Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41205

Title: Логістика у будівництві: методи прийняття рішень, особливості й перспективи розвитку
Other Titles: Logistics in construction: decision-making methods, features and prospects development
Authors: Іванов, Юрій
Ivanov, Yurii
Affiliation: Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», Полтава, Україна
National University «Yuri Kondratyuk Poltava Polytechnic», Poltava, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Іванов Ю. Логістика у будівництві: методи прийняття рішень, особливості й перспективи розвитку / Юрій Іванов // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2023. — Том 81. — № 2. — С. 123–132. — (Менеджмент).
Bibliographic description (International): Ivanov Y. (2023) Lohistyka u budivnytstvi: metody pryiniattia rishen, osoblyvosti y perspektyvy rozvytku [Logistics in construction: decision-making methods, features and prospects development]. Galician economic journal (Tern.), vol. 81, no 2, pp. 123-132 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 2 (81), 2023
Galician economic journal of the Ternopil National Technical University, 2 (81), 2023
Journal/Collection: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Issue: 2
Volume: 81
Issue Date: 24-Απρ-2023
Submitted date: 17-Μαρ-2023
Date of entry: 6-Ιου-2023
Publisher: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.02.123
UDC: 658.7.01
Keywords: логістика
будівництво
компанія
аутсорсинг
провайдер
logistics
construction
company
outsourcing
provider
Number of pages: 10
Page range: 123-132
Start page: 123
End page: 132
Abstract: Досліджено особливості логістики у будівництві. Перспективи розвитку галузевої логістики пов’язані із застосуванням аутсорсингу у постачанні будівельної компанії. Систематизовано рішення з управління ланцюгами постачання будівельних матеріалів, визначено рішення, що приймаються логістичними провайдерами та самими організаціями будівельної індустрії. Пропонується розглянути можливість зменшення суми витрат у процесі діяльності будівельних компаній на основі аналізу процесів, побудованих на базі класичних концепцій і трансформації їх на логістичні концепції організації діяльності. Також відповідно до концепцій ключових компетентностей та реінжинірингу підприємствам запропоновано встановити найкраще джерело конкурентної переваги, зробивши ключові процеси якомога ефективнішими й ощадливими, а неключові – передати на аутсорсинг для отримання додаткової конкурентної переваги. Підприємства зацікавлені у зниженні витрат на утримання запасів, оскільки аналітики підтверджують той факт, що зберігання товарно-матеріальних запасів обходиться компаніям щонайменше у 25% від їх балансової вартості на рік. Практика застосування логістики доводить її ефективність. У низці робіт опубліковано дані про результативність логістики. В одній із них зазначається, що, на думку фахівців (експертна оцінка), застосування логістики дозволяє знизити рівень запасів на 30–50%; скоротити час руху продукції на 25–45%; скоротити повторні складські перевезення у 1,5–2,0 рази; скоротити витрати на автоперевезення на 7–20%, на залізничні – до 12%. Логістика, розвиваючись на підприємствах різних галузей економіки, набуває специфічних галузевих рис. У будівництві вона має низку особливостей, серед яких виділяють досить низький рівень логістики як галузі народного господарства України. Для оптимізації витрат у ланцюзі постачання запропоновано розглядати різні рішення, які приймаються як будівельною компанією, що обслуговується, так і логістичним провайдером. Зокрема, від будівельного підприємства вимагаються сформульовані вимоги щодо організації логістичного обслуговування, які визначаються планами та графіками будівельних робіт, специфікацією, зумовленою будівельною технологією, а також вартісними, тимчасовими та якісними характеристиками очікуваного сервісу.
The article examines the peculiarities of logistics in the construction industry. The prospects for the development of industry logistics are associated with the use of outsourcing in the supply of construction companies. Decisions on managing supply chains for construction materials are systematized, and decisions made by logistics providers and construction industry organizations are identified. The possibility of reducing the amount of costs in the activities of construction companies is proposed through the analysis of processes based on classical concepts and their transformation into logistic concepts of organization. Additionally, according to the concepts of key competencies and business process reengineering, it is proposed that companies establish the best source of competitive advantage by making key processes as efficient and cost-effective as possible, while non-key processes can be outsourced to gain additional competitive advantage. Businesses are interested in reducing inventory holding costs, as analysts confirm the fact that inventory storage costs companies at least 25% of their book value per year. The practice of applying logistics proves its effectiveness. In a number of works, data on the effectiveness of logistics have been published. In one of them it is noted that, according to experts (expert assessment), the use of logistics allows to reduce the level of stocks by 30–50%; reduce product movement time by 25–45%; reduce repeat warehouse transportation by 1.5–2.0 times; reduce costs for road transportation by 7–20%, and for rail transportation by up to 12%. Logistics, developing at enterprises of various branches of the economy, acquires specific branch features. In construction, it has a number of features, among which the rather low level of logistics as a branch of the national economy of Ukraine stands out. To optimize costs in the supply chain, it is recommended to consider various decisions made by both the construction company being serviced and the logistics provider. Specifically, the construction company is required to specify logistic service requirements that are determined by plans and schedules for construction work, specifications dictated by construction technology, as well as cost, time, and quality characteristics of the expected service
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41205
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2023
URL for reference material: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/430-2018-%D1%80#Text
https://doi.org/10.26483/ijarcs.v8i7.4244
References (Ukraine): 1. Довбенко В. І. Логістика процесів розвитку підприємств та їхніх об’єднань. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2007. № 14 (594). С. 398–408.
2. Кігель В. Р. Оптимізація логістичних рішень: навчальний посібник для студентів спеціальності «Логістика». Київ: Університет економіки та права «КРОК», 2007. 136 с.
3. Міщук І. П. Оцінювання ефективності системи логістики підприємства торгівлі. Міжнародний науковий журнал Механізм регулювання економіки. 2012. № 4. С. 102–110.
4. Національна транспортна стратегія України на період до 2030 року. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/430-2018-%D1%80#Text (дата звернення: 11.01.2023).
5. Ольхова М. В. Сфери раціонального використання автомобільного і залізничного видів транспорту при магістральних перевезеннях пакетованих вантажів: автореф. дис. … канд. техн. наук: 05.22.01. Харків, 2015. 22 с.
6. Яровенко Т. С. Довга А. О., Остряніна В. Е. Шляхи та методи оптимізації витрат підприємства у ринкових умовах. Вісник Дніпропетровського університету. Сер.: Економіка. 2013. Т. 21. Вип. 7 (2). С. 181–188.
7. Diwaker Ch. ACO-SA: enhanced optimization for TSP. International Journal of Advanced Research in Computer Science. 2017. Vol. 8. Nо. 7. Р. 294–297. DOI: https://doi.org/10.26483/ijarcs.v8i7.4244
References (International): 1. Dovbenko V. I. (2007) Lohistyka protsesiv rozvytku pidpryiemstv ta yikhnikh obiednan [Logistics of development processes of enterprises and their associations]. Visnyk Natsionalnoho universytetu “Lvivska politekhnika”. No. 14 (594). P. 398–408.
2. Kigel’ V. R. (2007) Optymizatsiia lohistychnykh rishen [Optimization of logistics solutions]. Kyiv: Universytet ekonomics and Law “KROK”. [In Ukrainian].
3. Mishchuk I. P. (2012) Otsiniuvannia efektyvnosti systemy lohistyky pidpryiemstva torhivli [Evaluation of the effectiveness of the logistics system of the trade enterprise]. Mechanism of economic regulation. No. 4.P. 102–110.
4. National transport strategy of Ukraine for the period until 2030. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/430-2018-%D1%80#Text (accessed: 11 January 2023).
5. Olkhova M. V. (2015) Sfery ratsionalnoho vykorystannia avtomobilnoho i zaliznychnoho vydiv transportu pry mahistralnykh perevezenniakh paketovanykh vantazhiv [Spheres of rational use of road and rail modes of transport in trunk transportation of packaged goods] (PhD Thesis), Kharkiv: Kharkiv National University of Urban Economy of O. M. Beketov.
6. Yarovenko T. S. Dovha A. O., Ostrianina V. E. (2013) Shliakhy ta metody optymizatsii vytrat pidpryiemstva u rynkovykh umovakh. [Ways and methods of optimizing enterprise costs in market conditions]. Bulletin of Dnipropetrovsk University. Economics. Vol. 21. No. 7 (2). P. 181–188.
7. Diwaker Ch. (2017) ACO-SA: enhanced optimization for TSP. International Journal of Advanced Research in Computer Science. Vol. 8. Nо. 7. P. 294–297. DOI: https://doi.org/10.26483/ijarcs.v8i7.4244
Content type: Article
Εμφανίζεται στις συλλογές:Галицький економічний вісник, 2023, № 2 (81)



Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα