霂瑞霂��撘����迨��辣: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/49003
Title: Розробка гри стратегії на тематику “інженерія програмного забезпечення” з використанням фреймворків Skeleton та Alpine
Other Titles: Development of a strategy game on the topic of “software engineering” using the Skeleton and Alpine frameworks
Authors: Бондар, Максим Дмитрійович
Affiliation: ТНТУ ім. І. Пулюя, Факультет комп’ютерно-інформаційних систем і програмної інженерії, Кафедра програмної інженерії, м. Тернопіль, Україна
Bibliographic description (Ukraine): Бондар М.Д. Розробка гри стратегії на тематику “інженерія програмного забезпечення” з використанням фреймворків Skeleton та Alpine: спец. 121 - інженерія програмного забезпечення / наук. кер. Ю. М. Стоянов. Тернопіль: – Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025. 78 с.
Issue Date: 23-六月-2025
Submitted date: 9-六月-2025
Date of entry: 23-六月-2025
Country (code): UA
Place of the edition/event: ТНТУ ім. І.Пулюя, ФІС, м. Тернопіль, Україна
Supervisor: Стоянов, Юрій Миколайович
UDC: 004.9
Keywords: веб-застосунок
node.js
socket.io
alpine.js
skeleton
svg
css-анімаціїї
багатокористувацька гра
клієнт-серверна архітектура
web application
css animations
multiplayer game
client-server architecture
Number of pages: 78
Abstract: Кваліфікаційна робота бакалавра присвячена розробці веб-застосунку для настільної багатокористувацької гри з інтерактивним ігровим полем. Представлено процес проєктування та реалізації клієнт-серверного веб-застосунку для гри в реальному часі. Основна увага приділена розробці зручного інтерфейсу користувача, реалізації логіки гри, а також забезпеченню синхронізації дій між гравцями.Серверна частина реалізована з використанням платформи Node.js та веб-фреймворку Express.js. Для забезпечення двосторонньої взаємодії в реальному часі між клієнтами та сервером застосовано бібліотеку Socket.IO. Клієнтська частина розроблена з використанням легкого JavaScript-фреймворку Alpine.js, який забезпечує реактивність інтерфейсу та зручну роботу з DOM-елементами. Для створення сучасного та адаптивного дизайну використано CSS-фреймворк Skeleton, що дозволило реалізувати чітку сіткову систему та стилізувати компоненти інтерфейсу.Ігрове поле створене на основі SVG-графіки, що дає змогу динамічно змінювати його відповідно до дій користувачів. Для реалізації візуальних ефектів, таких як анімація руху фішок та кидок кубиків, використано CSS-анімації. Alpine.js дозволив реалізувати інтерактивні елементи керування та динамічне оновлення стану гри без перезавантаження сторінки.Проведено тестування функціональності застосунку та верифікацію його коректної роботи в умовах багатокористувацької взаємодії.
The bachelor's qualification work is devoted to the development of a web application for a multiplayer board game with an interactive playing field. The process of designing and implementing a client-server web application for a real-time game is presented. The main attention is paid to the development of a convenient user interface, the implementation of the game logic, as well as ensuring synchronization of actions between players. The server part is implemented using the Node.js platform and the Express.js web framework. To ensure two-way interaction in real time between clients and the server, the Socket.IO library is used. The client part is developed using the lightweight JavaScript framework Alpine.js, which provides interface reactivity and convenient work with DOM elements. To create a modern and adaptive design, the Skeleton CSS framework was used, which allowed to implement a clear grid system and stylize interface components. The playing field is created based on SVG graphics, which allows it to change dynamically according to user actions. CSS animations were used to implement visual effects, such as animation of chip movement and dice rolling. Alpine.js allowed to implement interactive controls and dynamic updating of the game state without reloading the page. The application functionality was tested and its correct operation was verified in multi-user interaction.
Content: АНОТАЦІЯ…………………………………………………………………………………4 ABSTRACT…………………………………………………………………………………5 ЗМІСТ……………………………………………………………………………………….6 ВСТУП………………………………………………………………………………………7 1. ОГЛЯД ПРЕДМЕТНОЇ ОБЛАСТІ………………………………………………….8 1.1 ОГЛЯД КОНКУРЕНТІВ…………………………………………………………….8 1.2 ОБҐРУНТУВАННЯ ВИБОРУ НАПРЯМКУ ДОСЛІДЖЕННЯ…………………..9 1.3 ТЕХНІЧНИЙ АСПЕКТ ПРОБЛЕМИ……………………………………………..10 2. РОЗРОБКА МОДЕЛІ ТА ПРОГРАМНОГО КОМПЛЕКСУ…………………….12 2.1 ОБҐРУНТУВАННЯ ВИБОРУ СЕРЕДОВИЩА РОЗРОБКИ ПРОГРАМНОЇ СИСТЕМИ…………………………………………………………………………………12 2.1.1. РОЗРОБКА МОДЕЛІ ПРЕДМЕТНОЇ ОБЛАСТІ…………………………………15 2.1.2 РОЗРОБКА БІЗНЕС МОДЕЛІ………………………………………………………21 2.1.3. ПРОЄКТУВАННЯ АРХІТЕКТУРИ……………………………………………….25 2.1.4 АНАЛІЗ ТА ОБҐРУНТУВАННЯ ВИБОРУ ПРОЦЕДУРНОГО ПІДХОДУ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЄКТУ…………………………………………………………………..26 2.1.5 СПЕЦИФІКАЦІЯ ВИМОГ ДО ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ (SRS)……28 2.2.3. РОЗРОБКА GUI…………………………………………………………………….34 2.2.4. ТЕСТУВАННЯ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА ОЦІНКА ЯКОСТІ….35 2.2.5 РЕЗУЛЬТАТИ РОЗРОБКИ…………………………………………………………41 3. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ………49 3.1 ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ НЕБЕЗПЕКИ………………………………………..49 3.2 ПРОТИПОЖЕЖНІ ВИМОГИ ДО РОБОЧОГО ОСВІТЛЕННЯ…………………..50 ВИСНОВКИ………………………………………………………………………………50 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………………………..54 ДОДАТКИ………………………………………………………………………………...57 ДОДАТОК А……………………………………………………………………………...58 ДОДАТОК Б. ТЕЗИ КОНФЕРЕНЦІЇ……………………………………………………76 ДОДАТОК В. ДИСК З РОБОТОЮ……………………………………………………...78
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/49003
Copyright owner: © Бондар Максим Дмитрійович, 2025
References (Ukraine): 1. Node.js Documentation [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://nodejs.org/en/docs/
2. Socket.IO Documentation [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://socket.io/docs/v4/
3. Alpine.js Documentation [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://alpinejs.dev/
4. Skeleton CSS Documentation [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://getskeleton.com/
5. Express.js Documentation [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://expressjs.com/
6. MDN Web Docs [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://developer.mozilla.org/
7. JavaScript.info [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://javascript.info/
8. GitHub Documentation [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://docs.github.com/
9. WebSocket API [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/WebSocket
10. Дистанційний курс «Кваліфікаційні роботи бакалаврів» сайту дистанційного навчання ТНТУ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL: https://dl.tntu.edu.ua/bounce.php?course=5329
11. Методичні вказівки до виконання дипломної роботи освітнього рівня - бакалавр студентами усіх форм навчання для напряму підготовки 121 – Інженерія програмного забезпечення/ Укладачі : Петрик М.Р.,Михалик Д.М., Кінах Я.І., Гладьо С.В., Цуприк Г.Б. – Тернопіль : Вид-во ТНТУ імені Івана Пулюя, 2016 – 28 с.
12. Real-time Web Applications with Socket.IO [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://socket.io/get-started/chat
Content type: Bachelor Thesis
�蝷箔����:121 — Інженерія програмного забезпечення (бакалаври)

��辣銝剔�﹝獢�:
獢�獢� ��膩 憭批���撘� 
dyplom_Bondar_Maksym_2025.pdf1,75 MBAdobe PDF璉�閫�/撘��


�DSpace銝剜�������★��������雿��.

蝞∠�極�