Link lub cytat. http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48375

Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorІванечко, Неля Ростиславівна
dc.contributor.authorХрупович, Світлана Євгенівна
dc.contributor.authorIvanechko, Nelia
dc.contributor.authorKhrupovych, Svitlana
dc.date.accessioned2025-04-19T10:05:09Z-
dc.date.available2025-04-19T10:05:09Z-
dc.date.created2025-01-28
dc.date.issued2025-01-28
dc.date.submitted2024-12-25
dc.identifier.citationІванечко Н. Р. Критичне мислення як філософія маркетингу / Іванечко Неля Ростиславівна, Хрупович Світлана Євгенівна // ГЕВ. — Т. : ТНТУ, 2025. — Том 92. — № 1. — С. 159–166. — (Маркетинг).
dc.identifier.issn2409-8892
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48375-
dc.description.abstractПроаналізовано еволюцію вимог бізнесу до навичок працівників та виявлено пріоритезацію певних компетенцій, зокрема, критичне мислення й аналіз, аналітичне мислення та інноваційність, логічна аргументація, розв’язання проблем та формування ідей. Розглянуто різноманітні методи застосування критичного мислення в маркетингу. Так, метод Сократа для маркетингу є потужним інструментом докопатися до суті речей і виявити більш глибокий рівень розуміння. Також метод сприяє розвитку вміння вести конструктивний діалог, слухати інших і аргументувати свою точку зору. Метод «риб’ячої кістки» дозволяє маркетинговій команді наочно представити всі можливі причини проблеми та забезпечує структурований підхід до аналізу. Завдяки своїй простоті й візуальній привабливості. Цей метод може бути легко освоєний і застосований у будь-якій компанії. Він «шість капелюхів мислення» (Едвард де Боно) допомагає продукувати нові нестандартні ідеї для продуктів, послуг або маркетингових кампаній. З використанням цього методу проблема розглядається з різних точок зору. SWOT-аналіз є одним з найпопулярніших методів стратегічного планування, який широко використовується в маркетингу і насамперед допомагає виявити внутрішні резерви. Метод інтуїтивно зрозумілий і не вимагає спеціальних знань. Метод «бритва Оккама» є важливим для наукового пізнання та прийняття рішень і допомагає уникати надмірних ускладнень й зосередитися на суті проблеми. Метод «діаграми Венна» є ефективним для візуалізації та аналізу проблем. Він допомагає не лише структурувати маркетингову інформацію, але й виявляти взаємозв’язки між різними елементами та приймати обґрунтованіші рішення. Метод «п’ять чому» є цінним у маркетингу для розкриття коренів проблем та пошуку ефективних рішень. Його простота й ефективність роблять його популярним як в промисловості, так і в інших сферах діяльності. Метод розгортання (експлікації) є важливим для досягнення точності та ясності в науковому пізнанні. Він дозволяє уникнути непорозумінь, сприяє розвитку наукової думки та сприяє міждисциплінарній взаємодії, яка спостерігається у маркетинговій діяльності останнім.
dc.description.abstractThe article analyzes the evolution of business requirements for employee skills and identifies the priority of certain competencies, in particular, critical thinking and analysis, analytical thinking and innovation, logical reasoning, problem solving, and idea generation. Various methods of applying critical thinking in marketing are considered. So, the Socratic method of marketing is a powerful tool to get to the bottom of things and reveal a deeper level of understanding. Also, the method contributes to the development of the ability to conduct a constructive dialogue, listen to others and argue oneʼs point of view. The fishbone method allows the marketing team to visualize all possible causes of the problem and provides a structured approach to analysis. Due to its simplicity and visual appeal, this method can be easily mastered and applied in any company. The method of «six thinking hats» (Edward de Bono) helps to produce new non-standard ideas for products, services or marketing campaigns. Using this method, the problem is considered from different points of view. SWOT analysis is one of the most popular methods of strategic planning, which is widely used in marketing and primarily helps to identify internal reserves. The method is intuitive and does not require special knowledge. Occamʼs Razor is important for scientific knowledge and decision-making and helps avoid overcomplication and focus on the core of the problem. The Venn diagram method is effective for visualizing and analyzing problems. They help not only to structure marketing information, but also to identify relationships between different elements and make more informed decisions. The five whys method is valuable in marketing for uncovering the root causes of problems and finding effective solutions. Its simplicity and efficiency make it popular both in industry and in other spheres of activity. The method of deployment (explication) is important for achieving accuracy and clarity in scientific knowledge. It avoids misunderstandings, promotes the development of scientific thought, and promotes the interdisciplinary interaction that has been observed in marketing activity recently.
dc.format.extent159-166
dc.language.isouk
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofГалицький економічний вісник, 1 (92), 2025
dc.relation.ispartofGalician economic journal, 1 (92), 2025
dc.relation.urihttps://doi.org/10.18371/fcaptp.v4i35.222527
dc.relation.urihttps://doi.org/10.32782/2524-0072/2020-22-40
dc.relation.urihttps://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs.pdf
dc.relation.urihttps://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2020.pdf
dc.relation.urihttps://doi.org/10.5840/inquiryctnews19881178
dc.relation.urihttps://mind.ua/publications/20272615
dc.relation.urihttps://skvot.io/uk/blog/kritika-chistogo-razuma
dc.relation.urihttps://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_
dc.subjectкритичне мислення
dc.subjectмаркетинг
dc.subjectметоди критичного мислення
dc.subjectcritical thinking
dc.subjectmarketing
dc.subjectmethods of critical thinking
dc.titleКритичне мислення як філософія маркетингу
dc.title.alternativeCritical thinking as a marketing philosophy
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Ternopil Ivan Puluj National Technical University, ……. 2025
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages8
dc.subject.udc339.138
dc.relation.references1. Ivanechko N., Borysova T., & Monastyrskyi G. Research of customer buying behavior on the Ukrainian electromobile market. Financial and Credit Activity-Problems of Theory and Practice, 2021, 4 (35), Р. 507–513. DOI: https://doi.org/10.18371/fcaptp.v4i35.222527
dc.relation.references2. Мозгова Г. В., Євтушенко В. А., Мозгова А. Д. Формування Soft skills фахівця в галузі маркетингу на основі компетентнісного підходу. Економіка та суспільство. 2020. Випуск 22. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2020-22-40 (дата звернення: 04.11.2024).
dc.relation.references3. Коляда Н., Кравченко О. Практичний досвід формування «soft-skills» в умовах закладу вищої освіти. Актуальні питання гуманітарних наук. 2020. № 3 (27). С. 137–145.
dc.relation.references4. Коваль К. О. Розвиток «soft skills» у студентів – один з важливих чинників працевлаштування. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2015. № 2. С. 162–167.
dc.relation.references5. Наход С. А. Значущість «Soft skills» для професійного становлення майбутніх фахівців соціономічних професій. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2018. № 63. С. 131–135.
dc.relation.references6. Делія О. Особистість керівника як чинник ефективного управління. Економічний аналіз. 2012. Т. 1 1(2). С. 187–189.
dc.relation.references7. Конверський А. Є. Критичне мислення : підручник, 4-те вид., перероб. та доп. Київ : Центр учбової літератури, 2024. 386 с.
dc.relation.references8. Тягло О. В. Критичне мислення : навчальний посібник. Харків : Вид. група «Основа»: «Триада +», 2008. 192 с.
dc.relation.references9. Терно С. О. Критичне мислення: динаміка та сфера застосування. Наукові праці історичного факультету Запорізького національного університету. 2016. Вип. 46. С. 310–315.
dc.relation.references10. The Future of Jobs Employment, Skills and Workforce Strategy for the Fourth Industrial Revolution. World Economic Forum. January 2016. 167 p. URL: https://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs.pdf (дата звернення: 04.11.2024).
dc.relation.references11. The Future of Jobs Report 2020. World Economic Forum. October 2020. 162 p. URL: https://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2020.pdf (дата звернення: 04.11.2024).
dc.relation.references12. Sternberg R. Critical thinking: Its nature, measurement, and improvement. [In F. R. Link (Ed.)]. Yele University, 1985. 35 p.
dc.relation.references13. Lipman M. Critical thinking: What can it be? Matthew Lipman. Institute of Critical Thinking. Resource Publication, 1988. Series 1. No. 1. 12 p. DOI: https://doi.org/10.5840/inquiryctnews19881178
dc.relation.references14. Канеман Д. Мислення швидке й повільне / пер. з англ. Максим Яковлєв. 5-те вид. Київ : Наш формат, 2021. 480 с.
dc.relation.references15. Смерека Є.. Що таке критичне мислення та як його розвивати. І як це допоможе в бізнесі та повсякденному житті. 22 квітня 2024. URL: https://mind.ua/publications/20272615 (дата звернення: 04.11.2024).
dc.relation.references16. Піскун Р. Критика чистого розуму. Що таке критичне мислення та як воно полегшує пошук рішень. 2 жовтня 2020. URL: https://skvot.io/uk/blog/kritika-chistogo-razuma (дата звернення: 04.11.2024).
dc.relation.referencesen1. Ivanechko N., Borysova T., & Monastyrskyi G. (2021) Doslidzhennia kupivelnoi povedinky spozhyvachiv na rynku elektromobiliv Ukrainy [Research of customer buying behavior on the ukrainian electromobile market]. Finansovo-kredytna diialnist: problemy teorii ta praktyky, no. 4 (35), pp. 507–513. DOI: https://doi.org/10.18371/fcaptp.v4i35.222527
dc.relation.referencesen2. Mozghova Gh. V., Jevtushenko V. A., Mozghova A. D. (2020) Formuvannja Soft skills fakhivcja v ghaluzi marketynghu na osnovi kompetentnisnogho pidkhodu. [Formation of soft skills of a specialist in the field of marketing based on a competency approach]. Ekonomika ta suspiljstvo, vol. 22. Available at: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2020-22-40 (accessed: 04 November 2024).
dc.relation.referencesen3. Koljada N., Kravchenko O. (2020) Praktychnyj dosvid formuvannja “soft-skills” v umovakh zakladu vyshhoji osvity. [Practical experience in the formation of “soft-skills” in the conditions of a higher education institution]. Aktualjni pytannja ghumanitarnykh nauk, no. 3 (27), pp. 137–145.
dc.relation.referencesen4. Kovalj K. O. (2015) Rozvytok “soft skills” u studentiv – odyn z vazhlyvykh chynnykiv pracevlashtuvannja. [The development of “soft skills” among students is one of the important factors of employment]. Visnyk Vinnycjkogho politekhnichnogho instytutu, no. 2, pp. 162–167.
dc.relation.referencesen5. Nakhod S. A. (2018) Znachushhistj “Soft skills” dlja profesijnogho stanovlennja majbutnikh fakhivciv socionomichnykh profesij. [Significance of “Soft skills” for the professional development of future specialists in socio-economic professions]. Naukovyj chasopys Nacionaljnogho pedaghoghichnogho universytetu imeni M. P. Draghomanova. Serija 5: Pedaghoghichni nauky: realiji ta perspektyvy, no. 63, pp. 131–135.
dc.relation.referencesen6. Delija O. (2012) Osobystistj kerivnyka jak chynnyk efektyvnogho upravlinnja. [The personality of the manager as a factor of effective management]. Ekonomichnyj analiz, vol. 11 (2), pp. 187–189. (In Ukraine).
dc.relation.referencesen7. Konversjkyj A. Je. (2024). Krytychne myslennja [Critical thinking]: pidruchnyk 4-te vyd. pererob. ta dop. Kyjiv: Centr uchbovoji literatury, 386 p. [in Ukraine].
dc.relation.referencesen8. Tjaghlo O. V. (2008). Krytychne myslennja [Critical thinking]: navchaljnyj posibnyk. Kh.: Vyd. ghrupa «Osnova»: «Tryada +», 192 p. [in Ukraine].
dc.relation.referencesen9. Terno S. O. (2016) Krytychne myslennja: dynamika ta sfera zastosuvannja. [Critical thinking: dynamics and scope of application]. Naukovi praci istorychnogho fakuljtetu Zaporizjkogho nacionaljnogho universytetu. vol. 46, pp. 310–315.
dc.relation.referencesen10. The Future of Jobs Employment, Skills and Workforce Strategy for the Fourth Industrial Revolution. (2016). World Economic Forum, january, 167 p. Available at: https://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_ Jobs.pdf (accessed: 04 November 2024).
dc.relation.referencesen11. The Future of Jobs Report. (2020). World Economic Forum, October, 162 p. Available at: https://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2020.pdf (accessed: 04 November 2024).
dc.relation.referencesen12. Sternberg R. (1985). Critical thinking: Its nature, measurement, and improvement [In F. R. Link (Ed.)]. Yele University, 35 p.
dc.relation.referencesen13. Lipman M. (1988) Critical thinking: What can it be? Institute of Critical Thinking. Resource Publication, Series 1, no. 1, 12 p. DOI: https://doi.org/10.5840/inquiryctnews19881178
dc.relation.referencesen14. Kaneman D. (2021). Myslennja shvydke j poviljne [Thinking is fast and slow]. / per. z anghl. Maksym Jakovljev. 5-te vyd. Kyiv: Nash format, 480 p. (In Ukraine).
dc.relation.referencesen15. Smereka Je. (2024) Shho take krytychne myslennja ta jak jogho rozvyvaty. I jak ce dopomozhe v biznesi ta povsjakdennomu zhytti. [What is critical thinking and how to develop it. And how it will help in business and everyday life]. 22 kvitnja. Available at: https://mind.ua/publications/20272615 (accessed: 04 November 2024).
dc.relation.referencesen16. Piskun R. (2020) Krytyka chystogho rozumu. Shho take krytychne myslennja ta jak vono poleghshuje poshuk rishenj. [Critique of pure reason. What is critical thinking and how does it facilitate the search for solutions]. 2 zhovtnja. Available at: https://skvot.io/uk/blog/kritika-chistogo-razuma (accessed: 04 November 2024).
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2025.01.159
dc.contributor.affiliationЗахідноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна
dc.contributor.affiliationWest Ukrainian National University, Ternopil, Ukraine
dc.citation.journalTitleГалицький економічний вісник
dc.citation.volume92
dc.citation.issue1
dc.citation.spage159
dc.citation.epage166
dc.identifier.citation2015Іванечко Н. Р., Хрупович С. Є. Критичне мислення як філософія маркетингу // ГЕВ, Тернопіль. 2025. Том 92. № 1. С. 159–166.
dc.identifier.citationenAPAIvanechko, N., & Khrupovych, S. (2025). Krytychne myslennia yak filosofiia marketynhu [Critical thinking as a marketing philosophy]. Galician economic journal, 92(1), 159-166. TNTU. [in Ukrainian].
dc.identifier.citationenCHICAGOIvanechko N., Khrupovych S. (2025) Krytychne myslennia yak filosofiia marketynhu [Critical thinking as a marketing philosophy]. Galician economic journal (Tern.), vol. 92, no 1, pp. 159-166 [in Ukrainian].
Występuje w kolekcjach:Галицький економічний вісник, 2025, № 1 (92)



Pozycje DSpace są chronione prawami autorskimi