Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41205

Назва: Логістика у будівництві: методи прийняття рішень, особливості й перспективи розвитку
Інші назви: Logistics in construction: decision-making methods, features and prospects development
Автори: Іванов, Юрій
Ivanov, Yurii
Приналежність: Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», Полтава, Україна
National University «Yuri Kondratyuk Poltava Polytechnic», Poltava, Ukraine
Бібліографічний опис: Іванов Ю. Логістика у будівництві: методи прийняття рішень, особливості й перспективи розвитку / Юрій Іванов // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2023. — Том 81. — № 2. — С. 123–132. — (Менеджмент).
Bibliographic description: Ivanov Y. (2023) Lohistyka u budivnytstvi: metody pryiniattia rishen, osoblyvosti y perspektyvy rozvytku [Logistics in construction: decision-making methods, features and prospects development]. Galician economic journal (Tern.), vol. 81, no 2, pp. 123-132 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 2 (81), 2023
Galician economic journal of the Ternopil National Technical University, 2 (81), 2023
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Випуск/№ : 2
Том: 81
Дата публікації: 24-кві-2023
Дата подання: 17-бер-2023
Дата внесення: 6-чер-2023
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.02.123
УДК: 658.7.01
Теми: логістика
будівництво
компанія
аутсорсинг
провайдер
logistics
construction
company
outsourcing
provider
Кількість сторінок: 10
Діапазон сторінок: 123-132
Початкова сторінка: 123
Кінцева сторінка: 132
Короткий огляд (реферат): Досліджено особливості логістики у будівництві. Перспективи розвитку галузевої логістики пов’язані із застосуванням аутсорсингу у постачанні будівельної компанії. Систематизовано рішення з управління ланцюгами постачання будівельних матеріалів, визначено рішення, що приймаються логістичними провайдерами та самими організаціями будівельної індустрії. Пропонується розглянути можливість зменшення суми витрат у процесі діяльності будівельних компаній на основі аналізу процесів, побудованих на базі класичних концепцій і трансформації їх на логістичні концепції організації діяльності. Також відповідно до концепцій ключових компетентностей та реінжинірингу підприємствам запропоновано встановити найкраще джерело конкурентної переваги, зробивши ключові процеси якомога ефективнішими й ощадливими, а неключові – передати на аутсорсинг для отримання додаткової конкурентної переваги. Підприємства зацікавлені у зниженні витрат на утримання запасів, оскільки аналітики підтверджують той факт, що зберігання товарно-матеріальних запасів обходиться компаніям щонайменше у 25% від їх балансової вартості на рік. Практика застосування логістики доводить її ефективність. У низці робіт опубліковано дані про результативність логістики. В одній із них зазначається, що, на думку фахівців (експертна оцінка), застосування логістики дозволяє знизити рівень запасів на 30–50%; скоротити час руху продукції на 25–45%; скоротити повторні складські перевезення у 1,5–2,0 рази; скоротити витрати на автоперевезення на 7–20%, на залізничні – до 12%. Логістика, розвиваючись на підприємствах різних галузей економіки, набуває специфічних галузевих рис. У будівництві вона має низку особливостей, серед яких виділяють досить низький рівень логістики як галузі народного господарства України. Для оптимізації витрат у ланцюзі постачання запропоновано розглядати різні рішення, які приймаються як будівельною компанією, що обслуговується, так і логістичним провайдером. Зокрема, від будівельного підприємства вимагаються сформульовані вимоги щодо організації логістичного обслуговування, які визначаються планами та графіками будівельних робіт, специфікацією, зумовленою будівельною технологією, а також вартісними, тимчасовими та якісними характеристиками очікуваного сервісу.
The article examines the peculiarities of logistics in the construction industry. The prospects for the development of industry logistics are associated with the use of outsourcing in the supply of construction companies. Decisions on managing supply chains for construction materials are systematized, and decisions made by logistics providers and construction industry organizations are identified. The possibility of reducing the amount of costs in the activities of construction companies is proposed through the analysis of processes based on classical concepts and their transformation into logistic concepts of organization. Additionally, according to the concepts of key competencies and business process reengineering, it is proposed that companies establish the best source of competitive advantage by making key processes as efficient and cost-effective as possible, while non-key processes can be outsourced to gain additional competitive advantage. Businesses are interested in reducing inventory holding costs, as analysts confirm the fact that inventory storage costs companies at least 25% of their book value per year. The practice of applying logistics proves its effectiveness. In a number of works, data on the effectiveness of logistics have been published. In one of them it is noted that, according to experts (expert assessment), the use of logistics allows to reduce the level of stocks by 30–50%; reduce product movement time by 25–45%; reduce repeat warehouse transportation by 1.5–2.0 times; reduce costs for road transportation by 7–20%, and for rail transportation by up to 12%. Logistics, developing at enterprises of various branches of the economy, acquires specific branch features. In construction, it has a number of features, among which the rather low level of logistics as a branch of the national economy of Ukraine stands out. To optimize costs in the supply chain, it is recommended to consider various decisions made by both the construction company being serviced and the logistics provider. Specifically, the construction company is required to specify logistic service requirements that are determined by plans and schedules for construction work, specifications dictated by construction technology, as well as cost, time, and quality characteristics of the expected service
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41205
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2023
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/430-2018-%D1%80#Text
https://doi.org/10.26483/ijarcs.v8i7.4244
Перелік літератури: 1. Довбенко В. І. Логістика процесів розвитку підприємств та їхніх об’єднань. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2007. № 14 (594). С. 398–408.
2. Кігель В. Р. Оптимізація логістичних рішень: навчальний посібник для студентів спеціальності «Логістика». Київ: Університет економіки та права «КРОК», 2007. 136 с.
3. Міщук І. П. Оцінювання ефективності системи логістики підприємства торгівлі. Міжнародний науковий журнал Механізм регулювання економіки. 2012. № 4. С. 102–110.
4. Національна транспортна стратегія України на період до 2030 року. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/430-2018-%D1%80#Text (дата звернення: 11.01.2023).
5. Ольхова М. В. Сфери раціонального використання автомобільного і залізничного видів транспорту при магістральних перевезеннях пакетованих вантажів: автореф. дис. … канд. техн. наук: 05.22.01. Харків, 2015. 22 с.
6. Яровенко Т. С. Довга А. О., Остряніна В. Е. Шляхи та методи оптимізації витрат підприємства у ринкових умовах. Вісник Дніпропетровського університету. Сер.: Економіка. 2013. Т. 21. Вип. 7 (2). С. 181–188.
7. Diwaker Ch. ACO-SA: enhanced optimization for TSP. International Journal of Advanced Research in Computer Science. 2017. Vol. 8. Nо. 7. Р. 294–297. DOI: https://doi.org/10.26483/ijarcs.v8i7.4244
References: 1. Dovbenko V. I. (2007) Lohistyka protsesiv rozvytku pidpryiemstv ta yikhnikh obiednan [Logistics of development processes of enterprises and their associations]. Visnyk Natsionalnoho universytetu “Lvivska politekhnika”. No. 14 (594). P. 398–408.
2. Kigel’ V. R. (2007) Optymizatsiia lohistychnykh rishen [Optimization of logistics solutions]. Kyiv: Universytet ekonomics and Law “KROK”. [In Ukrainian].
3. Mishchuk I. P. (2012) Otsiniuvannia efektyvnosti systemy lohistyky pidpryiemstva torhivli [Evaluation of the effectiveness of the logistics system of the trade enterprise]. Mechanism of economic regulation. No. 4.P. 102–110.
4. National transport strategy of Ukraine for the period until 2030. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/430-2018-%D1%80#Text (accessed: 11 January 2023).
5. Olkhova M. V. (2015) Sfery ratsionalnoho vykorystannia avtomobilnoho i zaliznychnoho vydiv transportu pry mahistralnykh perevezenniakh paketovanykh vantazhiv [Spheres of rational use of road and rail modes of transport in trunk transportation of packaged goods] (PhD Thesis), Kharkiv: Kharkiv National University of Urban Economy of O. M. Beketov.
6. Yarovenko T. S. Dovha A. O., Ostrianina V. E. (2013) Shliakhy ta metody optymizatsii vytrat pidpryiemstva u rynkovykh umovakh. [Ways and methods of optimizing enterprise costs in market conditions]. Bulletin of Dnipropetrovsk University. Economics. Vol. 21. No. 7 (2). P. 181–188.
7. Diwaker Ch. (2017) ACO-SA: enhanced optimization for TSP. International Journal of Advanced Research in Computer Science. Vol. 8. Nо. 7. P. 294–297. DOI: https://doi.org/10.26483/ijarcs.v8i7.4244
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2023, № 2 (81)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.