Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44107

Назва: Управління продажами у сфері послуг
Інші назви: Sales management in the service sector
Автори: Іванечко, Неля Ростиславівна
Оконський, Михайло Вікторович
Ivanechko, Nelia
Okonskyi, Mykhailo
Приналежність: Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна
West Ukrainian National University, Ternopil, Ukraine
Бібліографічний опис: Іванечко Н. Р. Управління продажами у сфері послуг / Іванечко Неля Ростиславівна, Оконський Михайло Вікторович // ГЕВ. — Т. : ТНТУ, 2023. — Том 85. — № 6. — С. 167–173. — (Маркетинг).
Bibliographic description: Ivanechko N., Okonskyi M. (2023) Upravlinnia prodazhamy u sferi posluh [Sales management in the service sector]. GEJ (Tern.), vol. 85, no 6, pp. 167-173 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 6 (85), 2023
Galician economic journal, 6 (85), 2023
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 6
Том: 85
Дата публікації: 19-гру-2023
Дата подання: 1-жов-2023
Дата внесення: 27-січ-2024
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.06.167
УДК: 339.138
Теми: управління продажами
сфера послуг
методи продажів
sales management
service sector
sales methods
Кількість сторінок: 7
Діапазон сторінок: 167-173
Початкова сторінка: 167
Кінцева сторінка: 173
Короткий огляд (реферат): Досліджено класифікацію сфери послуг та виявлено потребу в удосконаленні ознак класифікації. Охарактеризовано актуальні напрямки: фінансові послуги (фінансове посередництво та кредитування); інформаційні послуги (діяльність з надання інформаційної продукції); послуги громадського харчування (виготовлення кулінарної продукції, її реалізації та організації споживання); медичні послуги (профілактика, діагностика, лікування, реабілітація); побутові послуги (виконання різноманітних ремонтних робіт, забезпечення санітарно-гігієнічних потреб, виготовлення індивідуальних речей та предметів); освітні послуги (комплекс визначених законодавством, освітньою програмою та/або договором дій суб’єкта освітньої діяльності); комунальні послуги (забезпечення умов проживання та перебування у житлових та нежтлових приміщеннях); юридичні послуги (захист прав та інтересів громадян, юридичних осіб); туристичні послуги (перевезення, розміщення, організація відвідувань об’єктів культури, відпочинку та розваг); будівельні послуги (будівництво, модернізація та реконструкція будівель); транспортні послуги (перевезення готової продукції, сировини та напівфабрикатів, а також перевезення пасажирів та їх багажу); адміністративні послуги (результат здійснення владних повноважень суб’єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи); торговельні послуги (діяльність з купівлі-продажу товарів); розважальні послуги (організація та проведення культурно-мистецьких заходів); фізкультурно-спортивні послуги (організація й проведення навчально-тренувального процесу). Розглянуто різноманітні методики продажів та визначено, які найоптимальніші для тієї чи іншої сфери послуг. Зокрема, метод Solution Selling (Продаж рішення) рекомендовано для будівельних і юридичних послуг; метод FAB рекомендовано для сфери освітніх, розважальних, фізкультурно-спортивних послуг; метод SNAP-продажів рекомендовано для інформаційних і торговельних послуг; метод SPIN-продажів рекомендовано для сфери освітніх, побутових та транспортних послуг; метод RAIN є авторською методикою і застосовується у сфері фінансових послуг; метод Challenger Sale (Чемпіони продажів) рекомендується для сфери громадського харчування й торговельних послуг; метод Small Talk (Світська розмова) рекомендується застосовувати у сфері торговельних та комунальних послуг; метод Консультативних продажів рекомендується застосовувати в туристичних та медичних послугах.
The article examines the classification of the service sector and reveals the need to improve classification features. Current directions are characterized: financial services (financial intermediation and lending); information services (activities to provide information products); catering services (production of culinary products, their sale and organization of consumption); medical services (prevention, diagnosis, treatment, rehabilitation); household services (performance of various repair works, provision of sanitary and hygienic needs, production of individual items and objects); educational services (complex of actions defined by legislation, educational program and/or contract of the subject of educational activity); communal services (providing living conditions and stay in residential and non-residential premises); legal services (protection of rights and interests of citizens, legal entities); tourist services (transportation, accommodation, organization of visits to objects of culture, recreation and entertainment); construction services (construction, modernization and reconstruction of buildings); transport services (transportation of finished products, raw materials and semi- finished products, as well as transportation of passengers and their luggage); administrative services (the result of the exercise of authority by the entity providing administrative services at the request of an individual or legal entity); trading services (activities of buying and selling goods); entertainment services (organization and holding of cultural and artistic events); physical culture and sports services (organization and implementation of the educational and training process). Various sales methods were considered and determined which are the most optimal for one or another sphere of services. In particular, the Solution Selling method is recommended for construction and legal services; the FAB method is recommended for the field of educational, entertainment, physical culture and sports services; the SNAP-sale method is recommended for information and trading services; the SPIN-sale method is recommended for the field of educational, household and transport services; the RAIN method is an authorʼs method and is used in the field of financial services; the Challenger Sale method is recommended for catering and trade services; the Small Talk method is recommended to be used in the field of trade and utility services; The Consultative selling method is recommended for use in tourist and medical services.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44107
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2023
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-12#Text
https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0051569-02#Text
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2801-12#Text
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2189-19#Text
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-%D0%B2%D1%80#Text
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5203-17#Text
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3808-12#Text
https://www.epravda.com.ua/columns/2010/03/29/231219/
Перелік літератури: 1. Еджаз Гхані. Революція у сфері послуг. Економічна правда. 29 березня 2010.
2. Любіцева О. О. Ринок туристичних послуг. К.: Альтерпрес, 2002. 232 с.
3. Ангелко І., Самотій Н., Лех Г. Сучасні тенденції розвитку сфери послуг в Україні. Вісник Хмельницького національного університету. 2022. № 3. С. 187–191.
4. Пугачевська К. Й. Сфера послуг в Україні: особливості розвитку та стратегічні перспективи. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. 2016. Вип. 18. С. 52–55.
5. Про інформацію: Закон України від 27 лип. 2023 № 2657-XII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-12#Text (дата звернення: 05.09.2023).
6. Класифікація послуг і продукції у сфері побутового обслуговування: галузевий класифікатор. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0051569-02#Text (дата звернення: 05.09.2023).
7. Про освіту. Закон України від 2 лип. 2023 №2145-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (дата звернення: 05.09.2023).
8. Основи законодавства України про охорону здоров’я: Закон України від 9 сер. 2023 № 3301-ІХ. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2801-12#Text (дата звернення: 05.09.2023).
9. Про житлово-комунальні послуги: Закон України від 9 лип. 2023 № 2189-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2189-19#Text (дата звернення: 05.09.2023).
10. Про туризм: Закон України від 1 квіт. 2023 № 324/95-ВР. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-%D0%B2%D1%80#Text (дата звернення: 05.09.2023).
11. Про адміністративні послуги: Закон України від 27 лип. 2023 № 5203-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5203-17#Text (дата звернення: 05.09.2023).
12. Про фізичну культуру і спорт: Закон України від 3 вер. 2023 № 3808-XII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3808-12#Text (дата звернення: 05.09.2023).
13. Котлер Філіп. Маркетинг від А до Я. 80 концепцій, які варто знати кожному менеджеру / пер. з англ. Олексій Сіпігін. Київ: Альпіна Паблішер, 2021. 251 с.
14. Іванечко Н., Борисова Т., Процишин Ю. та ін. Маркетинг: навч. посіб. / за ред. Н. Р. Іванечко. Тернопіль: ЗУНУ, 2021. 180 с.
15. Геммонд Річард. Мистецтво роздрібної торгівлі. Передові ідеї та стратегії від найуспішніших торгових компаній світу. Пер. з англ. 4.вид., доп. Київ : Вид. група КМ-БУКС, 2019. 416 с.
16. Діксон Метью, Адамсон Брент. Суперпродавці. Як навчитися продавати, а не «впарювати» / пер. з англ. Дмитро Кожедуб. Київ: Наш формат, 2018. 240 с.
17. Євген Жигілій. Майстер дзвінка. Як пояснювати, переконувати і продавати телефоном / пер. з рос. А. Стояновської. Дніпро: Моноліт, 2019. 376 с.
References: 1. Edzhaz Ghkhani. (2010). Revoljucija u sferi poslugh [A revolution in the service sector]. Ekonomichna pravda. 29 bereznja. URL: https://www.epravda.com.ua/columns/2010/03/29/231219/ (accessed: 01.09.2023).
2. Ljubiceva O. O. (2002). Rynok turystychnykh poslugh [Market of tourist services]. Kyiv: Aljterpres.
3. Anghelko I., Samotij N., Lekh Gh. (2022). Suchasni tendenciji rozvytku sfery poslugh v Ukrajini [Modern trends in the development of the service sector in Ukraine]. Visnyk Khmeljnycjkogho nacionaljnogho universytetu. Vol. 3. Р. 187–191.
4. Pughachevsjka K. J. (2016). Sfera poslugh v Ukrajini: osoblyvosti rozvytku ta strateghichni perspektyvy [The sphere of services in Ukraine: peculiarities of development and strategic prospects]. Naukovyj visnyk Mizhnarodnogho ghumanitarnogho universytetu. Vol. 18. P. 52–55.
5. Pro informaciju: Zakon Ukrajiny vid 27 lyp. 2023 № 2657-XII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-12#Text (accessed: 05.09.2023).
6. Klasyfikacija poslugh i produkciji u sferi pobutovogho obslughovuvannja: ghaluzevyj klasyfikator / M-vo ekonomiky ta z pytanj jevropejsjkoji integhraciji Ukrajiny. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0051569-02#Text (accessed: 05.09.2023).
7. Pro osvitu: Zakon Ukrajiny vid 2 lyp. 2023 № 2145-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (accessed: 05.09.2023).
8. Osnovy zakonodavstva Ukrajiny pro okhoronu zdorovʼja: Zakon Ukrajiny vid 9 ser. 2023 № 3301-ІХ. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2801-12#Text (accessed: 05.09.2023).
9. Pro zhytlovo-komunaljni poslughy: Zakon Ukrajiny vid 9 lyp. 2023 № 2189-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2189-19#Text (accessed: 05.09.2023).
10. Pro turyzm: Zakon Ukrajiny vid 1 kvit. 2023 № 324/95-VR. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-%D0%B2%D1%80#Text (accessed: 05.09.2023).
11. Pro administratyvni poslughy: Zakon Ukrajiny vid 27 lyp. 2023 № 5203-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5203-17#Text (accessed: 05.09.2023).
12. Pro fizychnu kuljturu i sport: Zakon Ukrajiny vid 3 ver. 2023 № 3808-XII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3808-12#Text (accessed: 05.09.2023).
13. Kotler Filip. (2021). Marketyngh vid A do Ja. 80 koncepcij, jaki varto znaty kozhnomu menedzheru [Marketing from A to Z. 80 concepts that every manager should know]. Kyiv: Aljpina Pablisher.
14. Ivanechko N., Borysova T., Procyshyn Ju. (2021). Marketyngh [Marketing]. Ternopil: ZUNU.
15. Ghemmond Richard. (2019). Mystectvo rozdribnoji torghivli. Peredovi ideji ta strateghiji vid naj'uspishnishykh torghovykh kompanij svitu [The art of retail. Cutting-edge ideas and strategies from the world's most successful trading companies]. Kyiv: KM-BUKS.
16. Dikson Metjju, Adamson Brent. (2018). Superprodavci. Jak navchytysja prodavaty, a ne “vparjuvaty” [Super sellers. How to learn to sell, not “steam”]. Kyiv: Nash format.
17. Jevghen Zhyghilij. (2019)/ Majster dzvinka. Jak pojasnjuvaty, perekonuvaty i prodavaty telefonom [Call master. How to explain, convince and sell over the phone]. Dnipro: Monolit.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2023, № 6 (85)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.