Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48676
Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorНебесний, Руслан Михайлович-
dc.contributor.advisorNebesnyi, Ruslan-
dc.contributor.authorФіліпович, Тетяна Іванівна-
dc.contributor.authorFilipovych, Tetiana Ivanivna-
dc.contributor.authorШвець, Олександр Ярославович-
dc.contributor.authorShvets, Oleksandr Yaroslavovych-
dc.date.accessioned2025-06-01T14:20:49Z-
dc.date.available2025-06-01T14:20:49Z-
dc.date.issued2025-05-29-
dc.date.submitted2025-05-15-
dc.identifier.citationФіліпович Т. І., Швець О. Я. Розробка та оптимізація мобільного ігрового додатку із використанням ШІ та алгоритмів прийняття рішень (комплексна робота) : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 122 – інформаційні системи та технології / наук. кер. Р. М. Небесний. – Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025. – 142 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48676-
dc.descriptionРоботу виконано на кафедрі комп'ютерних наук Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя. Захист відбудеться 29.05.2025 р. о 14 год. 00 хв. на засіданні екзаменаційної комісії №33 у Тернопільському національному технічному університеті імені Івана Пулюяuk_UA
dc.description.abstractКваліфікаційна робота присвячена дослідженню, проектуванню та реалізації мобільного ігрового застосунку з підтримкою генеративного штучного інтелекту, що забезпечує динамічну побудову сюжетів та діалогів у режимі реального часу. Проєкт розроблено як MVP стратегічної інтерактивної новели, у якій ігровий світ реагує на дії користувача, враховуючи обрану модель поведінки героя, внутрішній стан NPC та поточну ситуацію у грі. У першому розділі здійснено аналіз історичного розвитку мобільних ігор, розкрито роль ШІ в сучасній гейм-індустрії, а також представлено результати економічного дослідження впливу AI-рішень на ефективність розробки, структуру витрат та зайнятість у сфері геймдеву. У другому розділі проаналізовано сучасні наукові підходи до інтеграції LLM у діалогові системи, методи процедурної генерації ігрового контенту, адаптивної поведінки NPC та сценарного контролю через FSM, behavior trees, multi-agent models. Також розглянуто технічні та методологічні виклики впровадження ШІ у мобільні платформи. У третьому розділі описано архітектуру та реалізацію прототипу гри на базі Unity з інтеграцією GPT API, включно з генерацією реплік, оновленням стану персонажів, обробкою контексту та адаптивною логікою побудови діалогів. Проведено оптимізацію системи під обмеження мобільних пристроїв і тестування продуктивності. Об’єктом дослідження є мобільна інтерактивна ігрова система з генеративною побудовою контенту. Предметом дослідження виступають методи інтеграції генеративного ШІ у мобільні додатки з нелінійною сюжетною структурою.uk_UA
dc.description.abstractThis master’s thesis explores the development and implementation of a mobile game application featuring generative artificial intelligence for real-time narrative and dialogue generation. The project presents an MVP of a strategic interactive novel, in which the game world evolves based on the user's actions, selected character behavior model, NPC attitudes, and the dynamic state of the game environment. The first chapter analyzes the historical evolution of mobile gaming and highlights the growing role of AI technologies in the modern game industry. It also presents an economic study on the impact of AI integration on development efficiency, cost structures, and employment trends within game development. The second chapter reviews current scientific approaches to integrating large language models (LLMs) in dialogue systems, procedural generation techniques for narrative content, and adaptive NPC behavior modeling using FSMs, behavior trees, and multi-agent systems. The technical and methodological challenges of applying AI in mobile platforms are also addressed. The third chapter describes the architecture and implementation of the game prototype developed in Unity with GPT API integration. It includes dialogue generation, context processing, dynamic character state updates, and scenario control logic. System optimization for mobile resource constraints and performance testing are also covered. The object of research is a mobile interactive game system with generative content architecture. The subject of research is the methodology of integrating generative AI into mobile applications with nonlinear story progression.uk_UA
dc.description.tableofcontentsВСТУП 12 1 ДОСЛІДЖЕННЯ ПЕРЕДУМОВ ЗАСТОСУВАННЯ ГЕНЕРАТИВНОГО ШІ ТА АЛГОРИТМІВ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ У МОБІЛЬНИХ ІГРАХ 15 1.1 Історичний контекст та еволюція ігрових застосунків на мобільних пристроях 15 1.2 Роль штучного інтелекту та його вплив на розвиток ігрової індустрії 17 1.3 Економічний вплив використання ШІ 20 1.4 Еволюція алгоритмів прийняття рішень у відеоіграх 26 1.5 Висновок до першого розділу 28 2. АНАЛІЗ ЗАСОБІВ ТА МЕТОДІВ ІНТЕГРУВАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ІГРОВІ ЗАСТОСУНКИ 29 2.1 Аналіз існуючих наукових досліджень та підходів інтеграції ШІ в ігрові застосунки 29 2.2 Виклики та обмеження сучасних систем та мобільних пристроїв 32 2.3 Методи та рівні інтеграції ШІ в ігрову індустрію 35 2.4 Вплив ШІ на гравця 41 2.5 Методи контролю NPC і діалогів 46 2.6 Висновок до другого розділу 53 3. РОЗРОБКА МОБІЛЬОГО ЗАСТОСУНКУ З ІНТЕРГРАЦІЄЮ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ТА АНАЛІЗУ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ 54 3.1 Аналіз і мета інтеграції штучного інтелекту у мобільний застосунок 54 3.2 Послідовність розробки і структура проєкту 58 3.3 Оптимізація та тестування застосунку з інтеграцією мовної моделі 76 3.4 Висновок до третього розділу 80 4. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ 81 4.1 Вплив електромагнітного випромінювання від мобільних телефонів 81 4.2 Заходи безпечної роботи з сенсорними пристроями 81 4.3 Безпечне використання пристроїв виведення інформації 88 4.4 Електробезпека комп’ютерного обладнання 90 4.5 Підвищення стійкості роботи об’єктів приладобудівної галузі у воєнний час 93 4.6 Оцінка стійкості роботи об’єкта господарювання до впливу уражаючих факторів ядерної зброї 96 4.7 Висновок до четвертого розділу 99 5 ВИСНОВКИ 100 6 ПЕРЕЛІК ДЖЕРЕЛ 102 ДОДАТКИ 113 ДОДАТОК А 114 ДОДАТОК Б 137uk_UA
dc.format.extent142-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТНТУ ім. І.Пулюя, ФІС, м. Тернопіль, Українаuk_UA
dc.subject122uk_UA
dc.subjectкомп’ютерні наукиuk_UA
dc.subjectмобільний застосунокuk_UA
dc.subjectгенеративний ШІuk_UA
dc.subjectмовна модельuk_UA
dc.subjectоптимізація продуктивностіuk_UA
dc.subjectархітектура EDAuk_UA
dc.subjectmobile applicationuk_UA
dc.subjectgenerative AIuk_UA
dc.subjectdynamic narrativeuk_UA
dc.subjectlanguage modeluk_UA
dc.subjectperformance optimizationuk_UA
dc.subjectEDA architectureuk_UA
dc.subjectGPTuk_UA
dc.subjectNPCuk_UA
dc.titleРозробка та оптимізація мобільного ігрового додатку із використанням ШІ та алгоритмів прийняття рішень (комплексна робота)uk_UA
dc.title.alternativeDevelopment and optimization of a mobile game application using AI and decision-making algorithms (complex topic)uk_UA
dc.typeMaster Thesisuk_UA
dc.rights.holder© Філіпович Тетяна Іванівна, 2025uk_UA
dc.rights.holder@ Швець Олександр Ярославович, 2025uk_UA
dc.contributor.committeeMemberМикитишин, Андрій Григорович-
dc.contributor.committeeMemberMykytyshyn, Andrii-
dc.coverage.placenameТернопільuk_UA
dc.subject.udc004.09uk_UA
dc.relation.references1 Швець, О. Я., і Т. І. Філіпович. Наук. керівник: Р. М. Небесний. “Інтеграція штучного інтелекту для повного керування діалогами у сюжетно-орієнтованих іграх.” Наукова конференція SoftTech-2025. Тернопіль, 2025. https://drive.google.com/file/d/1D-SaUBAhXKY40sNy-Gaye4ng5iaLFULp/view.uk_UA
dc.relation.references2 Швець, О. Я., і Т. І. Філіпович. Наук. керівник: Р. М. Небесний. “Архітектурні рішення інтеграції штучного інтелекту для повного керування діалогами та сюжетом у мобільних іграх.” Наукова конференція SoftTech-2025. Тернопіль, 2025. https://drive.google.com/file/d/1D-SaUBAhXKY40sNy-Gaye4ng5iaLFULp/view.uk_UA
dc.relation.references3 Швець, О. Я., і Т. І. Філіпович. Наук. керівник: Р. М. Небесний. “Технології оптимізації ШІ-модулів діалогової взаємодії в мобільних програмних продуктах.” Наукова конференція SoftTech-2025. Тернопіль, 2025. https://drive.google.com/file/d/1D-SaUBAhXKY40sNy-Gaye4ng5iaLFULp/view.uk_UA
dc.relation.references4 Швець, О. Я., і Т. І. Філіпович. Наук. керівник: Р. М. Небесний. “Навчання та інтеграція діалогової моделі ШІ для повнофункціонального керування наративом у мобільних іграх.” Наукова конференція SoftTech-2025. Тернопіль, 2025. https://drive.google.com/file/d/1D-SaUBAhXKY40sNy-Gaye4ng5iaLFULp/view.uk_UA
dc.relation.references5 Скалецький, П. О., Н. А. Гарматюк, і В. О. Дуда. “Перенесення даних установ та організацій з локальних систем до хмарних обчислювальних платформ.” Актуальні задачі сучасних технологій: зб. тез доп. ХІ міжнар. наук.-практ. конф. молодих учених та студентів, Тернопіль, 7–8 груд. 2022, Тернопіль: ФОП Паляниця В. А., 2022, с. 169–170. https://tntu.edu.ua/storage/pages/00000923/СIIMT-2022.pdf.uk_UA
dc.relation.references6 Лісовий, Н. В., А. Р. Ставицька, і А. В. Гіжовський. “Хмарні інформаційно-технологічні платформи аналітичного опрацювання даних.” Актуальні задачі сучасних технологій: зб. тез доп. ХІ міжнар. наук.-практ. конф. молодих учених та студентів, Тернопіль, 7–8 груд. 2022, Тернопіль: ФОП Паляниця В. А., 2022, с. 168. https://tntu.edu.ua/storage/pages/00000923/СIIMT-2022.pdf.uk_UA
dc.relation.references7 Скалецький, П., Н. Лісовий, і А. Гіжовський. “Мобільні застосунки та розвиток «розумних» міст.” Матеріали VI Міжнародної студентської науково-технічної конференції, Тернопіль: ТНТУ ім. І. Пулюя, 27–28 квіт. 2023, с. 175. https://tntu.edu.ua/storage/pages/00000941/Zbirnyk_2023.pdf.uk_UA
dc.relation.references8 Ловчук, О., Р. Катрич, і В. Дуда. “Актуальність хмарного масштабування та Kubernetes.” Матеріали XII наук.-техн. конф. «Інформаційні моделі, системи та технології», Тернопіль: ТНТУ ім. І. Пулюя, 18–19 груд. 2024, с. 52. https://tntu.edu.ua/storage/pages/00001071/TNTU-IMST_Zbirnyk_tez-2024.pdf.uk_UA
dc.relation.references9 Unity Technologies. Unity Manual: Practical Guide to Optimization for Mobiles. Unity, 2020, docs.unity3d.com/2020.1/Documentation/Manual/MobileOptimizationPracticalGuide.html.uk_UA
dc.relation.references10 Unity Technologies. Unity Manual: Mobile Developer Checklist. Unity, 2021, docs.unity3d.com/2020.1/Documentation/Manual/MobileDeveloperChecklist.html.uk_UA
dc.relation.references11 Unity Technologies. Unity Manual: Optimize Performance for iOS. Unity, 2025, docs.unity3d.com/6000.1/Documentation/Manual/iphone-performance.html.uk_UA
dc.relation.references12 Unity Technologies. “Optimize your mobile game performance: Expert tips on graphics and assets.” Unity Blog, 2025, unity.com/blog/games/optimize-your-mobile-game-performance-expert-tips-on-graphics-and-assets.uk_UA
dc.relation.references13 Unity Technologies. “Best Practices for Profiling Game Performance.” Unity Blog, 2023, unity.com/how-to/best-practices-for-profiling-game-performance.uk_UA
dc.relation.references14 Ferrone, Harrison. Learning C# by Developing Games with Unity 2020. 5th ed., Addison-Wesley Professional, 2019.uk_UA
dc.relation.references15 Hocking, Joe. Unity in Action: Multiplatform Game Development in C# with Unity. 2nd ed., Manning Publications, 2018.uk_UA
dc.relation.references16 Troelsen, Andrew, and Philip Japikse. Pro C# 8.0 and the .NET Core 3. Apress, 2019.uk_UA
dc.relation.references17 Albahari, Joseph, and Ben Albahari. C# 8.0 in a Nutshell: The Definitive Reference. 8th ed., O’Reilly Media, 2020.uk_UA
dc.relation.references18 Yannakakis, Georgios N., and Julian Togelius. Artificial Intelligence and Games. Springer, 2018.uk_UA
dc.relation.references19 Millington, Iain, and John Funge. AI for Games. 3rd ed., CRC Press, 2020.uk_UA
dc.relation.references20 Sekhavat, Yoones A., and Ehud Sharlin, editors. Behavior Trees for Computer Games. World Scientific, 2017.uk_UA
dc.relation.references21 Brown, Tom B., et al. “Language Models are Few-Shot Learners.” Advances in Neural Information Processing Systems, vol. 33, 2020, pp. 1877–1901.uk_UA
dc.relation.references22 Radford, Alec, et al. Language Models are Unsupervised Multitask Learners. OpenAI, 2019, openai.com/blog/better-language-models.uk_UA
dc.relation.references23 OpenAI. GPT-4 Technical Report. OpenAI, Mar. 2023, cdn.openai.com/papers/gpt-4.pdf.uk_UA
dc.relation.references24 OpenAI. “Introducing ChatGPT.” OpenAI Blog, 30 Nov. 2022, openai.com/blog/chatgpt.uk_UA
dc.relation.references25 OpenAI. “Hello GPT-4o.” OpenAI Blog, 13 May 2024, openai.com/blog/gpt-4o.uk_UA
dc.relation.references26 OpenAI. “GPT-4o mini: advancing cost-efficient intelligence.” OpenAI Blog, 18 July 2024, openai.com/blog/gpt-4o-mini.uk_UA
dc.relation.references27 Devlin, Jacob, et al. “BERT: Pre-training of Deep Bidirectional Transformers for Language Understanding.” Proceedings of NAACL-HLT 2019, 2019, pp. 4171–4186.uk_UA
dc.relation.references28 Vaswani, Ashish, et al. “Attention Is All You Need.” Advances in Neural Information Processing Systems, vol. 30, 2017, pp. 5998–6008.uk_UA
dc.relation.references29 Goodfellow, Ian, et al. “Generative Adversarial Nets.” Advances in Neural Information Processing Systems, vol. 27, 2014, pp. 2672–2680.uk_UA
dc.relation.references30 Sutskever, Ilya, et al. “Sequence to Sequence Learning with Neural Networks.” Advances in Neural Information Processing Systems, vol. 27, 2014, pp. 3104–3112.uk_UA
dc.relation.references31 Vinyals, Oriol, and Quoc V. Le. “A Neural Conversational Model.” Proceedings of the ICML Deep Learning Workshop, 2015.uk_UA
dc.relation.references32 Serban, Iulian V., et al. “A Hierarchical Latent Variable Encoder-Decoder Model for Generating Dialogues.” Proceedings of the Thirty-First AAAI Conference on Artificial Intelligence, 2017.uk_UA
dc.relation.references33 Jurafsky, Daniel, and James H. Martin. Speech and Language Processing. 3rd ed. (draft), 2023.uk_UA
dc.relation.references34 Park, Joon Sung, et al. “Generative Agents: Interactive Simulacra of Human Behavior.” Proceedings of the ACM UIST Conference, 2023.uk_UA
dc.relation.references35 Yang, Daijin, et al. “GPT for Games: An Updated Scoping Review (2020-2024).” ArXiv, 2024, arxiv.org/abs/2405.12824.uk_UA
dc.relation.references36 Duncan, Ransom. “Using Reinforcement Learning to Train In-game Non-Player Characters (NPCs).” M.S. thesis, Montana Tech, 2024.uk_UA
dc.relation.references37 Liu, Bowen, et al. “Survey of Generative Models in Dialogue Systems.” IEEE Transactions on Affective Computing, vol. 15, no. 3, 2023, pp. 546–563.uk_UA
dc.relation.references38 Zhang, Saizheng, et al. “Personalizing Dialogue Agents: I have a dog, do you have pets?” Proceedings of ACL, 2018, pp. 2204–2213.uk_UA
dc.relation.references39 Zhao, Tiancheng, et al. “Learning Discourse-level Diversity for Neural Dialog Models using Conditional Variational Autoencoders.” Proceedings of AAAI, 2017.uk_UA
dc.relation.references40 Li, Jiwei, et al. “Deep Reinforcement Learning for Dialogue Generation.” Proceedings of the 2016 Conference on Empirical Methods in Natural Language Processing, 2016, pp. 1192–1202.uk_UA
dc.relation.references41 Wei, Jason, et al. “Chain of Thought Prompting Elicits Reasoning in Large Language Models.” Advances in Neural Information Processing Systems, vol. 35, 2022, pp. 24824–24837.uk_UA
dc.relation.references42 Lucas, Matthew A., et al. Principles of AI in Game Programming. Mercury Learning and Information, 2022.uk_UA
dc.relation.references43 Brock, John, et al. AI for Game Developers: Use of Artificial Intelligence in Games. 2nd ed., O’Reilly Media, 2013.uk_UA
dc.relation.references44 Silver, David, et al. “Mastering the Game of Go with Deep Neural Networks and Tree Search.” Nature, vol. 529, 2016, pp. 484–489.uk_UA
dc.relation.references45 Silver, David, et al. “Mastering Chess and Shogi by Self-Play with a General Reinforcement Learning Algorithm.” Science, vol. 362, no. 6419, 2018, pp. 1140–1144.uk_UA
dc.relation.references46 Vinyals, Oriol, et al. “Grandmaster Level in StarCraft II Using Multi-agent Reinforcement Learning.” Nature, vol. 575, 2019, pp. 350–354.uk_UA
dc.relation.references47 Berner, Christina, et al. “Dota 2 with Large Scale Deep Reinforcement Learning.” ArXiv, 2019, arxiv.org/abs/1912.06680.uk_UA
dc.relation.references48 Mnih, Volodymyr, et al. “Human-Level Control through Deep Reinforcement Learning.” Nature, vol. 518, 2015, pp. 529–533.uk_UA
dc.relation.references49 Agarwal, Rohan, et al. “Generative Agents: Interactive Simulacra of Human Behavior.” SIGGRAPH, 2023. (See Park et al. for context)uk_UA
dc.relation.references50 Li, Jialu, et al. “Unbounded: A Generative Infinite Game of Character Life Simulation.” ArXiv, Oct. 2024, arxiv.org/abs/2410.18975.uk_UA
dc.relation.references51 Bruce, Matthew, et al. “Genie: Generative Interactive Environments.” Proceedings of ICML, 2024.uk_UA
dc.relation.references52 Valevski, Alain, et al. “GameNGen: Neural Generation of Complete Game Worlds.” (Unpublished manuscript, 2024) – see Li et al. for context.uk_UA
dc.relation.references53 Filatova, Elena, et al. “Evaluation of Dialogue Systems with Next-Turn Correctness.” Proceedings of EACL, 2003.uk_UA
dc.relation.references54 Dey, Arijit, and Biplab Banerjee. “Hybrid Chatbot for Mobile Application.” Procedia Computer Science, vol. 85, 2016, pp. 248–253.uk_UA
dc.relation.references55 Lewis, Mike, et al. “Retrieval-Augmented Generation for Knowledge-Intensive NLP Tasks.” Advances in Neural Information Processing Systems, vol. 33, 2020, pp. 9459–9474.uk_UA
dc.relation.references56 Gao, Tianhong, et al. “DialogIC: A General Framework for Dialog-based Interactive Characters.” CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, 2022.uk_UA
dc.relation.references57 Hu, Li, et al. “Neural Audio-Visual Speech Recognition.” IEEE Transactions on Multimedia, vol. 23, 2021, pp. 1313–1324. (Related to NPC speech integration)uk_UA
dc.relation.references58 Gade, Philipp, et al. “AI-Driven Narrative Generation in Games: A Survey.” IEEE Transactions on Games, vol. 14, no. 2, 2022, pp. 157–174.uk_UA
dc.relation.references59 Brinkman, Brent, et al. “Dialog Racing: Backstory Text Generation for Open-World Race Games.” IEEE Transactions on Games, vol. 11, no. 1, 2019, pp. 20–30.uk_UA
dc.relation.references60 Snodgrass, Sam, and Pieter Jonker. “Player-Adaptive Pathfinding in Games.” 2019 IEEE Conference on Games (CoG), 2019, pp. 1–8. (AI/NPC pathfinding)uk_UA
dc.relation.references61 Chalup, Stephan, and Jeremy Liang. Neural-Networking for Game AI: A Building-Block Approach. Wiley-IEEE Press, 2016.uk_UA
dc.relation.references62 Fernández, Fernando, and Jan Bender. “Adaptive AI in Games and Interactive Systems.” Handbook of Digital Games and Entertainment Technologies, 2018, Springer, pp. 705–734.uk_UA
dc.relation.references63 Đorđević, Dragomir, et al. “Unity Game Development: Cross-Platform and Performance.” Journal of Computer Science and Software Engineering, vol. 10, no. 2, 2022, pp. 45–60.uk_UA
dc.relation.references64 Nikitina, Natalia V., et al. “Optimizing Mobile Unity Games on Android.” Proceedings of the Ninth International Conference on Mobile Web and Information Systems (MobiWIS), 2015, pp. 225–234.uk_UA
dc.relation.references65 Wong, Alex S. “Improving Unity Game Frame Rates on Mobile Devices.” Game Developers Conference (GDC) Presentation, 2023.uk_UA
dc.relation.references66 Google Developers. “Best Practices for App Optimization.” Android Developers, 2024, developer.android.com/topic/performance/appstartup/best-practices.uk_UA
dc.relation.references67 HiddenBricks Solutions. “Android App Performance Optimization: Comprehensive Guide.” HiddenBricks Blog, 2022, hiddenbrains.com/blog/android-app-performance-optimization. (General guidance)uk_UA
dc.relation.references68 UXCam. “Practical Guide to Improve Mobile App Performance.” UXCam, 2025, uxcam.com/blog/improve-mobile-app-performance.uk_UA
dc.relation.references69 Apple Inc. Apple Developer – Human Interface Guidelines: Graphics and Animation. Apple, 2023, developer.apple.com/design/human-interface-guidelines/graphics.uk_UA
dc.relation.references70 Bovik, Alan C. Handbook of Image and Video Processing. 3rd ed., Elsevier, 2019. (For mobile graphics optimization)uk_UA
dc.relation.references71 Sweeney, Alastair, et al. “Energy-Aware Gameplay: Optimizing Battery Life of Mobile Games.” Proceedings of Pervasive and Embedded Computing and Communication Systems, 2018, pp. 147–152.uk_UA
dc.relation.references72 Green, Andrew, and Matthias Hemmert. “GPU vs CPU Optimization in Mobile Unity Games.” IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in Games, vol. 12, no. 4, 2020, pp. 389–398.uk_UA
dc.relation.references73 Uniguide. “Unity Asset Optimization: Compressing Textures and Audio for Mobile.” Unity Forum Thread, 2023. (Community resource)uk_UA
dc.relation.references74 Chen, Min, and Xuefeng Liu. “Techniques for Reducing Mobile Game Package Size.” ACM Computing Surveys, vol. 54, no. 6, 2022, Article 131.uk_UA
dc.relation.references75 GlobalGameJam Conference Proceedings 2023. Proceedings of the Annual Ukrainian GameDev Conference, 2023, (Contains sections on Unity and VR development).uk_UA
dc.relation.references76 Kovalenko, Oleksandr O., and Yevhen A. Palamarchuk. Моделі гейміфікації в системах управління навчанням. Vinnytsia National Technical University, 2023.uk_UA
dc.relation.references77 Vlasiy, Oleksii O., and Mykhailo D. Vynnychuk. Розробка мобільних додатків засобами блочного програмування: Навчально-методичний посібник. Ivano-Frankivsk: Prykarpattia National University, 2021.uk_UA
dc.relation.references78 Romanuk, Oleksii N., et al. “Аналіз методів суперсемплінгу з використанням нейронних мереж.” Стан, досягнення та перспективи ІСТ, Odesa, 2021, pp. 125–126.uk_UA
dc.relation.references79 Horbenko, Yevhen. “Вплив гейміфікації на мотивацію студентів.” Youth Informatics Journal, no. 3, 2023, pp. 45–52.uk_UA
dc.relation.references80 Sagan, Olha V. “Gamification as a Modern Educational Trend.” Scientific Bulletin of Municipal Academy, no. 4, 2022, pp. 73–80.uk_UA
dc.relation.references81 Andrushko, Tetiana O. “Використання гейміфікації при розробці освітніх додатків.” International Conference “Digital Education-2022”, Kyiv, 2022, pp. 122–130.uk_UA
dc.relation.references82 Bilous, Pavlo, et al. “Design of a Video Game Using Visual Novel Technology.” IT Perspectives, vol. 19, 2022, pp. 88–95.uk_UA
dc.relation.references83 Dmytruk, Ivan, et al. “ОС Android як платформа для мобільних ігор.” Journal of Problems and Perspectives in Management, vol. 17, no. 2, 2019, pp. 220–229.uk_UA
dc.relation.references84 Koval, Yurii, and Anna Bondarenko. “Етичні питання застосування ШІ в іграх.” Proceedings of the All-Ukrainian Conference “GameDev-2024”, Lviv, 2024, pp. 214–220.uk_UA
dc.relation.references85 UkrNII Standards (Institute). ДСТУ 2293:2014. Охорона праці. Терміни та визначення основних понять. Kyiv: Ministry of Economy of Ukraine, 2015.uk_UA
dc.relation.references86 UkrNII Standards. ДСТУ ISO 45001:2019. Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. Kyiv: DP “UkrNDNC”, 2019.uk_UA
dc.relation.references87 UkrNII Standards. ДСТУ OHSAS 18002:2015. Системи управління гігієною та безпекою праці. Основні принципи виконання вимог OHSAS 18001:2007. Kyiv: DP “UkrNDNC”, 2015.uk_UA
dc.relation.references88 UkrNII Standards. ДСТУ ISO/IEC 27001:2015. Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги. Kyiv: DP “UkrNDNC”, 2015.uk_UA
dc.relation.references89 UkrNII Standards. ДСТУ ISO/IEC 27002:2015. Інформаційні технології. Методи захисту. Звід практик щодо заходів інформаційної безпеки. Kyiv: DP “UkrNDNC”, 2015.uk_UA
dc.relation.references90 UkrNII Standards. ДСТУ ISO/IEC 27032:2016. Інформаційні технології. Методи захисту. Настанови щодо кібербезпеки. Kyiv: DP “UkrNDNC”, 2016.uk_UA
dc.relation.references91 UkrNII Standards. ДСТУ ISO/IEC 27035-1:2018. Інформаційні технології. Методи захисту. Керування інцидентами інформаційної безпеки. Частина 1: Принципи керування інцидентами. Kyiv: DP “UkrNDNC”, 2018.uk_UA
dc.relation.references92 UkrNII Standards. ДСТУ ISO 50001:2020. Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання. Kyiv: DP “UkrNDNC”, 2020.uk_UA
dc.relation.references93 UkrNII Standards. ДСТУ EN ISO 52000-1:2023. Енергоефективність будівель. Комплексне оцінювання енергоефективності будівель. Частина 1: Загальна структура та методики. Kyiv: DP “UkrNDNC”, 2023.uk_UA
dc.relation.references94 UkrNII Standards. ДСТУ 7237:2011. Система стандартів безпеки праці. Електробезпека. Загальні вимоги та номенклатура видів захисту. Kyiv: Derzhspozhyvstandart Ukrainy, 2011.uk_UA
dc.relation.references95 Ukrainian Labour Safety Committee. ДСТУ 3110:2003. Охорона праці. Соціально-правові основи. Kyiv: Cabinet of Ministers of Ukraine, 2003.uk_UA
dc.relation.references96 Ministry of Energy of Ukraine. State Energy Conservation Program. 2022, memo, mep.gov.ua. (Example of Ukrainian energy-saving legislation)uk_UA
dc.relation.references97 Ministry of Internal Affairs (Ukraine). Rules of Electrical Safety. 2010, legislation in Ukraine. (Standard for safe electrical work)uk_UA
dc.relation.references98 National Standard of Ukraine (NASU). “Instruction on fire safety in computer labs.” (DSTU-based guideline, 2019).uk_UA
dc.relation.references99 Conference "Безпека життєдіяльності 2023", Lviv. Proceedings, 2023. (Contains multiple papers on occupational safety standards)uk_UA
dc.relation.references100 Verkhovna Rada of Ukraine. Law on Energy Efficiency. (Legislative act, 2019)uk_UA
dc.relation.references101 National Committee on Civil Engineering. ДСТУ Б В.2.2-38:2004. Водопостачання. Основні терміни. Kyiv: DP “UkrNDNC”, 2004. (Example of safety/health related DSTU)uk_UA
dc.relation.references102 ILO (International Labour Organization). “OSH Convention No. 187 – Promotional Framework for Occupational Safety and Health, 2006.” ILO, 2006, ilo.org. (International standard incorporated in Ukrainian practice)uk_UA
dc.relation.references103 Alperin, Juan P. “Watermarking and the Future of Digital Copyright.” Noerr Institute for Global Law, 2019. (Relevance to information security)uk_UA
dc.relation.references104 Rubinstein, Yotam. “Data Breaches and User Privacy in Modern Apps.” ACM Proceedings on Information Security, vol. 12, 2020, pp. 55–68.uk_UA
dc.relation.references105 Petrova, Olena, and Serhii Kozlov. “Ergonomics and Safety in Information Technology Work.” Safety in Information Age, 2021, pp. 15–23.uk_UA
dc.relation.references106 Lysenko, Dmytro, et al. “Cybersecurity Requirements for Mobile Financial Applications.” Ukrainian Journal of Cybersecurity, vol. 5, no. 1, 2022, pp. 101–110.uk_UA
dc.relation.references107 Sirotenko, Valentyn. “Standards of Cybersecurity in Banking Sector (DSTU ISO 27001).” Economic Standards and Practices, vol. 3, 2020, pp. 34–42.uk_UA
dc.relation.references108 Kovalchuk, Ihor. “Application of ISO 50001 in Ukrainian Enterprises.” Energy Efficiency Journal, no. 6, 2021, pp. 9–15.uk_UA
dc.relation.references109 Ministry of Digital Transformation of Ukraine. National Strategy for AI Development. 2023. (Government document outlining AI integration, including in game dev)uk_UA
dc.relation.references110 Rubin, Vadym. “Блокчейн-технології в геймінгу: перспективи та ризики.” Геймерський вісник, no. 2, 2023, pp. 12–18.uk_UA
dc.relation.references111 Khomyakov, Serhii, and Oksana Petrenko. “Using Gamedev in STEM Education.” Innovative Pedagogy Journal, vol. 2, 2024, pp. 60–72.uk_UA
dc.relation.references112 OpenAI. “GPT-3: Language Models are Few-Shot Learners (Media Overview).” OpenAI Blog, 2020, openai.com/blog/better-language-models (Supplementary to Brown et al.).uk_UA
dc.relation.references113 NVIDIA Corporation. NVIDIA Developer Blog: Optimizing Unity for Mobile Graphics. (Online article, 2022).uk_UA
dc.relation.references114 Google Cloud. “Tensor Processing Units (TPUs) for Accelerated AI on Mobile.” Google Cloud Blog, 2021, cloud.google.com/blog/products/ai-machine-learning (Background on mobile AI hardware).uk_UA
dc.relation.references115 Team Liquid (Esports). “AI NPC Bots in Competitive Gaming.” TeamLiquid Pro Gaming Forum, 2023. (Industry perspective on NPC AI)uk_UA
dc.relation.references116 OpenAI. OpenAI Cookbook: Using GPT in Unity. (GitHub repository, 2024).uk_UA
dc.relation.references117 Cheng, Ming-Yuan, et al. “Energy Management and Safety Protocols for Mobile Data Centers.” IEEE Transactions on Sustainable Computing, vol. 6, no. 1, 2021, pp. 32–45.uk_UA
dc.relation.references118 Yuliuk, Oleksandr, and Oleh Lejman. “Програмне забезпечення та безпека праці.” Вісник Безпеки Життєдіяльності, no. 4, 2022, pp. 89–97.uk_UA
dc.relation.references119 Bondarchuk, Kateryna. “Energy Efficiency Standards (DSTU 50001) for Ukrainian IT Companies.” Energy Policy of Ukraine, vol. 9, 2020, pp. 58–66.uk_UA
dc.relation.references120 Narkevych, Vitaliy. “Розробка стратегії енергозбереження в офісі.” Сучасні технології, vol. 12, no. 1, 2019, pp. 102–110.uk_UA
dc.relation.references121 Ukrainian Labour Safety Institute. Guidelines on Safe Use of Information Technology Equipment. 2021. (Based on DSTU and national laws)uk_UA
dc.relation.references122 Lukashenko, Oleksii. “Практичні аспекти безпеки персональних даних у мобільних додатках.” Ukrainian Journal of Information Security, vol. 3, no. 2, 2023, pp. 21–30.uk_UA
dc.relation.references123 Marushchak, Tetiana, et al. “Розробка мобільного програмного забезпечення з урахуванням ергономічних та енергозберігаючих норм.” Збірник наукових праць ХНУМГ, 2022, pp. 45–50.uk_UA
dc.relation.references124 Pryshliak, Oleksandr. Cybersecurity and Labor Safety: National Standards Overview. Kharkiv: KhNURE Publishing, 2020.uk_UA
dc.relation.references125 Fedoryshyn, Bohdan. “Безпека життєдіяльності та інформаційна безпека в розробці ПЗ.” Вісник науки і освіти, no. 6, 2019, pp. 110–118.uk_UA
dc.relation.references126 Liubarska, Natalya, and Serhii Sydorenko. “Сучасні підходи до управління інформаційною безпекою в Україні.” Ukrainian Journal of Cybersecurity, vol. 4, no. 1, 2024, pp. 25–34.uk_UA
dc.relation.references127 Kolodii, Roman. “Інтеграція GPT-4 у чат-бот для підтримки гравців.” AI Conference Proceedings, 2024, pp. 112–118.uk_UA
dc.relation.references128 Klymchuk, Viktor, et al. “Blockchain and Game Safety: Ensuring Fair Play.” Blockchain News Ukraine, no. 7, 2023, pp. 14–22.uk_UA
dc.contributor.affiliationТНТУ ім. І. Пулюя, Факультет комп’ютерно-інформаційних систем і програмної інженерії, Кафедра комп’ютерних наук, м. Тернопіль, Українаuk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
dc.identifier.citation2015Філіпович Т. І., Швець О. Я. Розробка та оптимізація мобільного ігрового додатку із використанням ШІ та алгоритмів прийняття рішень (комплексна робота) : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 122 – інформаційні системи та технології / наук. кер. Р. М. Небесний. – Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025. – 142 с.uk_UA
Vyskytuje se v kolekcích:122 — комп’ютерні науки

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
2025_KRM_SNm-61_Filipovych_T_I_Shvets_O_Y.pdfДипломна робота5,81 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

Nástroje administrátora