このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/47570
タイトル: | Потенціальні ефекти проектів ERASMUS+ B.I.P. на діяльність університетів та регіональний туризм |
その他のタイトル: | Potential effects of ERASMUS+ B.I.P. projects on universities’ activities and regional tourism |
著者: | Мехмет, Емін Байназоглу Шульгина, Людмила Михайлівна Baynazoglu, Mehmet Emin Shulhina, Liudmyla |
Affiliation: | Школа прикладних наук Keşan Yusuf Çapraz, Тракійський університет, Туреччина Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна Варшавська школа економіки, Польща Keşan Yusuf Çapraz School of Applied Sciences, Trakya University, Turkey National Technical University of Ukraine «Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute», Ukraine; Warsaw School of Economics, Poland |
Bibliographic description (Ukraine): | Мехмет Е. Б. Потенціальні ефекти проектів ERASMUS+ B.I.P. на діяльність університетів та регіональний туризм / Мехмет Емін Байназоглу, Шульгина Людмила Михайлівна // ГЕВ. — Т. : ТНТУ, 2024. — Том 90. — № 5. — С. 45–55. — (Економіка). |
Bibliographic reference (2015): | Мехмет Е. Б., Шульгина Л. М. Потенціальні ефекти проектів ERASMUS+ B.I.P. на діяльність університетів та регіональний туризм // ГЕВ, Тернопіль. 2024. Том 90. № 5. С. 45–55. |
Bibliographic citation (APA): | Baynazoglu, M. E., & Shulhina, L. (2024). Potentsialni efekty proektiv ERASMUS+ B.I.P. na diialnist universytetiv ta rehionalnyi turyzm [Potential effects of ERASMUS+ B.I.P. projects on universities’ activities and regional tourism]. Galician economic journal, 90(5), 45-55. TNTU. [in Ukrainian]. |
Bibliographic citation (CHICAGO): | Baynazoglu M. E., Shulhina L. (2024) Potentsialni efekty proektiv ERASMUS+ B.I.P. na diialnist universytetiv ta rehionalnyi turyzm [Potential effects of ERASMUS+ B.I.P. projects on universities’ activities and regional tourism]. Galician economic journal (Tern.), vol. 90, no 5, pp. 45-55 [in Ukrainian]. |
Is part of: | Галицький економічний вісник, 5 (90), 2024 Galician economic journal, 5 (90), 2024 |
Journal/Collection: | Галицький економічний вісник |
Issue: | 5 |
Volume: | 90 |
発行日: | 22-10月-2024 |
Submitted date: | 14-8月-2024 |
Date of entry: | 14-1月-2025 |
出版者: | ТНТУ TNTU |
Place of the edition/event: | Тернопіль Ternopil |
DOI: | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2024.05.045 |
UDC: | 378 338.48 |
キーワード: | програма Erasmus+ B.I.P. проекти міжнародна освітня діяльність університету регіональний туризм Erasmus+ Program B.I.P. Projects International Educational Activities University Regional Tourism |
Number of pages: | 11 |
Page range: | 45-55 |
Start page: | 45 |
End page: | 55 |
抄録: | Стаття присвячена дослідженню ролі Програми Erasmus+ у сприянні інтенсифікації та
поглиблення міжнародної співпраці університетів у рамках Європейського Союзу. Основною метою
статті є висвітлення результатів дослідження потенційного впливу Програми Erasmus+ та одного із її
проектів B.I.P. (Змішаної інтенсивної програми) на розширення освітніх можливостей університетів на
основі цієї програми. Доведено, що програма Erasmus+ B.I.P. стала важливим інструментом інноваційної
діяльності та механізмом сприяння розвитку співпраці між університетами. Наголошено, що Erasmus+
B.I.P. сприяє поглибленню короткотермінової та інтенсивної навчальної діяльності через онлайн-
зустрічі, які об’єднують партнерів (університетів-учасників) задля ефективного виконання їх проектів.
Доведено, що особливою цінністю програм, у яких беруть участь університети з різних країни і з різних
галузей, є те, що такі програми надають змогу фахівцям різної спеціалізації об’єднатися для вирішення
нагальних регіональних проблем і досягнення масштабних цілей сталого розвитку ООН. Акцентовано на
очікуваній додатковій цінності цих проектів для існуючих навчальних програм вищих навчальних закладів.
Розглянуто потенційні наслідки від реалізації цих проектів для регіонального туризму. Ці позитивні
наслідки стають можливими завдяки збільшенню видимості туристичних рекреацій для туристів та
підвищенню рівня культурної обізнаності членів приймаючих громад. Основним методом представленого
дослідження було використання вторинних джерел даних, у яких висвітлено багатогранний вплив B.I.P.
проектів та проливається світло на їхній трансформаційний потенціал у закладах вищої освіти, а також
регіональній і міжнародній туристичній діяльності. Визначено особливості стратегій для кращої
інтеграції знань про країну з навчальною програмою. Розроблено процес розроблення таких програм, який
поділено на п’ять етапів: аналітичний, проектний, пілотний, коригування та подальше впровадження.
Наголошено на важливості фінансової підтримки реалізації перерахованих стратегій і програм, зокрема
завдяки отриманню стипендій та грантів. The article is devoted to the study of the role of the Erasmus+ Program in promoting the intensification and deepening of international cooperation within the framework of the European Union. The purpose of the article is to present the results of a study of the potential impact of the Erasmus+ Program and one of its projects B.I.P. (Mixed Intensive Program) to expand the educational opportunities of universities based on this program. It has been proven that Erasmus+ B.I.P. has become an important tool for innovative activity and promoting the development of cooperation between universities. It is emphasized that Erasmus+ B.I.P. facilitates the deepening of short-term and intensive educational activities through online meetings that bring together partners (participating universities) for the effective implementation of their projects. It was noted that the special value of programs in which universities from different countries and different fields participate is that such programs allow specialists of different specializations to come together to solve urgent regional problems and achieve the large-scale goals of sustainable development of the United Nations. Attention is focused on the expected additional value of these projects for existing educational programs of higher educational institutions. The potential consequences of the implementation of these projects for regional tourism are considered. These positive effects were made possible by increasing the visibility of tourist recreation facilities for tourists and increasing the level of cultural awareness among members of host communities. The main method of the presented research was the use of secondary data sources, which emphasized the multifaceted influence of B.I.P. projects and shed light on their transformative potential in higher education institutions, as well as in regional and international tourism activities. Features of strategies for better integration of knowledge about the country with the curriculum are determined. The process of developing such programs has been developed, which is divided into five stages: analytical, design, pilot, adjustment and further implementation. The importance of financial support for the implementation of the listed strategies and programs was emphasized, in particular through the receipt of scholarships and grants. |
URI: | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/47570 |
ISSN: | 2409-8892 |
Copyright owner: | © Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 2024 |
URL for reference material: | https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/american_english/mobility https://www.bristol.ac.uk/media-library/sites/spais/migrated/documents/pbrown.pdf https://doi.org/10.1080/1369183X.2017.1314595 https://orca.cardiff.ac.uk/id/eprint/78118/7/Barriers_to_International_Student_Mobili.pdf https://doi.org/10.3102/0013189X12466696 https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03075079.2020.1725873 https://doi.org/10.1080/03075079.2020.1725873 https://www.researchgate.net/publication/354853146_Main_challenges_to_international_student_mobility_in_the_European_arena https://www.researchgate.net/profile/Matthew-Yap-2/publication/273206742_Erasmus_student_motivation_Why_and_where_to_go/links/5dfbb107a6fdcc28372ea98d/Erasmus-student-motivation-Why-and-where-to-go.pdf |
References (Ukraine): | 1. Oxford Learner’s Dictionaries (2024). Definition of mobility noun from the Oxford Advanced American Dictionary. Available at: https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/american_english/mobility (accessed 14 August 2024). 2. Brown P. (2015). Education, Opportunity and the Prospects for Social Mobility, School of Social Sciences, Cardiff University, 15–19. Available at: https://www.bristol.ac.uk/media-library/sites/spais/migrated/documents/pbrown.pdf (accessed: 14 August 2024). 3. Maggi W. H. Leung. (2017) Social Mobility via academic mobility: reconfigurations in class and gender identities among Asian scholars in the global north, Journal of Ethnic and Migration Studies, vol. 43, no. 16, 2704–2719. Available at: https://doi.org/10.1080/1369183X.2017.1314595 (accessed 14 August 2024). DOI: https://doi.org/10.1080/1369183X.2017.1314595 4. Souto-Otero M., Huisman Je., and others (2014) Barriers to International Student Mobility: Evidence From the Erasmus Program, Educational Researcher, vol. 42, issue 2. Available at: https://orca.cardiff.ac.uk/id/eprint/78118/7/Barriers_to_International_Student_Mobili.pdf (accessed 14 August 2024). DOI: https://doi.org/10.3102/0013189X12466696 5. Perez-Encinas A., Rodriguez-Pomeda Je,. Wit H. (2021) Factors influencing student mobility: a comparative European study, Studies in Higher Education, volume 46, 2021, issue 12, рр. 2528–2541. Available at: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03075079.2020.1725873 (accessed 14 August 2024). DOI: https://doi.org/10.1080/03075079.2020.1725873 6. Vidal-Suárez М., López-Duarte C., Maley J. (2021) Main challenges to international student mobility in the European arena. Available at: https://www.researchgate.net/publication/354853146_Main_challenges_to_international_student_mobility_in_the_European_arena (accessed 14 August 2024). 7. Lesjak M., Juvan E., Ineson E., Yap M., Axelsson E. (2015). Erasmus student motivation: Why and where to go? High Educ, Springer Science+Business Media Dordrecht. Available at: https://www.researchgate.net/profile/Matthew-Yap-2/publication/273206742_Erasmus_student_motivation_Why_and_where_to_go/links/5dfbb107a6fdcc28372ea98d/Erasmus-student-motivation-Why-and-where-to-go.pdf (accessed 14 August 2024). |
References (International): | 1. Oxford Learner’s Dictionaries. Definition of mobility noun from the Oxford Advanced American Dictionary. 2024. URL: https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/american_english/mobility (дата звернення: 14.08.2024). 2. Brown P. Education, Opportunity and the Prospects for Social Mobility, School of Social Sciences, Cardiff University. 2015. P. 15–19. URL: https://www.bristol.ac.uk/media-library/sites/spais/migrated/documents/pbrown.pdf (дата звернення: 14.08.2024). 3. Maggi W. H. Leung. Social Mobility via academic mobility: reconfigurations in class and gender identities among Asian scholars in the global north, Journal of Ethnic and Migration Studies, 2017, vol. 43, no. 16, рр. 2704–2719. URL: https://doi.org/10.1080/1369183X.2017.1314595 (дата звернення: 14.08.2024). DOI: https://doi.org/10.1080/1369183X.2017.1314595 4. Souto-Otero M., Huisma Je., and others (2014) Barriers to International Student Mobility: Evidence From the Erasmus Program, Educational Researcher, vol. 42, Issue 2. URL: https://orca.cardiff.ac.uk/id/eprint/78118/7/Barriers_to_International_Student_Mobili.pdf (дата звернення: 14.08.2024). DOI: https://doi.org/10.3102/0013189X12466696 5. Perez-Encinas A., Rodriguez-Pomeda Je,. Wit H. (2021). Factors influencing student mobility: a comparative European study, Studies in Higher Education, volume 46, 2021, issue 12, рр. 2528–2541. URL: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03075079.2020.1725873 (дата звернення: 14.08.2024). DOI: https://doi.org/10.1080/03075079.2020.1725873 6. Vidal-Suárez М., López-Duarte C., Maley J. (2021) Main challenges to international student mobility in the European arena. URL: https://www.researchgate.net/publication/354853146_Main_challenges_to_international_student_mobility_in_the_European_arena (дата звернення: 14.08.2024). 7. Lesjak M., Juvan E., Ineson E., Yap M., Axelsson E. (2015). Erasmus student motivation: Why and where to go? High Educ, Springer Science+Business Media Dordrecht. URL: https://www.researchgate.net/profile/Matthew-Yap-2/publication/273206742_Erasmus_student_motivation_Why_and_where_to_go/links/5dfbb107a6fdcc28372ea98d/Erasmus-student-motivation-Why-and-where-to-go.pdf (дата звернення: 14.08.2024). |
Content type: | Article |
出現コレクション: | Галицький економічний вісник, 2024, № 5 (90) |
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
GEJ_2024v90n5_Baynazoglu_M_E-Potential_effects_of_45-55.pdf | 2,35 MB | Adobe PDF | 見る/開く | |
GEJ_2024v90n5_Baynazoglu_M_E-Potential_effects_of_45-55__COVER.png | 1,24 MB | image/png | 見る/開く |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。