Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/45879
Titolo: Розробка 3D-моделей із використанням вокселів
Titoli alternativi: Development of 3D Models Using Voxels
Autori: Озіранець, Алла Володимирівна
Oziranets, Alla Volodymyrivna
Affiliation: ТНТУ ім. І. Пулюя, Факультет комп’ютерно-інформаційних систем і програмної інженерії, Кафедра комп’ютерних наук, м. Тернопіль, Україна
Bibliographic description (Ukraine): Озіранець А. В. Розробка 3D-моделей із використанням вокселів : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 122 - комп'ютерні науки / наук. кер. Г. В. Козбур. Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024. 58 с.
Data: 29-giu-2024
Submitted date: 15-giu-2024
Date of entry: 5-lug-2024
Country (code): UA
Place of the edition/event: ТНТУ ім. І.Пулюя, ФІС, м. Тернопіль, Україна
Supervisor: Козбур, Галина Володимирівна
Committee members: Стоянов, Юрій Миколайович
UDC: 004.42
Parole chiave: комп’ютерна графіка
computer graphics
вокселі
voxels
набір моделей
model set
моделювання
modeling
анімування
animating
метасвіт sandbox
sandbox metaverse
тематика лицарства
themes of chivalry
voxedit
Abstract: Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню воксельного моделювання та його практичного застосування. В першому розділі кваліфікаційної роботи описано моделювання за допомогою вокселів, графічно продемонстровано різницю між воксельним та полігональним моделюванням. Проаналізовано наявні програмні рішення для реалізації проєктів з використанням вокселів. В другому розділі кваліфікаційної роботи розглянуто функціональні можливості обраного програмного забезпечення відповідно до поставленого завдання та обрано тематику проєкту. В третьому розділі кваліфікаційної роботи описано процес створення воксельних 3D-моделей у програмному середовищі VoxEdit, експорт даних моделей на маркетплейс та подальше застосування у віртуальному світі Sandbox. Об’єктом дослідження виступають процеси розробки воксельних 3D-моделей та їх подальше практичне застосування. Предметом дослідження є створення набору воксельних моделей у середовищі VoxEdit, які об’єднані спільною тематикою – лицарство. This qualification work is dedicated to the reserch of voxel modeling and its practical applications. The first chapter of the qualification work describes modeling using voxels, graphically demonstrating the difference between voxel and polygonal modeling. Existing software solutions for implementing projects using voxels are analyzed. In the second chapter, the functional capabilities of the selected software are considered according to the assigned task, and the project's theme is chosen. The third chapter describes the process of creating voxel 3D models in the VoxEdit software environment, exporting these models to a marketplace, and their further application in the Sandbox metaverse. The object of the research is the processes of developing voxel 3D models and their further practical application. The subject of this qualification work is the creation of a set of voxel models in the VoxEdit environment, united by a common theme – chivalry.
Content: Вступ 8 РОЗДІЛ 1. ВОКСЕЛЬНЕ МОДЕЛЮВАННЯ. АНАЛІЗ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ВОКСЕЛЬНИХ МОДЕЛЕЙ 9 1.1 Моделювання за допомогою вокселів 9 1.1.1 Вокселі як один із засобів 3D-моделювання 9 1.1.2 Переваги та недоліки воксельного моделювання 11 1.1.3 Сфери застосування та перспективи розвитку воксельних моделей 12 1.2 Аналіз програмних рішень для розробки 3D-моделей за допомогою вокселів 5 1.2.1 Qubicle 6 1.2.2 Goxel 7 1.2.3 MagicaVoxel 8 1.2.4 Mega Voxels 10 1.2.5 VoxEdit 12 РОЗДІЛ 2. ОГЛЯД ФУНКЦІОНАЛЬНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ VOXEDIT. ТЕМАТИКА ТА ПОСТАНОВКА ЗАВДАННЯ ПРОЄКТУ 14 2.1 Шаблони 14 2.2 Режими роботи в програмному середовищі, їх призначення 15 2.2.1 Block Editor 16 2.2.2 Modeler 17 2.2.3 Animator 18 2.3 Режими роботи інструментів для воксельного моделювання. Їх різновид та функціонал 19 2.4 Вибір тематики проєкту 21 2.5 Постановка завдання відповідно до обраної тематики 24 РОЗДІЛ 3. Розробка набору воксельних 3D-моделей 26 3.1 Реалізація моделей 26 3.1.1 Модель персонажа 26 3.1.2 Обладунки 31 3.1.3 Зброя 36 3.1.4 Елементи інтер’єру 37 3.2 Створення анімацій 39 3.3 Експорт створених моделей на маркетплейс 40 3.4 Використання набору моделей у метасвіті SandBox 43 РОЗДІЛ 4. Безпека життєдіяльності, основи Охорони праці 46 4.1 Значення адаптації для 3D-дизайнера в трудовому процесі 46 4.2 Естетичне оформлення та ергономічне дослідження робочого місця 3D-дизайнера 47 ВИСНОВКИ 52 Перелік джерел 54 Додатки
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/45879
Copyright owner: © Озіранець Алла Володимирівна, 2024
References (Ukraine): 1. Лекція 1. Тема: Сутність методу моделювання як науковий процес пізнання. Особливості наукового пізнання. Ужгородський національний університет. URL: https://www.uzhnu.edu.ua/en/infocentre/get/25551 (дата звернення: 31.01.2024)
2. Ношкалюк А. Розробка інтерактивних 3D моделей для використання у віртуальному навчальному середовищі / Ношкалюк А., Скоренький Ю. Л. // Матеріали Ⅴ Міжнародної студентської науково-технічної конференції "Природничі та гуманітарні науки. Актуальні питання", 28-29 квітня 2022 р. – Т. : ТНТУ, 2022. – С. 49. – (Інформаційні технології).
3. Kramar O., Skorenkyy Y., Rokitskyi O., Kramar T. Application of virtual and augmented reality technologies for creation of a digital museum of scientific and cultural heritage of ivan puluj (2021) CEUR Workshop Proceedings, 3039, pp. 285 - 293, Cited 1 times.
4. Kramar O., Drohobytskiy Y., Skorenkyy Y., Rokitskyi O., Kunanets N., Pasichnyk V., Matsiuk O. Augmented Reality-assisted Cyber-Physical Systems of Smart University Campus (2020) International Scientific and Technical Conference on Computer Sciences and Information Technologies, 2, art. no. 9321951, pp. 309 - 313, Cited 6 times. DOI: 10.1109/CSIT49958.2020.9321951
5. Моделі і моделювання – урок. Інформатика, 10 клас. МійКлас. URL: https://www.miyklas.com.ua/p/informatica/10-klas/modeli-i-modeliuvannia-analiz-ta-vizualizatciia-danikh-326184/modeli-i-modeliuvannia-analiz-ta-vizualizatciia-danikh-325755/re-ff6556f7-3f39-43d7-9947-334f5be1f957 (дата звернення: 01.02.2024)
6. Creating a 3D model from a 2D drawing. Study guides to lab classes № 5 of “CAM and САЕ Systems of Machine Building Production“ subject. Editors: Vasylkiv V., Danylchenko L., Radyk D. – Ternopil: Ternopil Ivan Pul’uj National Technical University named after Ivan Pul'uj, 2021. – 39 р.
7. Deep MRI Segmentation: A Convolutional Method Applied to Alzheimer Disease Detection. ResearchGate. URL: https://www.researchgate.net/publication/337790313_Deep_MRI_Segmentation_A_Convolutional_Method_Applied_to_Alzheimer_Disease_Detection (дата звернення: 01.02.2024)
8. Воксельна графіка: технічні виклики та обмеження напряму. FoxmindEd. URL: https://foxminded.ua/vokselna-hrafika/ (дата звернення: 02.02.2024)
9. The Main Benefits and Disadvantages of Voxel Modeling. Spatial. URL: https://blog.spatial.com/the-main-benefits-and-disadvantages-of-voxel-modeling (дата звернення: 02.02.2024)
10. Voxels, the Future of Computer Game Design. The Interaction Design Foundation. URL: https://www.interaction-design.org/literature/article/voxels-the-future-of-computer-game-design (дата звернення: 02.02.2024)
11. A review and perspective on hybrid modeling methodologies. Fundamentals of hybrid modeling. ScienceDirect. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2772508123000546 (дата звернення: 03.02.2024)
12. Гайдар-Цимбал К. А. 3D моделювання лабораторій кафедри комп’ютерних систем та мереж / К. А. Гайдар-Цимбал, Г. М. Осухівська // Матеріали Ⅷ науково-технічної конференції „Інформаційні моделі, системи та технології“, 9-10 грудня 2020 року. – Т. : ТНТУ, 2020. – С. 103. – (Комп’ютерні системи та мережі).
13. Explore and animate geological data with voxels. Esri. URL: https://learn.arcgis.com/en/projects/explore-and-animate-geological-data-with-voxels/ (дата звернення: 03.02.2024)
14. NFT: що це таке і як працює - Bazilik Media. Bazilik Media. URL: https://bazilik.media/nft-shcho-tse-take-i-iak-pratsiuie/ (дата звернення: 03.02.2024)
15. Сфери застосування воксельної графіки. Репозитарій Вінницького Національного Технічного Університету. URL: https://ir.lib.vntu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/35639/воксель.pdf?sequence=1 (дата звернення: 03.02.2024)
16. Qubicle. Why you should try out Qubicle? Features. Qubicle. URL: https://www.minddesk.com/qubicle/about (дата звернення: 04.02.2024)
17. Qubicle Voxel Editor - Mega Voxels. Mega Voxels. URL: https://www.megavoxels.com/learn/qubicle-voxel-editor/ (дата звернення: 04.02.2024)
18. Goxel 3D Voxel Editor. Goxel. URL: https://goxel.xyz/ (дата звернення: 04.02.2024)
19. Slant – VoxelShop vs Goxel detailed comparison as of 2024. Slant. URL: https://www.slant.co/versus/5453/19254/~voxelshop_vs_goxel (дата звернення: 04.02.2024)
20. MagicaVoxel. A free lightweight GPU-based voxel art editor and interactive path tracing renderer. MagicaVoxel. URL: https://ephtracy.github.io/ (дата звернення: 19.06.2024)
21. Creating stunning 3D art with MagicaVoxel: a beginner’s guide. Voxelers by Proportione. URL: https://voxelers.com/beginners-guide-magicavoxel-3d-art/ (дата звернення: 19.06.2024)
22. Mega Voxels - Build Voxel Art and 3D Pixel Art with Voxels. Mega Voxels. URL: https://www.megavoxels.com/ (дата звернення: 19.06.2024)
23. What is Mega Voxels? – Mega Voxels. Mega Voxels. URL: https://www.megavoxels.com/learn/what-is-mega-voxels/ (дата звернення: 19.06.2024)
24. Create and Animate Voxel NFT Assets Using VoxEdit. The Sandbox. URL: https://www.sandbox.game/en/create/vox-edit/ (дата звернення: 04.02.2024)
25. Templates. The VoxEdit Academy. The Sandbox. URL: https://docs.sandbox.game/the-voxedit-academy/templates/templates (дата звернення: 04.02.2024)
26. What is VoxEdit. The VoxEdit Academy. The Sandbox Documentation. URL: https://docs.sandbox.game/the-voxedit-academy/voxedit/what-is-voxedit (дата звернення: 05.02.2024)
27. Modes & Tools. The VoxEdit Academy. The Sandbox Documentation. URL: https://docs.sandbox.game/the-voxedit-academy/modeler/modes-and-tools (дата звернення: 05.02.2024)
28. What are ASSETs. The Sandbox Knowledgebase. URL: https://docs.sandbox.game/the-sandbox/assets/what-are-assets (дата звернення: 06.02.2024)
29. A Guide to the Most Popular 3D Game Art Styles and Techniques. Design Your Way. URL: https://www.designyourway.net/blog/a-guide-to-the-most-popular-3d-game-art-styles-and-techniques/ (дата звернення: 07.02.2024)
30. Лицарство і лицарська культура в Середньовіччі. Моя освіта. URL: https://moyaosvita.com.ua/istoriya/licarstvo-i-licarska-kultura-v-serednovichchi/ (дата звернення: 07.02.2024)
31. Що таке референс, коли він потрібний і де шукати джерела натхнення. MC.today, Media for Creators. URL: https://mc.today/uk/shho-take-referens/ (дата звернення: 08.02.2024)
32. Що таке The Sandbox: огляд популярного ігрового метавсесвіту. GN Crypto. URL: https://gncrypto.news/ua/news/what-is-the-sandbox-an-overview-of-the-popular-gaming-metaverse/ (дата звернення: 09.02.2024)
33. Що таке блокчейн і як він працює? | Binance Academy. Binance Academy. URL: https://academy.binance.com/uk/articles/what-is-blockchain-and-how-does-it-work (дата звернення: 10.02.2024)
34. Значення адаптації в трудовому процесі. Pidru4niki. URL: https://pidru4niki.com/1569010238166/bzhd/znachennya_adaptatsiyi_trudovomu_protsesi (дата звернення: 12.06.2024)
35. Адаптація персоналу та навчання менеджерів. Роби Бізнес, Укр. URL: https://xn--90aamhd6acpq0s.xn--j1amh/teoriya/adaptatsiia-personalu/ (дата звернення: 13.06.2024)
36. ДСТУ 8604:2015 Дизайн і ергономіка. Робоче місце для виконання робіт у положенні сидячи. Загальні ергономічні вимоги.
37. ДСТУ 7951:2015 Дизайн і ергономіка. Крісло оператора. Загальні ергономічні вимоги.
38. ДБН В.2.5-28 : 2018 ,,Природне і штучне освітлення”: вид. офіц. – К. : Мінрегіон України, 2018. 133 с.
39. Природне освітлення, його нормування та розрахунок. Бібліотека економіста. URL: https://library.if.ua/book/9/948.html (дата звернення: 15.06.2024).
Content type: Bachelor Thesis
È visualizzato nelle collezioni:122 — Компʼютерні науки (бакалаври)

File in questo documento:
File Descrizione DimensioniFormato 
2024_KRB_SNs-42_Oziranets_A_V.pdf4,26 MBAdobe PDFVisualizza/apri


Tutti i documenti archiviati in DSpace sono protetti da copyright. Tutti i diritti riservati.

Strumenti di amministrazione