Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44731

Title: Цифрова підприємницька екосистема: суспільна значущість і ключові визначники
Other Titles: Digital business ecosystem: social significance and key determinants
Authors: Черній, Ігор Ігорович
Панухник, Олена Віталіївна
Chernii, Ihor
Panukhnyk, Olena
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Черній І. І. Цифрова підприємницька екосистема: суспільна значущість і ключові визначники / Черній Ігор Ігорович, Панухник Олена Віталіївна // ГЕВ. — Т. : ТНТУ, 2024. — Том 86. — № 1. — С. 141–146. — (Менеджмент).
Bibliographic description (International): Chernii I., Panukhnyk O. (2024) Tsyfrova pidpryiemnytska ekosystema: suspilna znachushchist i kliuchovi vyznachnyky [Digital business ecosystem: social significance and key determinants]. GEJ (Tern.), vol. 86, no 1, pp. 141-146 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник, 1 (86), 2024
Galician economic journal, 1 (86), 2024
Journal/Collection: Галицький економічний вісник
Issue: 1
Volume: 86
Issue Date: 20-feb-2024
Submitted date: 6-jan-2024
Date of entry: 1-máj-2024
Publisher: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2024.01.141
UDC: 330.342
Keywords: екосистема
розвиток
підприємницька екосистема
цифровізація
цифрова трансформація
ecosystem
development
entrepreneurial ecosystem
digitalization
digital transformation
Number of pages: 6
Page range: 141-146
Start page: 141
End page: 146
Abstract: Акцентовано увагу на дослідженні питання переходу від традиційних моделей ведення бізнесу до екосистем цифрової економіки, що сьогодні є базисом розбудови заможного суспільства. Визначено, що цифрова підприємницька екосистема – це динамічна мережа, учасники якої є взаємозалежними та взаємопов’язаними між собою у межах регіональних територіально- господарських систем. Доведено, що кожна екосистема є унікальною та поділяється на два види – екосистему рішень (створює або надає товари чи послуги, координуючи різних учасників ринку) та екосистему транзакцій (пов’язує незалежних виробників товарів або послуг з клієнтами через єдину платформу). Під час порівняльного аналізу цифрових підприємницьких екосистем з іншими формальними утвореннями, визначено, що екосистема взагалі може не потребувати обов’язкової територіальної спільності учасників на відміну від кластера та бізнес-інкубатора, а також є найбільш гнучкою та динамічною, забезпечує умови для створення та швидкого зростання учасників на основі посиленої їхньої взаємодії та застосуванні цифрових технологій. Виявлено, що у процесі створення нової динамічної моделі, а саме цифрової підприємницької екосистеми, слід враховувати каталізатори економічної діяльності: особливості фінансування підприємницької сфери; державні програми підтримання бізнесу; безоплатні тренінги із вивчення бізнесу; канали розповсюдження екосистемних досліджень і розробок; відкритість ринку; формування інноваційної, інформаційної, фінансової, логістичної, цифрової інфраструктури, а також дотримання культурних, соціальних та екологічних норм. Зазначено, що раціонально сформована цифрова підприємницька екосистема як домінуюча форма спільної економічної діяльності, дає можливість учасникам, а саме підприємствам чи окремим особам, бути адаптивними, мінімізовувати власні витрати, налагоджувати комунікацію зі споживачами, індивідуалізовувати взаємодію з контактними особами, оперативніше впроваджувати цінності своєї діяльності для населення – якісні нові продукти і послуги, розширювати базу споживачів, отримувати регуляторне, інфраструктурне й інноваційне підтримання з боку державних структур.
The article focuses on the study of the issue of transition from traditional business models. to ecosystems of the digital economy, which today is the basis of building a prosperous society. It was determined that the digital entrepreneurial ecosystem is a dynamic network, the participants of which are interdependent and interconnected within regional territorial economic systems. It has been proven that each ecosystem is unique and divided into two types - a solution ecosystem (which creates or provides goods or services by coordinating various market participants) and a transaction ecosystem (which connects independent producers of goods or services with customers through a single platform). During a comparative analysis of digital entrepreneurial ecosystems with other formal entities, it was determined that the ecosystem may not require a mandatory territorial community of participants, unlike a cluster and b usiness incubator, and is also the most flexible and dynamic, providing conditions for the creation and rapid growth participants based on their increased interaction and application of digital technologies. It was revealed that in the process of creating a new dynamic model, namely a digital entrepreneurial ecosystem, one should take into account the catalysts of economic activity: peculiarities of financing the entrepreneurial sphere; state business support programs; free business training; distribution channels of ecosystem research and development; openness of the market; formation of innovative, informational, financial, logistical, digital infrastructure, as well as compliance with cultural, social and environmental norms. It is noted that a rationally formed digital entrepreneurial ecosystem as a dominant form of joint economic activity enables participants, namely enterprises or individuals, to be adaptive, minimize their own costs, establish communication with consumers, individualize interaction with contact persons, more promptly implement the values of their activities for population - high-quality new products and services, expand the consumer base, receive regulatory, infrastructural and innovative support from state structures.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44731
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024
URL for reference material: https://doi.org/10.15407/eip2017.03.124
https://doi.org/10.1287/mnsc.2019.3356
https://one.oecd.org/document/DAF/COMP/WD(2020)89/en/pdf
https://www.oecd-ilibrary.org/docserver/5k3ttftlv95ken.pdf?expires=1684426304&id=id&accname=guest&checksum=ABD9D42790FC9DA8A57957E4599A5444
https://actonline.org/wpcontent/uploads/220912_ACT-App-EU-Report.pdf
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-316-2-52
https://doi.org/10.1007/s11187-017-9924-0
References (Ukraine): 1. Moore J. F. Predators and Prey: A New Ecology of Competition. Harvard Business Review. May/June 1993. P. 75–86.
2. Бажал Ю. М. Реалізація моделі «потрійної спіралі» в інноваційній екосистемі України. Економіка і прогнозування. 2017. № 3. С. 124–139. DOI: https://doi.org/10.15407/eip2017.03.124
3. Давимука С. А., Федулова Л.І . Регіональні інноваційні екосистеми : напрями розбудови в умовах європейської інтеграції : монографія. ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України». Львів, 2016. 464 с.
4. Hagiu A., Bruno J., Wright J. Creating Platforms by Hosting Rivals. Management Science. 2020. Vol. 66 (7). P. 3234–3248. DOI: https://doi.org/10.1287/mnsc.2019.3356
5. Bourreau M. Some Economics of Digital Ecosystems. 2020. URL: https://one.oecd.org/document/DAF/COMP/WD(2020)89/en/pdf (дата звернення: 05.01.2024)
6. Planing P. Will digital boost circular? Evaluating the impact of the digital transformation on the shift towards a circular economy. International Journal of Management Cases. 2017. Vol. 19 (1). P. 22–31.
7. OECD. The App Economy. 2013. URL: https://www.oecd-ilibrary.org/docserver/5k3ttftlv95ken.pdf?expires=1684426304&id=id&accname=guest&checksum=ABD9D42790FC9DA8A57957E4599A5444 (дата звернення: 04.01.2024)
8. Deloitte. The App Economy in Europe – A review of the mobile app market and its contribution to the European Economy. 2022. URL: https://actonline.org/wpcontent/uploads/220912_ACT-App-EU-Report.pdf (дата звернення: 05.01.2024)
9. Резнікова Н., Шлапак А., Іващенко О. Від промислових екосистем до екосистем цифрової економіки: нові бізнес-моделі й імоделі конкуренції в умовах діджиталізації міжнародної торгівлі товарами і послугами. Вісник Хмельницького національного університету. Серія: «Економічні науки». 2023. № 2. С. 332–340. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-316-2-52
10. Бурбело О. А., Ахромкін Є. М., Заблодська Д. В. Стартапи в бізнес-екосистемі: теоретичний та практичний аспекти. Часопис економічних реформ. 2022. № 1 (45). С. 6–13.
11. Theodoraki C., Messeghem K., Rice M.P. A Social Capital Approach to the Development of Sustainable Entrepreneurial Ecosystems : an Explorative Study. Small Business Economics. 2018. No. 51 (1). P. 153–170. DOI: https://doi.org/10.1007/s11187-017-9924-0
References (International): 1. Moore J. F. (1993). Predators and Prey: A New Ecology of Competition. Harvard Business Review. P. 75–86.
2. Bazhal Yu. M. (2017) Realizatsiia modeli «potriinoi spirali» v innovatsiinii ekosystemi Ukrainy [Implementation of the “triple spiral” model in the innovative ecosystem of Ukraine]. Ekonomika i prohnozuvannia [Economics and forecasting]. No. 3. P. 124–139. DOI: https://doi.org/10.15407/eip2017.03.124
3. Davymuka S. A., Fedulova L. I. (2016). Rehionalni innovatsiini ekosystemy: napriamy rozbudovy v umovakh yevropeiskoi intehratsii [Regional innovative ecosystems: directions of development in the conditions of European integration]: monograph. State institution “Institute of Regional Research named after M.I. Dolishniy of the NAS of Ukraine”. Lviv. 464 p.
4. Hagiu A., Bruno J., Wright J. (2020). Creating Platforms by Hosting Rivals. Management Science. Vol. 66 (7). P. 3234–3248. DOI: https://doi.org/10.1287/mnsc.2019.3356
5. Bourreau M. (2020) Some Economics of Digital Ecosystems. URL: https://one.oecd.org/document/DAF/COMP/WD(2020)89/en/pdf (accessed: 05 January 2024).
6. Planing P. (2017). Will digital boost circular? Evaluating the impact of the digital transformation on the shift towards a circular economy. International Journal of Management Cases. Vol. 19 (1). P. 22–31.
7. OECD (2013). The App Economy. URL: https://www.oecd-ilibrary.org/docserver/5k3ttftlv95ken.pdf?expires=1684426304&id=id&accname=guest&checksum=ABD9D42790FC9DA8A57957E4599A5444 (accessed: 04 January 2024).
8. Deloitte (2022). The App Economy in Europe – A review of the mobile app market and its contribution to the European Economy. URL: https://actonline.org/wpcontent/uploads/220912_ACT-App-EU-Report.pdf (accessed: 05 January 2024).
9. Reznikova N., Shlapak A., Ivashchenko O. (2023). Vid promyslovykh ekosystem do ekosystem tsyfrovoi ekonomiky: novi biznes-modeli i imodeli konkurentsii v umovakh didzhytalizatsii mizhnarodnoi torhivli tovaramy i posluhamy [From industrial ecosystems to ecosystems of the digital economy: new business models and models of competition in the conditions of digitization of international trade in goods and services]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: “Ekonomichni nauky” [Bulletin of the Khmelnytskyi National University. Series “Economic Sciences”]. No. 2. P. 332–340. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-316-2-52
10. Burbelo O. A., Akhromkin Ye. M., Zablodska D. V. (2022). Startapy v biznes-ekosystemi : teoretychnyi ta praktychnyi aspekty [Startups in the business ecosystem: theoretical and practical aspects]. Chasopys ekonomichnykh reform [Journal of economic reforms]. No. 1 (45). P. 6–13.
11. Theodoraki C., Messeghem K., Rice M. P. (2018). A Social Capital Approach to the Development of Sustainable Entrepreneurial Ecosystems: an Explorative Study. Small Business Economics. No. 51 (1). P. 153–170. DOI: https://doi.org/10.1007/s11187-017-9924-0
Content type: Article
Ebben a gyűjteményben:Галицький економічний вісник, 2024, № 1 (86)



Minden dokumentum, ami a DSpace rendszerben szerepel, szerzői jogokkal védett. Minden jog fenntartva!