Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48274

Назва: Розвиток багатонаціональних підприємств у сфері електронної комерції
Інші назви: Multinational e-commerce enterprises development
Автори: Варламова, Марія Леонідівна
Квасницька, Олександра
Романець, Тетяна
Varlamova, Mariia
Kvasnytska, Oleksandra
Romanets, Tetiana
Приналежність: Донецький національний університет імені Василя Стуса, Вінниця, Україна
Vasyl’ Stus Donetsk National University, Vinnytsia, Ukraine
Бібліографічний опис: Варламова М. Л. Розвиток багатонаціональних підприємств у сфері електронної комерції / Марія Варламова, Олександра Квасницька, Тетяна Романець // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2024. — Том 91. — № 6. — С. 204–213. — (Міжнародні економічні відносини).
Бібліографічне посилання: Варламова М. Л., Романець Т. Розвиток багатонаціональних підприємств у сфері електронної комерції // Галицький економічний вісник, Тернопіль. 2024. Том 91. № 6. С. 204–213.
Bibliographic citation (APA): Varlamova, M., Kvasnytska, O., & Romanets, T. (2024). Rozvytok bahatonatsionalnykh pidpryiemstv u sferi elektronnoi komertsii [Multinational e-commerce enterprises development]. Galician Economic Journal, 91(6), 204-213. TNTU. [in Ukrainian].
Bibliographic citation (CHICAGO): Varlamova M., Kvasnytska O., Romanets T. (2024) Rozvytok bahatonatsionalnykh pidpryiemstv u sferi elektronnoi komertsii [Multinational e-commerce enterprises development]. Galician Economic Journal (Tern.), vol. 91, no 6, pp. 204-213 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 6 (91), 2024
Galician Economic Journal, 6 (91), 2024
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 6
Том: 91
Дата публікації: 21-лис-2024
Дата подання: 26-жов-2024
Дата внесення: 3-бер-2025
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2024.06.204
УДК: 339.5
Теми: електронна комерція
багатонаціональні підприємства (БНП)
фінансові показники
стратегії розвитку
маркетингові інструменти
технологічний розвиток
e-commerce
multinational enterprises (MNEs)
financial indicators
development strategies
marketing tools
technological development
Кількість сторінок: 10
Діапазон сторінок: 204-213
Початкова сторінка: 204
Кінцева сторінка: 213
Короткий огляд (реферат): Розглянуто сучасний стан та визначено основні тенденції розвитку глобальної електронної комерції на основі статистичних даних за 2015–2023 рр. Доведено значний вплив сегменту онлайн-продажів на стан роздрібної торгівлі у світі. Визначено, що даний ринок постійно зростав протягом аналізованого періоду і, відповідно до прогнозів, збільшиться до 8 трлн дол. США у 2027 р. Виявлено, що серед окремих країн лідерами на ринку електронної комерції є Китай та США із загальним обсягом продажів 3,0 та 1,1 трлн дол. США відповідно. Зазначено, що країни Азії та Південної Америки, такі, як Філіппіни, Індія, Мексика та Аргентина демонструють найвищі темпи зростання електронної комерції, що пов’язано зі швидким розвитком інтернет-інфраструктури та збільшенням кількості користувачів смартфонів у цих регіонах. Наведено рейтинг з десяти найбільших гравців на ринку електронної комерції за розміром ринкової капіталізації у 2023 р., до якого увійшли Amazon, Walmart, Home Depot, Alibaba Group Holding, Costco Wholesale Corporation, Prosus, Reliance Industries, Pinduoduo, Meituan Dianping та Booking Holdings. Виявлено, що 4 компанії з цього переліку мають штаб-квартири у Північній Америці (а саме в США), 4 – в Азії та 2 – в Європі. Охарактеризовано стратегії, які раніше активно застосовувалися компаніями у сфері електронної комерції, а саме, продаж товарів за ціною, нижче собівартості (демпінг), агресивний маркетинг, концентрація на масштабуванні обсягів виробництва та інші. Проаналізовано нові підходи до побудови відносин з клієнтами та залучення їх до взаємодії з брендом, що набули особливого поширення протягом останніх років. Виокремлено сучасні інструменти розвитку бізнесу в електронній комерції, такі як створення персоналізованого купівельного досвіду, використання штучного інтелекту, голосового та візуального пошуку, застосування технологій розширеної та віртуальної реальності, поширення соціальної комерції, використання контенту, створеного користувачами, та інші. За результатами регресійного аналізу виявлено суттєвий вплив кількості інтернет-користувачів на прибуток компанії Amazon
The article examines the current state and identifies the main trends in the development of global e-commerce based on statistical data for 2015–2023. The significant impact of the online sales segment on the state of retail trade in the world is proven. It is determined that this market has been growing steadily during the analyzed period and, according to forecasts, will increase to 8 trillion do llars in 2027. It is found that among individual countries, the leaders in the e-commerce market are China and the United States, with total sales of 3.0 and 1.1 trillion dollars, respectively. It is noted that the highest growth rates in e-commerce are observed in Asian and South American countries, such as the Philippines, India, Mexico, and Argentina, due to the rapid development of Internet infrastructure and the increasing number of smartphone users in these regions. A rating of the ten largest players in the e-commerce market in terms of market capitalization in 2023 is provided, which includes Amazon, Walmart, Home Depot, Alibaba Group Holding, Costco Wholesale Corporation, Prosus, Reliance Industries, Pinduoduo, Meituan Dianping and Booking Holdings. It was found that 4 companies on this list are headquartered in North America (namely, in the United States), 4 – in Asia, and 2 – in Europe. The strategies that have been actively used by e-commerce companies in the past, namely, selling goods at a price below cost (dumping), aggressive marketing, focusing on scaling production volumes, and others, are examined by the author. New approaches to building relationships with customers and engaging them in brand interaction, which has become particularly widespread in recent years, are analyzed. Modern tools for business development in e-commerce, such as creating a personalized shopping experience, using artificial intelligence, voice, and visual search, using augmented and virtual reality technologies, spreading social commerce, using user-generated content, and others, are highlighted. The results of the regression analysis revealed a significant impact of the number of Internet users on Amazonʼs profits
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48274
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://business.adobe.com/blog/basics/2023-ecommerce-statistics
https://www.oberlo.com/statistics/ecommerce-share-of-retail-sales
https://altagamma.it/media/source/e-commerce-worldwide-statista-dossier.pdf
https://www.statista.com/statistics/379046/worldwide-retail-e-commerce-sales/
https://www.mobiloud.com/blog/ecommerce-market-size-by-country#biggest-ecommerce-markets-in-the-world
https://www.oberlo.com/statistics/global-ecommerce-sales-growth
https://www.oberlo.com/statistics/top-ecommerce-companies
https://uniglobalunion.org/wp-content/uploads/e-commerce_report_syndex_october_2019_en.pdf
https://easydigitaldownloads.com/blog/top-e-commerce-trends-to-expect/
https://doi.org/10.4018/978-1-6684-5523-4.ch012
Перелік літератури: 1. Top Ecommerce Statistics for 2023. Adobe Experience Cloud Blog. URL: https://business.adobe.com/blog/basics/2023-ecommerce-statistics (дата звернення: 11.04.2024).
2. Ecommerce Share of Retail Sales (2021–2027). Oberlo. URL: https://www.oberlo.com/statistics/ecommerce-share-of-retail-sales (дата звернення: 11.04.2024).
3. E-commerce Worldwide. Altagamma. URL: https://altagamma.it/media/source/e-commerce-worldwide-statista-dossier.pdf (дата звернення: 11.04.2024).
4. Retail e-Commerce Sales Worldwide from 2014 to 2027. Statista. URL: https://www.statista.com/statistics/379046/worldwide-retail-e-commerce-sales/ (дата звернення: 11.04.2024).
5. Ecommerce Market Size by Country. MobiLoud. URL: https://www.mobiloud.com/blog/ecommerce-market-size-by-country#biggest-ecommerce-markets-in-the-world (дата звернення: 11.04.2024).
6. Global Ecommerce Sales Growth (2021–2027). Oberlo. URL: https://www.oberlo.com/statistics/global-ecommerce-sales-growth (дата звернення: 11.04.2024).
7. Top Ecommerce Companies in 2023. Oberlo. URL: https://www.oberlo.com/statistics/top-ecommerce-companies (дата звернення: 11.04.2024).
8. E-Commerce: Recent Trends and Impact on Labour. UNI Global Union. URL: https://uniglobalunion.org/wp-content/uploads/e-commerce_report_syndex_october_2019_en.pdf (дата звернення: 11.04.2024).
9. 14 Top E-Commerce Trends for 2024 & Beyond. Easy Digital Downloads. URL: https://easydigitaldownloads.com/blog/top-e-commerce-trends-to-expect/ (дата звернення: 11.04.2024).
10. Хаджинов І. В., Шкурат М. Є. Трансформація системи менеджменту персоналу міжнародних компаній. Проблеми системного підходу в економіці. 2018. № 6. С. 33–40.
11. Santos V., Augusto T., Vieira J., Mendes L., Sousa B., Pontes D. E-Commerce: Issues, Opportunities, Challenges, and Trends. Promoting Organizational Performance Through 5G and Agile Marketing. IGI Global, 2023. P. 224–244. DOI: https://doi.org/10.4018/978-1-6684-5523-4.ch012
References: 1. Top Ecommerce Statistics for 2023. Adobe Experience Cloud Blog. Available at: https://business.adobe.com/blog/basics/2023-ecommerce-statistics (accessed: 11 April 2024).
2. Ecommerce Share of Retail Sales (2021–2027). Oberlo. Available at: https://www.oberlo.com/statistics/ecommerce-share-of-retail-sales (accessed: 11 April 2024).
3. E-commerce Worldwide. Altagamma. Available at: https://altagamma.it/media/source/e-commerce-worldwide-statista-dossier.pdf (accessed: 11 April 2024).
4. Retail e-Commerce Sales Worldwide from 2014 to 2027. Statista. Available at: https://www.statista.com/statistics/379046/worldwide-retail-e-commerce-sales/ (accessed: 11 April 2024).
5. Ecommerce Market Size by Country. MobiLoud. Available at: https://www.mobiloud.com/blog/ecommerce-market-size-by-country#biggest-ecommerce-markets-in-the-world (accessed: 11 April 2024).
6. Global Ecommerce Sales Growth (2021–2027). Oberlo. Available at: https://www.oberlo.com/statistics/global-ecommerce-sales-growth (accessed: 11 April 2024).
7. Top Ecommerce Companies in 2023. Oberlo. Available at: https://www.oberlo.com/statistics/top-ecommerce-companies (accessed: 11 April 2024).
8. E-Commerce: Recent Trends and Impact on Labour. UNI Global Union. Available at: https://uniglobalunion.org/wp-content/uploads/e-commerce_report_syndex_october_2019_en.pdf (accessed: 11 April 2024).
9. 14 Top E-Commerce Trends for 2024 & Beyond. Easy Digital Downloads. Available at: https://easydigitaldownloads.com/blog/top-e-commerce-trends-to-expect/ (accessed: 11 April 2024).
10. Khadzhynov I. V., Shkurat M. Ie. (2018) Transformatsiia systemy menedzhmentu personalu mizhnarodnykh kompanii. [Transformation of the personnel management system of international companies]. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi, no. 6. pp. 33–40.
11. Santos V., Augusto T., Vieira J., Mendes L., Sousa B., Pontes D. (2023) E-Commerce: Issues, Opportunities, Challenges, and Trends. Promoting Organizational Performance Through 5G and Agile Marketing. IGI Global, pp. 224–244. DOI: https://doi.org/10.4018/978-1-6684-5523-4.ch012
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2024, № 6 (91)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.