Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/45235
Titre: Ейдетика на службі готельно-ресторанного бізнесу: смак, дизайн та етичність застосування
Autre(s) titre(s): Eidetic at the service of the hotel and restaurant business: taste, design and the ethic of application
Auteur(s): Владимир, Ольга
Шерстюк, Роман
Bibliographic description (Ukraine): Владимир О., Шерстюк Р. Ейдетика на службі готельно-ресторанного бізнесу: смак, дизайн та етичність застосування International Science Journal of Management, Economics & Finance. 2024. Вип 3 (1) с. 47-61.
Date de publication: 2024
Date of entry: 16-jui-2024
Country (code): UA
Mots-clés: eidetics, hotel and restaurant business, taste, memory, design, comfort, business culture, professional ethics, national traditions and culture, war
ейдетика,готельно-ресторанний бізнес, смак, пам’ять, дизайн, комфорт, бізнес-культура, професійна етика, національні традиціїта культура, війна.
Page range: 47-61
Résumé: Сучасний станготельно-ресторанного бізнесу України зазвав значних змін впродовж останніх років. Спершу він відчувнегативний вплив пандемії,зумовленої поширенням Covid-19, тепер переживає наслідки повномасштабноговоєнного вторгнення росії в Україну. Зметою збереження та зміцнення позицій на ринку готельно-ресторанних послуг підприємства даної сфери діяльності шукають шляхи вирішення існуючих проблем та можливості подальшого зростання. У статті проведено аналіздослідженьпоняття ейдетики та ейдетизму, розкрито його сутність та найпоширеніші сфери прояву і застосування.З’ясовано, що ейдетизм найчастіше застосуютьсятакими науками як філософія, психологія та педагогіка.Описано основні форми пам’ятіобразів, зокрема, послідовні образи та уявні образи. Проаналізовано роботу та основні досягнення школи ейдетизму. Досліджено загальні особливості розвитку готельно-ресторанного бізнесу в Україні, а також особливості діяльностіресторанівз українською кухнею в інших країнах світу.У статті обґрунтованодоцільністьзастосування прийомів ейдетизмуу розвитку готельно-ресторанного бізнесу, оскільки ейдетика це не лише спроможність нашого мозку відтворювати у пам’ятіматеріальні образи, які ми бачили раніше. Наш мозок може відтворити у пам’ятій нематеріальні образи –певну атмосферу,відчуття, стан душі, завдякитаким чуттям як смак, нюх та звук. Готелі та ресторани з допомогоюнаціональнихстрав, їхніх ароматів та смаків, а також з допомогою дизайнерських інтер’єрів, які відтворюють відповідну культуру, з допомогою автентичного просторово-предметного оформлення, можуть відтворити відповідну атмосферу і, таким чином, занурити відвідувача у відповідну культуру чи епоху
URI/URL: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/45235
ISSN: 2720-6319
URL for reference material: https://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=en&user=TmDBwFIAAAAJ&sortby=pubdate&citation_for_view=TmDBwFIAAAAJ:PlWzFYVEG4EC
References (Ukraine): Erich Rudolf Jaensch (1999).Eidetic Imagery and Typological Methods of Investigation:Their Importance for the Psychology of Childhood, the Theory of Education, and General Psychology.Routledge, 136
ЧупрінаН. В., СтрумінськаТ. В.(2017). Сучасні технології дизайн-діяльності. Київ: КНУТД.416.
Буєвська Т.І.(2016). Використання елементів ейдетики як метод розвитку пам’яті школярів на уроках іноземної мови.Німецька мова в школі.No 4 (76).
Паридуха О.Ю.(2005).«Ейдетика» –інноваційна технологія навчання.Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. пр. Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер».Випуск 7.497.С. 32-36
КривонісМ. Л., ДроботійО. Л.(2012). Ейдетика як засіб підготовки дитини до школи.Харків: Ранок. 160
Владимир О., Капаць К. (2022). Ресторанний бізнес: прибутковість та інші виклики воєнного часу. Трансформація бізнесу для сталого майбутнього: дослідження, діджиталізація та інновації:збірник тез доповідей ІІ Міжнародної науково-практичної конференції. Тернопіль: ФОППаляниця В.А.С. 116-118.
Владимир О., БажановаН. (2022).Суспільні виклики та соціальна відповідальність бізнесу у час війни.Соціально-економічні проблеми і держава.Вип. 2 (27). С. 45-62.
Гапоненко Г.І., Євтушенко О.В.,Шамара І.М., Холодок В.Д.(2021).Основні тенденції розвитку ресторанного господарства Українив сучасних умовах. Вісник ХНУ імені В.Н. Каразіна. Серія « Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство.Туризм»,14, 132-141.
Владимир О. М. (2021). Основні тенденції розвитку підприємств готельно-ресторанного бізнесу та сфери туризму у 2019-2021 роках // Гостинність, сервіс, туризм: досвід, проблеми, інновації: тези доповідей VІІІ Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. Київ: Вид. центр КНУКіМ. С. 311-315.
Офіційний сайт Держкомстату України.Available at:http://www.ukrstat.gov.ua/
Іванов О. Занепад малого бізнесу. Кількість ресторанних ФОПів впала вдвічі–дуже сумнаінфографіка за шістьроків. Бізнес NV: 21.06.2023.Available at: https://biz.nv.ua/ukr/consmarket/maliy-biznes-perestav-vidkrivati-restorani-novini-ukrajini-50333504.html
Владимир О. М., Химич І. Г., Капаць К. М. (2023). Вплив війни на формування смаків українців у споживанні ресторанної їжі. Наука, інновації, бізнес: проблеми, перспективи і сьогочасні тренди розвитку: матеріали ХI-ої Всеук. наук.-практ. конф. Тернопіль: ФОП Паляниця В. А. С. 27-28
Насонова О. Ресторанипід час війни –це психологічний захист. Available at:https://kp.ua/ua/economics/a658958-olha-nasonova-restorani-pid-chas-vijni-tse-psikholohichnij-pritulok14)Коваленко Л.Г.(2016). Асортиментна політика закладів ресторанного господарства України. Економіката суспільство.No5. С. 160-163.15)КушнірІ. Ю. (2021). Ресторанне господарство Рівненщинита його місце в індустрії гостинності. Кваліфікаційна робота на здобуття ступеня вищої освіти «бакалавр». Рівне: ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет» імені академіка Степана Дем’янчука.51.16)Полотай Б. Я.Жмур-Клименко Б. В.(2022). Ресторанний бізнес під час війни.Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі.No7.С.37-42.17)Українські ресторанні мережі випередили McDonaldʼs –рейтинг від Forbes. INSHE.TVЕкономіка:03.01.2024. Available at:https://inshe.tv/economics/2024-01-03/819091/18)Таранова Є. (2022) Ресторанний бізнес у воєнний час: яка їжа, приміщення та в яких містах користуються попитом.Available at:https://delo.ua/uk/business/restorannii-biznes-u-vojennii-cas-yaka-yiza-primishhennya-ta-v-yakix-mistax-koristuyutsya-popitom-398364/19)Вареники підкорюють Америку: 5 ресторанів, що популяризують українську кухню в США.Голос Америки. РадіоСвобода:
Владимир О. (2021). Еволюція дизайну об’єктів готельно-ресторанного бізнесу: від функціонального до системного підходу.Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну. Вип.1.(4).С. 45-58. DOI: 10.31866/2617-7951.4.1.2021.236119
Владимир О. М. (2021). Еволюційні зміни у розумінні дизайну об'єктів готельно-ресторанного бізнесу. Дизайн після епохи постмодерну: ідеї, теорія, практика: матер. Всеукр. наук.-практ. конф.Київ: КНУКіМ. С. 51-56.
Владимир О.М. (2020). Дизайн готельних комплексів: практичність та концептуальність. Теоретичні та практичні питання узгодження інтересів розвитку територіальної системи: матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції. Харків: ХНУ імені В. Н. Каразіна.C. 225-227.
Content type: Article
Collection(s) :Наукові публікації працівників кафедри управління інноваційною діяльністю та сферою послуг

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
j.isjmef.20240301.03.pdf571,54 kBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.

Outils d'administration