. Сучасні маркетингові стратегії управління підприємством. Ефективна економіка. 2020. №9. URL:http://www.economy.nayka.com.ua (дата звернення до ресурсу 4.10.2023 року)
58. Шульгіна Л.М. Економічна ефективність діяльності торговельних підприємств. Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. 2014. № 4 (28). С. 85-87.
59. Яким P.C. Безпека життєдіяльності людини: Навч. посібник. Львів: Видавництво «Бескид Біт», 2005. 304 с.
60. Яковлєв О. А. Фундаментальні проблеми правового регулювання умов праці і встановлення гарантій для працівників: монографія. Харків: Право, 2019. 456 с.
61. Яремко З.М., Тимошук С.В., Писаревська С.В., Стельмахович О.Б. Охорона праці : навч. посібник. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2018. 430 с.
62. Dopson E. ABC Analysis: How to Categorize Your Inventory. Inventory Management. Nov 16, 2021. URL: https://www.shopify.com/retail/abcanalysis (дата звернення до ресурсу 6.10.2023 року)
63. Jenkins A. ABC Analysis in Inventory Management: Benefits & Best Practices. Product Marketing Manager. October 2020. URL: https://www.netsuite.com/portal/resource/articles/ inventory-management/abc-inventory-analysis.shtml (дата звернення до ресурсу 5.10.2023 року)
64. Kostakis H., Boskou G., Palisidis G. Modelling activity-based costing in restaurants. Journal of Modelling in Management. 2011. № 6 (3). Р. 243–257.
65. Raab C., Mayer K., Shoemaker S. Menu engineering using activity-based costing: An exploratory study using a profit factor comparison approach. Journal of Hospitality and Tourism Research. 2009. № 34. P. 204–224.
66. Raab C., Zemke D.M. Activity-based costing in the restaurant industry: What’s past is prologue. Journal of Hospitality Financial Management. 2016. Vol. 24. Iss. 2. URL: https://schol00arworks.umass.edu/ jhfm/vol24/iss2/5 (дата звернення до ресурсу 8.10.2023 року)
67. Thieuleux E. ABC Analysis: Step-by-Step tutorial in Excel example. Inventory Management. URL: https://abcsupplychain.com/abc-analysis (дата звернення до ресурсу 7.10.2023 року)
Content type: Master Thesis
È visualizzato nelle collezioni:076 — підприємництво, торгівля та біржова діяльність

File in questo documento:
File Descrizione DimensioniFormato 
КР Марценюк.pdf5,45 MBAdobe PDFVisualizza/apri
Авторська довідка Марценюк.pdf558,38 kBAdobe PDFVisualizza/apri


Tutti i documenti archiviati in DSpace sono protetti da copyright. Tutti i diritti riservati.

Strumenti di amministrazione