Link lub cytat. http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32466

Tytuł: Феномен сімейних транснаціональних корпорацій у системі економік країн світу
Inne tytuły: The phenomenon of family transnational corporations in the world economies system
Authors: Солоненко, Юлія Валеріївна
Чкареулі, Ілля Бідзінович
Solonenko, Yuliia
Chkareuli, Illya
Akcesoria: Донецький національний університет імені Василя Стуса, Вінниця, Україна
Vasyl’ Stus Donetsk National University, Vinnytsia, Ukraine
Cytat: Солоненко Ю. В. Феномен сімейних транснаціональних корпорацій у системі економік країн світу / Юлія Валеріївна Солоненко, Ілля Бідзінович Чкареулі // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 63. — № 2. — С. 270–278. — (Міжнародні економічні відносини).
Bibliographic description: Solonenko Y., Chkareuli I. (2020) Fenomen simeinykh transnatsionalnykh korporatsii u systemi ekonomik krain svitu [The phenomenon of family transnational corporations in the world economies system]. Galician economic journal (Tern.), vol. 63, no 2, pp. 270-278 [in Ukrainian].
Część publikacji: Галицький економічний вісник, 2 (63), 2020
Galician economic journal, 2 (63), 2020
Journal/kolekcja: Галицький економічний вісник
Release/№ : 2
Tom: 63
Data wydania: 14-kwi-2020
Data archiwizacji: 28-mar-2020
Date of entry: 17-wrz-2020
Wydawca: ТНТУ
TNTU
Place edycja: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.02.270
UDC: 334.722.24
339.9(100)
Słowa kluczowe: транснаціональна корпорація
сімейна транснаціональна корпорація
сімейний бізнес
управлінська структура сімейного бізнесу
multinational corporation
family multinational corporation
family business
management structure of family business
Strony: 9
Zakres stron: 270-278
Główna strona: 270
Strona końcowa: 278
Abstract: Присвячено феномену транснаціональних сімейних компаній та їх ролі у системі розвитку економік країн світу. Відомими представиками сімейних транснаціональних корпорацій є: Австрія (Red Bull, Swarovski Crystal), Данія (Lego), Франція (Hermes, L’Oreal, Gucci, Puma, Peugeot, Citroen), Німеччина (Adidas, BMW, Bosch, Henkel, Metro, Porsche, Siemens), Італія (Benetton, Ferrero, FIAT, Prada), Японія (Toyota, Suntory), Південна Корея (Korean Air, LG, Samsung, Hyundai), Південна Африка (De Beers), Нідерланди (Heineken), США (Cargill, Ford Motor, Hallmark, Hilton, Mars, Wal-Mart) та інші. Запропоновано дифініцію «сімейна транснаціональна корпорація». Визначено сутність сімейних транснаціональних корпорацій та виявлено їхні основні характеристики. Теоретичною основою функціонування сімейного бізнесу є трикомпонентна модель, яка складається з сім’ї, власності та управління. Сімейна транснаціональна корпорація розглядається і трактується нами як динамічна адаптивна система, яка самореалізується, зорієнтована на довгострокову перспективу глобального розвитку, складається з основного підприємства та зарубіжних філій, суттєво впливаючи на економіку країн дислокування. Сімейна транснаціональна корпорація сповідує сімейні цінності, формує міжнародну репутацію, передбачає кваліфіковану наступність, позиціонує себе як соціальний інститут, прагне підвищувати професійність бізнесу і ефективність сім’ї, застосовуючи в управлінні і управління сім’ї, що складає її особливість та впливає на успішність ведення міжнародного бізнесу. Нами ацентовано увагу на управліській структурі сімейної трансаціональної корпорації, до якої належать зі сторони сім’ї: сімейні збори, сімейна рада, сімейний офіс та зі сторони корпоративного управління: збори акціонерів, рада директорів, консультативна рада та топ-менеджмент. Зазначено, що наступність сприяє безперервності розвитку сімейної транснаціональної корпорації. Доведено, що спеціалізовані активи забезпечують позитивний вплив на ефективність функціонування транснаціональних корпорацій сімейного типу.
The paper deals with the phenomenon of multinational family-owned companies and their role in the system of economic development of the countries of the world. The most well-known representatives of multinational corporations are: Austria (Red Bull, Swarovski Crystal), Denmark (Lego), France (Hermes, L’Oreal, Gucci, Puma, Peugeot, Citroen), Germany (Adidas, BMW, Bosch, Henkel, Metro, Porsche, Siemens), Italy (Benetton, Ferrero, FIAT, Prada), Japan (Toyota, Suntory), South Korea (Korean Air, LG, Samsung, Hyundai), South Africa (De Beers), Netherlands (Heineken), the USA (Cargill, Ford Motor, Hallmark, Hilton, Mars, Wal-Mart) and others. The definition of «family transnational corporation» is proposed. The essence of family-owned multinational corporations is identified and their main characteristics are revealed. The theoretical background of family business is three-component model consisting of family, ownership and management. The family-owned multinational corporation is considered and interpreted by us as a dynamic, self-fulfilling, adaptive system, focused on the long-term global development prospects, consisting of main enterprise and foreign branch offices, significantly affecting the economy of location countries. The family-owned multinational corporation follows the family values, forms the international reputation, provides qualified succession, presents itself as a social institution, aims at business professional competence and family efficiency improvement, applying family management in managing, being distinctive and affecting the international business success. We focus on the management structure of the family-owned, transnational corporation including on the part of the family: family meetings, family council, family office, and on the part of the corporate management: shareholder meetings, board of directors, advisory board and top management. It is stated that succession contributes to the continuous development of the family multinational corporation. It is proved that specialized assets have positive impact on multinational family-type corporations functioning.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32466
ISSN: 2409-8892
Właściciel praw autorskich: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
Związane URL literatura: https://doi.org/10.1057/palgrave.jibs.8490024
http://library.fes.de/pdffiles/bueros/ukraine
https://pidruchniki.com/1741062062537/ekonomika/transnatsionalni_korporatsiyi
http://readbookz.com/book/50/2010.html
https://doi.org/10.1016/j.arcped.2015.12.006
http://www.europeanfamilybusinesses.eu
http://www.kpmgfamilybusiness.com/family-business-a-key-driver-of-asian-economies/
http://www.europeanfamilybusinesses.eu/
Wykaz piśmiennictwa: 1. Dunning J. H. Location and the multinational enterprise: A neglected factor? Journal of International Business Studies. 1998. No. 29 (1). P. 45–66. https://doi.org/10.1057/palgrave.jibs.8490024
2. Caves R. E. Multinational Enterprise and Economic Analysis. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. 324 p.
3. Hymer S. H. The multinational corporation and the international division of labor. The Multinational Corporation: A Radical Approach. Papers by Stephen Herbert Hymer. Cambridge University Press: Cambridge, 1979. 534 p.
4. Макогон Ю. В., Лисенко К. В. Інвестиційна привабливість України в умовах трансформації світового господарства. Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності. 2012. Вип. 1. Т. 1. С. 7–26.
5. Молчанова Е. Взаємодія транснаціональних корпорацій з національними економіками на прикладі України. URL: http://library.fes.de/pdffiles/bueros/ukraine.
6. Міжнародна економіка. Транснаціональні корпорації. URL: https://pidruchniki.com/1741062062537/ekonomika/transnatsionalni_korporatsiyi.
7. Астапович А. З. Транснациональный капитал США в мировом хозяйстве. М.: Наука, 1990. 200 с.
8. Рокоча В. Трансакційні корпорації. Причини виникнення і розвитку ТНК. URL: http://readbookz.com/book/50/2010.html.
9. Солоненко Ю. В. Управління сімейним бізнесом в умовах ринкової економіки. Економіка і організація управління. 2016. № 3 (23). С. 417–423. https://doi.org/10.1016/j.arcped.2015.12.006
10. Drake A. Understanding Family business. A Practical Guide for the Next Generation. Institute for Family Business. London, 2009. 70 p.
11. Astrachan C. B., Astrachan J. H. Family Business Branding. Leveraging stakeholder trust. London: IFB Research Foundation, 2015.
12. Families in Business for the long term. URL: http://www.europeanfamilybusinesses.eu.
13. Family Business, a key driver of Asian economies. URL: http://www.kpmgfamilybusiness.com/family-business-a-key-driver-of-asian-economies/.
14. Final report of the Expert Group. Overview of Family-Business- Relevant Issues: research, networks, policy measures and existing studies: Institute for Family Business. URL: http://www.europeanfamilybusinesses.eu/.
References: 1. Dunning J. H. Location and the multinational enterprise: A neglected factor? Journal of International Business Studies. 1998. No. 29 (1). P. 45–66. https://doi.org/10.1057/palgrave.jibs.8490024
2. Caves R. E. Multinational Enterprise and Economic Analysis. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. 324 p.
3. Hymer S. H. The multinational corporation and the international division of labor. The Multinational Corporation: A Radical Approach. Papers by Stephen Herbert Hymer. Cambridge University Press: Cambridge, 1979. 534 p.
4. Makogon Y. V., Lisenko K. V. Іnvesticіjna privablivіst' Ukraїni v umovah transformacії svіtovogo gospodarstva. Teoretichnі і praktichnі aspekti ekonomіki ta іntelektual'noї vlasnostі. 2012. Vol. 1. T. 1. Р. 7–26.
5. Molchanova E. Vzaєmodіya transnacіonal'nih korporacіj z nacіonal'nimi ekonomіkami na prikladі Ukraїni. URL: http://library.fes.de/pdffiles/bueros/ukraine.
6. Mіzhnarodna ekonomіka. Transnacіonal'nі korporacії. URL: https://pidruchniki.com/1741062062537/ekonomika/transnatsionalni_korporatsiyi.
7. Astapovich A. Z. Transnacional'nyj kapital SSHA v mirovom hozyajstve. M.: Nauka, 1990. 200 р.
8. Rokocha V. Transakcіjnі korporacії. Prichini viniknennya і rozvitku TNK. URL: http://readbookz.com/book/50/2010.html.
9. Solonenko Y. V. Upravlіnnya sіmejnim bіznesom v umovah rinkovoї ekonomіki. Ekonomіka і organіzacіya upravlіnnya. 2016. № 3 (23). Р. 417–423. https://doi.org/10.1016/j.arcped.2015.12.006
10. Drake A. Understanding Family business. A Practical Guide for the Next Generation. Institute for Family Business. London, 2009. 70 p.
11. Astrachan C. B., Astrachan J. H. Family Business Branding. Leveraging stakeholder trust. London: IFB Research Foundation, 2015.
12. Families in Business for the long term. URL: http://www.europeanfamilybusinesses.eu.
13. Family Business, a key driver of Asian economies. URL: http://www.kpmgfamilybusiness.com/family-business-a-key-driver-of-asian-economies/.
14. Final report of the Expert Group. Overview of Family-Business- Relevant Issues: research, networks, policy measures and existing studies: Institute for Family Business. URL: http://www.europeanfamilybusinesses.eu/.
Typ zawartości: Article
Występuje w kolekcjach:Галицький економічний вісник, 2020, № 2 (63)



Pozycje DSpace są chronione prawami autorskimi