Palun kasuta seda identifikaatorit viitamiseks ja linkimiseks: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44838
Pealkiri: Використання гейміфікації навчання для формування антикорупційного світогляду у здобувачів вищої освіти в умовах російсько-української війни
Autor: Письменний, Віталій
Bibliographic description (Ukraine): Письменний В. Використання гейміфікації навчання для формування антикорупційного світогляду у здобувачів вищої освіти в умовах російсько-української війни. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. № 76. 2024. С. 99–104
Ilmumisaasta: 2024
Date of entry: 31-mai-2024
Country (code): UA
UDC: 794.3:328.185
Märksõnad: бюджетна система
бюджетні кошти
корупція
антикорупційний світогляд
казнокрадство
гейміфікація навчання
Kokkuvõte: Встановлено, що військові дії на території України згенерували підвищену потребу в коштах, що призвело до зловживань і махінацій під час їх розподілу та використання. За таких умов важливо забезпечити дієвість заходів для запобігання корупції. Дослідження показало, що формування антикорупційного світогляду у студентів є критично важливим завданням для побудови відкритого громадянського суспільства. Цього можна досягти за допомогою гейміфікації навчання в частині використання ігор для поглиблення розуміння та зацікавлення здобувачів вищої освіти в чесності, етичності й прозорості дій влади. Під час проведення занять з дисципліни “Бюджетна система” встановлено, що розуміння особливостей привласнення та розтрати бюджетних коштів вимагає від здобувачів вищої освіти великої уваги та терпіння при вивченні матеріалу. У цьому контексті використання гейміфікації може стати дієвим інструментом для їх залучення до більш активного навчання та набуття відповідних компетентностей. З цією метою професором кафедри економіки та фінансів Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя В. Письменним розроблено, а студентами апробовано настільну гру “Платники та казнокради”, яка лягла в основу дослідження. Дослідження показало, що настільна гра “Платники та казнокради” розкриває важливі аспекти бюджетного процесу на етапі його виконання. Її концепція заснована на реалістичних сценаріях сплати податків, а також злочинності у сфері витрачання бюджетних коштів і дає змогу зрозуміти, як функціонує бюджетна система та впливає на життя суспільства. Обґрунтовано, що вона також може сприяти формуванню уявлення у здобувачів вищої освіти про важливість дотримання бюджетного законодавства в умовах російсько-української війни.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44838
Copyright owner: 2024
URL for reference material: http://www.journals-lute.lviv.ua/index.php/visnyk-econom/article/view/1539
References (Ukraine): Пархоменко-Куцевіл О. І. Формування антикорупційної культури як основа запобігання корупції. Європейський вимір реформування публічного управління в Україні: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 22 листопада 2019 р. Київ: МАУП, 2019. С. 69–72
Омельяненко В., Мельник Т. Інноваційний фактор реалізації національних антикорупційних стратегій. Економіка та суспільство. 2023. Вип. 53. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2639/2557
Богданенко А. Антикорупційна діяльність та важливість антикорупційного виховання. Публічне урядування. 2020. Вип. 2 (22). С. 15–24
Berezinska O. Gamification and its role in the educational process. Interdisciplinary research: scientific horizons and perspectives: collection of scientific papers “SCIENTIA” with Proceedings of the III International Scientific and Theoretical Conference (Vol. 2), May 6, 2022. Vilnius: European Scientific Platform, 2022. PP. 89–91
Покась Л., Байдак Ю. Дидактичні ігри з економіки в гімназії та ліцеї. Молодий вчений. 2019. № 5. С. 447–452
Васютіна Т. Підготовка майбутнього вчителя до організації ігрової діяльності в навчально-виховному процесі початкової школи. Педагогічна наука: історія, теорія, практика, тенденції розвитку. 2019. № 1. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/8688/1/Tetyana%20Vasyutina_Pidgotovka%20maybutnogo%20vchutelya.pdf
Давидюк М., Яворська М. Використання настільних ігор у ході професійної підготовки майбутнього вчителя. Особистісно-професійний розвиток майбутнього вчителя: Матеріали ІІ Всеукр. наук.-прак. Інтернет-конф., м. Вінниця, 29–30 листопада 2018 р. Вінниця: Твори, 2018. С. 93–96
Шепелева А. Умєров щодо корупції в міноборони: Система чинить опір. URL: https://www.dw.com/uk/umerov-sodo-korupcii-v-minoboroni-sistema-cinit-opir/a-67925525
Самаєва Ю. Скільки країна щороку втрачає на схемах. URL: https://zn.ua/ukr/macrolevel/koruptsijnij-kalkuljator.html
Веляник А. “Дрони, а не бруківка”: публічні закупівлі, місцеві бюджети та велика війна – що відбувається? URL: https://svidomi.in.ua/page/drony-a-ne-brukivka-publichni-zakupivli-mistsevi-biudzhety-ta-velyka-viina-shcho-vidbuvaietsia
References (International): t was established that the military actions on the territory of Ukraine generated an increased need for funds, which led to abuses and fraud during their distribution and use. Under such conditions, it is important to ensure the effectiveness of measures to prevent corruption. The research showed that forming an anti-corruption outlook among students is a critically important task for building an open civil society. This can be achieved with the help of gamification of learning in terms of using game elements to deepen the understanding and interest of students in honesty, ethics and transparency of government actions. During classes on the discipline “Budget System” it was established that understanding the specifics of appropriation and waste of budget funds requires a lot of attention and patience from students. In this context, the use of gamification can become an effective tool for engaging them in more active learning and acquiring relevant competencies. For this purpose, the professor of the Department of Economics and Finance of Ternopil Ivan Puluj National Technical University V. Pysmennyi developed and tested the board game “Taxpayers and embezzlers”, which formed the basis of the research. The research showed that the board game “Taxpayers and embezzlers” reveals important aspects of the budget process at the stage of its implementation. Its concept is based on realistic scenarios of paying taxes and crime in the field of spending budget funds and helps players understand how the budget system functions and affects the life of society. It is substantiated that it can also contribute to the formation of students perception of the importance of compliance with budget legislation in the conditions of the russian-Ukrainian war.
Content type: Article
Asub kollektsiooni(de)s:Наукові публікації працівників кафедри економіки та фінансів

Failid selles objektis:
Fail Kirjeldus SuurusFormaat 
1539-Текст статті-1558-1-10-20240405.pdf1,08 MBAdobe PDFVaata/Ava


Kõik teosed on Dspaces autoriõiguste kaitse all.

Admin vahendid