Please use this identifier to cite or link to this item: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48270

Název: Раціональне використання «золотого перетину Піфагора», «золотого перерізу Архімеда» та чисел Фібоначчі при розробці ТМ і бренду в маркетингу
Další názvy: Rational use of the «golden section of Pythagoras», «golden sections of Archimedes» and Fibonacci numbers in the development of TM and brand in marketing
Autoři: Василишин, Владислав
Vasylyshyn, Vladyslav
Affiliation: Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна
Western Ukrainian National University, Ternopil, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Василишин В. Раціональне використання «золотого перетину Піфагора», «золотого перерізу Архімеда» та чисел Фібоначчі при розробці ТМ і бренду в маркетингу / Владислав Василишин // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2024. — Том 91. — № 6. — С. 163–171. — (Маркетинг).
Bibliographic reference (2015): Василишин В. Раціональне використання «золотого перетину Піфагора», «золотого перерізу Архімеда» та чисел Фібоначчі при розробці ТМ і бренду в маркетингу // Галицький економічний вісник, Тернопіль. 2024. Том 91. № 6. С. 163–171.
Bibliographic citation (APA): Vasylyshyn, V. (2024). Ratsionalne vykorystannia "zolotoho peretynu Pifahora", "zolotoho pererizu Arkhimeda" ta chysel Fibonachchi pry rozrobtsi TM i brendu v marketynhu [Rational use of the «golden section of Pythagoras», «golden sections of Archimedes» and Fibonacci numbers in the development of TM and brand in marketing]. Galician Economic Journal, 91(6), 163-171. TNTU. [in Ukrainian].
Bibliographic citation (CHICAGO): Vasylyshyn V. (2024) Ratsionalne vykorystannia "zolotoho peretynu Pifahora", "zolotoho pererizu Arkhimeda" ta chysel Fibonachchi pry rozrobtsi TM i brendu v marketynhu [Rational use of the «golden section of Pythagoras», «golden sections of Archimedes» and Fibonacci numbers in the development of TM and brand in marketing]. Galician Economic Journal (Tern.), vol. 91, no 6, pp. 163-171 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник, 6 (91), 2024
Galician Economic Journal, 6 (91), 2024
Journal/Collection: Галицький економічний вісник
Issue: 6
Volume: 91
Datum vydání: 21-lis-2024
Submitted date: 15-lis-2024
Date of entry: 3-bře-2025
Nakladatel: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2024.06.163
UDC: 339.138
658
Klíčová slova: числа Фібоначчі
золоті перетини Архімеда та Піфагора
товарна марка (ТМ)
бренд
Fibonacci numbers
golden sections of Archimedes and Pythagoras
Trademark (TM)
brand
Number of pages: 9
Page range: 163-171
Start page: 163
End page: 171
Abstrakt: Досліджено застосування чисел Фібоначчі та «золотих перетинів» Архімеда і Піфагора в архітектурі, мистецтві, живописі, техніці, медицині, хімії, фізиці, математиці та інших сферах людського життя. Відомо також, що в навколишньому світі вся природа побудована і розвивається за принципами золотого перетину чисел Фібоначчі і золотого перетину Архімеда і Піфагора в їх зростаючих і спадаючих рядах. Відомо також, що ціле і його частини в живому світі також побудовані за принципом золотого перетину. Вчені також довели, що наше око і його будова також «сконструйовані» природою на основі золотого перетину. Передавання даних, які сприймає людське око, передаються до мозку людини хвилями також за принципом золотого перетину. Те, що нас оточує і те, як ми побудовані в природі, побудовано на принципах золотого перетину. Тобто, наше життя побудоване на принципах золотого перетину. Все, що людина створює, щоб воно було раціональним, природним, красивим і подобалося нам, також має бути побудоване на принципах золотого перетину і чисел Фібоначчі. Оскільки інформація, яку ми сприймаємо, на 90% проходить через очі, і те, що ми сприймаємо найбільше (близько 70%) – це форма, а інші 20% – кольори, знаки, малюнки, написи. То для того, щоб правильно впливати на людину природним шляхом і особливо для «зелених» брендів і ТМ, що може передаватися через упаковку, сам продукт або послугу, або комунікацію, або презентацію, або будь-яким іншим чином, ми повинні використовувати числа Фібоначчі і золоті перетини. Запропоновано використовувати золоті січення в маркетингу при його плануванні й управлінні підприємством, зокрема для розрахунку й прогнозування цін, вигляду та розміру тари, а також розроблення кольорових гам упаковки, торгових знаків, брендів, розміщення товарів на полицях, форма й розміщення наклейок на тарі й усе інше повязане з формою, розміром, кольоровими гамами, знаками і символами; розрахунок і вигляд стелажів у середині та зовні місць продажу; розроблення плану комунікацій і їх проведення, розроблення та управління музичним супроводом, запахи й інші засоби, що покращують сприйняття та комунікацію, починаючи від індивідуальних брендів до брендів товару, фірми, дистрибютерів, брендів покупців та «зелених брендів»
The article investigates the use of Fibonacci numbers and «golden sections» of Archimedes and Pythagoras in their use in architecture, art, painting, engineering, medicine, chemistry, physics, mathematics and other spheres of human life. It is also known that in the world around us all nature is built and develops on the principles of the golden ratio of Fibonacci numbers and the golden ratio of Archimedes and Pythagoras in their increasing and decreasing series. It is also known that the whole and its par ts in the living world are also built on the principle of the golden ratio. Scientists have also proveт that our eye and its structure are also «designed» by nature on the basis of the golden ratio. Data transmission, which perceives the human eye is transmitted to the human brain waves also on the principles of the golden ratio. That is, what surrounds us and how we built in nature is built on the principles of the golden ratio. That is, our life is based on the principles of the golden ratio. Everything that man creates to make it rational, natural, beautiful and we like should also be built on the principles of the golden ratio and Fibonacci numbers. Since the information that we perceive by 90% passes through the eyes, and what we perceive most (about 70%) is the form, and the other 20% are colours, signs, drawings, inscriptions, in order to properly influence a person naturally and especially for «green» brands and TMs, which can be transmitted through packaging, the product or service itself, or communication, or presentation or in any other way, we must use Fibonacci numbers and golden sections. It is proposed to use the golden ratio in marketing when planning and managing an enterprise, in particular for calculating and forecasting prices, the appearance and size of packaging, as well as developing color schemes for packaging, trademarks, brands, placing goods on shelves, the shape and placement of labels on packaging and everything else related to the shape, size, color schemes, signs and symbols; calculating and looking at shelving inside and outside points of sale; developing a communications plan and implementing it, developing and managing musical accompaniment, smells and other means, which improves perception and communication, ranging from individual brands to product brands, companies, distributors, customer brands and «green brands»
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48270
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024
URL for reference material: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-07
https://www.neurosciencemarketing.com/blog/articles/goldenmean-brain.htm
https://www.researchgate.net/project/The-use-of-the-Golden-Ratio-in-the-management-for-increased-efficiency-of-resources
References (Ukraine): 1. Корнієнко В. С. Про закони краси. Харків, 1991. 320 с.
2. Гаврилюк П. І. Проблема естетики і теорія управління. Київ, 1991. 350 с.
3. Волкотруб І. Т. Основи художнього конструювання. Київ: Вища школа, 1991. 420 с.
4. Шевельова І. Принципи пропорцій. Київ,1982. 356 с.
5. Соколов А. Таємниці золотого перетину. 1978. № 5. С. 41–44.
6. Шубнікова А. В., Коцик В. А. Симетрія в науці та мистецтві. Київ, 1972. 450 с.
7. Дмитренко М. Українська символіка Київ: Редакція журналу «Народознавство», 1994. 125 с.
8. Ковальов Ф. В. Золотий перетин у живописі Київ: Просвіта, 1989. 87 с.
9. Козлов В. Н. Основи орнаментальної композиції. Київ, 1976. Ч. 1. 234 с.
10. Гурська А. Мова і граматика орнаментики. Навчально-методичний посібник. Київ: Альтернатива, 2003.114 с.
11. Lazareva M. (2019). Positioning Matrix as an Assessment Tool for Security Level of a Product Portfolio Competitive Position. Marketing and Management of Innovations, 4, 82–97. DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-07
12. Dooly R. Art, the Golden Mean, and the Brain. URL: https://www.neurosciencemarketing.com/blog/articles/goldenmean-brain.htm. (accessed: 03 September 2024).
13. Tabatabaei M. (2016) The use of the Golden Ratio in the management for increased efficiency of resources. URL: https://www.researchgate.net/project/The-use-of-the-Golden-Ratio-in-the-management-for-increased-efficiency-of-resources. (accessed: 03 September 2024).
References (International): 1. Kornienko V. S. (1991). Pro zakony krasy [On the laws of beauty]. Kharkiv, 1991. 320 p.
2. Gavrilyuk P. I. (1991). Problema estetyky i teorija upravlinnja [Problem of aesthetic and theory of management]. Kyiv, 1991, 350 p.
3. Volkotrub I. T. (1991). Osnovy khudozhnjogho konstrujuvannja [Fundamentals of artistic design]. Kyiv: Higher School, 1991. 420 p.
4. Sheveleva I. (1928). Pryncypy proporcij [Principles of proportion]. Kyiv, 1982, 356 p.
5. Sokolov A. (1978) Tajemnyci zolotogho peretynu [Secrets of the Golden Section], no. 5, pp. 41–44.
6. Shubnikova A. V., Kotsyk V. A. (1972). Symetrija v nauci ta mystectvi [Symmetry in science and art]. Kyiv, 450 p.
7. Dmytrenko M. (1994). Ukrajinsjka symvolika [Ukrainian symbols] Kyiv: Editorial office of the journal “Narodoznannya”, 125 p.
8. Kovalev F. V. (1989). Zolotyj peretyn u zhyvopysi [The Golden Section in Painting] Kyiv: Prosvita, 87 p.
9. Kozlov V. N. (1976). Osnovy ornamentaljnoji kompozyciji [Fundamentals of ornamental composition]. Kyiv, part 1, 234 p.
10. Gurska A. (2003). Mova i ghramatyka ornamentyky. Navchaljno-metodychnyj posibnyk [Language and grammar of ornamentation. Educational and methodological manual]. Kyiv: Alternative, 114 p.
11. Lazareva M. (2019) Positioning Matrix as an Assessment Tool for Security Level of a Product Portfolio Competitive Position. Marketing and Management of Innovations, 4, 82–97. DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-07
12. Dooly R. Art, the Golden Mean, and the Brain. Available at: https://www.neurosciencemarketing.com/blog/articles/goldenmean-brain.htm. (accessed: 03 September 2024).
13. Tabatabaei, M. (2016) The use of the Golden Ratio in the management for increased efficiency of resources. Available at: https://www.researchgate.net/project/The-use-of-the-Golden-Ratio-in-the-management-for-increased-efficiency-of-resources (accessed: 03 September 2024).
Content type: Article
Vyskytuje se v kolekcích:Галицький економічний вісник, 2024, № 6 (91)



Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.