Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46245

Title: Нормативно-правове регулювання рекламної діяльності: охорона авторського права
Other Titles: Legal regulation of advertising activities: copyright protection
Authors: Краузе, Ольга Ігорівна
Піняк, Ірина Любомирівна
Зяйлик, Марія Федорівна
Krause, Olga
Pinyak, Iryna
Zajlik, Maria
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Краузе О. І. Нормативно-правове регулювання рекламної діяльності: охорона авторського права / Краузе Ольга Ігорівна, Піняк Ірина Любомирівна, Зяйлик Марія Федорівна // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2024. — Том 88. — № 3. — С. 41–49. — (Економіка).
Bibliographic description (International): Krause O., Pinyak I., Zajlik M. (2024) Normatyvno-pravove rehuliuvannia reklamnoi diialnosti: okhorona avtorskoho prava [Legal regulation of advertising activities: copyright protection]. Galician economic journal (Tern.), vol. 88, no 3, pp. 41-49 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник, 3 (88), 2024
Galician economic journal, 3 (88), 2024
Journal/Collection: Галицький економічний вісник
Issue: 3
Volume: 88
Issue Date: 18-jún-2024
Submitted date: 6-máj-2024
Date of entry: 28-aug-2024
Publisher: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2024.03.041
UDC: 347.777
Keywords: реклама
рекламна діяльність
слоган
торговельна марка
правова охорона
авторське право
інтелектуальна власність
advertising
advertising activity
slogan
trademark
legal protection
copyright
intellectual property
Number of pages: 9
Page range: 41-49
Start page: 41
End page: 49
Abstract: Присвячено аналізу нормативно-правового регулювання рекламної діяльності в сфері охорони авторського права. На сучасному етапі розвитку рекламна індустрія активно впроваджує цифрові інновації, що стосуються як створення рекламного звернення, так і його розміщення. Все більше рекламна діяльність переходить у цифровий простір, що відкриває ряд можливостей, але й одночасно ускладнює питання забезпечення добросовісної конкуренції. Здійснено аналіз умов надання рекламі та рекламному слогану правової охорони як об’єкту авторського права. Нормативно-правове регулювання рекламної діяльності в сфері охорони авторського права здійснюється на підставі вітчизняного законодавства, а також Міжнародних договорів та угод в сфері охорони авторського права. Проаналізовано чинне українське законодавство та міжнародну практику щодо правової охорони авторського права в рекламній діяльності. Слід зазначити, що законодавча практика різних країн щодо надання правової охорони авторського права в рекламній діяльності має принципові відмінності. Вітчизняне законодавство визнає рекламу об’єктом авторського права за умови дотримання мінімум двох вимог: реклама або її окремі елементи є оригінальним (авторським) результатом творчої діяльності; реклама повинна бути виражена в об’єктивній формі, це може бути письмова форма, форма зображення, аудіо- або відеозапис. Визначено умови використання в рекламній діяльності чужих творів та розглянуто наслідки недотримання цих умов, зокрема мова про адміністративну та кримінальну відповідальність. Найбільш розповсюдженими проблемами, пов’язаними з захистом авторського права в рекламній діяльності, є такі: використання чужих творів (без належного дозволу автора на таке використання); передавання прав на рекламний продукт замовнику; оформлення відносин між компанією, що створює рекламний продукт, і її власними співробітниками. Вітчизняне законодавство визначає, що об’єктом охорони авторського права в рекламі є сама суть повідомлення, а не його форма. Найскладнішим питанням щодо охорони авторського права в рекламній діяльності є слоган. Останніми роками все частіше створюються слогани для SEO, які містять ключове слово, за яким позиціонується сайт. Для можливості реєстрації як об’єкту авторського права слоган не має бути загальновживаним і описовим, має бути вказівкою на комерційне походження, а не лише спонукати до придбання товару (послуги). Аналіз вітчизняної судової практики свідчить про три способи захисту рекламного слогану: як об’єкт авторського права, як торговельна марка, або ж відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції. При порушенні авторського права, автор має право вимагати у судовому порядку відшкодування матеріальної шкоди, відшкодування шкоди заподіяній діловій репутації та заборони подальшого незаконного використання свого твору.
The article is devoted to the analysis of regulatory regulation of advertising activities in the field of copyright protection. At the present stage of development, the advertising industry is actively introducing digital innovations related to both the creation of an advertising appeal and its placement. More and more advertising activities are moving into the digital space, which opens up several opportunities, but at the same time complicates the issue of ensuring fair competition. The article analyzes the conditions for providing advertising and advertising slogans of legal protection as an object of copyright. Legal regulation of advertising activities in the field of copyright protection is carried out on the basis of domestic legislation, as well as international treaties and agreements in the field of copyright protection. The article analyzes the current Ukrainian legislation and international practice on the legal protection of copyright in advertising activities. It should be noted that the legislative practice of different countries to provide legal protection of copyright in advertising activities has fundamental differences. Domestic legislation recognizes advertising as an object of copyright provided that at least two requirements are met: advertising or its individual elements are the original (copyright) result of creative activity; advertising must be expressed in an objective form, it can be a written form, an image form, audio or video. The article also defines the conditions for using other peopleʼs works in advertising activities and considers the consequences of non-compliance with these conditions, in particular, the language on administrative and criminal liability. The most common problems associated with the protection of copyright in advertising activities are the following: the use of other peopleʼs works (without the authorʼs proper permission for such use); Transfer of rights to the advertising product to the customer; registration of relations between the company that will create an advertising product and its own employees. Domestic legislation determines that the object of copyright protection in advertising is the very essence of the message, and not its form. The most difficult issue regarding the protection of copyright in advertising is the slogan. In recent years, slogans for SEO have been increasingly created, which contain the keyword by which the site is positioned. To be able to register as an object of copyright, the slogan should not be generally used and descriptive, should be an indication of commercial origin, and not just encourage the purchase of goods (services). Analysis of domestic judicial practice indicates three ways to protect the advertising slogan: as an object of copyright, as a trademark, or in accordance with the legislation on the protection of economic competition. In case of copyright infringement, the author has the right to demand in court compensation for material damage, compensation for damage to his business reputation and prohibition of further illegal use of his work.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46245
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024
URL for reference material: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_051#Text
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2811-20#n855
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2803-20#Text
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/236/96-%D0%B2%D1%80#Text
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text
https://biz.ligazakon.net/analitycs/220501_reformuvannya-zakonodavstva-ukrani-u-sfer-reklami-korotko-pro-golovne
https://zib.com.ua/ua/129880.html
https://protocol.ua/ua/reklama_ta_ii_skladovi_elementi_yak_ob_ekti_avtorskogo_prava/
https://patent.km.ua/ukr/articles/i172?nc=1
https://jurliga.ligazakon.net/news/223184_chomu-ne-kozhen-slogan-mozhe-buti-torgovelnoyu-markoyu--
https://www.jnsm.com.ua/cgi-bin/u/book/sis.pl?Qry=%D1%EB%EE%E3%E0%ED
https://contentwriter.com.ua/reklamnyi-slohan/
http://volynpressclub.org.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=1205:2023-08-17-17-
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/
https://biz.ligazakon.net/analitycs/220501_reformuvannya-zakonodavstva-ukrani-u-sfer-
https://jurliga.ligazakon.net/news/223184_chomu-ne-kozhen-slogan-mozhe-buti-torgovelnoyu-markoyu--do-chogo-tut-kreativ
http://volynpressclub.org.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=1205:2023-08-17-17-28-42&catid=3:2011-11-30-14-34-54&Itemid=4
References (Ukraine): 1. Бернська конвенція про охорону літературних і художніх творів (набрання чинності від 25.10.1995 р.) Паризький Акт від 24 липня 1971 року, змінений 2 жовтня 1979 року. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_051#Text (дата звернення: 29.04.2024).
2. Про авторське право і суміжні права: Закон України, чинна редакція від 15.04.2023 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2811-20#n855 (дата звернення: 29.04.2024).
3. Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо відповідальності за порушення авторського права і (або) суміжних прав: Закон України, чинна редакція від 01.12.2022. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2803-20#Text (дата звернення: 03.05.2024).
4. Про захист від недобросовісної конкуренції: Закон України, чинна редакція від 16.10.2020. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/236/96-%D0%B2%D1%80#Text (дата звернення: 29.04.2024).
5. Про рекламу: Закон України, чинна редакція від 27.04.2024 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text (дата звернення: 29.04.2024).
6. Вергун Я. Реформування законодавства України у сфері реклами: коротко про головне. LIGA ZAKON. URL: https://biz.ligazakon.net/analitycs/220501_reformuvannya-zakonodavstva-ukrani-u-sfer-reklami-korotko-pro-golovne (дата звернення: 30.04.2024).
7. Веремко В. Чи належить слоган до об’єктів авторського права та як його захистити? Закон і бізнес. URL: https://zib.com.ua/ua/129880.html (дата звернення: 01.05.2024).
8. Здоровець С. В. Реклама та її складові елементи як об’єкт авторського права. Протокол ua: юридичний інтернет ресурс. URL: https://protocol.ua/ua/reklama_ta_ii_skladovi_elementi_yak_ob_ekti_avtorskogo_prava/ (дата звернення: 30.04.2024).
9. Мінков А. Авторське право в рекламі. URL: https://patent.km.ua/ukr/articles/i172?nc=1 (дата звернення: 01.05.2024).
10. Могелюк А. Чому не кожен слоган може бути торговельною маркою і до чого тут креатив. URL: https://jurliga.ligazakon.net/news/223184_chomu-ne-kozhen-slogan-mozhe-buti-torgovelnoyu-markoyu-- do-chogo-tut-kreativ (дата звернення: 02.05.2024).
11. Словник іншомовних слів: слоган. URL: https://www.jnsm.com.ua/cgi-bin/u/book/sis.pl?Qry=%D1%EB%EE%E3%E0%ED (дата звернення: 03.05.2024).
12. Сологуб Д. Що таке рекламний слоган та як його створити? URL: https://contentwriter.com.ua/reklamnyi-slohan/ (дата звернення: 02.05.2024).
13. Федоренко І. Про авторське право щодо використання зображень у рекламі. URL: http://volynpressclub.org.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=1205:2023-08-17-17- 28-42&catid=3:2011-11-30-14-34-54&Itemid=4 (дата звернення: 01.05.2024).
References (International): 1. Bernsjka konvencija pro okhoronu literaturnykh i khudozhnikh tvoriv [Berne Convention for the Protection of Literary and Artistic Works] (nabrannja chynnosti vid 25.10.1995) Paryzjkyj Akt vid 24 lypnja 1971 roku, zminenyj 2 zhovtnja 1979 roku. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/ 995_051#Text (accessed 29 April 2024).
2. Pro avtorsjke pravo i sumizhni prava: Zakon Ukrajiny [On Copyright and Related Rights: Law of Ukraine], chynna redakcija vid 15.04.2023. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2811-20#n855 (accessed 29 April 2024).
3. Pro vnesennja zmin do Kodeksu Ukrajiny pro administratyvni pravoporushennja ta Kryminaljnogho kodeksu Ukrajiny shhodo vidpovidaljnosti za porushennja avtorsjkogho prava i (abo) sumizhnykh prav: Zakon Ukrajiny [On Amendments to the Code of Ukraine on Administrative Offenses and the Criminal Code of Ukraine on Liability for Copyright Infringement and (or) Related Rights: Law of Ukraine], chynna redakcija vid 01.12.2022. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2803-20#Text (accessed 3 May 2024).
4. Pro zakhyst vid nedobrosovisnoji konkurenciji: Zakon Ukrajiny [On protection against unfair competition: Law of Ukraine], chynna redakcija vid 16.10.2020. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/236/96-%D0%B2%D1%80#Text (accessed 29 April 2024).
5. Pro reklamu. Zakon Ukrajiny [About advertising. Law of Ukraine], chynna redakcija vid 27.04.2024. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text (accessed 29 April 2024).
6. Verghun Ja. Reformuvannja zakonodavstva Ukrajiny u sferi reklamy: korotko pro gholovne [Reforming the legislation of Ukraine in the field of advertising: briefly about the main thing]. LIGA ZAKON. Available at: https://biz.ligazakon.net/analitycs/220501_reformuvannya-zakonodavstva-ukrani-u-sfer- reklami-korotko-pro-golovne (accessed 30 April 2024).
7. Veremko V. Chy nalezhytj sloghan do obʼjektiv avtorsjkogho prava ta jak jogho zakhystyty? [Does the slogan belong to the objects of copyright and how to protect it?] Zakon i biznes. Available at: https://zib.com.ua/ua/129880.html (accessed 1 May 2024).
8. Zdorovecj S. V. Reklama ta jiji skladovi elementy jak obʼjekt avtorsjkogho prava [Advertising and its constituent elements as an object of copyright]. Protokol ua: jurydychnyj internet resurs. Available at: https://protocol.ua/ua/reklama_ta_ii_skladovi_elementi_yak_ob_ekti_avtorskogo_prava/ (accessed 30 April 2024).
9. Minkov A. Avtorsjke pravo v reklami [Copyright in advertising]. Available at: https://patent.km.ua/ukr/articles/i172?nc=1 (accessed 1 May 2024).
10. Mogheljuk A. Chomu ne kozhen sloghan mozhe buty torghoveljnoju markoju i do chogho tut kreatyv [Why not every slogan can be a trademark and what is creative about?]. Available at: https://jurliga.ligazakon.net/news/223184_chomu-ne-kozhen-slogan-mozhe-buti-torgovelnoyu-markoyu--do-chogo-tut-kreativ (accessed 2 May 2024).
11. Slovnyk inshomovnykh sliv: sloghan [Dictionary of foreign words: slogan]. Available at: https://www.jnsm.com.ua/cgi-bin/u/book/sis.pl?Qry=%D1%EB%EE%E3%E0%ED (accessed 3 May 2024).
12. Sologhub D. Shho take reklamnyj sloghan ta jak jogho stvoryty? [What is an advertising slogan and how to create it?]. Available at: https://contentwriter.com.ua/reklamnyi-slohan/ (accessed 2 May 2024).
13. Fedorenko I. Pro avtorsjke pravo shhodo vykorystannja zobrazhenj u reklami [About copyright regarding the use of images in advertising]. Available at: http://volynpressclub.org.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=1205:2023-08-17-17-28-42&catid=3:2011-11-30-14-34-54&Itemid=4 (accessed 1 May 2024).
Content type: Article
Ebben a gyűjteményben:Галицький економічний вісник, 2024, № 3 (88)



Minden dokumentum, ami a DSpace rendszerben szerepel, szerzői jogokkal védett. Minden jog fenntartva!