Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48800
Titre: Удосконалення системи управління продажами в закладах ресторанного господарства (на прикладі ресторану «Панська садиба»)
Autre(s) titre(s): Improving the Sales Management System in Restaurant Establishments (“Panska Sadyba” Restaurant as a case of study)
Auteur(s): Гусак, Анастасія Сергіївна
Gusak, Anastasiia
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна
Bibliographic description (Ukraine): Гусак А.С. Удосконалення системи управління продажами в закладах ресторанного господарства (на прикладі ресторану «Панська садиба») : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 241 — готельно-ресторанна справа / наук. кер. Р. П. Шерстюк. Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025. 103 с.
Date de publication: jui-2025
Submitted date: jui-2025
Date of entry: 16-jui-2025
Editeur: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Country (code): UA
Place of the edition/event: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Supervisor: Шерстюк, Роман Петрович
Sherstiuk, Roman
UDC: 640.4
Mots-clés: індустрія гостинності
ресторанне підприємство
управління продажами
бізнес-модель
цільова аудиторія
ціннісна пропозиція
інструменти просування
ключові показники ефективності
hospitality industry
restaurant enterprise
sales management
business model
target audience
value proposition
promotion tools
key performance indicators
Page range: 1-103
Résumé: Гусак А. С. Удосконалення системи управління продажами в закладах ресторанного господарства (на прикладі ресторану «Панська садиба») Дослідження на здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра за спеціальністю 241 «Готельно-ресторанна справа». Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя. Тернопіль, 2025. Висвітлено теоретичні аспекти управління продажами підприємства. Досліджено поняття, цілі та стратегію управління продажами. Розглянуто сучасні інструменти системи управління продажами в ресторанній індустрії. Охарактеризовано методичні підходи до оцінки ефективності системи управління продажами в ресторанному бізнесі. Дано організаційну та економічну характеристику ресторану «Панська садиба». Проведено аналіз фінансово-господарської діяльності закладу. Здійснено аналіз збуту та конкурентний аналіз підприємства. Розроблено та впроваджено заходи щодо удосконалення управління продажами ресторану «Панська садиба». Виявлено проблеми чинної системи управління продажами підприємства. Сформульовано рекомендації щодо вдосконалення діючої системи управління продажами ресторану. Проведено розрахунок економічної ефективності за внесеними рекомендаціями. Наведено загальні положення щодо охорони праці та техніка безпеки в ресторані. Обґрунтовано вимоги до організації безпечної роботи персоналу ресторанного підприємства. Висвітлено аспекти відповідальності керівництва за дотримання техніки безпеки персоналом ресторанного закладу.
Gusak A. S. Improving the Sales Management System in Restaurant Establishments (“Panska Sadyba” Restaurant as a case of study) Research on the receipt of bachelor degree educational level on speciality 241 “Hotel and restaurant business”. Ternopil Ivan Puluj National Technical University. Ternopil, 2025. The theoretical aspects of sales management of an enterprise are highlighted. The concept, goals and strategy of sales management are studied. Modern tools of the sales management system in the restaurant industry are considered. Methodical approaches to assessing the effectiveness of the sales management system in the restaurant business are highlighted. The organizational and economic characteristics of the restaurant “Panska Sadyba” are given. An analysis of the financial and economic activities of the institution is carried out. A sales analysis and competitive analysis of the enterprise are carried out. Measures to improve the sales management of the restaurant “Panska Sadyba” have been developed and implemented. The problems of the current sales management system of the enterprise are identified. Recommendations for improving the current sales management system of the restaurant are formulated. The economic efficiency of the recommendations is calculated. The general provisions on labor protection and safety in the restaurant are provided. The requirements for the organization of safe work of the restaurant staff are substantiated. Aspects of management responsibility for compliance with safety regulations by restaurant staff are highlighted.
Content: ЗМІСТ ВСТУП .......................................................................................................................... 6 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ УПРАВЛІННЯ ПРОДАЖАМИ РЕСТОРАННОГО ПІДПРИЄМСТВА ....................................................................... 9 1.1. Поняття, цілі та стратегія управління продажами ......................................... 9 1.2. Сучасні інструменти системи управління продажами в ресторанній індустрії ................................................................................................................... 21 1.3. Методичні підходи до оцінки ефективності системи управління продажами в ресторанному бізнесі....................................................................... 27 Висновок до розділу 1 ............................................................................................ 33 РОЗДІЛ 2. ОРГАНІЗАЦІЙНА ТА ЕКОНОМІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА РЕСТОРАНУ «ПАНСЬКА САДИБА» .................................................................... 35 2.1 Загальна характеристика та аналіз фінансово-господарської діяльності ресторану «Панська садиба» ................................................................................. 35 2.2. Аналіз збуту підприємства ............................................................................. 41 2.3. Конкурентний аналіз підприємства ............................................................... 49 Висновок до розділу 2 ............................................................................................ 51 РОЗДІЛ 3. УДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ ПРОДАЖАМИ РЕСТОРАНУ «ПАНСЬКА САДИБА» ............................................................................................. 55 3.1. Проблеми чинної системи управління продажами ресторану «Панська садиба» ..................................................................................................................... 55 3.2. Рекомендації щодо вдосконалення діючої системи управління продажами ресторану ................................................................................................................. 63 3.3. Розрахунок економічної ефективності за внесеними рекомендаціями ..... 72 Висновок до розділу 3 ............................................................................................ 76 РОЗДІЛ 4. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ В РЕСТОРАНІ ........... 78 4.1. Вимоги до організації безпечної роботи персоналу .................................... 78 4.2. Відповідальність керівництва за дотримання техніки безпеки персоналом ресторанного підприємства ................................................................................... 84 Висновок до розділу 4 ............................................................................................ 89 ВИСНОВКИ ............................................................................................................... 91 БІБЛІОГРАФІЯ .......................................................................................................... 95 ДОДАТКИ ................................................................................................................ 102
URI/URL: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48800
Copyright owner: © Гусак А.С., 2025
References (Ukraine): 1. Бужимська К.О. Організація ефективної системи управління продажами на виробничо-торговельному підприємстві. Підприємництво і торгівля. 2022. Вип. 33. С. 24-30. DOI: https://doi.org/10.36477/2522-1256-2022- 33-03
2. Дячун О., Радянський С. Сучасні проблеми управління продажем. Соціально-економічні проблеми і держава. 2019. Вип. 1(20). С. 107-117.
3. Іванечко Н.Р., Оконський М.В. Управління продажами у сфері послуг. Галицький економічний вісник. 2023. Том 85. № 6. С. 167-173. DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.06.167
4. Havlovska N. The strategy of choosing promising markets for the enterprise - subject of foreign economic activity on the basis of accessibility, safety and profitability criteria. Quality-Access to Success Journal. 2020. Vol. 21, № 178. Рр. 26-34.
5. Основні принципи формування ефективного відділу продажів. URL: https://business.diia.gov.ua/cases/prodazi/osnovni-principi-formuvanna-efektivnogoviddilu- prodaziv
6. Тімченко О.Д. Оцінка ефективності управління продажами підприємства торгівлі. Бізнес Інформ. 2021. № 6. С. 184-189. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-6-184-189
7. Державна служба статистики України. Економічна статистика. 2023. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/
8. Швед В.В., Омельченко О.В., Дробаха С.В. Збутова політика підприємства та її елементи. Сталий розвиток економіки. 2024. № 2(49). С. 76-82. DOI: https://doi.org/10.32782/2308-1988/2024-49-12
9. Осокіна А.В., Снаговська Є.С. Сучасні підходи до побудови каналів збуту бізнес-організації. Бізнес-Інформ. URL: https://www.businessinform. net/export_pdf/business-inform-2018-11_0-pages-310_314.pdf
10. Шишкін В.О., Белоусова А.А. Підвищення ефективності системи управління каналами збуту виробничих підприємств. Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк. 2021. 126 с.
11. Нехай В.В., Колокольчикова І.В. Методологічні засади формування парадигми збуту. Вісник Хмельницького національного університету. Серія: економічні науки. Хмельницький. 2023. № 1. С. 120-125.
12. Rudnichenko Y. Strategic Interaction of State Institutions and Enterprises with Economic Security Positions in Digital Economy. WSEAS transactions on business and economics. 2021. Vol. 18. Pр. 218-230.
13. Довгань Л., Каракай Ю., Артеменко Л. Стратегічне управління: навч. посіб. Київ: «Центр навчальної літератури». 2019. 440 с. URL: https://duikt.edu.ua/uploads/l_1233_45082245.pdf
14. Таран О.М., Гуторова О.О., Пасемко Г.П. Стратегічне планування в менеджменті: курс лекцій для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 073 «Менеджмент». Держ. біотехнол. ун-т. Харків:, 2024. 172 с.
15. Слівінська В.В., Белова Т.Г. Дослідження каналів розподілу продукції підприємства. Економічні науки. Маркетинг і менеджмент. URL: https://dspace.nuft.edu.ua/server/api/core/-bitstreams/60da0786-1f19-42f7-a692- 256ec1231659/content
16. Сергієнко О.А., Мащенко М.А., Швець А.Д. Аналіз маркетингових інструментів удосконалення стратегії управління продажами компанії. Ефективна економіка. 2024. № 1. DOI: http://doi.org/10.32702/2307- 2105.2024.1.23
17. Dykha М., Ustik Т., Krasovska О., Pilevych D., Shatska Z., Iankovets T. Marketing Tools for the Development and Enhance the Efficiency of E-Commerce in the Context of Digitalization. Estudios de Economia Aplicada. 2021. Vol. 39(5), Рр. 1-10. DOI: http://doi.org/10.25115/eea.v39i5.5234
18. Яннаріно Е. Інструкція ефективного продажника. Мистецтво завершення угод. К.: Наш формат. 2020. 192 с.
19. Гура О.Л., Бобівський В.А. Стратегія розвитку підприємств в Україні. Економіка та держава. 2020. № 5. С. 175-181.
20. Гринько Т.В., Гвініашвілі Т.З., Алещенко В.І. Стратегічне управління як елемент організаційно-економічного механізму забезпечення економічної стійкості підприємства. Економіка та держава. 2021. № 12. С. 30-34. https://doi.org/10.32702/2306-6806.2021.12.30.
21. Кривдик М., П’ятничка М., Заботін В. Рівні управління збутовою діяльністю підприємств. 2024. Development Service Industry Management. Vol. 1. Р. 97-101. DOI: https://doi.org/10.31891/dsim-2024-5(13)
22. Ісаєв М.Ю. Класифікація підходів до визначення поняття «Збут». URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/25014/1/Suchasnyi-%20- marketynh%20stratehichne%20upravlinnia%20ta%20innovatsiinyi%20rozvytok%20 30.04.2020-36.pdf
23. Нагорняк Г., Малюта Л., Мельник Л. Визначення найважливіших закономірностей стабільного розвитку підприємств готельно-ресторанного господарства. Галицький економічний вісник. 2020. № 3 (64). С. 174-184.
24. Островська Г. Креативний менеджмент як домінанта інноваційних підприємств. Соціально-економічні проблеми і держава. 2021. Вип. 2 (25). С. 625-640. DOI: https://doi.org/10.33108/sepd2022.02.625.
25. Процак К., Передрій М. Ресторанний бізнес в умовах кризи: проблеми та напрямки розвитку. Економіка та суспільство. 2022. № 44. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-44-49. URL: https://economyandsociety.- in.ua/index.php/journal/article/view/1821/1757
26. Постова В. Перспективи впровадження інтелектуальної автоматизації в ресторанний бізнес в умовах післявоєнного відновлення України. Економіка та суспільство. 2023. № 49. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-41. URL: https://economyandsociety.- in.ua/index.php/journal/article/view/2331/2253
27. Островська Г.Й., Шерстюк Р.П., Летун О.О.. Аналіз ринкових тенденцій інтелектуальної автоматизації ресторанного бізнесу. Центральноукраїнський науковий вісник. Економічні науки. 2023. Вип. 10(43).
28. Лисюк Т., Терещук О., Пасічник М. Інноваційні технології у готельно-ресторанному господарстві. Економіка та суспільство. 2022. № 40. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1450/1395
29. Коркач Г., Котузаки О., Нікітчіна Т., Шунько Г. Технологічні інновації в ресторанному бізнесі для забезпечення конкурентоспроможності закладу. Економіка харчової промисловості. 2021. Т.13. № 4. С. 69-74. DOI: https://doi.org/10.15673/fie.v13i4.2194.
30. Кіш Г.В. Інноваційні технології в діяльності готельно-ресторанних підприємств. Актуальні питання у сучасній науці. 2023. № 6 (12). С. 65–77. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6300-2023-6(12)-65-77.
31. Завадинська О., Ніколайко Г., Огороднік М. Дослідження інноваційних рішень для оновлення існуючих бізнес-моделей і сучасних сервісних технологій у ресторанному бізнесі. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2022. Т. 5. № 2. С. 229-238. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7468.5.2.2022.270098
32. Гузар У., Голод А., Паска М., Феленчак Ю., Федоришина Л. Cтановлення індустрії гостинності як чинника підвищення конкурентоспроможності національної економіки. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice. 2022. Вип. 3 (44). С. 208-215. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.3.44.2022.3596
33. Ostrovska H.Y., Strutynska I.V., Sherstiuk R.Р. Pietukhova О.M., Yasinetska I.А. Development of collective intelligencein the enterprises’digital transformation. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2023. № 2. С. 157-163. DOI: https://doi.org/10.33271/nvngu/2023-3/157
34. Русавська В., Можаровський, Д. Сучасні методи оцінки ефективності системи управління сервісною діяльністю підприємств ресторанного бізнесу. Економіка та суспільство. Електронне видання. 2023. Вип. 57. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-57-46
35. Панова І., Зерненкова Д. Методи оцінки конкурентноспроможності підприємств ресторанного бізнесу. Бізнесінформ. 2023. № 5. С. 229-234. URL: http://surl.li/kwppd
36. Світлична В.Ю., Кравцова С.В. Організаційне забезпечення застосування ефективних методів менеджменту в діяльності закладів ресторанного бізнесу. Комунальне господарство міст. 2024. Том 2, випуск 183. С. 55-61. DOI: https://doi.org/10.33042/2522-1809-2024-2-183-55-61
37. Балацька Н.Ю. Інноваційні аспекти розвитку підприємств ресторанного бізнесу. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 2019. № 5 (110). С. 76-81. DOI: https://doi.org/10.32840/1814- 1161/2019-5-14.
38. Білоус С.В. Стратегічні напрями відновлення сфери послуг України у поствоєнний період. Економіка та суспільство. Електронне видання. 2022. № 46. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-46-3.
39. Обозна А.О. Аналіз сучасного ринку ресторанних послуг та ефективність їх застосування на підприємстві. Інвестиції: практика та досвід. 2019. № 13. С. 17-23.
40. Ковальчук Т.Г. Перспективи розвитку готельно-ресторанного бізнесу в Україні в умовах глобалізації світового господарства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2019. Вип. 23(1). С. 126-130.
41. Івашкова А.О. Модель оцінка інноваційних методів управління персоналом. Моделювання процесів інноваційного розвитку в економіці. 2021. №. 8. С. 31-32.
42. Головко О. М., Чорій М.В. Складові сучасних підходів до охорони праці, техніки безпеки, естетики й ергономіки устаткування в закладах ресторанного господарства. Економіка і суспільство. 2019. Вип. 8. С. 524-531.
43. Охорона праці в закладах громадського харчування. 2024. URL: https://oppb.com.ua/news/ohorona-praci-v-zakladah-gromadskogo-harchuvannya
44. Кошова Б. Сучасні виклики ресторанного бізнесу в україні з врахуванням умов війни та вимог суспільства. 2024. Development Service Industry Management. Вип. 3. С. 179-183. DOI: https://doi.org/10.31891/dsim-2024- 7(26)
45. Стан та перспективи розвитку туристичного та готельно- ресторанного бізнесу : колективна монографія за ред. д.і.н., проф. Чепурди Г. М.; Черкас. держ. технол. ун-т. Черкаси : ЧДТУ. 2019. 157с.
46. Шерстюк Р., Островська Г. Професійна підготовка майбутніх фахівців індустрії гостинності: сучасні підходи до освіти. Інновації, гостинність, туризм: наука, освіта, практика : зб. тез доп. ІІІ Всеукр. наук.- практ. конф. мол. учених, асп. і студ. з міжнародною участю (18 травня 2023 року, м. Львів). Львів : ЛДУФК ім. Івана Боберського. 2023. С. 112-116.
47. Шикіна О.В. Сучасні тенденції функціонування ресторанного бізнесу. Розвиток сталого туризму: виклики і можливості для туристичного та готельно-ресторанного бізнесу: матеріали круглого столу, м. Одеса, 19 квітня 2021 р. Одеса. 2021. С. 135-140.
48. Гончар Л.О., Батченко Л.В. Забезпечення ефективності системи контролінгу в готельно-ресторанному бізнесі: аспектний аналіз. Економіка та суспільство. 2021. № 32. DOI: https://doi.org/10.32782/2524- 0072/2021-32-3
49. Стручок В.С. Техноекологія та цивільна безпека. Частина «цивільна безпека». Навчальний посібник. Тернопіль: ФОП Паляниця В. А. 2022. 156 с. URL: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39424.
50. Campbell S. Restaurant management tips: what every new manager needs to know. URL: https://wheniwork.com/blog/restaurant-management-whatevery- new-manager-needs-to-know
51. Biruta S., Regina A., Donatas P. The internal environment of a modern and socially responsible organization: psychological well-being. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Publishing house “Helvetica”. 2022. № 12. P. 174-182.
52. Heneman H., Judge T. and Kammeyer-Mueller J. Staffing Organizations 9-th Edition. 2023. 768 p.
53. Шахно А.Ю., Астаф’єва К.О., Темченко Г.В., Бондарчук О.М. Механізм забезпечення засад «людино-центричності» у процесі управління персоналом підприємства. Економіка та держава. 2021. № 3. С. 77-82. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2021.3.77
Content type: Bachelor Thesis
Collection(s) :241 — Готельно-ресторанна справа (бакалаври)

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
dyplom_ Gusak A_S_2025.pdf1,32 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir
Авторська довідка_Гусак.doc44,5 kBMicrosoft WordVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.

Outils d'administration