Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44838
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПисьменний, Віталій-
dc.date.accessioned2024-05-31T10:51:20Z-
dc.date.available2024-05-31T10:51:20Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationПисьменний В. Використання гейміфікації навчання для формування антикорупційного світогляду у здобувачів вищої освіти в умовах російсько-української війни. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. № 76. 2024. С. 99–104uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44838-
dc.description.abstractВстановлено, що військові дії на території України згенерували підвищену потребу в коштах, що призвело до зловживань і махінацій під час їх розподілу та використання. За таких умов важливо забезпечити дієвість заходів для запобігання корупції. Дослідження показало, що формування антикорупційного світогляду у студентів є критично важливим завданням для побудови відкритого громадянського суспільства. Цього можна досягти за допомогою гейміфікації навчання в частині використання ігор для поглиблення розуміння та зацікавлення здобувачів вищої освіти в чесності, етичності й прозорості дій влади. Під час проведення занять з дисципліни “Бюджетна система” встановлено, що розуміння особливостей привласнення та розтрати бюджетних коштів вимагає від здобувачів вищої освіти великої уваги та терпіння при вивченні матеріалу. У цьому контексті використання гейміфікації може стати дієвим інструментом для їх залучення до більш активного навчання та набуття відповідних компетентностей. З цією метою професором кафедри економіки та фінансів Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя В. Письменним розроблено, а студентами апробовано настільну гру “Платники та казнокради”, яка лягла в основу дослідження. Дослідження показало, що настільна гра “Платники та казнокради” розкриває важливі аспекти бюджетного процесу на етапі його виконання. Її концепція заснована на реалістичних сценаріях сплати податків, а також злочинності у сфері витрачання бюджетних коштів і дає змогу зрозуміти, як функціонує бюджетна система та впливає на життя суспільства. Обґрунтовано, що вона також може сприяти формуванню уявлення у здобувачів вищої освіти про важливість дотримання бюджетного законодавства в умовах російсько-української війни.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.relation.urihttp://www.journals-lute.lviv.ua/index.php/visnyk-econom/article/view/1539uk_UA
dc.subjectбюджетна системаuk_UA
dc.subjectбюджетні коштиuk_UA
dc.subjectкорупціяuk_UA
dc.subjectантикорупційний світоглядuk_UA
dc.subjectказнокрадствоuk_UA
dc.subjectгейміфікація навчанняuk_UA
dc.titleВикористання гейміфікації навчання для формування антикорупційного світогляду у здобувачів вищої освіти в умовах російсько-української війниuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.rights.holder2024uk_UA
dc.subject.udc794.3:328.185uk_UA
dc.relation.referencesПархоменко-Куцевіл О. І. Формування антикорупційної культури як основа запобігання корупції. Європейський вимір реформування публічного управління в Україні: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 22 листопада 2019 р. Київ: МАУП, 2019. С. 69–72uk_UA
dc.relation.referencesОмельяненко В., Мельник Т. Інноваційний фактор реалізації національних антикорупційних стратегій. Економіка та суспільство. 2023. Вип. 53. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2639/2557uk_UA
dc.relation.referencesБогданенко А. Антикорупційна діяльність та важливість антикорупційного виховання. Публічне урядування. 2020. Вип. 2 (22). С. 15–24uk_UA
dc.relation.referencesBerezinska O. Gamification and its role in the educational process. Interdisciplinary research: scientific horizons and perspectives: collection of scientific papers “SCIENTIA” with Proceedings of the III International Scientific and Theoretical Conference (Vol. 2), May 6, 2022. Vilnius: European Scientific Platform, 2022. PP. 89–91uk_UA
dc.relation.referencesПокась Л., Байдак Ю. Дидактичні ігри з економіки в гімназії та ліцеї. Молодий вчений. 2019. № 5. С. 447–452uk_UA
dc.relation.referencesВасютіна Т. Підготовка майбутнього вчителя до організації ігрової діяльності в навчально-виховному процесі початкової школи. Педагогічна наука: історія, теорія, практика, тенденції розвитку. 2019. № 1. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/8688/1/Tetyana%20Vasyutina_Pidgotovka%20maybutnogo%20vchutelya.pdfuk_UA
dc.relation.referencesДавидюк М., Яворська М. Використання настільних ігор у ході професійної підготовки майбутнього вчителя. Особистісно-професійний розвиток майбутнього вчителя: Матеріали ІІ Всеукр. наук.-прак. Інтернет-конф., м. Вінниця, 29–30 листопада 2018 р. Вінниця: Твори, 2018. С. 93–96uk_UA
dc.relation.referencesШепелева А. Умєров щодо корупції в міноборони: Система чинить опір. URL: https://www.dw.com/uk/umerov-sodo-korupcii-v-minoboroni-sistema-cinit-opir/a-67925525uk_UA
dc.relation.referencesСамаєва Ю. Скільки країна щороку втрачає на схемах. URL: https://zn.ua/ukr/macrolevel/koruptsijnij-kalkuljator.htmluk_UA
dc.relation.referencesВеляник А. “Дрони, а не бруківка”: публічні закупівлі, місцеві бюджети та велика війна – що відбувається? URL: https://svidomi.in.ua/page/drony-a-ne-brukivka-publichni-zakupivli-mistsevi-biudzhety-ta-velyka-viina-shcho-vidbuvaietsiauk_UA
dc.relation.referencesent was established that the military actions on the territory of Ukraine generated an increased need for funds, which led to abuses and fraud during their distribution and use. Under such conditions, it is important to ensure the effectiveness of measures to prevent corruption. The research showed that forming an anti-corruption outlook among students is a critically important task for building an open civil society. This can be achieved with the help of gamification of learning in terms of using game elements to deepen the understanding and interest of students in honesty, ethics and transparency of government actions. During classes on the discipline “Budget System” it was established that understanding the specifics of appropriation and waste of budget funds requires a lot of attention and patience from students. In this context, the use of gamification can become an effective tool for engaging them in more active learning and acquiring relevant competencies. For this purpose, the professor of the Department of Economics and Finance of Ternopil Ivan Puluj National Technical University V. Pysmennyi developed and tested the board game “Taxpayers and embezzlers”, which formed the basis of the research. The research showed that the board game “Taxpayers and embezzlers” reveals important aspects of the budget process at the stage of its implementation. Its concept is based on realistic scenarios of paying taxes and crime in the field of spending budget funds and helps players understand how the budget system functions and affects the life of society. It is substantiated that it can also contribute to the formation of students perception of the importance of compliance with budget legislation in the conditions of the russian-Ukrainian war.uk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації працівників кафедри економіки та фінансів

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
1539-Текст статті-1558-1-10-20240405.pdf1,08 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора