Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42649

Назва: Формування конкурентного профілю вітчизняних компаній у глобальному бізнес-середовищі
Інші назви: Formation of a competitive profile of domestic companies in the global business environment
Автори: Скрипник, Наталія Євгенівна
Захарченко, Богдан Ігорович
Skrypnyk, Nataliia
Zakharchenko, Bohdan
Приналежність: Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Дніпро, Україна
Oles Honchar Dnipro National University, Dnipro, Ukraine
Бібліографічний опис: Скрипник Н. Є. Формування конкурентного профілю вітчизняних компаній у глобальному бізнес-середовищі / Наталія Євгенівна Скрипник, Богдан Ігорович Захарченко // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2023. — Том 83. — № 4. — С. 171–181. — (Міжнародні економічні відносини).
Bibliographic description: Skrypnyk N., Zakharchenko B. (2023) Formuvannia konkurentnoho profiliu vitchyznianykh kompanii u hlobalnomu biznes-seredovyshchi [Formation of a competitive profile of domestic companies in the global business environment]. Galician economic journal (Tern.), vol. 83, no 4, pp. 171-181 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 4 (83), 2023
Galician economic journal, 4 (83), 2023
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 4
Том: 83
Дата публікації: 5-вер-2023
Дата подання: 17-тра-2023
Дата внесення: 14-жов-2023
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.04.171
УДК: 656.078
Теми: міжнародна компанія
бізнес-середовище
конкурентні відносини
міжнародний бізнес
світові ринки
експортно-імпортні операції
транснаціональні компанії
фінансово-промислові групи
international company
business environment
competitive relations
international business
foreign markets
export-import operations
transnational companies
financial and industrial groups
Кількість сторінок: 11
Діапазон сторінок: 171-181
Початкова сторінка: 171
Кінцева сторінка: 181
Короткий огляд (реферат): Досліджено ключові аспекти процесу виходу українських компаній на світовий ринок: передумови та фактори, що впливають на міжнародний розвиток компаній під час експансії та становлення в умовах сучасних конкурентних відносин; форми розвитку бізнесу та підприємств. Проведено короткий структурний аналіз основних стратегій розвитку компаній в умовах виходу на ринки інших країн, наведено приклади стратегій міжнародного розвитку великих вітчизняних компаній, міжнародного співробітництва та побудови успішних підприємств. Висвітлено основні тенденції входження вітчизняних компаній у міжнародний бізнес-середовище та розкрито особливості конкурентних можливостей українських підприємств, проаналізовано проблеми конкуренто- спроможності українських компаній на міжнародній бізнес-арені. Проаналізовано, яким чином глобальні економічні процеси впливають на міжнародний поділ факторів виробництва Й на територіальне розміщення продуктивних сил. Міжнародна конкуренція, глобалізація ринків, масштабне проникнення іноземних товарів на український ринок переводять проблему управління конкурентоспроможністю підприємства до числа пріоритетних управлінських завдань, успішне вирішення яких забезпечить виживання і розвиток підприємств у новому середовищі. Глобалізація світового господарства відкриває небувалі можливості для розвитку міжнародного бізнесу, характерними рисами якого стають: доступність і загальність, ступінчастість розвитку, можливість здійснення діяльності в режимі реального часу, охоплення за допомогою телекомунікацій усіх ринків товарів та послуг. Значущість і цінність бізнесу для світової економіки визначається підтриманням конкурентного ринкового середовища, що є ключовою функцією на всіх етапах розвитку світової економіки. Сучасна конкуренція – це конкуренція нових за стратегією, організацією виробництва та бізнес-культурою компаній. Досліджено ключові фактори успішного розвитку вітчизняних та міжнародних компаній, такі як залучення інвестицій, використання наукових, інноваційних розробок, використання організаційно-управлінського досвіду.
The article examines the key aspects of the process of Ukrainian companies entering the global market: prerequisites and factors influencing the international development of companies during expansion and establishment in the context of modern competitive relations; forms of business and enterprise development. A brief structural analysis of the main development strategies of companies in the conditions of entering the markets of other countries is carried out, examples of the strategies of international development of large domestic companies, international cooperation and the construction of successful enterprises are given. The main trends of the entry of domestic companies into the international business environment are highlighted and the features of competitive opportunities of Ukrainian enterprises are revealed, the problems of competitiveness of Ukrainian companies in the international business arena are analyzed. It is analyzed how global economic processes affect the international division of production factors and the territorial location of productive forces. International competition, globalization of markets, large-scale penetration of foreign goods into the Ukrainian market transfer the problem of managing the competitiveness of the enterprise to the number of priority management tasks, the successful solution of which will ensure the survival and development of enterprises in the new environment. The globalization of the world economy opens up unprecedented opportunities for the development of international business, the characteristic features of which are: accessibility and generality, gradual development, the possibility of carrying out activities in real time, covering all markets of goods and services with the help of telecommunications. The importance and value of business for the world economy is determined by maintaining a competitive market environment, which is a key function at all stages of the development of the world economy. Modern competition is the competition of new companies in terms of strategy, production organization and business culture. The key factors of the successful development of domestic and international companies, such as investment attraction, the use of scientific and innovative developments, and the use of organizational and management experience, were studied.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42649
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 2023
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2019-4-115-123
Перелік літератури: 1. Портер М. Конкурентна перевага. Як досягати стабільно високих результатів. Пер. з англ. Київ: Наш Формат. 2019. 624 с.
2. Портер М. Конкурентна стратегія. Техніки аналізу галузей і конкурентів. Пер. з англ. Київ: Наш Формат. 2020. 424 с.
3. Швиданенко О. А. Глобальна конкурентоспроможність: теоретичні та прикладні аспекти : моногра-фія. Київ: КНЕУ, 2007. 312 с.
4. Антонюк Л. Л. Міжнародна конкурентоспроможність країн: теорія та механізм реалізації: монографія. Київ: КНЕУ, 2004. 275 с.
5. Лук’яненко О. Д. Інноваційні фактори глобальної конкурентоспроможності: монографія. Київ: КНЕУ, 2015. 298 с.
6. Skrypnyk N. Ye., Sydorenko K. V. (2019). The Key Components in Forming a Modern Innovation Basis of Competitiveness in the Context of Globalization Transformations. Business Inform 4:115–123. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2019-4-115-123
7. Котлер Ф., Касліоне Дж. А. Хаотика: управління та маркетинг в епоху турбулентності / пер. з англ. під ред. Т. В. Співаковської, С. В. Співаковського. Київ: Хімджест, ПЛАСКЕ, 2009. 208 с.
8. Глобалізаційні процеси у світовій економіці: виклики та можливості для України : колективна мо-нографія / за заг. ред. д.е.н., проф. О. О. Борзенко; НАН України, ДУ «Ін-т екон. та прогнозув. НАН України». Електрон. дані. Київ, 2022. 264 c.
9. Борзенко О. О., Панфілова Т. О. Передумови довгострокової депресії світової економіки. East European Scientific Journal. 2021. № 2 (66). Рart 3. Р. 20–25.
10. Горбач Л. М., Плотніков О. В. Глобалізація: світова економіка та українські реалії: монографія. Київ: Видавничий дім «Кондор», 2020 224 с.
References: 1. Porter M. (2019). Konkurentna perevaha. Yak dosiahaty stabilno vysokykh rezultativ [Competitive Ad-vantage: Creating and Sustaining Superior Performance]. Kyiv: Nash Format. [In Ukrainian].
2. Porter M. (2020). Konkurentna stratehiia. Tekhniky analizu haluzei i konkurentiv [Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competit]. Kyiv: Nash Format. [In Ukrainian].
3. Shvydanenko O. A. (2007). Hlobalna konkurentospromozhnist: teoretychni ta prykladni aspekty [Global competitiveness: theoretical and applied aspects]. Kyiv: KNEU. [In Ukrainian].
4. Antoniuk L. L. (2004). Mizhnarodna konkurentospromozhnist krain: teoriia ta mekhanizm realizatsii [International competitiveness of countries: theory and implementation mechanism]. Kyiv: KNEU. [In Ukrainian].
5. Lukianenko O. D. (2015). Innovatsiini faktory hlobalnoi konkurentospromozhnosti [Innovative factors of global competitiveness]. Kyiv: KNEU. [In Ukrainian].
6. Skrypnyk N. Ye., Sydorenko K. V. (2019). The Key Components in Forming a Modern Innovation Basis of Competitiveness in the Context of Globalization Transformations. Business Inform 4:115–123. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2019-4-115-123
7. Kotler F., Kaslione Dzh. A. (2009). Khaotyka upravlinnia ta marketynh v epokhu turbulentnosti [Chaotics: The Business of Managing and Marketing in the Age of Turbulenc]. Kyiv: Khimdzhest, PLASKE. [In Ukrainian].
8. Borzenko O. O. (2022). Hlobalizatsiini protsesy u svitovii ekonomitsi: vyklyky ta mozhlyvosti dlia Ukrainy [Globalization processes in the world economy: challenges and opportunities for Ukraine]. Kyiv: DU “In-t ekon. ta prohnozuv. NAN Ukrainy”. [In Ukrainian].
9. Borzenko O. O., Panfilova T. O. (2021). Peredumovy dovghostrokovoji depresiji svitovoji ekonomiky. East European Scientific Journal. No. 2 (66). Part 3. P. 20–25.
10. Horbach L. M., Plotnikov O. V. (2020). Hlobalizatsiia: svitova ekonomika ta ukrainski realii [Globalization: world economy and Ukrainian realities]. Kyiv: Vydavnychyi dim “Kondor”. [In Ukrainian].
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2023, № 4 (83)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.