Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42543

Назва: «Колесо життєвого балансу» як інструмент підвищення самоусвідомлення та мотивації людини в контексті сучасних світових трендів
Інші назви: «Wheel of life balance» as a tool for increasing self-awareness and human motivation in the context of current global trends
Автори: Демкура, Тарас Володмиирович
Маркович, Ірина Богданівна
Demkura, Taras
Markovych, Iryna
Приналежність: Тернопільське регіональне представництво «ІСС Ukraine», Тернопіль, Україна
Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Regional Development of the International Chamber of Commerce ICC of Ukraine, Ternopil, Ukraine
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
Бібліографічний опис: Демкура Т. В. «Колесо життєвого балансу» як інструмент підвищення самоусвідомлення та мотивації людини в контексті сучасних світових трендів / Тарас Володмиирович Демкура, Ірина Богданівна Маркович // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2023. — Том 82. — № 3. — С. 152–164. — (Менеджмент).
Bibliographic description: Demkura T., Markovych I. (2023) "Koleso zhyttievoho balansu" yak instrument pidvyshchennia samousvidomlennia ta motyvatsii liudyny v konteksti suchasnykh svitovykh trendiv [«Wheel of life balance» as a tool for increasing self-awareness and human motivation in the context of current global trends]. Galician economic journal (Tern.), vol. 82, no 3, pp. 152-164 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 3 (82), 2023
Galician economic journal, 3 (82), 2023
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 3
Том: 82
Дата публікації: 20-чер-2023
Дата подання: 21-кві-2023
Дата внесення: 4-вер-2023
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.03.152
УДК: 316.62
Теми: колесо життєвого балансу
самооцінювання
тренди світового розвитку
wheel of life balance
self-evaluation
world development trends
Кількість сторінок: 13
Діапазон сторінок: 152-164
Початкова сторінка: 152
Кінцева сторінка: 164
Короткий огляд (реферат): Досліджено суть категорій «життєвий баланс» та «колесо життя» в інструментарії самообстеження та самоусвідомлення тих сфер, які можуть бути покращеними для підвищення якості життя людини. Показано структуру «Колеса життєвого балансу», зокрема виділено такі сектори: здоров’я та фізична активність; відносини та сім’я; фінанси; відпочинок, дозвілля; друзі, оточення; соціальні проекти; особистісний розвиток; робота, бізнес. Подано основні компоненти, які слід оцінювати, проводячи аудит у цих секторах. Показано, що трендами світового розвитку та пріоритетами сучасної людини є: прагнення до здорового способу життя та активного довголіття; участь в екологічних та соціальних ініціативах, волонтерство; пошук балансу між роботою та особистим життям; посилення ролі інтернет-технологій, активне використання соціальних мереж; фокус на бізнесі, заснованому на цінностях та рекомендаційному маркетингу; особистий розвиток, брендинг, networking та навички комунікації; прагнення бути частиною спільноти, бути сучасним, мати цікаве оточення, самореалізація. Продемонстровано, що «Колесо життєвого балансу» повністю кореспондує з цими трендами. На прикладах доведено, що поведінкова економіка може стати в нагоді при формуванні відповідної архітектури рішень, тобто формування контексту або обставин, у яких людина буде тяжіти до раціональніших з точки зору довготермінової перспективи ухвалень. Поведінкова економіка пропонує інструментарій м’якого підштовхування до раціональнішої поведінки людини, в тому числі й щодо збереження свого здоров’я, що веде, наприклад, до активного довголіття. Подано детальний аналіз понять соціальної активності, активізму та волонтерства, акцентовано увагу на відмінностях між цими явищами суспільного життя. Показано важливість екологічних ініціатив, які спрямовані на трансформацію структури споживання та загалом принципів функціонування окремих галузей чи напрямків діяльності. Продемонстровано, що бізнес сьогодні та в майбутньому повинен базуватися на цінностях, бути соціально відповідальним.
The article examines the essence of the categories «life balance» and «wheel of life» in the tools of self-examination and self-awareness of those areas that can be improved to improve the quality of a person's life. The structure of the «Wheel of Life Balance» is shown, in particular the following sectors are highlighted: health and physical activity; relationships and family; finances; recreation, leisure; friends, environment; social projects; personal development; work, business. The main components that should be evaluated when conducting an audit in these sectors are presented. It is shown that the trends of world development and the priorities of modern man are: striving for a healthy lifestyle and active longevity; participation in environmental and social initiatives, volunteering; finding a balance between work and personal life; strengthening the role of Internet technologies, active use of social networks; focus on value-based business and referral marketing; personal development, branding, networking and communication skills; the desire to be part of the community, to be modern, to have an interesting environment, self-realization. It is shown that the «Wheel of Life Balance» fully corresponds with these trends. The examples prove that behavioral economics can be useful in the formation of an appropriate architecture of decisions, that is, the formation of a context or circumstances in which a person will gravitate towards decisions that are more rational from the point of view of the long-term perspective. Behavioral economics offers a toolkit of gentle nudges towards more rational human behavior, including in terms of preserving one's health, which leads, for example, to active longevity. A detailed analysis of the concepts of social activity, activism, and volunteerism is given, and emphasis is placed on the differences between these phenomena of social life. The importance of environmental initiatives, which are aimed at transforming the structure of consumption and, in general, the principles of functioning of certain industries or areas of activity, is shown. It has been demonstrated that business today and in the future must be based on values and be socially responsible.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42543
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2023
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://www.thecoachingtoolscompany.com/wheel-of-life-complete-guide-everything-you-need-to-know/
http://ecolifestyle.biz/
https://doi.org/10.3386/w7948
https://www.bbc.com/ukrainian/vert-fut-52674143
https://ourworldindata.org/life-expectancy#how-did-life-expectancy-change-over-time
https://www.gfk.com/blog/how-consumers-are-taking-control-of-their-health-and-wellbeing
https://platforma.volunteer.country/posts/sotsialna-aktyvnist-vs-aktyvizm-vs-volonterstvo
https://discover.gfk.com/story/green-consumer-europe-2020/page/3/1
https://www.gfk.com/blog/why-consumers-flock-to-brands-with-a-circular-business-model
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3236-17#Text
https://ukraine.ureport.in/opinion/5800/
https://speka.media/yakimi-socmerezami-koristuyutsya-ukrayinci-pid-cas-viini-doslidzennya-p22nyp
https://investgazeta.ua/uk/blohy/osobystyi-brend-ta-rekomendatsiia-iak-rozvyvaty-biznes-v-umovakh-sohodennia%20
Перелік літератури: 1. Elsey E. The complete guide to the wheel of life. The Coaching Tools Company. 2022, July 25. URL: https://www.thecoachingtoolscompany.com/wheel-of-life-complete-guide-everything-you-need-to-know/
2. Життя в стилі ECO. URL: http://ecolifestyle.biz/ (Last accessed: 22.04.2023).
3. Загальна теорія здоров’я та здоров’я збереження: колективна монографія. Харків: Вид. Рожко С. Г., 2017. 488 с.
4. Mullainathan S. & Thaler R. H. Behavioral economics. National Bureau of Economic Research (NBER). 2000. Working Paper 7948. DOI: https://doi.org/10.3386/w7948
5. Руджері Аманда Чи дійсно ми живемо довше, ніж наші предки? BBC Future. 16 травня 2020. URL: https://www.bbc.com/ukrainian/vert-fut-52674143 (дата звернення: 22.04.2023).
6. Our World in Data. URL: https://ourworldindata.org/life-expectancy#how-did-life-expectancy-change-over-time (Last accessed: 22.04.2023).
7. Norbert Herzog How consumers are taking control of their health and wellbeing. GFK. 2022. URL: https://www.gfk.com/blog/how-consumers-are-taking-control-of-their-health-and-wellbeing (Last accessed: 22.04.2023).
8. Соціальна активність VS Активізм VS Волонтерство. URL: https://platforma.volunteer.country/posts/sotsialna-aktyvnist-vs-aktyvizm-vs-volonterstvo (дата звернення: 22.04.2023).
9. Europe`s Green Shoppers are increasing, despite lockdowns. Latest findings from GFK. URL:https://discover.gfk.com/story/green-consumer-europe-2020/page/3/1 (Last accessed: 22.04.2023).
10. Why consumers flock to brands with a circular business model. Lenneke Schils, GFK, 03.08.2021. URL: https://www.gfk.com/blog/why-consumers-flock-to-brands-with-a-circular-business-model (Last accessed: 22.04.2023).
11. Про волонтерську діяльність: Закон України від 19.04.2011 № 3236-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3236-17#Text (дата звернення: 22.04.2023).
12. UReport. URL: https://ukraine.ureport.in/opinion/5800/ (Last accessed: 22.04.2023).
13. Муджирі Є. Якими соцмережами користуються українці під час війни: статистика. SPEKA. 2022. URL: https://speka.media/yakimi-socmerezami-koristuyutsya-ukrayinci-pid-cas-viini-doslidzennya-p22nyp (дата звернення: 22.04.2023).
14. Демкура Тарас Особистий бренд та рекомендація: Як розвивати бізнес в умовах сьогодення? 2020. URL: https://investgazeta.ua/uk/blohy/osobystyi-brend-ta-rekomendatsiia-iak-rozvyvaty-biznes-v-umovakh-sohodennia%20 (дата звернення: 22.04.2023).
References: 1. Elsey E. (2022). The complete guide to the wheel of life. The Coaching Tools Company. July 25. URL: https://www.thecoachingtoolscompany.com/wheel-of-life-complete-guide-everything-you-need-to-know/ (accessed: 22 April 2023).
2. Zhyttya v styli EKO. [Life in ECO style]. URL: http://ecolifestyle.biz/ (accessed: 22 April 2023).
3. Zahal'na teoriya zdorov"ya ta zdorov"ya zberezhennya (2017): kolektyvna monohrafiya [General theory of health and health preservation: a collective monograph]. Kharkiv: Ed. Rozhko S. H.
4. Mullainathan S. & Thaler R. H. (2000). Behavioral economics. National Bureau of Economic Research (NBER), Working Paper 7948. DOI: https://doi.org/10.3386/w7948
5. Amanda Rudzheri. Chy diysno my zhyvemo dovshe, nizh nashi predky? [Amanda Ruggeri. Are we really living longer than our ancestors?] BBC Future, 16.05.2020. URL: https://www.bbc.com/ukrainian/vert-fut-52674143 (accessed: 22 April 2023).
6. Our World in Data. URL: https://ourworldindata.org/life-expectancy#how-did-life-expectancy-change-over-time (accessed: 22 April 2023).
7. Norbert Herzog (2022). How consumers are taking control of their health and wellbeing. GFK. URL: https://www.gfk.com/blog/how-consumers-are-taking-control-of-their-health-and-wellbeing (accessed: 22 April 2023).
8. Sotsial'na aktyvnist' VS Aktyvizm VS Volonterstvo [Social activity VS Activism VS Volunteering]. URL: https://platforma.volunteer.country/posts/sotsialna-aktyvnist-vs-aktyvizm-vs-volonterstvo (accessed: 22 April 2023).
9. Europe`s Green Shoppers are increasing, despite lockdowns. Latest findings from GFK. URL: https://discover.gfk.com/story/green-consumer-europe-2020/page/3/1 (accessed: 22 April 2023).
10. Why consumers flock to brands with a circular business model. Lenneke Schils, GFK, 03.08.2021. URL: https://www.gfk.com/blog/why-consumers-flock-to-brands-with-a-circular-business-model (accessed: 22 April 2023).
11. Pro volonters'ku diyal'nist': Zakon Ukrayiny [About volunteering: Law of Ukraine] 19.04.2011 № 3236-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3236-17#Text (accessed: 22 April 2023).
12. UReport. URL: https://ukraine.ureport.in/opinion/5800/ (accessed: 22 April 2023).
13. Mudzhyri Ye. (2022). Yakymy sotsmerezhamy korystuyut'sya ukrayintsi pid chas viyny: statystyka. [Mujiri E. What social networks are used by Ukrainians during the war: statistics.] SPEKA. URL: https://speka.media/yakimi-socmerezami-koristuyutsya-ukrayinci-pid-cas-viini-doslidzennya-p22nyp (accessed: 22 April 2023).
14. Demkura Taras (2020). Osobystyy brend ta rekomendatsiya: Yak rozvyvaty biznes v umovakh s'ohodennya? [Personal brand and recommendation: How to develop business in today's conditions?]. URL: https://investgazeta.ua/uk/blohy/osobystyi-brend-ta-rekomendatsiia-iak-rozvyvaty-biznes-v-umovakh-sohodennia%20 (accessed: 22 April 2023).
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2023, № 3 (82)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.