Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43610
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.advisorВишньовський, Василь Володимирович-
dc.contributor.advisorVyshnovskyi, Vasyl-
dc.contributor.authorКорінь, Марія Зеновіївна-
dc.contributor.authorKoryn, Maria-
dc.date.accessioned2024-01-17T08:47:10Z-
dc.date.available2024-01-17T08:47:10Z-
dc.date.issued2023-12-
dc.date.submitted2023-12-
dc.identifier.citationКорінь М.З. Вплив емоційного стану дітей дошкільного віку на їх психічний розвиток : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „053 — психологія“ / М.З. Корінь. - Тернопіль : ТНТУ, 2023. - 66 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43610-
dc.descriptionПісля аналізу наукової літератури, експертних даних та теоретичного аспекту було зроблено наступні висновки: В першому розділі роботи, де було проведено теоретичний аналіз, виділені основні фактори, що, за переважною думкою психологів, впливають на розвиток емоційної сфери дітей дошкільного віку. Велику роль в цьому процесі відводиться виду та змісту основних видів діяльності та характеру їхнього спілкування з навколишнім середовищем. На підставі цього аналізу у другому розділі проведено діагностичний експеримент, під час якого виявлено особливості емоційної сфери, рівень розвитку та загальний психічний стан досліджуваних дітей. В результаті експерименту було відібрано групу дітей, які мали негативний психічний стан, виявляли негативні емоційні реакції у відношенні до навколишніх та мали низький рівень розвитку емоційної сфери. Ця група дітей, враховуючи виявлені недоліки та порушення, потребувала психологічної підтримки і допомоги. Під час третього етапу ми розробили розвиваючо-корекційну програму, спрямовану на розвиток емоційної сфери дитини, навчання її розрізняти певні емоційні стани, поліпшення міжособистісних відносин між дітьми та запобігання негативним взаємодіям з однолітками і дорослими. У нашому дослідженні ми підтвердили визначення вітчизняних психологів стосовно того, що афективний характер сприйняття дитиною має значення, а також важливість змісту спілкування та провідної діяльності для формування її емоційної сфери. Ми також підкреслили, що дошкільна дитина навчається розпізнавати свої емоції, і у цьому процесі важливо, щоб дорослі навколо неї надавали всяческу підтримку. Отримані дані дають підстави стверджувати, що можна здійснити раннє виявлення небажаного варіанту психічного розвитку та формування особистості, вивчаючи характер емоційного регулювання у різних видів діяльності дитини дошкільного віку. Така діагностика надає батькам та вихователям змогу більш адекватно організовувати комунікацію з дитиною, враховуючи виявлені особливості емоційної сфери, що сприяє розвитку психічно здорової та повноцінної особистості. Варто відзначити, що отримані дані поки що мають попередній характер і потребують подальшого розгорнутого експериментального підтвердження. Однак результати нашого дослідження вказують на взаємозв’язок між розвитком емоційної сфери та загальним психічним розвитком особистості. Вивчення емоційної сфери дитини в онтогенезі є перспективним та актуальним напрямом досліджень.uk_UA
dc.description.abstractПісля аналізу наукової літератури, експертних даних та теоретичного аспекту було встановлено, що розвиток емоційної сфери дітей дошкільного віку значно залежить від виду та змісту їхньої діяльності та спілкування з навколишнім середовищем. Під час діагностичного експерименту було виявлено особливості емоційної сфери, рівень розвитку та загальний психічний стан досліджуваних дітей. Група дітей з негативним психічним станом та низьким рівнем розвитку емоційної сфери потребувала психологічної підтримки і допомоги. Розроблена розвиваючо-корекційна програма спрямована на розвиток емоційної сфери дитини, поліпшення міжособистісних відносин та запобігання негативним взаємодіям з однолітками і дорослими. Дослідження підтвердило важливість афективного сприйняття та змісту спілкування для формування емоційної сфери дитини. Раннє виявлення небажаного варіанту психічного розвитку та формування особистості можливе шляхом вивчення характеру емоційного регулювання у різних видів діяльності дитини дошкільного віку. Отримані дані потребують подальшого підтвердження, але вказують на взаємозв’язок між розвитком емоційної сфери та загальним психічним розвитком особистості. Вивчення емоційної сфери дитини в онтогенезі є перспективним та актуальним напрямом дослідженьuk_UA
dc.description.abstractAfter analyzing the scientific literature, expert data and the theoretical aspect, it was established that the development of the emotional sphere of preschool children depends significantly on the type and content of their activities and communication with the environment. During the diagnostic experiment, the peculiarities of the emotional sphere, the level of development and the general mental state of the children under study were revealed. A group of children with a negative mental state and a low level of emotional development needed psychological support and help. The developmental and correctional program developed is aimed at developing the child's emotional sphere, improving interpersonal relationships and preventing negative interactions with peers and adults. The study confirmed the importance of affective perception and the content of communication for the formation of a child's emotional sphere. Early detection of an undesirable variant of mental development and personality formation is possible by studying the nature of emotional regulation in various types of activities of a preschool child. The obtained data require further confirmation, but indicate a relationship between the development of the emotional sphere and the general mental development of the individual. The study of the child's emotional sphere in ontogeny is a promising and relevant area of research.uk_UA
dc.description.tableofcontentsВСТУП.РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ЗНАЧЕННЯ ЕМОЦІЙНИХ СТАНІВ В ПСИХІЧНОМУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ.1.1. Емоційна сфера дитини та її розвиток.1.2. Провідна діяльність як основне джерело розвитку емоційної сфери.1.3. Роль дорослого у розвитку емоційної сфери дитини.Висновок до розділу І.РОЗДІЛ ІІ. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РІВНЯ ЕМОЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ДОШКІЛЬНИКА.2.1.Мета, завдання, методики та характеристика вибірки учасників експериментального дослідження.2.2. Аналіз отриманих результатів.Висновок до розділу ІI.РОЗДІЛ ІІІ. ПРОГРАМА КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ З РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ ДОШКІЛЬНИКІВ ТА ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ТА ВЧИТЕЛЯМ.3.1. Програма корекційної роботи з розвитку емоційної сфери дошкільників за допомогою казкотерапії.3.2. Методичні рекомендації батькам та вчителям.Висновок до розділу ІІІ.РОЗДІЛ ІV. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ. 4.1.Громадський контроль за охороною праці.4.2.Психологічна допомога населенню, яке постраждало внаслідок надзвичайних ситуацій.ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ.СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ. ДОДАТКИuk_UA
dc.format.extent66-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТНТУ ім. І.Пулюяuk_UA
dc.subjectемоційний станuk_UA
dc.subjectemotional stateuk_UA
dc.subjectдіти дошкільного вікуuk_UA
dc.subjectpreschool childrenuk_UA
dc.subjectпсихічний розвитокuk_UA
dc.subjectmental developmentuk_UA
dc.titleВплив емоційного стану дітей дошкільного віку на їх психічний розвитокuk_UA
dc.title.alternativeThe influence of the emotional state of preschool children on their mental developmentuk_UA
dc.typeMaster Thesisuk_UA
dc.rights.holder© Корінь М.З., 2023uk_UA
dc.coverage.placenameТНТУ ім. І. Пулюяuk_UA
dc.subject.udc159.9uk_UA
dc.relation.references1. Варій М.Й. Психологія особистості : навч. посіб. Київ : Центр учб. літ., 2018. 591 с.uk_UA
dc.relation.references2. Видра О.Г. Вікова та педагогічна психологія : навч. посіб. Київ : Центр учб. літ., 2018. 111 с.uk_UA
dc.relation.references3. Гарькавець С.О., Волченко Л.П. Спілкування в педагогічному процесі : навчальний посібник. Житомир : ТОВ «Видавничий дім «Бук-Друк»», 2021. 100 с.uk_UA
dc.relation.references4. Гетьман Т.О., Кричковська Т.Д. Проблеми педагогічної психології: хрестоматія. Київ : ЦУЛ, 2019. 381 с.uk_UA
dc.relation.references5. Горецька О. Геронтопсихологія : навч. посібник для студентів спеціальності 053 психологія. Харків : Видавництво Іванченка І.С. 2017. 210 с.uk_UA
dc.relation.references6. Городецька Г. Інклюзія. Київ : Темпора, 2022. 144 с. 26uk_UA
dc.relation.references7. Дуткевич Т. Дитяча психологія. Київ : Центр навчальної літератури, 2019. 424 с.uk_UA
dc.relation.references8. Дуткевич Т. Дошкільна психологія. Київ : Центр навчальної літератури, 2017. 392 с.uk_UA
dc.relation.references9. Заброцький М.М., Шапошникова Ю.Г. Лекції з педагогічної психології: навчальний посібник. Херсон : Грінь, 2017. 144 с.uk_UA
dc.relation.references10. Зливков В.Л., Лукомська С.О. Психологія спілкування педагога: інтегративний підхід: навчальний посібник. Київ, Ніжин : Видавець ПП Лисенко М.М., 2018. 353 с.uk_UA
dc.relation.references11. Ільїна Н.М. Психологія творчості та обдарованості : навч. посіб. Суми : Університет. кн., 2018. 227 с.uk_UA
dc.relation.references12. Кайдалова Л.Г., Пляка Л.В., Альохіна Н.В., Шаповалова В.С. Психологія спілкування : навчальний посібник. Харків : НФаУ, 2018. 140 с.uk_UA
dc.relation.references13. Кацавець Р.С. Вікова психологія : навч. посіб.. Київ : Алерта, 2019. 112 с.uk_UA
dc.relation.references14. Кобильченко В., Омельченко І. Спеціальна психологія. Київ : Академія, 2020. 224 с.uk_UA
dc.relation.references15. Колупаєва А.А., Таранченко О.М. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі. Київ : Видавництво Літера, 2020. 112 с.uk_UA
dc.relation.references16. Колупаєва А.А., Таранченко О.М. Педагогічні технології інклюзивного навчання. Харків : Ранок, ВГ «Кенгуру», 2018. 160 с.uk_UA
dc.relation.references17. Колупаєва А.А., Таранченко О.М. Путівник для педагогів та батьків дітей з особливими потребами. Харків : Ранок, ВГ «Кенгуру», 2018. 112 с.uk_UA
dc.relation.references18. Кордунова Н.О. Психологія (Основи психології. Вікова, педагогічна та спеціальна психологія) : силабус нормативного освітнього компонента підготовки бакалавра / Волинський національний університет імені Лесі Українки, факультет психології, кафедра педагогічної та вікової психології. Луцьк, 2022. 27 с.uk_UA
dc.relation.references19. Кордунова Н.О., Савчук О.І. Психологопедагогічний практикум. Луцьк : ПП Іванюк В. П., 2020. 88 с.uk_UA
dc.relation.references20. Коропецька О.М. Психологічні основи професійної орієнтації та самореалізації особистості. Навчальний посібник. Київ : КНТ, 2018. 438 с.uk_UA
dc.relation.references21. Кутішенко В.П. Вікова та педагогічна психологія (курс лекцій). 2-е вид. : навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 2019. 128 с.uk_UA
dc.relation.references22. Максименко Д. Психологічні особливості криз підлітка. Практична психологія. Київ : Центр навчальної літератури. 2020. 200 с.uk_UA
dc.relation.references23. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : науковометодичний збірник / за ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєва. Київ, 2017. Вип. 12. 184 с.uk_UA
dc.relation.references24. Павелків Р.В., Цигипало О.П. Дитяча психологія: навч. посіб. для самостійної роботи студента /Київ.: Академвидав, 2011. 376 с.uk_UA
dc.relation.references25. Пісоцький В.П., Горянський А.М. Психічний розвиток та формування особистості в онтогенезі: навчальний посібник для вищих навчальних закладів. Київ : КНТ, 2018. 144 с.uk_UA
dc.relation.references26. Психологія розвитку особистості у підлітковому та ранньому юнацькому віці: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / за ред. К.В. Седих. Полтава : Астрая, 2018. 342 с.uk_UA
dc.relation.references27. Романовська Л.І. Основи психології і педагогіки : навч. посіб. Львів : Новий Світ-2000, 2018. 449 с. 27uk_UA
dc.relation.references28. Сергєєнкова О.П., Столярчук О.А., Коханова О.П., Паська О.В. Вікова психологія: навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 2019. 376 с.uk_UA
dc.relation.references29. Сергєєнкова О., Столярчук О., Коханова О., Пасєка О. Педагогічна психологія. Київ : Центр учбової літератури, 2021. 168 с.uk_UA
dc.relation.references30. Скрипченко О.В., Долинська Л.В., Огороднійчук З.В. Вікова та педагогічна психологія. Київ : Просвіта, 2019. 416 с.uk_UA
dc.relation.references31. Столяренко О.Б. Психологія особистості : навч. посіб. Київ : Центр учб. літ., 2018. 279 с.uk_UA
dc.relation.references32. Тименко В.П, Малиношевська А.В., Мельник М.Ю, Грицан О.Г. Методика діагностики практичного інтелекту учнівської молоді : методичний посібник. Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України. 2017. 123 с.uk_UA
dc.relation.references33. Чеботарева А. Психолого-педагогічний супровід навчання дітей з інтелектуальними порушеннями. Харків : Кенгуру, 2020.256 с.uk_UA
dc.relation.references34. Шевців З. Основи інклюзивної педагогіки : підручник. Київ : ЦУЛ, 2017. 248 с.uk_UA
dc.relation.references35. Шевцов З. Основи соціально-педагогічної діяльності: навчальний посібник. Київ : Центр навчальної літератури. 2017. 246 с.uk_UA
dc.relation.references36. Шевченко Л.О. Практична психологія : навч. посіб. Харків : Константа, 2018. 191 с.uk_UA
dc.identifier.citationenKoryn M.Z. The influence of the emotional state of preschool children on their mental development: qualifying work for obtaining a master's degree in the specialty "053 — psychology" Ternopil: TNTU, 2023. 66 p.uk_UA
dc.contributor.affiliationТНТУuk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Розташовується у зібраннях:053 — психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Магістерська Корінь М.(1).docx372,87 kBMicrosoft Word XMLПереглянути/відкрити
Avtorsyka_dovidka_kvalifikaciyna_magistr_Korin_M.docx19,04 kBMicrosoft Word XMLПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора