Palun kasuta seda identifikaatorit viitamiseks ja linkimiseks: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/49534
Täiskirje
DC väliVäärtusKeel
dc.contributor.advisorЧорна, Ірина Михайлівна-
dc.contributor.advisorChorna, Iryna-
dc.contributor.authorЛопушняк, Анастасії Василівни-
dc.contributor.authorLopushnyak, Anastasia-
dc.date.accessioned2025-07-03T18:20:52Z-
dc.date.available2025-07-03T18:20:52Z-
dc.date.issued2025-06-25-
dc.date.submitted2025-06-25-
dc.identifier.citationЛопушняк А.В.. Психологічні засоби формування професійного самовизначення школярів : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 053- психологія / наук. кер. І. М. Чорна Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025. 89 с.uk_UA
dc.identifier.citationLopushnyak A.V. Psychological means of forming professional self-determination of schoolchildren: work for obtaining a bachelor's degree: speciality 053- psychology / scientific director I. M. Chorna Ternopil: Ivan Pulyuy Ternopil National Technical University, 2025. 89 p.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/49534-
dc.descriptionУ процесі дослідження професійного самовизначення школярів старших класів було здійснено комплексне теоретико-емпіричне вивчення даного феномену з урахуванням його мотиваційних, ціннісних і психологічних аспектів. Теоретичний аналіз довів, що професійне самовизначення є складним багаторівневим процесом, у якому поєднуються як внутрішні особистісні фактори — інтереси, цінності, здібності, рефлексивність, рівень усвідомлення власного «Я» — так і зовнішні чинники: вимоги ринку праці, соціальне середовище, система освіти, родинне оточення. Було встановлено, що професійне самовизначення не зводиться лише до вибору спеціальності, а охоплює формування професійної ідентичності, життєвих орієнтирів і відповідальності за власну майбутню траєкторію. Особливого значення цей процес набуває у шкільному середовищі, яке виступає не лише простором соціалізації, а й каталізатором розвитку внутрішньої позиції старшокласників як майбутніх фахівців. Емпірична частина роботи, що базувалася на дослідженні професійної спрямованості (за методикою Б. Басса), мотиваційної структури (методика Елерса) та професійних інтересів (опитувальник на основі типології Дж. Голланда), дала змогу виявити низку важливих закономірностей. Зокрема, серед школярів спостерігається домінування соціального типу професійної орієнтації, що підтверджується як високою спрямованістю на спілкування (56,5%), так і поширеністю соціального типу за тестом Голланда (30%). Це свідчить про готовність значної частини старшокласників до міжособистісної взаємодії, допомоги іншим і вибору професій, пов’язаних з людьми (освіта, медицина, соціальна робота). Водночас спостерігається зацікавлення інтелектуальною (23,5%) та реалістичною (20%) діяльністю, що відображає когнітивну активність та практичну орієнтацію на результат. Мотиваційна структура професійного вибору виявилася неоднорідною: домінуючим мотивом є отримання диплому (62%), що засвідчує прагнення до 69 формального завершення освітнього етапу та здобуття соціального статусу, а не обов’язково — до глибокого засвоєння змісту професійної діяльності. Разом з тим у 40% респондентів простежується інтерес до оволодіння професією, а ще у 40% — до здобуття знань як самостійної цінності, що свідчить про наявність внутрішньо мотивованої частини учнів. Таким чином, у вибірці виокремлюється два полюси — зовнішня, інструментальна орієнтація (отримання результату) і внутрішня, смислотворча орієнтація (усвідомлення цінності діяльності та саморозвитку). Узагальнюючи результати, можна стверджувати, що професійне самовизначення старшокласників є багатовимірним процесом, у якому перехрещуються особистісні прагнення, соціальні очікування та освітні впливи. Здобуті дані підтверджують необхідність створення умов для розвитку в учнів внутрішньої мотивації, критичного мислення, навичок самопізнання та проектування власного майбутнього. Це, у свою чергу, вимагає реформування профорієнтаційної роботи в напрямку її більшої індивідуалізації, інтеграції з реаліями ринку праці та залучення сучасних методів тренінгової, консалтингової і психодіагностичної підтримки. Таким чином, дослідження засвідчило важливість формування професійного самовизначення школярів. Отримані результати не лише підтвердили актуальність порушеної проблеми, а й окреслили перспективи подальших наукових розвідок, спрямованих на вдосконалення механізмів підтримки особистості на етапі вибору професійного шляху та формування зрілої професійної ідентичності.uk_UA
dc.description.abstractКваліфікаційна робота присвячена актуальній проблемі професійного самовизначення школярів та розробці психологічних засобів його формування. У сучасному освітньому просторі питання свідомого та обґрунтованого вибору майбутньої професії набуває особливого значення, оскільки від нього залежить успішна соціалізація особистості та її самореалізація. У першому розділі роботи, "Теоретичні засади дослідження проблеми професійного самовизначення школярів", розкрито ключові поняття та сутність професійного самовизначення, проаналізовано психологічні механізми його формування. Окрему увагу приділено проблемі усвідомленого вибору професії, особливостям готовності старшокласників до професійного вибору та мотиваційним чинникам, що впливають на цей процес. Висновки до розділу підкреслюють багатогранність феномену професійного самовизначення та необхідність комплексного підходу до його дослідження. Другий розділ, "Емпіричне дослідження особливостей професійного самовизначення школярів", описує організацію профдіагностичного дослідження. Представлено аналіз результатів, отриманих під час вивчення особливостей професійного самовизначення школярів, що дозволило виявити актуальні тенденції та проблеми у цій сфері. Отримані дані стали основою для подальшої розробки практичних рекомендацій. У третьому розділі, "Психологічні засоби формування професійного самовизначення школярів", запропоновано та обґрунтовано систему психологічних засобів, спрямованих на сприяння ефективному професійному самовизначенню учнів. Детально описано зміст та очікувані результати занять, спрямованих на розвиток уявлень про майбутнє, подолання труднощів, цілепокладання, визначення професійних схильностей та усвідомлення власної унікальності. Підкреслюється важливість розвитку умінь знаходити ресурси для досягнення цілей. Результати дослідження підтверджують ефективність запропонованих психологічних засобів у формуванні професійного самовизначення школярів. Робота має практичну цінність для психологів, педагогів та батьків, які працюють з підлітками, що стоять перед вибором майбутньої професії.uk_UA
dc.description.abstract: This qualification paper is dedicated to the pressing issue of professional self-determination among schoolchildren and the development of psychological means for its formation. In the modern educational landscape, the conscious and informed choice of a future profession gains particular significance, as it determines an individual's successful socialization and self-realization. The first chapter of the paper, "Theoretical Foundations of the Study of Professional Self-Determination among Schoolchildren," reveals the key concepts and essence of professional self-determination, and analyzes the psychological mechanisms of its formation. Special attention is paid to the problem of conscious career choice, the specific readiness of high school students for professional choice, and the motivational factors influencing this process. The conclusions of the chapter emphasize the multifaceted nature of the phenomenon of professional self-determination and the necessity of a comprehensive approach to its study. The second chapter, "Empirical Study of the Peculiarities of Professional Self-Determination among Schoolchildren," describes the organization of a professional diagnostic study. An analysis of the results obtained during the investigation of the peculiarities of professional self-determination among schoolchildren is presented, which allowed for the identification of current trends and problems in this area. The data obtained formed the basis for the further development of practical recommendations. In the third chapter, "Psychological Means of Forming Professional Self-Determination among Schoolchildren," a system of psychological tools aimed at promoting effective professional self-determination among students is proposed and substantiated. The content and expected results of activities aimed at developing future perceptions, overcoming difficulties, goal-setting, identifying professional aptitudes, and realizing one's unique identity are described in detail. The importance of developing skills to find resources for achieving goals is emphasized. The research results confirm the effectiveness of the proposed psychological means in forming the professional self-determination of schoolchildren. The work has practical value for psychologists, educators, and parents who work with adolescents facing the choice of a future professionuk_UA
dc.description.tableofcontentsВСТУП 4 РОЗДІЛ I. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ ШКОЛЯРІВ 8 1.1. Поняття та сутність професійного самовизначення школярів 8 1.2. Психологічні механізми формування професійного самовизначення школярів 18 1.3. Проблема усвідомленого вибору професії 23 1.4.Особливості готовності старшокласників до професійного вибору 27 1.5. Мотиваційні чинники професійного самовизначення 30 Висновки до розділу I 32 РОЗДІЛ II. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ ШКОЛЯРІВ 34 2.1. Організація профдіагностичного дослідження особливостей професійного самовизначення школярів 34 2.2. Аналіз результатів дослідження особливостей професійного самовизначення школярі 41 Висновки до розділу II 50 РОЗДІЛ III. ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАСОБИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ ШКОЛЯРІВ 52 3.1. Психолого-педагогічні методи формування професійного самовизначення школярів 52 3.2. Програма для формування професійного самовизначення школярів 56 3.3. Взаємодія школи, родини та профорієнтаційних центрів у процесі формування професійного самовизначення школярів 61 Висновки до розділу III 63 РОЗДІЛ IV. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ 65 4.1.Психологічні застереження щодо забезпечення безпеки школярів підчас професіографічних екскурсій 65 Висновки до розділу 4 66 ВИСНОВКИ .68 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 70 ДОДАТКИ 77uk_UA
dc.format.extent89-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТНТУuk_UA
dc.subjectпрофесійне самовизначенняuk_UA
dc.subjectProfessional self-determinationuk_UA
dc.subjectшколярі,uk_UA
dc.subjectschoolchildren,uk_UA
dc.subjectпсихологічні механізмиuk_UA
dc.subjectpsychological mechanismsuk_UA
dc.subjectвибір професіїuk_UA
dc.subjectcareer choiceuk_UA
dc.subjectстаршокласникиuk_UA
dc.subjecthigh school studentsuk_UA
dc.subjectмотиваційні чинникиuk_UA
dc.subjectmotivational factorsuk_UA
dc.subjectмотиваційніпрофдіагностичне дослідження,uk_UA
dc.subjectcareer diagnostic researchuk_UA
dc.subjectпсихологічні засобиuk_UA
dc.subjectpsychological toolsuk_UA
dc.subjectпрофорієнтаційна роботаuk_UA
dc.subjectcareer guidance workuk_UA
dc.subjectготовність до виборуuk_UA
dc.subjectreadiness for choiceuk_UA
dc.titleПсихологічні засоби формування професійного самовизначення школярівuk_UA
dc.title.alternativePsychological means of forming professional self-determination of schoolchildrenuk_UA
dc.typeBachelor Thesisuk_UA
dc.rights.holderЛопушняк Анастасії Василівниuk_UA
dc.coverage.placenameТернопільський націоналний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.subject.udc159.9uk_UA
dc.relation.references. 1. Беганська І.Ю. Формування професійного самовизначення особистості. Комунальне господарство міст. Науково-технічний збірник, 2012. №104. С. 302-309.uk_UA
dc.relation.references2. Безробітний сьогодні – хто він і яку роботу шукає?: Державний центр зайнятості. URL: https://www.dcz.gov.ua/novyna/bezrobitnyy-sogodnihto-vin-i- yaku-robotu-shukayeuk_UA
dc.relation.references3. Бордюк А. О. Особливості мотивації професійного самовизначення сучасних підлітків. Психологія. URL: https://journal.kdpu.edu.ua/psychology/article/download/3711/3390.uk_UA
dc.relation.references4. Боришевський М. Самосвідомість як фактор психічного розвитку особистості . Психологія і суспільство: український теоретико-методологічний соціогуманітарний часопис. Тернопільський національний економічний університет. Тернопіль, 2016. № 4 (38). С. 119-126.uk_UA
dc.relation.references5. Булах І. С. Психологія особистісного зростання підлітків: реалії та перспективи: монографія. Вінниця: ТОВ «Нілан-ЛТД», 2016. 340 c.uk_UA
dc.relation.references6. Васильєва О. А. Фактори професійного самовизначення особистості в сучасних умовах. Наука і освіта, 2011. № 1. С. 20–24. URL: https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2011/1_2011/4.pdf.uk_UA
dc.relation.references7. Взаємодія сім’ї і школи у формуванні екологічної компетентності школярів: Метод. посібн. для вчителя. Автор упорядник Л. Д. Руденко. Київ: Педагогічна думка, 2008. 32 с.uk_UA
dc.relation.references8. Вітковська О. І. Психологічні умови професійного самовизначення випускників середніх шкіл у процесі профконсультації: дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07. Київ, 2015. 221 с.uk_UA
dc.relation.references9. Горенко М. В. Зміст та структура тренінгової програми «Розвиток психологічної готовності майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри». Габітус. 2022. №37. С. 80–84uk_UA
dc.relation.references10. Гриценок, Л. І. Педагогічні засоби забезпечення професійного самовизначення в процесі допрофільної підготовки та профільного навчання : монографія. Київ. 2016. С. 2-16uk_UA
dc.relation.references11. Гуревич Р. С. Теорія і практика навчання в професійно-технічних закладах : монографія. Вінниця : ДОВ «Вінниця», 2008. 410 с.uk_UA
dc.relation.references12. Дембицька Н. М. Соціально- психологічні закономірності економічного самовизначення молоді в умовах суспільних змін: монографія. Київ Львів: Видавець Вікторія Кундельська, 2021. 212 с.uk_UA
dc.relation.references13. Демографічна та соціальна статистика. Ринок праці. Зайнятість та безробіття: Державна служба статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/ menu/menu_u/rp.htmuk_UA
dc.relation.references14. Дюжикова Т. М. Сутність, структура і зміст соціально-професійного самовизначення старшокласників. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. / редкол.: Т. І. Сущенко (гол. ред.) та ін. Запоріжжя: Класич. приват. ун-т, 2010. Вип. 11(64). С. 146–153. URL: http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2010/11/26.pdfuk_UA
dc.relation.references15. Єлова Т. Основні чинники професійного самовизначення старшокласників. Педагогічний часопис Волині. 2016. №2 (3). С. 76-82.uk_UA
dc.relation.references16. Железнякова Ю.В. Духовний розвиток підлітка як фактор запобігання формування адиктивної поведінки. International research and practice conference. Lublin, Republic of Poland. October 20-21, 2017. С. 186-188.uk_UA
dc.relation.references17. Закатнов Д. О. Взаємозв’язок професійного самовизначення та професійної кар’єри. Матеріали методологічного семінару Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Київ, 2018. С. 1–7. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/712447/1/Zakatnov%20stattay%202018%20metodolo g%20seminar.pdfuk_UA
dc.relation.references18. Ігнатович О. М., Татаурова-Осика Г. П., Шевенко А. М. Психологія професійної діагностики та професійного консультування: практичний посібник / за ред. О. М. Ігнатович. Кропивницький: Імекс-ЛТД, 2021. 225 с.uk_UA
dc.relation.references19. Калюжна І. П. Психологічні чинники професійного самовизначення старшокласників: автореф…. канд. психол. наук:19.00.07. Київ, 2019. 20с.uk_UA
dc.relation.references20. Кокун О.М. Особливості професійного самовизначення юнаків на етапі оптації. Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами. Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна». Київ. 2009. № 6 (8). 263 с.uk_UA
dc.relation.references21. Кокун О.М., Пішко І.О., Лозінська Н.С., Копаниця О.В., Герасименко М.В., Ткаченко В.В. Збірник методик діагностики лідерських якостей курсантського, сержантського та офіцерського складу: методичний посібник. Київ: НДЦ ГП ЗСУ, 2012. 433 с.uk_UA
dc.relation.references22. Колешова В., Разумовська Н. Спрямованість як інтегрований показник цінності професійно-педагогічної орієнтації особистості. Social Work and Education, 2020. Vol. 7, No. 4. P. 524-536uk_UA
dc.relation.references23. Коляда Н. М., Поліщук О.Р. Формування соціальнопсихологічної готовності старшокласників до вступу до закладів вищої освіти. Nauka i edukacja w warunkach zmian cywilizacyjnych: Mater. I Międz. 70 Konf. Nauk.-Prakt.(30 pazdziernika 2019 roku). Warszawa: Nowa nauka, 2019. S. 62–63. URL: http://surl.li/fndbjuk_UA
dc.relation.references24. Кондаков І.М. Діагностика професійних установок підлітків. Питання психології. №2. 1997. С.122-130.uk_UA
dc.relation.references25. Кочубей Т. Д., Міщенко М. С. Психологічні особливості вибору професії старшокласниками з особливими освітніми потребами. Психологічний журнал. Вип. 7. 2021. С. 46 50. DOI: https://doi.org/10.31499/2617- 2100.7.2021.237170uk_UA
dc.relation.references26. Кравченко О. О., Коляда Н. М., Поліщук О. Р. Від різноманітності – до рівності : довідник професій крізь призму профорієнтації та професійної реабілітації людей з інвалідністю. МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. Умань : Візаві, 2020. 278 с.uk_UA
dc.relation.references27. Локатир О. М. Програма профорієнтаційного тренінгу «Обираємо своє майбутнє». Київ : Інститут модернізації змісту освіти, 2020. URL: https://imzo.gov.ua/osvitnij-prostir/psyhologichna-sluzhba/prohramy/prohrama- proforiyentatsiynoho-treninha-obyrayemo-svoe-maybutnyeuk_UA
dc.relation.references28. Лопушняк А. В. Професійне самовизначення у школярів. Трансформація освіти в контексті процесів глобалізації : матеріали III Міжнародної науково-практичної конференції. Міжнародний гуманітарний дослідницький центр: Дніпро, 11 травня 2025 р. С. 78-82uk_UA
dc.relation.references29. Мединська Ю. Теоретичні підходи та практичні аспекти діагностики компетентності особистості у сфері емоцій. Практична психологія та соціальна робота, 2013. № 10. С. 11-15.uk_UA
dc.relation.references30. Мельник М. Ю. Особливості взаємодії навчального закладу та сім’ї при формуванні готовності до професійного самовизначення обдарованих старшокласників. Освіта та розвиток обдарованої особистості. 2014. № 8 (27). С. 26–30.uk_UA
dc.relation.references31. Мотрук Р.В. Етнокультурні чинники професійного самовизначення особистості: дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07. - педагогічна та вікова психологія. Івано-Франківськ, 2013. 232 сuk_UA
dc.relation.references32. Мяленко В. В. Психологія професійної самореалізації молоді: монографія. Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. Київ : Міленіум, 2016. 104 cuk_UA
dc.relation.references33. Оліховська Л.П. Теоретичні основи професійного самовизначення: психологічний аспект. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2016. Випуск 2 (39). С. 161-164uk_UA
dc.relation.references34. Ортікова Н. В. Особливості готовності старшокласників до професійного самовизначення. Освітньо-науковий простір. 2022. Вип. 3(2). С. 81–90. DOI: 10.31392/ONP.2786-6890.3(2).2022.09.uk_UA
dc.relation.references35. Поліщук О. Р. Інформація і знання – найважливіший ресурс інформаційного суспільства. Актуальні соціально-філософські проблеми сучасності: матеріали ХІІІ Всеукраїнської студентської наукової конференції. (м. Умань, 26 листопада 2020 р.). Умань, 2021. С. 108–111.uk_UA
dc.relation.references36. Поліщук О. Р. Підготовка старшокласників до вступу до закладів вищої освіти: соціальнопсихологічний вимір : монографія. МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. Умань : Візаві, 2022. 215 с.uk_UA
dc.relation.references37. Пiнська О.Л. Психологiчнi аспекти професiйного самовизначення в ранньому юнацькому вiцi. Актуальнi проблеми психологiї в закладах освiти. 2022. Випуск 12. С. 39-50uk_UA
dc.relation.references38. Професійна орієнтація в сучасній школі: кращі методичні розробки практичних психологів і соціальних педагогів малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів, навчально-виховних об’єднань, навчально-виховних комплексів : методичні рекомендації. авт. кол./ за наук. ред. І. І. Ткачук. Київ : УНМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2017. 115 с.uk_UA
dc.relation.references39. Середа О.Ю. Особливості впливу соціально-психологічних чинників на професійне самовизначення старшокласників. Психологічний часопис, 2019. Т. 5. № 11. С. 268–282uk_UA
dc.relation.references40. Середа О.Ю. Соціально-психологічні чинники професійного самовизначення старшокласників: дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.05. – соціальна психологія; психологія соціальної роботи. Київ, 2021. 201 с.uk_UA
dc.relation.references41. Теорія і практика професійної орієнтації: навчальний посібник / Укладачі: Н.Г. Швець, Т.Д. Третьякова. Київ, 2010. 272 сuk_UA
dc.relation.references42. Ткачук І. І. Психолого-педагогічний супровід особистісного і професійного самовизначення старшокласників, що опинилися у складних життєвих обставинах внаслідок військових конфліктів : методичні рекомендації / наук. ред. В. Г. Панок. Київ : УНМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2018. 78 сuk_UA
dc.relation.references43. Туляєв В.В. Організаційно-педагогічні умови підготовки старшокласників до професійного самовизначення у спеціалізованих загальноосвітніх навчальних закладах художнього профілю : автореф. дис. на здобуття наук, ступеня канд. пед. наук : 13.00.07. Київ , 2018. 18 с.uk_UA
dc.relation.references44. Український педагогічний словник [гол. ред. С. Головко]. Київ: Либідь, 1997. 373с.uk_UA
dc.relation.references45. Федоренко Л.П. Психологічні особливості професійного самовизначення випускників сільських шкіл: дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія». Київ, 2020. 311 c.uk_UA
dc.relation.references46. Федоренко Л. П. Психологічний супровід підвищення ефективності професійного самовизначення випускників сільських шкіл. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Том. VI: Психологія обдарованості. Київ-Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, Випуск 16, 2019. С. 369-379uk_UA
dc.relation.references47. Федоренко Л. Специфіка професійного самовизначення випускників сільських шкіл (за результатами констатувального експеримента). Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Психологічні науки. 2022. Випуск 17 (62). Серія 12. С.109-120uk_UA
dc.relation.references48. Чорна І.М. Психологічні особливості професійного самовизначення школярів. Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. Випуск 12. Львів: Видавничий дім «Гельветика», 2022. С.157-163. DOI https://doi.org/10.30970/PS.2022.12.18uk_UA
dc.relation.references49. Яновська Т.А Психологічні особливості професійного самовизначення у підлітковому та юнацькому віці. Молодий вчений. 2017. № 4 (44). С. 270-274.uk_UA
dc.relation.referencesen50. Yung K. G. Chelovek i ego simvolyi / K. G. Yung, M. L. fon Frants, Dzh. L. Henderson. – M. : Serebryanyie niti, 1997. 368 suk_UA
dc.relation.referencesen51. Kravchenko O., Shelenkova N., Mishchenko M. Development of psychological readiness of the high school students to enter higher educational institutions AHFE 2020: Advances in Human Factors, Business Management and 76 Leadership: International Conference on Applied Human Factors and 76 Ergonomics, 2020. Pp. 407–413. URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030- 50791-6_52uk_UA
dc.relation.referencesen52. Kravchenko O., Shelenkova N., Mishchenko M., Boichevska I. Computer- Based Testing Complex «Profvybir»: Occupational Guidance Diagnostics. Journal of Physics: Conference Series. Vol. 1828. 2021. doi:10.1088/1742-6596/1828/1/012125. URL: https://iopscience.iop.org /article/10.1088/1742-6596/1828/1/012125/metuk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Asub kollektsiooni(de)s:053 — Психологія (бакалаври)



Публикацияте в DSpace са защитени с авторско право, с всички права запазени, освен ако не е указно друго.

Admin vahendid