Por favor use este identificador para citas ou ligazóns a este item: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46234

Título: Франчайзинг як форма підприємницької діяльності в Україні: реалії та перспективи
Outros títulos: Franchising as a form of entrepreneurial activity in Ukraine: realities and prospects
Authors: Васюта, Вікторія Борисівна
Юхно, Влада Павлівна
Яковлєва, Аліна Олегівна
Vasiuta, Viktoriia
Yukhno, Vlada
Yakovlieva, Alina
Affiliation: Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», Полтава, Україна
National University «Yuri Kondratyuk Poltava Polytechnic», Poltava, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Васюта В. Б. Франчайзинг як форма підприємницької діяльності в Україні: реалії та перспективи / Васюта Вікторія Борисівна, Юхно Влада Павлівна, Яковлєва Аліна Олегівна // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2024. — Том 88. — № 3. — С. 159–166. — (Підприємництво та торгівля).
Bibliographic description (International): Vasiuta V., Yukhno V., Yakovlieva A. (2024) Franchaizynh yak forma pidpryiemnytskoi diialnosti v Ukraini: realii ta perspektyvy [Franchising as a form of entrepreneurial activity in Ukraine: realities and prospects]. Galician economic journal (Tern.), vol. 88, no 3, pp. 159-166 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник, 3 (88), 2024
Galician economic journal, 3 (88), 2024
Journal/Collection: Галицький економічний вісник
Issue: 3
Volume: 88
Data de edición: 18-Jun-2024
Submitted date: 16-Feb-2024
Date of entry: 28-Aug-2024
Editor: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2024.03.159
UDC: 658
330
Palabras chave: франчайзинг
франшиза
франчайзер
ринок франчайзингу
економіка
розвиток
війна
franchise
franchise
franchisor
franchise market
economy
development
war
Number of pages: 8
Page range: 159-166
Start page: 159
End page: 166
Resumo: Присвячено вивченню та аналізу франчайзингу як ефективного інструменту підприємницької діяльності. Досліджено стан та перспективи розвитку франчайзингової моделі бізнесу в українській економіці. До початку повномасштабного вторгнення росії на територію України ринок франчайзингу динамічно розвивався попри коронакризу практично в усіх секторах економіки. Останніми роками в Україні франчайзинг став найпопулярнішим у сферах побутового обслуговування, громадського харчування та роздрібної торгівлі. Ринок франчайзингу надає велику перевагу для розвитку національної економіки. Розкрито сучасний стан франчайзингу в Україні, його позитивні аспекти та можливості для майбутнього зростання. Це може бути початком розвитку малих і спільних підприємств, які зроблять акцент на інноваційній діяльності. Як і будь-яка форма співпраці, франчайзинг має свої переваги та недоліки, на які треба зважати. Наразі розвиток економіки України є болючим питанням через війну, розв’язану росією. Без активності у сфері економіки повноцінне функціонування держави є неможливим. Внаслідок воєнного конфлікту українські підприємства розпочали розгортатися в Європі, що створює підґрунтя для формування ринку українських франшиз. У безпечніших регіонах України релокований бізнес отримав значний приріст прибутків. Зі стабілізацією ситуації в країні підприємці матимуть можливість відкрити власний бізнес. Загалом, український франчайзинговий бізнес відкриває широкі можливості для подальшого зростання та розвитку. Підприємці, які мають розуміння переваг франчайзингу та вміють ефективно використовувати його потенціал, можуть досягти успіху як на внутрішньому, так і на міжнародному ринках. Проте важливо ретельно обирати франчайзі, проводячи детальний аналіз умов угоди перед запуском бізнесу. Незважаючи на існуючі труднощі реалізації франчайзингового проекту, кількість «якісних» франшиз і сумлінних франчайзерів в Україні з кожним роком збільшується. З’являються нові ініціативи, що успішно розвиваються не лише в Україні, а й за її межами. Це вказує на те, що у найближчий період часу франчайзинговий ринок нашої країни перейде на новий етап розвитку.
The article is devoted to the study and analysis of franchising as an effective tool for entrepreneurial activity. The state and prospects for the development of the franchising business model in the Ukrainian economy have been studied. Before the full-scale invasion of russia into the territory of Ukraine, the franchising market was developing dynamically in almost all sectors of the economy, despite the coronavirus crisis. In recent years, franchising has become the most popular in Ukraine in the field of consumer services, public catering and retail trade. The franchising market provides a great advantage for the development of the national economy. The current state of franchising in Ukraine, its positive aspects and opportunities for future growth are revealed. It can be the beginning of the development of small and joint ventures that will focus on innovation. Like any form of cooperation, franchising has its advantages and disadvantages that need to be taken into account. Now the development of the Ukrainian economy is a sensitive issue due to the war started by russia. Without activity in the economic sphere, the full functioning of the state is impossible. As a result of the military conflict, Ukrainian enterprises began to expand in Europe, which created the basis for the formation of a market for Ukrainian franchises. In safer regions of Ukraine, relocated businesses received a significant increase in income. With the stabilization of the situation in the country, entrepreneurs will have the opportunity to open their own businesses. In general, the Ukrainian franchising business offers ample opportunities for further growth and development. Entrepreneurs who understand the benefits of franchising and know how to effectively use its potential can achieve success in both domestic and international markets. However, it is important to carefully select franchisees, conduct a detailed analysis of the terms of the deal before launching the business. Despite the existing difficulties in implementing a franchising project, the number of “quality” franchises and conscientious franchisors in Ukraine is increasing every year. New initiatives are emerging that are successfully developing not only in Ukraine, but also abroad. This indicates that in the near future, the franchising market in our country will move to a new stage of development.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46234
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024
URL for reference material: https://conf.ztu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/09/45.pdf
http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2018_9_38
http://surl.li/qoeke
https://economyandsociety.in.ua/journals/9_ukr/117.pdf
https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2022-12_0-pages-145_153.pdf
https://doi.org/10.32983/2222-4459-2022-12-145-153
https://franchisegroup.com.ua/about-company/%20franchising/
References (Ukraine): 1. Побоченко Л. М. Розвиток франчайзингового бізнесу в країнах Європи. Стратегія розвитку України. 2016. № 1. С. 57–64. URL: https://conf.ztu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/09/45.pdf. (дата звернення: 21.12.2023).
2. Мартиненко О. О. Світовий досвід використання франчайзингу як ефективної моделі розширення бізнесу. Бізнес Інформ. 2018. № 9. С. 253–258. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2018_9_38 (дата звернення: 21.12.2023).
3. Безрукова Н. В. Міжнародний франчайзинг як форма освоєння світових ринків: особливості розвитку та вплив на світовий валовий продукт. Економічний простір. 2016. № 106. С. 16–25. URL: http://surl.li/qoeke (дата звернення: 21.12.2023).
4. Тонюк М. О. Франчайзинг як особлива форма організації та функціонування бізнесу в Україні. Економіка і суспільство. 2017. № 9. С. 687–689. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/9_ukr/117.pdf (дата звернення: 20.12.2023)
5. Суковатий О. Е. Франчайзинг як інноваційна модель розвитку бізнесу. Проблеми науки. 2007. № 3. С. 18–23.
6. Корольчук О. П. Франчайзинг як спосіб активізації інтеграції вітчизняного бізнесу у глобальні виробничі та збутові мережі. Економіка і фінанси підприємств. 2011. № 5. С. 176–185.
7. Махнуша С. М. Франчайзинг як елемент стратегії закріплення бренду підприємства. Механізм регулювання економіки. 2004. № 1. С. 105–110.
8. Григоренко Т. М. Франчайзинг в Україні: реалії та перспективи розвитку в умовах воєнного стану. Бізнес Інформ. 2022. № 12. С. 145–153. URL: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2022-12_0-pages-145_153.pdf (дата звернення: 22.12.2023). DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2022-12-145-153
9. Про франчайзинг. URL: https://franchisegroup.com.ua/about-company/%20franchising/ (дата звернення: 15.02.2024).
References (International): 1. Pobochenko L. M. (2016). Rozvytok franchajzynghovogho biznesu v krajinakh Jevropy [Development of franchise business in European countries] Strateghija rozvytku Ukrajiny, no. 1, pp. 57–64. Available at: https://conf.ztu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/09/45.pdf. (accessed 21 December 2023).
2. Martynenko O. O. (2018). Svitovyj dosvid vykorystannja franchajzynghu jak efektyvnoji modeli rozshyrennja biznesu [World experience of using franchising as an effective model of business expansion] Biznes Inform, no. 9, pp. 253–258. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2018_9_38 (accessed 21 December 2023).
3. Bezrukova N. V. (2016). Mizhnarodnyj franchajzyngh jak forma osvojennja svitovykh rynkiv: osoblyvosti rozvytku ta vplyv na svitovyj valovyj product [International franchising as a form of developing world markets: features of development and impact on global gross product] Ekonomichnyj prostir, no. 106, pp. 16–25. Available at: http://surl.li/qoeke (accessed 21 December 2023).
4. Tonyuk M. O. (2017). Franchajzyngh jak osoblyva forma orghanizaciji ta funkcionuvannja biznesu v Ukrajini [Franchising as a special form of business organization and functioning in Ukraine] Ekonomika i suspiljstvo, no. 9, pp. 687–689. Available at: https://economyandsociety.in.ua/journals/9_ukr/117.pdf (accessed 20 December 2023).
5. Sukovaty O. E. (2007). Franchajzyngh jak innovacijna modelj rozvytku biznesu [Franchising as an innovative model of business development]. Problemy nauky, no. 3, pp. 18–23.
6. Korolchuk O. P. (2011)/ Franchajzyngh jak sposib aktyvizaciji integhraciji vitchyznjanogho biznesu u ghlobaljni vyrobnychi ta zbutovi merezhi [Franchising as a way of intensifying the integration of domestic business into global production and sales networks]. Ekonomika i finansy pidpryjem, no. 5, pp. 176–185.
7. Makhnusha S. M. (2004). Franchajzyngh jak element strateghiji zakriplennja brendu pidpryjemstva. [Franchising as an element of the companyʼs brand consolidation strategy]. Mekhanizm reghuljuvannja ekonomiky, no. 1, pp. 105–110.
8. Hryhorenko T. M. (2022). Franchajzyngh v Ukrajini: realiji ta perspektyvy rozvytku v umovakh vojennogho stanu [Franchising in Ukraine: realities and prospects of development in the conditions of martial law]. Biznes Inform, no. 12, pp. 145–153. Available at: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2022-12_0-pages-145_153.pdf (accessed 22 December 2023). DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2022-12-145-153
9. Pro franchajzyngh. Available at: https://franchisegroup.com.ua/about-company/%20franchising/ (accessed 15 February 2024).
Content type: Article
Aparece nas ColecciónsГалицький економічний вісник, 2024, № 3 (88)



Todos os documentos en Dspace estan protexidos por copyright, con todos os dereitos reservados