Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50444
| Назва: | Гейміфікація суспільного життя: філософсько-психологічний аналіз маніпулятивних механізмів |
| Інші назви: | Gamification of social life: philosophical-psychological analysis of manipulative mechanisms |
| Автори: | Марцішко, Олег Martsishko, Oleg |
| Приналежність: | Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Україна Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ukraine |
| Бібліографічний опис: | Марцішко О. Гейміфікація суспільного життя: філософсько-психологічний аналіз маніпулятивних механізмів / Олег Марцішко // Матеріали Ⅳ Міжнародної конференції молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“, 26 листопада 2025 р. — Т. : ФОП Паляниця В. А., 2025. — С. 44–46. — (Соціальні аспекти техніки та технології). |
| Бібліографічне посилання: | Марцішко О. Гейміфікація суспільного життя: філософсько-психологічний аналіз маніпулятивних механізмів // Матеріали Ⅳ Міжнародної конференції молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“, Тернопіль, 26 листопада 2025 р. 2025. С. 44–46. |
| Bibliographic citation (APA): | Martsishko, O. (2025). Heimifikatsiia suspilnoho zhyttia: filosofsko-psykholohichnyi analiz manipuliatyvnykh mekhanizmiv [Gamification of social life: philosophical-psychological analysis of manipulative mechanisms]. Book of abstracts of the Ⅳ International Conference of Young Scholars and Higher Education Applicants „Philosophical dimensions of technology“, 26 November 2025, Ternopil, 44-46. PE Palianytsia V.A.. [in Ukrainian]. |
| Bibliographic citation (CHICAGO): | Martsishko O. (2025) Heimifikatsiia suspilnoho zhyttia: filosofsko-psykholohichnyi analiz manipuliatyvnykh mekhanizmiv [Gamification of social life: philosophical-psychological analysis of manipulative mechanisms]. Book of abstracts of the Ⅳ International Conference of Young Scholars and Higher Education Applicants „Philosophical dimensions of technology“ (Tern., 26 November 2025), pp. 44-46 [in Ukrainian]. |
| Є частиною видання: | Матеріали Ⅳ Міжнародної конференції молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“, 2025 Book of abstracts of the Ⅳ International Conference of Young Scholars and Higher Education Applicants „Philosophical dimensions of technology“, 2025 |
| Конференція/захід: | Ⅳ Міжнародна конференція молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“ |
| Журнал/збірник: | Матеріали Ⅳ Міжнародної конференції молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“ |
| Дата публікації: | 26-лис-2025 |
| Дата внесення: | 19-гру-2025 |
| Видавництво: | ФОП Паляниця В. А. PE Palianytsia V.A. |
| Місце видання, проведення: | Тернопіль Ternopil |
| Часове охоплення: | 26 листопада 2025 р. 26 November 2025 |
| Науковий керівник: | Габрусєва, Наталія Валеріївна Habrusieva, Nataliia |
| УДК: | 130.2 17.023.36 316.77 |
| Теми: | гейміфікація філософія техніки біополітика влада контроль маніпуляція мотивація паноптикум психологічний вплив цифрове суспільство |
| Кількість сторінок: | 3 |
| Діапазон сторінок: | 44-46 |
| Початкова сторінка: | 44 |
| Кінцева сторінка: | 46 |
| Короткий огляд (реферат): | У доповіді розглядається феномен гейміфікації як нової форми соціального контролю та маніпуляції в умовах цифрового суспільства. На основі філософських ідей Мішеля Фуко показано, що гейміфікація перетворює зовнішній примус на внутрішню мотивацію, створюючи ефект самоконтролю через гру. З психологічної точки зору проаналізовано маніпулятивні механізми, що експлуатують базові людські потреби — дефіцит, епічну мету, непередбачуваність. Зроблено висновок, що гейміфікація стає інструментом біополітичного впливу, який маскується під добровільну участь і задоволення |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50444 |
| ISBN: | 978-617-8751-05-0 |
| Власник авторського права: | © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025 |
| Перелік літератури: | 1. Foucault, M. Discipline and punish: The birth of the prison. New York: Vintage Books, 1995. 333 p. 2. Foucault, M. The history of sexuality. Vol. 1: An introduction. New York: Pantheon Books, 1978. 168 p. 3. Chou, Y.-K. Actionable gamification: Beyond points, badges, and leaderboards. Fremont, CA: Octalysis Media, 2015. 507 p. 4. Zichermann, G., Cunningham, C. Gamification by design: Implementing game mechanics in web and mobile apps. Sebastopol: O’Reilly Media, 2011. 208 p. 5. Deterding, S., Dixon, D., Khaled, R., Nacke, L. From game design elements to gamefulness: Defining “gamification”. // Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference, 2011. P. 9–15. DOI: 10.1145/2181037.2181040. 6. Han, B.-C. Psychopolitics: Neoliberalism and new technologies of power. London: Verso Books, 2017. 108 p. 7. Кузьміна О. В. Гейміфікація як технологія соціального контролю в цифровому суспільстві // Філософські обрії. 2021. № 2. С. 45–52. 8. Скиба В. Ігрові механізми в культурі цифрової епохи: соціально-філософський аналіз // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Філософія. 2020. № 4. С. 23–29. 9. Різун Н. Мотиваційні аспекти гейміфікації: психологічний підхід // Психологічні науки: проблеми і здобутки. 2022. № 3. С. 67–74. |
| References: | 1. Foucault, M. Discipline and punish: The birth of the prison. New York: Vintage Books, 1995. 333 p. 2. Foucault, M. The history of sexuality. Vol. 1: An introduction. New York: Pantheon Books, 1978. 168 p. 3. Chou, Y.-K. Actionable gamification: Beyond points, badges, and leaderboards. Fremont, CA: Octalysis Media, 2015. 507 p. 4. Zichermann, G., Cunningham, C. Gamification by design: Implementing game mechanics in web and mobile apps. Sebastopol: O’Reilly Media, 2011. 208 p. 5. Deterding, S., Dixon, D., Khaled, R., Nacke, L. From game design elements to gamefulness: Defining "gamification"., Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference, 2011. P. 9–15. DOI: 10.1145/2181037.2181040. 6. Han, B.-C. Psychopolitics: Neoliberalism and new technologies of power. London: Verso Books, 2017. 108 p. 7. Kuzmina O. V. Heimifikatsiia yak tekhnolohiia sotsialnoho kontroliu v tsyfrovomu suspilstvi, Filosofski obrii. 2021. No 2. P. 45–52. 8. Skyba V. Ihrovi mekhanizmy v kulturi tsyfrovoi epokhy: sotsialno-filosofskyi analiz, Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Filosofiia. 2020. No 4. P. 23–29. 9. Rizun N. Motyvatsiini aspekty heimifikatsii: psykholohichnyi pidkhid, Psykholohichni nauky: problemy i zdobutky. 2022. No 3. P. 67–74. |
| Тип вмісту: | Conference Abstract |
| Розташовується у зібраннях: | Ⅳ Міжнародна конференція молодих учених та здобувачів вищої освіти „Філософські виміри техніки“ (2025) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| ICPDT_2025_Martsishko_O-Gamification_of_social_44-46.pdf | 546,71 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити | |
| ICPDT_2025_Martsishko_O-Gamification_of_social_44-46__COVER.png | 493,05 kB | image/png | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.