Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén:
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/49573
Title: | Розробка веб-платформи «TutorSpace» для навчання онлайн (комплексна робота) |
Other Titles: | Development of the “TutorSpace” Web Platform for Online Learning (complex topic) |
Authors: | Ношкалюк, Арсен Сергійович Noshkaliuk, Arsen Serhiiovych Пазуханич, Олександр Васильович Pazukhanych, Oleksandr Vasylovich |
Affiliation: | ТНТУ ім. І. Пулюя, Факультет комп’ютерно-інформаційних систем і програмної інженерії, Кафедра комп’ютерних наук, м. Тернопіль, Україна |
Bibliographic description (Ukraine): | Ношкалюк А. С., Пазуханич О. В. Розробка веб-платформи TutorSpace для навчання онлайн (комплексна робота) : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 122 - комп’ютерні науки / наук. кер. Р. М. Небесний. Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025. 101 с. |
Issue Date: | 27-Ιου-2025 |
Submitted date: | 13-Ιου-2025 |
Date of entry: | 5-Ιου-2025 |
Publisher: | ТНТУ ім. І.Пулюя, ФІС, м. Тернопіль, Україна |
Country (code): | UA |
Place of the edition/event: | Тернопіль |
Supervisor: | Небесний, Руслан Михайлович Nebesnyi, Ruslan |
UDC: | 004.04 |
Keywords: | 122 комп'ютерні науки адаптивність архітектура вебплатформа онлайн-навчання система управління навчанням (lms) learning management system (lms) architecture django online learning postgresql react responsiveness web platform |
Page range: | 101 |
Abstract: | Кваліфікаційна робота присвячена розробці веб-платформи для онлайн-навчання. У першому розділі розглянуто актуальність дистанційної освіти та проаналізовано існуючі рішення у цій сфері. Досліджено особливості сучасних навчальних платформ, їх функціональність, переваги та недоліки. Проведено аналіз архітектурних підходів до побудови систем онлайн-навчання.
У другому розділі описано процес проєктування системи. Наведено загальну архітектуру платформи, обґрунтовано вибір основних технологій, зокрема Django, React та PostgreSQL. Розглянуто побудову взаємодії між фронтендом і бекендом, а також реалізацію REST API.
У третьому розділі наведено етапи реалізації функціоналу платформи: реєстрація та авторизація користувачів, створення та управління курсами, призначення викладачів, проходження сертифікації, а також організація навчального процесу. Окрему увагу приділено забезпеченню безпеки, адаптивності інтерфейсу та зручності для кінцевого користувача.
Об’єкт дослідження кваліфікаційної роботи – веб-платформа для онлайн-навчання. Предмет дослідження – процес розробки архітектури, функціоналу та взаємодії компонентів системи онлайн-навчання This qualification thesis is dedicated to the development of a web platform for online learning. The first chapter examines the relevance of distance education and analyzes existing solutions in this field. The features of modern learning platforms, their functionality, advantages, and disadvantages are studied. Architectural approaches to building online learning systems are analyzed. The second chapter describes the system design process. The overall architecture of the platform is presented, and the choice of core technologies is justified, including Django, React, and PostgreSQL. The interaction between the frontend and backend is considered, along with the implementation of the REST API. The third chapter outlines the stages of implementing the platform’s functionality: user registration and authentication, course creation and management, teacher assignment, certification process, and the organization of the learning workflow. Special attention is given to ensuring security, interface responsiveness, and user-friendliness. Object of the research: a web platform for online learning. Subject of the research: the process of developing the architecture, functionality, and interaction of components in an online learning system |
Description: | Комплексну роботу виконано на кафедрі комп'ютерних наук Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя. Захист відбудеться 27.06.2025р. на засіданні екзаменаційної комісії №30 у Тернопільському національному технічному університеті імені Івана Пулюя |
Content: | ВСТУП 9 РОЗДІЛ 1. АНАЛІЗ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ, ВЕБ-РОЗРОБКИ ТА ПОСТАНОВКА ЗАВДАННЯ 12 1.1 Сучасний стан розвитку навчальних платформ 12 1.2 Історія розвитку СДО та навчальних платформ 16 1.3 Історія та значення Django в контексті створення навчальних веб-платформ 18 1.4 Використання React у фронтенд-розробці освітніх веб-платформ 20 1.5 PostgreSQL як надійна основа збереження та обробки даних у навчальних веб-платформах 22 1.6 Постановка мети і задач дослідження 24 1.7 Висновок до першого розділу 25 РОЗДІЛ 2. ПРОЦЕС ПРОЄКТУВАННЯ АРХІТЕКТУРИ ДЛЯ НАВЧАЛЬНОЇ ПЛАТФОРМИ «TUTORSPACE» 27 2.1 Аналіз конкурентних рішень як основа для проєктування функціоналу та інтерфейсу 27 2.1.1 Платформа Open edX 28 2.1.2 Платформа Moodle 30 2.1.3 Платформа Canvas LMS 31 2.2 Визначення цільової аудиторії та потреб користувачів, створення портрету «ідеального користувача» 33 2.3 Аналіз, вибір та аргументація технологій Django, React та PostgreSQL 35 2.4 Визначення ключових потреб веб-платформи та дослідження функціональних можливостей «TutorSpace» 39 2.5 Висновок до другого розділу 41 РОЗДІЛ 3. РОЗРОБКА ФУНКЦІОНАЛУ ДЛЯ НАВЧАЛЬНОЇ ПЛАТФОРМИ «TUTORSPACE» 43 3.1 Опис основних технологій та засобів для розробки інтерфейсу користувача 43 3.2 Опис основних структур для розробки бізнес логіки платформи 55 3.3 Демонстрація розробленої платформи 76 3.4 Висновок до третього розділу 80 РОЗДІЛ 4. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ 81 4.1 Інтеграція принципів ергономіки та охорони праці в роботу розробника 81 4.2 Психофізіологічні ризики при тривалій роботі за комп’ютером та шляхи їх мінімізації 83 4.3 Відповідальність за дотримання правил охорони праці під час роботи над проєктом у команді 85 4.4 Дії, у разі виникнення аварійної ситуації у приміщенні, де працює команда розробників 87 4.5 Висновок до четвертого розділу 89 ВИСНОВКИ 91 ПЕРЕЛІК ДЖЕРЕЛ 93 ДОДАТКИ 103 |
URI: | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/49573 |
Copyright owner: | © Ношкалюк Арсен Сергійович, 2025 © Пазуханич Олександр Васильович, 2025 |
References (Ukraine): | 1. Коваленко Д. Р. Інструментальні засоби мобільного застосунку для організації контролю відвідувань студентів [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://ela.kpi.ua/server/api/core/bitstreams/843f7c33-2d3a-4fed-83ed-61549eb0ec30/content (дата звернення: 09.06.2025). 2. ВООЗ оголосила COVID-19 пандемією: що це таке та чим відрізняється від епідемії - світові новини [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://tsn.ua/svit/vooz-ogolosila-covid-19-pandemiyeyu-scho-ce-take-ta-chim-vidriznyayetsya-vid-epidemiyi-1506420.html (дата звернення: 09.06.2025). 3. Пасічник В., Кут В. Інформаційні технології та системи дистанційного навчання осіб з особливими потребами [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/123456789/2003/2/TNTUB_2012_v65_No1-Pasechnik_V_Kut_V-Information_technology_and_distance_learning_system_of__127.pdf (дата звернення: 09.06.2025). 4. Биков В. Ю. Сучасні завдання інформатизації освіти [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://core.ac.uk/download/pdf/19088460.pdf (дата звернення: 09.06.2025). 5. Кремень В. Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://vnmu.edu.ua/downloads/other/konc_rov_dystan_osv.pdf (дата звернення: 09.06.2025). 6. Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти: монографія [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://core.ac.uk/download/32305552.pdf (дата звернення: 09.06.2025). 7. Самойленко О. М. Моделі дистанційної освіти та основні етапи їх розвитку [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://scholar.google.com.ua/citations?view_op=view_citation&hl=ru&user=cycpzAUAAAAJ&citation_for_view=cycpzAUAAAAJ:RHpTSmoSYBkC (дата звернення: 09.06.2025). 8. Назарко І. Використання засобів дистанційної освіти для підвищення ефективності навчального процесу у ВНЗ [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/123456789/17337/1/konferencija_.pdf (дата звернення: 09.06.2025). 9. Гайдар А., Готович В. Розробка платформи для перевірки знань шляхом тестування [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/37592/2/IMST_2021_Haidar_A-Development_of_platforms_for_37.pdf (дата звернення: 09.06.2025). 10. Про затвердження Положення про дистанційне навчання [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text (дата звернення: 09.06.2025). 11. Гнатюк О. Дистанційне навчання: проблеми, пошуки, виклики [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/728350/1/Текст.pdf (дата звернення: 09.06.2025). 12. Ягупов В. В., Петренко Л. М., Кравець С. Г. Дистанційне навчання в системі професійно-технічної освіти монографія [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/721757/1/Дистанц_моногр.pdf (дата звернення: 09.06.2025). 13. Кормило І., Небесний Р. Побудова інформаційної технології візуалізації інформаційних ресурсів [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/23079/2/CAZST_2017v2_Kormilo_I-Construction_of_information_96-97.pdf (дата звернення: 09.06.2025). 14. Головна - Open edX [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://openedx.org/uk/ (дата звернення: 09.06.2025). 15. Чим платформа FutureLearn корисна для вашого бізнесу? [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.visa.com.ua/uk_UA/run-your-business/small-business-tools/partners/futurelearn.html (дата звернення: 09.06.2025). 16. Кіяновська Н. М., Рашевська Н. В., Семеріков С. О. Електронна бібліотека НАПН України [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/706819/1/krs_mono.pdf (дата звернення: 09.06.2025). 17. Бацуровська І. Історичні аспекти розвитку масових відкритих он-лайн курсів у вищій освіті [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://doi.org/10.24139/2312-5993/2018.04/250-258 (дата звернення: 09.06.2025). 18. Пугач В. Сучасні освітні платформи для дистанційного навчання [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2023-13(27)-811-823 (дата звернення: 09.06.2025). 19. Що таке програми з відкритим кодом та які їх переваги [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://nadiyno.org/shho-take-programy-z-vidkrytym-kodom-ta-yaki-yih-perevagy/ (дата звернення: 09.06.2025). 20. Django Project – Офіційна документація. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://docs.djangoproject.com/en/stable/ (дата звернення: 11.06.2025). 21. Django REST framework. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.django-rest-framework.org/ (дата звернення: 11.06.2025). 22. Karimov, N. Django 4 By Example: Build powerful and reliable Python web applications from scratch, 4th Edition, Packt Publishing, 2022. 86–87. (дата звернення: 11.06.2025). 23. Open edX Platform. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://openedx.org/ (дата звернення: 11.06.2025). 24. Vincent, W. Django for Professionals: Production websites with Python & Django, 2021. 34–35. (дата звернення: 11.06.2025). 25. Sharma, A. Hands-On Django REST Framework, Packt Publishing, 2019. 78–79. (дата звернення: 11.06.2025). 26. Деркач Я. О. Веб-розробка з використанням Django. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/52690 (дата звернення: 11.06.2025). 27. React – офіційна документація. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://reactjs.org/ (дата звернення: 11.06.2025). 28. Wieruch, R. The Road to React, 2021. 45–46. (дата звернення: 12.06.2025). 29. Banks, A., Porcello, E. Learning React: Functional Web Development with React and Redux, O'Reilly, 2020. 15–17. (дата звернення: 12.06.2025). 30. Lidner, A. React Projects, Packt Publishing, 2021. 10–11. (дата звернення: 12.06.2025). 31. Мельник О. В. Компонентний підхід до розробки веб-додатків на основі React. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://ela.kpi.ua/handle/123456789/47678 (дата звернення: 12.06.2025). 32. Довбня Д. О. React: підходи до розробки SPA-додатків [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://openarchive.nure.ua/handle/document/18422 (дата звернення: 12.06.2025). 33. Khan Academy Engineering Blog – React migration. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://engineering.khanacademy.org/posts/2020-03-13-react-migration.htm (дата звернення: 12.06.2025). 34. PostgreSQL – офіційний сайт. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.postgresql.org/ (дата звернення: 12.06.2025). 35. Momjian, B. PostgreSQL: Introduction and Concepts, Addison-Wesley, 2001. 78–79. (дата звернення: 12.06.2025). 36. Korry Douglas. PostgreSQL 13 Administration Cookbook, Packt Publishing, 2021. 37–38. (дата звернення: 12.06.2025). 37. Beaulieu, A. Learning SQL: Master SQL Fundamentals, O'Reilly Media, 2020. 34–35. (дата звернення: 12.06.2025). 38. Django documentation – PostgreSQL features. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://docs.djangoproject.com/en/stable/ref/contrib/postgres/ (дата звернення: 12.06.2025). 39. Дідух В. С. PostgreSQL у веброзробці. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://lib.pnu.edu.ua/handle/123456789/7342 (дата звернення: 12.06.2025). 40. Глущенко О. В. Особливості використання PostgreSQL для навчальних онлайн-систем. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://ela.kpi.ua/handle/123456789/45612 (дата звернення: 12.06.2025). 41. Open edX Overview. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://openedx.org/about-open-edx/ (дата звернення: 12.06.2025). 42. GitHub: edx-platform. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://github.com/openedx/edx-platform (дата звернення: 12.06.2025). 43. Scalable Architecture of Open edX . [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://openedx.org/blog/scaling-open-edx-platform/ (дата звернення: 12.06.2025). 44. Dougiamas M., Taylor P. (2003). Moodle: Using Learning Communities to Create an Open Source Course Management System. 49–51. (дата звернення: 12.06.2025). 45. Moodle Developer Documentation. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://moodledev.io/ (дата звернення: 13.06.2025). 46. Pappas C. (2022). Everything You Need to Know About Moodle LMS. // eLearning Industry. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://elearningindustry.com/moodle-lms-overview (дата звернення: 13.06.2025). 47. Instructure. Canvas LMS Overview. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.instructure.com/canvas (дата звернення: 13.06.2025). 48. Canvas API Documentation. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://canvas.instructure.com/doc/api/index.html (дата звернення: 13.06.2025). 49. Pappas C. (2021). Canvas LMS Review: Features, Pricing, and Comparison. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://elearningindustry.com/canvas-lms-review-features-pricing-comparison (дата звернення: 13.06.2025). 50. Методологія навчання в Інтернеті [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://kwiga.com/ua/help-center/metodologiya-navchannya-v-interneti/analiz-cilovoyi-auditoriyi-dlya-stvorennya-onlajn-kursu (дата звернення: 13.06.2025). 51. Що таке цільова аудиторія: керівництво [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://sendpulse.ua/support/glossary/target-audience (дата звернення: 13.06.2025). 52. Побудова стратегії виходу продукту на ринок [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://strum.education/lesson/playground/65a15caeb45708c7bf99496b (дата звернення: 13.06.2025). 53. Django Software Foundation. Official Documentation. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://docs.djangoproject.com (дата звернення: 14.06.2025). 54. Holzner, S. (2008). Beginning Django E-Commerce. Apress. 35–38. (дата звернення: 14.06.2025). 55. Vincent, A. (2022). Django for Professionals. WelcomeToCode. 29–30. (дата звернення: 14.06.2025). 56. Facebook Inc. React Official Documentation. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://reactjs.org (дата звернення: 14.06.2025). 57. Banks, A. & Porcello, E. (2020). Learning React: Modern Patterns for Developing React Apps. O’Reilly Media. 77–79. (дата звернення: 14.06.2025). 58. Majors, B. (2021). React Native in Action. Manning Publications. 67–68. (дата звернення: 14.06.2025). 59. PostgreSQL Global Development Group. PostgreSQL Documentation. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.postgresql.org/docs/ (дата звернення: 14.06.2025). 60. Douglas, J. (2020). PostgreSQL: Up and Running. O’Reilly Media. 22–23.(дата звернення: 14.06.2025). 61. Younis, A. (2021). Mastering PostgreSQL 13. Packt Publishing. 99–100. (дата звернення: 14.06.2025). 62. FSD (Feature-Sliced Design). [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://medium.com/@sriramanvellingiri/feature-sliced-design-in-next-js-7d20be4338de (дата звернення: 14.06.2025). 63. Material Design. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://m3.material.io/ (дата звернення: 15.06.2025). 64. Redux Toolkit. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://redux-toolkit.js.org/ (дата звернення: 15.06.2025). 65. Zod. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://zod.dev/ (дата звернення: 15.06.2025). 66. SSR [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://nextjs.org/docs/pages/building-your-application/rendering/server-side-rendering/ (дата звернення: 15.06.2025). 67. JetBrains. PyCharm — Python IDE for Professional Developers. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.jetbrains.com/pycharm/ (дата звернення: 15.06.2025). 68. JetBrains. DataGrip: The Cross-Platform IDE for Databases & SQL. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.jetbrains.com/datagrip/ (дата звернення: 15.06.2025). 69. GitHub Docs. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://docs.github.com/en (дата звернення: 15.06.2025). 70. Trello. Collaborate on anything. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://trello.com (дата звернення: 15.06.2025). 71. Insomnia. The API Design Platform. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://insomnia.rest/ (дата звернення: 15.06.2025). 72. Sanders, M. S., & McCormick, E. J. (1993). Human Factors in Engineering and Design. McGraw-Hill. 44–45. (дата звернення: 15.06.2025). 73. Sheedy, J. E. (2003). Vision problems at video display terminals: a survey of optometrists. Journal of the American Optometric Association. 56–57. (дата звернення: 15.06.2025). 74. Smith, M. J., & Carayon, P. (1995). Work organization, stress, and cumulative trauma disorders. Human Factors and Ergonomics in Manufacturing. 104–105. (дата звернення: 16.06.2025). 75. Цілі, завдання та вимоги до робочого простору та ергономічних меблів. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://ergo.place/shcho-take-erhonomichnist-tsili-zavdannia-ta-vymohy-do-robochoho-prostoru-ta-erhonomichnykh-mebliv/ (дата звернення: 16.06.2025). 76. Sanders, M. S., & McCormick, E. J. (1993). Human Factors in Engineering and Design. McGraw-Hill. 38–39. (дата звернення: 16.06.2025). 77. Sheedy, J. E., Hayes, J. R., & Engle, J. (2003). Is all computer work bad for the eyes?. Optometry Journal. 25–26. (дата звернення: 16.06.2025). 78. Robertson, M. M., Ciriello, V. M., & Garabet, A. M. (2007). Office ergonomics training and a sit-stand workstation: effects on musculoskeletal and visual symptoms and performance. Work, 28(1), 9–24. (дата звернення: 16.06.2025). 79. The 20-20-20 rule. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.cbhs.com.au/mind-and-body/blog/it-s-time-to-make-time-for-a-back-to-school-eye-test 12–14. (дата звернення: 16.06.2025). 80. Харченко, О. Г., Галай, І. О., Бондарчук, І. О., & Яцишин, В. В. (2010). Проектування архітектури WEB-застосування на основі моделі якості проектування. Інженерія Програмного Забезпечення, 4(4), 26. 81. Duda, O., Pasichnyk, V., Kunanets, N., Antonii, R., & Matsiuk, O. (2020). Multidimensional representation of covid-19 data using olap information technology. 82. Duda, O., Kunanets, N., Martsenko, S., Nykytyuk, V., & Pasichnyk, V. (2021). Information technology platform for the selection and analytical processing of information on COVID-19. 83. Nebesnyi, R., Pasichnyk, V., Kunanets, N., Veretennikova, N., & Kunanets, O. (2020). Formation of IT project implementation team [Доповідь на конференції]. 2020 IEEE 15th International Conference on Computer Sciences and Information Technologies (CSIT), Збараж, Україна. 84. Nebesnyi, R., Kunanets, N., Vaskiv, R., & Veretennikova, N. (2021). Formation of an IT project team in the context of PMBOK requirements [Доповідь на конференції]. 2021 IEEE 16th International Conference on Computer Sciences and Information Technologies (CSIT), Львів, Україна. |
Content type: | Bachelor Thesis |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | 122 — Компʼютерні науки (бакалаври) |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
2025_KRB_SN-42.Noshkaliuk_A_S._.Pazukhanych_O_V.pdf | Дипломна робота | 3,66 MB | Adobe PDF | Δείτε/ Ανοίξτε |
Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα
Admin Tools