Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50526| Назва: | Розробка сервісу для читання та автоматичного перекладу книг з використанням технологій NuxtJS та Django |
| Інші назви: | Development of a service for reading and automatically translating books using NuxtJS and Django technologies |
| Автори: | Грицишин, Павло Андрійович Hrytsyshyn, Pavlo |
| Приналежність: | ТНТУ ім. І. Пулюя, Факультет комп’ютерно-інформаційних систем і програмної інженерії, Кафедра програмної інженерії, м. Тернопіль, Україна |
| Бібліографічний опис: | Грицишин П. А. Розробка сервісу для читання та автоматичного перекладу книг з використанням технологій NuxtJS та Django : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „121 — інженерія програмного забезпечення“ / П. А. Грицишин. — Тернопіль: ТНТУ, 2025. — 97 с. |
| Дата публікації: | гру-2025 |
| Дата внесення: | 22-гру-2025 |
| Країна (код): | UA |
| Місце видання, проведення: | ТНТУ ім. І.Пулюя, ФІС, м. Тернопіль, Україна |
| Науковий керівник: | Стоянов, Юрій Миколайович |
| Члени комітету: | Оробчук, Олександра Романівна |
| УДК: | 004.9 |
| Теми: | 121 інженерія програмного забезпечення веб-сервіс читання книг автоматичний переклад NuxtJS Django PWA машинне навчання Python |
| Короткий огляд (реферат): | У межах виконання кваліфікаційної роботи магістра здійснено комплексне
проєктування та програмну реалізацію веб-орієнтованої інформаційної системи,
що забезпечує інтеграцію процесу читання автентичних іншомовних текстів із
лінгвістичним навчанням. Основна увага при розробці приділялася вирішенню
проблеми фрагментації уваги користувача, яка виникає внаслідок необхідності
використання сторонніх інструментів перекладу, що негативно впливає на
ефективність засвоєння матеріалу. Функціональна архітектура сервісу підтримує
роботу з популярними форматами електронних видань, такими як PDF та EPUB,
та передбачає використання технологій штучного інтелекту. Останні забезпечують
реалізацію механізмів контекстного перекладу та функціонування
інтелектуального чат-бота, який виступає в ролі цифрового асистента для
пояснення складних мовних конструкцій. Технічна реалізація клієнтської
складової виконана на основі фреймворку NuxtJS із дотриманням стандартів
прогресивних веб-додатків (PWA), що гарантує адаптивність та високу швидкість
відгуку інтерфейсу. Серверна логіка побудована на базі Django, що забезпечує
надійну обробку даних та взаємодію з алгоритмами машинного навчання.
Результати роботи підтверджують доцільність обраного архітектурного підходу
для оптимізації процесу вивчення іноземних мов через читання. This Master's thesis presents the comprehensive design and software implementation of a web-based system that integrates the reading of authentic foreign texts with language learning. The primary objective was to mitigate user attention fragmentation caused by the need for third-party translation tools, a factor that negatively impacts material assimilation. The platform supports standard electronic formats, such as PDF and EPUB, and leverages artificial intelligence to provide contextual translations and an intelligent chatbot assistant for explaining complex linguistic structures. The client-side is built on the NuxtJS framework, adhering to Progressive Web Application (PWA) standards to ensure high responsiveness and adaptability. The server-side logic, powered by Django, handles reliable data processing and machine learning algorithm integration. The results validate the effectiveness of this architectural approach in optimizing language acquisition through reading. |
| Зміст: | ВСТУП............................................................................................................................. 8 1 АНАЛІЗ ВИМОГ ДО ПРОГРАМНОЇ ОБЛАСТІ...............................................10 1.1 Аналіз предметної області................................................................................. 10 1.2 Постановка завдання та цілей........................................................................... 14 1.3 Пошук акторів та варіантів використання........................................................17 1.4 Опис ключових варіантів використання...........................................................22 2 ПРОЄКТУВАННЯ АРХІТЕКТУРИ ТА КОНСТРУЮВАННЯ СИСТЕМИ.26 2.1 Вибір процесу розробки.....................................................................................26 2.2 Проектування архітектури системи.................................................................. 29 2.3 Побудова схеми бази даних............................................................................... 32 2.4 Побудова UML діаграми класів.........................................................................34 2.5 Вибір мови та середовища розробки................................................................ 40 2.6 Реалізація основних класів системи................................................................. 48 2.7 Розробка інтерфейсу користувача..................................................................... 52 3 ТЕСТУВАННЯ, ВПРОВАДЖЕННЯ ТА ПІДТРИМКА................................... 61 3.1 Тестування програмної системи........................................................................61 3.1.1 Види та план тестування............................................................................62 3.1.2 Розробка модульних тестів для backend...................................................63 3.1.3 Ручне тестування інтерфейсу користувача.............................................. 68 3.2 Розгортання програмної системи та системні вимоги.................................... 74 3.3 Верифікація програмної системи......................................................................77 4 ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ.........80 4.1 Охорона праці..................................................................................................... 80 4.2 Вплив виробничого середовища на працездатність та здоров’я користувачів комп’ютерів............................................................................................................... 83 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ...........................................................89ДОДАТКИ......................................................................................................................93 ДОДАТОК А..............................................................................................................94 ДОДАТОК Б.............................................................................................................. 95 ДОДАТОК В..............................................................................................................97 |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50526 |
| Власник авторського права: | @ Грицишин Павло Андрійович, 2025 |
| Перелік літератури: | 1. Морська Л. І. Інформаційні технології у навчанні іноземних мов : навчальний посібник. Тернопіль : Астон, 2015. 256 с. 2. Карпюк О. А., Бовсунівська Т. В. Особливості використання систем машинного перекладу в процесі вивчення іноземної мови студентами технічних спеціальностей. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. 2019. Вип. 2 (97). С. 45–50. 3. Грицюк Ю. І., Рак Т. Є. Об’єктно-орієнтоване моделювання програмних систем : навч. посіб. Львів : Вид-во Львівського держ. ун-ту безпеки життєдіяльності, 2018. 326 с. 4. Левченко О. М. Основи проектування інформаційних систем : навчальний посібник. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019. 215 с. 5. Блінов І. О., Романенко В. А. Розробка корпоративних інформаційних систем : підручник. Київ : Нац. авіац. ун-т, 2020. 360 с. 6. Sommerville I. Software Engineering. 10th ed. Boston : Pearson, 2016. 810 p. 7. Layton M. C., Ostermiller S. J., Kynaston D. J. Agile Project Management For Dummies. 3rd ed. Hoboken : Wiley, 2020. 432 p. 8. Martin R. C. Clean Agile: Back to Basics. Boston : Prentice Hall, 2019. 240 p. 9. Waterfall vs. Agile: What is the best approach for a software development project? [Електронний ресурс] // Easy Redmine. – Режим доступу: https://www.easyredmine.com/news/waterfall-vs-agile-what-is-the-best-approach-for-asoftware-development-project. – Дата звернення: 12.11.2025. 10. Bass L., Clements P., Kazman R. Software Architecture in Practice. 3rd ed. Upper Saddle River : Addison-Wesley Professional, 2012. 624 p. 11. Freeman A. Pro Vue.js 2. New York : Apress, 2018. 835 p. 12. Richardson L., Ruby S. RESTful Web Services. Sebastopol : O’Reilly Media, 2007. 448 p. 40. Методичні вказівки до виконання кваліфікаційної роботи магістра для здобувачів спеціальності 121 – Інженерія програмного забезпечення, всіх форм навчання / укладачі Михалик Д.М., Цуприк Г.Б., Бревус В.М., Мудрик І.Я. – Тернопіль: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024. – 44 с. |
| Тип вмісту: | Master Thesis |
| Розташовується у зібраннях: | 121 — інженерія програмного забезпечення |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| dyplom_Hrytsyshyn_P_2025.pdf | 4,51 MB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
Інструменти адміністратора