Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48506
Назва: Проблеми гейміфікації навчання в контексті реалізації цілей сталого розвитку
Автори: Письменний, Віталій
Бібліографічний опис: Письменний В.В. Проблеми гейміфікації в освіті в контексті цілей сталого розвитку. Наукові записки Малої академії наук України. 2025. Вип. 1 (32). С. 36–46
Дата публікації: 2025
Дата внесення: 19-тра-2025
Країна (код): UA
УДК: 794.3:378.14
Теми: гейміфікація
ігрові технології навчання
сталий розвиток
Короткий огляд (реферат): Розглянуто перспективи використання ігрових технологій у сучасному освітньому процесі, зокрема через застосування авторських настільних ігор. Встановлено, що ігрові методики сприяють активізації пізнавальної діяльності здобувачів освіти, підвищують їх зацікавленість у навчанні та забезпечують ефективніше засвоєння навчального матеріалу. Однією з ключових переваг гейміфікації є можливість спрощення сприйняття складних та абстрактних понять, а також закріплення практичних навичок, які мають безпосереднє застосування у реальному житті. Особливу увагу в дослідженні приділено використанню настільних ігор як інструменту формування у здобувачів освіти основних компетентностей сталого розвитку, зокрема, таких як раціональне використання природних ресурсів, екологічна свідомість, соціальна активність та економічна відповідальність. Ігри, що імітують реальні життєві ситуації, дозволяють інтегрувати теоретичні знання з практичними завданнями, що сприяє розвитку в учнів усвідомлення важливості цих аспектів для розвʼязання глобальних проблем. Розглянуто особливості гейміфікації у навчанні фінансової грамотності, зокрема використання настільних ігор для моделювання економічних процесів, що сприяє розвитку стратегічного мислення, вмінню планувати бюджет та приймати обґрунтовані фінансові рішення. Застосування таких ігор дозволяє сформувати в учнів відповідальне ставлення до управління особистими фінансами, що є важливим аспектом для забезпечення економічної стабільності як на індивідуальному, так і на суспільному рівнях. Досліджено гейміфіковані методики, орієнтовані на розуміння екологічних проблем, які забезпечують можливість оцінити наслідки людської діяльності для довкілля. Вони стимулюють розвиток екологічної культури, формують відповідальність за власні вчинки та мотивацію до сталого споживання ресурсів. У цьому контексті екологічна складова гейміфікації постає важливим елементом освітнього процесу, що сприяє формуванню відповідального покоління, готового до активної участі у вирішенні екологічних і соціальних проблем.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48506
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://doi.org/10.51707/2618-0529-2025-32-05
Перелік літератури: Заліток Л. М. Робота з книжкою в сучасній початковій школі крізь призму творчого розвитку ідей В. Сухомлинського. Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В. О. Сухомлинського. Серія: Педагогічні науки. 2014. Вип. 1 (46). С. 61–68
Марчук С. С. Проблеми всебічного розвитку і формування гармонійно розвиненої особистості у педагогічній концепції К. Д. Ушинського. Педагогічний пошук. 2011. Вип. 2 (70). С. 24–27
Лисенко С. А. Гра як метод активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів початкової школи з математики. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2014. № 3 (37). С. 405–413
Фещенко Г. В., Голуб Д. М. Сучасність основних дидактичних принципів Яна Амоса Коменського. Я. А. Коменський – фундатор наукової педагогіки (з нагоди 430-річчя від дня народження видатного педагога): матеріали VІІ Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції з міжнародною участю, м. Умань, 10–11 листопада 2022 р. Умань: ВПЦ «Візаві», 2022. С. 151–153
Мовчан Н. А. Гра у світобаченні мислителів ХІХ–ХХ ст. Чорноморські наукові студії: матеріали VІIІ Всеукраїнської мультидисциплінарної конференції, м. Одеса, 24 червня 2022 р. Одеса: Міжнародний гуманітарний університет, 2022. С. 346–349
Указ Президента України «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року» від 30.09.2019 № 722/2019. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/722/2019
Письменний В., Коженівський С. Енциклопедія для фінансово грамотних школярів / за ред. д.е.н. В. Письменного; 2-ге вид., перероб. і доп. Тернопіль: ФОП Осадца Ю. В., 2021. 224  с.
Кізима Т., Ребуха Л., Письменний В. Значимість інтерактивних та практикозорієнтованих ігор у процесі викладання фінансової грамотності в закладах освіти. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology: науковий часопис. 2020. Vol. 8, Issue 4. С. 38–51.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації працівників кафедри економіки та фінансів

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Pysmennyi.pdf1,82 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора