Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50220

Összes dokumentumadat
DC mezőÉrtékNyelv
dc.contributor.authorБосий, Дмитро
dc.contributor.authorТомс, Олексій
dc.contributor.authorФурса, Максим
dc.contributor.authorБорщ, Богдан
dc.contributor.authorТюрін, Михайло
dc.contributor.authorBosyi, Dmytro
dc.contributor.authorToms, Oleksii
dc.contributor.authorFursa, Maksym
dc.contributor.authorBorsch, Bohdan
dc.contributor.authorTiurin, Mykhailo
dc.date.accessioned2025-10-31T15:36:37Z-
dc.date.available2025-10-31T15:36:37Z-
dc.date.created2025-05-20
dc.date.issued2025-05-20
dc.date.submitted2024-12-11
dc.identifier.citationApplication of Matlab Simulink libraries for the investigation of the efficiency of energy storage devices use in electric traction systems / Dmytro Bosyi, Oleksii Toms, Maksym Fursa, Bohdan Borsch, Mykhailo Tiurin // Scientific Journal of TNTU. — Tern. : TNTU, 2025. — Vol 118. — No 2. — P. 138–152.
dc.identifier.issn2522-4433
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50220-
dc.description.abstractПредставлено результати дослідження доцільності та ефективності застосування систем накопичення електроенергії в електротягових системах з використанням комп’ютерного моделювання у середовищі Matlab Simulink. Актуальність теми зумовлена неможливістю повного повторного використання електроенергії, що генерується під час рекуперативного гальмування електротранспорту. Надлишкова енергія в більшості випадків не знаходить споживача в контактній мережі, що призводить до її втрати або навіть негативних наслідків, зокрема спрацювання захистів від перенапруги. Застосування накопичувачів дозволяє уникнути цих проблем, зберігаючи енергію для подальшого використання, що підвищує енергоефективність та екологічність транспортної системи. Проаналізовано сучасні типи накопичувачів електроенергії (свинцево-кислотні, нікель- кадмієві, нікель-металогідридні, літій-іонні, суперконденсатори), їх технічні характеристики, режимів заряджання, циклічної стабільності, питомої енергоємності та вартості. З урахуванням цих параметрів змодельовано варіанти застосування накопичувачів у системі електропостачання метрополітену. За допомогою моделі, створеної у Matlab Simulink, проведено чисельні експерименти, що враховують реальні режими роботи тягових підстанцій, графіки навантаження та структуру контактної мережі. Результати моделювання показали, що найефективнішим варіантом за співвідношенням «вартість – зменшення втрат потужності» є використання літій-іонних акумуляторних батарей. Їх застосування дозволяє суттєво знизити пускові струми, компенсувати пікові навантаження та зменшити загальні втрати електроенергії в мережі. Отримана модель також дає змогу оцінювати вплив накопичувачів на параметри електропостачання за різних схем підключення, що дозволяє використовувати її як інструмент для інженерного аналізу та подальшої оптимізації енергетичної інфраструктури електротранспорту
dc.description.abstractThis paper presents the results of a study on the use of energy storage systems in electric traction systems, conducted using the Matlab Simulink software environment. The relevance of implementing energy storage systems lies in the current inability to fully utilize regenerated energy during braking. The analysis of available types of electrical energy storage devices reveals that several variants exist, each requiring specific charging parameters. By applying an analytical approach to modeling electric traction loads, various scenarios of integrating storage devices into subway power supply systems were examined. The simulation results demonstrate that, under cost constraints for the storage system, lithium-ion batteries provide the highest efficiency among the considered technologies
dc.format.extent138-152
dc.language.isoen
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofВісник Тернопільського національного технічного університету, 2 (118), 2025
dc.relation.ispartofScientific journal of the ternopil national technical university, 2 (118), 2025
dc.relation.urihttps://web.archive.org/web/20221103103048/https://mtu.gov.ua/content/statistichni-dani-pro-ukrainski-zaliznici.html
dc.relation.urihttps://www.railway-energy.org/static/Regenerative_braking_in_DC_systems_103.php
dc.relation.urihttps://www.veolia.co.uk/benefits-and-applications-energy-storage-systems
dc.relation.urihttps://research.rabobank.com
dc.relation.urihttps://www.mobility.siemens.com/global/en/portfolio/digital-solutions-software/infrastructure/rail-electrification/sidytrac.html
dc.relation.urihttps://www.openpowernet.de/
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1007/978-981-99-1176-9
dc.relation.urihttps://pubs.aip.org/avs/jvb/article/35/4/040801/592713
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1116/1.4983210
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1007/978-3-662-55504-0
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1002/9781119278924
dc.relation.urihttps://doi.org/10.5604/01.3001.0015.9569
dc.relation.urihttps://doi.org/10.3390/vehicles6020028
dc.relation.urihttps://doi.org/10.3390/app7030286
dc.relation.urihttps://doi.org/10.3390/en14248196
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1109/TTE.2020.2983855
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1007/978-3-031-52652-7_51
dc.relation.urihttps://doi.org/10.3390/en17020489
dc.relation.urihttps://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2018.03.134
dc.subjectнакопичувач енергії
dc.subjectакумулятор
dc.subjectсуперконденсатор
dc.subjectелектротяга
dc.subjectмоделювання
dc.subjectMatlab Simulink
dc.subjectenergy storage
dc.subjectbattery
dc.subjectsupercapacitor
dc.subjectelectric traction
dc.subjectmodeling
dc.subjectMatlab Simulink
dc.titleApplication of Matlab Simulink libraries for the investigation of the efficiency of energy storage devices use in electric traction systems
dc.title.alternativeВикористання бібліотек Matlab Simulink для дослідження ефективності застосування накопичувачів енергії в системах електричної тяги
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages15
dc.subject.udc004.5
dc.subject.udc621.331
dc.relation.referencesen1. Ministry of Communities and Territories Development of Ukraine. Statistical data on Ukrainian railways. Available at: https://web.archive.org/web/20221103103048/https://mtu.gov.ua/content/statistichni-dani-pro-ukrainski-zaliznici.html.
dc.relation.referencesen2. Energy efficiency Technologies for Railways – Regenerative braking in DC systems. Available at: https://www.railway-energy.org/static/Regenerative_braking_in_DC_systems_103.php.
dc.relation.referencesen3. Benefits and Application of Energy Storage Systems – Veolia UK. Available at: https://www.veolia.co.uk/benefits-and-applications-energy-storage-systems
dc.relation.referencesen4. Rabobank. Energy storage and demand response as stabilizers in evolving US wholesale electricity markets. Rabobank Insights. 2023. Available at: https://research.rabobank.com.
dc.relation.referencesen5. Siemens Mobility. Sitras Sidytrac is simulation software for traction power supply. Available at: https://www.mobility.siemens.com/global/en/portfolio/digital-solutions-software/infrastructure/rail-electrification/sidytrac.html.
dc.relation.referencesen6. OpenPowerNet – Simulation software for traction power supply systems. Available at: https://www.openpowernet.de/.
dc.relation.referencesen7. Xue D., Pan F. (2024). MATLAB and Simulink in Action: Programming, Scientific Computing and Simulation. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-99-1176-9
dc.relation.referencesen8. Qi Z., Koenig G. M. (2017) Nanotechnology and Microelectronics: Materials, Processing, Measurement, and Phenomena. J. Vac. Sci. Technol. B., vol. 35, no. 4. Available at: https://pubs.aip.org/avs/jvb/article/35/4/040801/592713. https://doi.org/10.1116/1.4983210
dc.relation.referencesen9. Sterner M., Stadler I. (2019). Handbook of Energy Storage. Springer-Verlag GmbH Germany. https://doi.org/10.1007/978-3-662-55504-0
dc.relation.referencesen10. Liu W. (2017). Hybrid electric vehicle system modelling and control. Wiley, 584 p. https://doi.org/10.1002/9781119278924
dc.relation.referencesen11. Sablin O. et al. (2022) Efficiency of Energy Storage Control in the Electric Transport Systems. Arch. Transp, vol. 62, no. 2, pp. 105–122. https://doi.org/10.5604/01.3001.0015.9569
dc.relation.referencesen12. Riabov B., Liubarskyi I., Overianova L. et al. Mathematical Model of the Electric Traction System of Quarry Railway Transport. Transport Means 2022: Proc. of the 26th Int. Sci. Conf., Kaunas: KUT, 2022. Pt. 1. P. 330–335.
dc.relation.referencesen13. Riabov I., Goolak S., Neduzha L. (2024) An Estimation of the Energy Savings of a Mainline Diesel Locomotive Equipped with an Energy Storage Device. Vehicles, vol. 6, pp. 611–631. https://doi.org/10.3390/vehicles6020028
dc.relation.referencesen14. Amiryar M. E., Pullen K. R. (2017) A Review of Flywheel Energy Storage System Technologies and Their Applications. Appl. Sci, vol. 7. Article 286. https://doi.org/10.3390/app7030286
dc.relation.referencesen15. Jakubowski A. et al. (2021) Modeling of Electrified Transportation Systems Featuring Multiple Vehicles and Complex Power Supply Layout. Energies, vol. 14. Article 8196. https://doi.org/10.3390/en14248196
dc.relation.referencesen16. Xiao Z. et al. (2020) Modeling and Energy-Optimal Control for High-Speed Trains // IEEE Trans. Transp. Electrif, vol. 6, pp. 797–807. https://doi.org/10.1109/TTE.2020.2983855
dc.relation.referencesen17. Kondratieva L. et al. (2024) Reduction of Energy Consumption by Electric Rolling Stock of Quarry Railways. In: Proceedings of the Int. Conf. Sustainable Solutions in Energy and Environment. Springer, pp. 573–584. https://doi.org/10.1007/978-3-031-52652-7_51
dc.relation.referencesen18. Kuznetsov V. et al. (2024) Progress and Challenges Connected with the Integration of Renewable Energy Sources with Railway Distribution Networks. Energies, vol. 17. Article 489. https://doi.org/10.3390/en17020489
dc.relation.referencesen19. Gotovych V., Nazarevych O., Shcherbak L. (2018) Mathematical modeling of the regular-mode electric power supply and electric power consumption processes of the organization. Scientific Journal of TNTU, vol. 91, no. 3, pp. 134–142. https://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2018.03.134
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2025.02.138
dc.contributor.affiliationУкраїнський державний університет науки і технологій, Дніпро, Україна
dc.contributor.affiliationUkrainian State University of Science and Technologies, Dnipro, Ukraine
dc.citation.journalTitleВісник Тернопільського національного технічного університету
dc.citation.volume118
dc.citation.issue2
dc.citation.spage138
dc.citation.epage152
dc.identifier.citation2015Application of Matlab Simulink libraries for the investigation of the efficiency of energy storage devices use in electric traction systems / Bosyi D. та ін. // Scientific Journal of TNTU, Ternopil. 2025. Vol 118. No 2. P. 138–152.
dc.identifier.citationenAPABosyi, D., Toms, O., Fursa, M., Borsch, B., & Tiurin, M. (2025). Application of Matlab Simulink libraries for the investigation of the efficiency of energy storage devices use in electric traction systems. Scientific journal of the ternopil national technical university, 118(2), 138-152. TNTU..
dc.identifier.citationenCHICAGOBosyi D., Toms O., Fursa M., Borsch B., Tiurin M. (2025) Application of Matlab Simulink libraries for the investigation of the efficiency of energy storage devices use in electric traction systems. Scientific journal of the ternopil national technical university (Tern.), vol. 118, no 2, pp. 138-152.
Ebben a gyűjteményben:Вісник ТНТУ, 2025, № 2 (118)



Minden dokumentum, ami a DSpace rendszerben szerepel, szerzői jogokkal védett. Minden jog fenntartva!