Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32466

Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСолоненко, Юлія Валеріївна
dc.contributor.authorЧкареулі, Ілля Бідзінович
dc.contributor.authorSolonenko, Yuliia
dc.contributor.authorChkareuli, Illya
dc.date.accessioned2020-09-17T10:39:20Z-
dc.date.available2020-09-17T10:39:20Z-
dc.date.created2020-04-14
dc.date.issued2020-04-14
dc.date.submitted2020-03-28
dc.identifier.citationСолоненко Ю. В. Феномен сімейних транснаціональних корпорацій у системі економік країн світу / Юлія Валеріївна Солоненко, Ілля Бідзінович Чкареулі // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 63. — № 2. — С. 270–278. — (Міжнародні економічні відносини).
dc.identifier.issn2409-8892
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32466-
dc.description.abstractПрисвячено феномену транснаціональних сімейних компаній та їх ролі у системі розвитку економік країн світу. Відомими представиками сімейних транснаціональних корпорацій є: Австрія (Red Bull, Swarovski Crystal), Данія (Lego), Франція (Hermes, L’Oreal, Gucci, Puma, Peugeot, Citroen), Німеччина (Adidas, BMW, Bosch, Henkel, Metro, Porsche, Siemens), Італія (Benetton, Ferrero, FIAT, Prada), Японія (Toyota, Suntory), Південна Корея (Korean Air, LG, Samsung, Hyundai), Південна Африка (De Beers), Нідерланди (Heineken), США (Cargill, Ford Motor, Hallmark, Hilton, Mars, Wal-Mart) та інші. Запропоновано дифініцію «сімейна транснаціональна корпорація». Визначено сутність сімейних транснаціональних корпорацій та виявлено їхні основні характеристики. Теоретичною основою функціонування сімейного бізнесу є трикомпонентна модель, яка складається з сім’ї, власності та управління. Сімейна транснаціональна корпорація розглядається і трактується нами як динамічна адаптивна система, яка самореалізується, зорієнтована на довгострокову перспективу глобального розвитку, складається з основного підприємства та зарубіжних філій, суттєво впливаючи на економіку країн дислокування. Сімейна транснаціональна корпорація сповідує сімейні цінності, формує міжнародну репутацію, передбачає кваліфіковану наступність, позиціонує себе як соціальний інститут, прагне підвищувати професійність бізнесу і ефективність сім’ї, застосовуючи в управлінні і управління сім’ї, що складає її особливість та впливає на успішність ведення міжнародного бізнесу. Нами ацентовано увагу на управліській структурі сімейної трансаціональної корпорації, до якої належать зі сторони сім’ї: сімейні збори, сімейна рада, сімейний офіс та зі сторони корпоративного управління: збори акціонерів, рада директорів, консультативна рада та топ-менеджмент. Зазначено, що наступність сприяє безперервності розвитку сімейної транснаціональної корпорації. Доведено, що спеціалізовані активи забезпечують позитивний вплив на ефективність функціонування транснаціональних корпорацій сімейного типу.
dc.description.abstractThe paper deals with the phenomenon of multinational family-owned companies and their role in the system of economic development of the countries of the world. The most well-known representatives of multinational corporations are: Austria (Red Bull, Swarovski Crystal), Denmark (Lego), France (Hermes, L’Oreal, Gucci, Puma, Peugeot, Citroen), Germany (Adidas, BMW, Bosch, Henkel, Metro, Porsche, Siemens), Italy (Benetton, Ferrero, FIAT, Prada), Japan (Toyota, Suntory), South Korea (Korean Air, LG, Samsung, Hyundai), South Africa (De Beers), Netherlands (Heineken), the USA (Cargill, Ford Motor, Hallmark, Hilton, Mars, Wal-Mart) and others. The definition of «family transnational corporation» is proposed. The essence of family-owned multinational corporations is identified and their main characteristics are revealed. The theoretical background of family business is three-component model consisting of family, ownership and management. The family-owned multinational corporation is considered and interpreted by us as a dynamic, self-fulfilling, adaptive system, focused on the long-term global development prospects, consisting of main enterprise and foreign branch offices, significantly affecting the economy of location countries. The family-owned multinational corporation follows the family values, forms the international reputation, provides qualified succession, presents itself as a social institution, aims at business professional competence and family efficiency improvement, applying family management in managing, being distinctive and affecting the international business success. We focus on the management structure of the family-owned, transnational corporation including on the part of the family: family meetings, family council, family office, and on the part of the corporate management: shareholder meetings, board of directors, advisory board and top management. It is stated that succession contributes to the continuous development of the family multinational corporation. It is proved that specialized assets have positive impact on multinational family-type corporations functioning.
dc.format.extent270-278
dc.language.isouk
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofГалицький економічний вісник, 2 (63), 2020
dc.relation.ispartofGalician economic journal, 2 (63), 2020
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1057/palgrave.jibs.8490024
dc.relation.urihttp://library.fes.de/pdffiles/bueros/ukraine
dc.relation.urihttps://pidruchniki.com/1741062062537/ekonomika/transnatsionalni_korporatsiyi
dc.relation.urihttp://readbookz.com/book/50/2010.html
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.arcped.2015.12.006
dc.relation.urihttp://www.europeanfamilybusinesses.eu
dc.relation.urihttp://www.kpmgfamilybusiness.com/family-business-a-key-driver-of-asian-economies/
dc.relation.urihttp://www.europeanfamilybusinesses.eu/
dc.subjectтранснаціональна корпорація
dc.subjectсімейна транснаціональна корпорація
dc.subjectсімейний бізнес
dc.subjectуправлінська структура сімейного бізнесу
dc.subjectmultinational corporation
dc.subjectfamily multinational corporation
dc.subjectfamily business
dc.subjectmanagement structure of family business
dc.titleФеномен сімейних транснаціональних корпорацій у системі економік країн світу
dc.title.alternativeThe phenomenon of family transnational corporations in the world economies system
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages9
dc.subject.udc334.722.24
dc.subject.udc339.9(100)
dc.relation.references1. Dunning J. H. Location and the multinational enterprise: A neglected factor? Journal of International Business Studies. 1998. No. 29 (1). P. 45–66. https://doi.org/10.1057/palgrave.jibs.8490024
dc.relation.references2. Caves R. E. Multinational Enterprise and Economic Analysis. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. 324 p.
dc.relation.references3. Hymer S. H. The multinational corporation and the international division of labor. The Multinational Corporation: A Radical Approach. Papers by Stephen Herbert Hymer. Cambridge University Press: Cambridge, 1979. 534 p.
dc.relation.references4. Макогон Ю. В., Лисенко К. В. Інвестиційна привабливість України в умовах трансформації світового господарства. Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності. 2012. Вип. 1. Т. 1. С. 7–26.
dc.relation.references5. Молчанова Е. Взаємодія транснаціональних корпорацій з національними економіками на прикладі України. URL: http://library.fes.de/pdffiles/bueros/ukraine.
dc.relation.references6. Міжнародна економіка. Транснаціональні корпорації. URL: https://pidruchniki.com/1741062062537/ekonomika/transnatsionalni_korporatsiyi.
dc.relation.references7. Астапович А. З. Транснациональный капитал США в мировом хозяйстве. М.: Наука, 1990. 200 с.
dc.relation.references8. Рокоча В. Трансакційні корпорації. Причини виникнення і розвитку ТНК. URL: http://readbookz.com/book/50/2010.html.
dc.relation.references9. Солоненко Ю. В. Управління сімейним бізнесом в умовах ринкової економіки. Економіка і організація управління. 2016. № 3 (23). С. 417–423. https://doi.org/10.1016/j.arcped.2015.12.006
dc.relation.references10. Drake A. Understanding Family business. A Practical Guide for the Next Generation. Institute for Family Business. London, 2009. 70 p.
dc.relation.references11. Astrachan C. B., Astrachan J. H. Family Business Branding. Leveraging stakeholder trust. London: IFB Research Foundation, 2015.
dc.relation.references12. Families in Business for the long term. URL: http://www.europeanfamilybusinesses.eu.
dc.relation.references13. Family Business, a key driver of Asian economies. URL: http://www.kpmgfamilybusiness.com/family-business-a-key-driver-of-asian-economies/.
dc.relation.references14. Final report of the Expert Group. Overview of Family-Business- Relevant Issues: research, networks, policy measures and existing studies: Institute for Family Business. URL: http://www.europeanfamilybusinesses.eu/.
dc.relation.referencesen1. Dunning J. H. Location and the multinational enterprise: A neglected factor? Journal of International Business Studies. 1998. No. 29 (1). P. 45–66. https://doi.org/10.1057/palgrave.jibs.8490024
dc.relation.referencesen2. Caves R. E. Multinational Enterprise and Economic Analysis. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. 324 p.
dc.relation.referencesen3. Hymer S. H. The multinational corporation and the international division of labor. The Multinational Corporation: A Radical Approach. Papers by Stephen Herbert Hymer. Cambridge University Press: Cambridge, 1979. 534 p.
dc.relation.referencesen4. Makogon Y. V., Lisenko K. V. Іnvesticіjna privablivіst' Ukraїni v umovah transformacії svіtovogo gospodarstva. Teoretichnі і praktichnі aspekti ekonomіki ta іntelektual'noї vlasnostі. 2012. Vol. 1. T. 1. Р. 7–26.
dc.relation.referencesen5. Molchanova E. Vzaєmodіya transnacіonal'nih korporacіj z nacіonal'nimi ekonomіkami na prikladі Ukraїni. URL: http://library.fes.de/pdffiles/bueros/ukraine.
dc.relation.referencesen6. Mіzhnarodna ekonomіka. Transnacіonal'nі korporacії. URL: https://pidruchniki.com/1741062062537/ekonomika/transnatsionalni_korporatsiyi.
dc.relation.referencesen7. Astapovich A. Z. Transnacional'nyj kapital SSHA v mirovom hozyajstve. M.: Nauka, 1990. 200 р.
dc.relation.referencesen8. Rokocha V. Transakcіjnі korporacії. Prichini viniknennya і rozvitku TNK. URL: http://readbookz.com/book/50/2010.html.
dc.relation.referencesen9. Solonenko Y. V. Upravlіnnya sіmejnim bіznesom v umovah rinkovoї ekonomіki. Ekonomіka і organіzacіya upravlіnnya. 2016. № 3 (23). Р. 417–423. https://doi.org/10.1016/j.arcped.2015.12.006
dc.relation.referencesen10. Drake A. Understanding Family business. A Practical Guide for the Next Generation. Institute for Family Business. London, 2009. 70 p.
dc.relation.referencesen11. Astrachan C. B., Astrachan J. H. Family Business Branding. Leveraging stakeholder trust. London: IFB Research Foundation, 2015.
dc.relation.referencesen12. Families in Business for the long term. URL: http://www.europeanfamilybusinesses.eu.
dc.relation.referencesen13. Family Business, a key driver of Asian economies. URL: http://www.kpmgfamilybusiness.com/family-business-a-key-driver-of-asian-economies/.
dc.relation.referencesen14. Final report of the Expert Group. Overview of Family-Business- Relevant Issues: research, networks, policy measures and existing studies: Institute for Family Business. URL: http://www.europeanfamilybusinesses.eu/.
dc.identifier.citationenSolonenko Y., Chkareuli I. (2020) Fenomen simeinykh transnatsionalnykh korporatsii u systemi ekonomik krain svitu [The phenomenon of family transnational corporations in the world economies system]. Galician economic journal (Tern.), vol. 63, no 2, pp. 270-278 [in Ukrainian].
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.02.270
dc.contributor.affiliationДонецький національний університет імені Василя Стуса, Вінниця, Україна
dc.contributor.affiliationVasyl’ Stus Donetsk National University, Vinnytsia, Ukraine
dc.citation.journalTitleГалицький економічний вісник
dc.citation.volume63
dc.citation.issue2
dc.citation.spage270
dc.citation.epage278
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2020, № 2 (63)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.