Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/40403

Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorРатинський, В.
dc.contributor.authorСинькевич, Н.
dc.contributor.authorRatynskyi, V.
dc.contributor.authorSynkevych, N.
dc.date.accessioned2023-02-02T12:26:25Z-
dc.date.available2023-02-02T12:26:25Z-
dc.date.created2022-10-25
dc.date.issued2022-10-25
dc.date.submitted2022-09-14
dc.identifier.citationРатинський В. Соціальне підприємництво в рамках концепції сталого розвитку сервісних підприємств / В. Ратинський, Н. Синькевич // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2022. — Том 77. — № 4. — С. 129–137. — (Підприємництво, торгівля та біржова діяльність).
dc.identifier.issn2409-8892
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/40403-
dc.description.abstractУ світі бурхливо розвивається таке явище, як соціальне підприємництво. Визначального значення набувають стійкості та вимірності досягнутих соціальних результатів. Соціальний підприємець змінює інфраструктуру суспільної системи. Соціальне підприємництво сприймається як чинник створення нової економічної інфраструктури. В даний час соціальне підприємництво орієнтоване на вирішення соціальних проблем на базі бізнесу, які часто неможливо вирішити стандартними механізмами втручання держави або через некомерційні організації. Для розвитку соціального підприємництва необхідно створення великої законодавчої бази, що регулює глобальне соціальне підприємництво; збільшення ролі держав у фінансуванні соціальних проектів на початкових етапах; інформування громадськості та органів влади про роль і діяльність соціальних підприємців. На етапі розвитку суспільства спостерігається стійке зростання занепокоєння світового співтовариства щодо подальших шляхів розвитку людства. Справді, зміни, викликані розвитком науки і техніки, глобалізацією та створенням єдиного загальносвітового інформаційного простору, погіршення довкілля та поглиблення соціальних протиріч – характерна риса сучасного постіндустріального суспільства. З зазначеними проблемами збігається закінчення фази швидкого зростання в рамках п’ятого технологічного укладу й настання світової фінансово-економічної кризи. Реалізація соціальних проектів бізнесу, що припадає на стик соціальної та економічної сфер з ослабленим впливом на екологічну, займає важливе місце серед дій, що підвищують стійкість співтовариств різного рівня. Розглянуто особливості соціального підприємства й характеристики соціального підприємця. Концепція соціального підприємництва досі залишається недостатньо вивченою, що підтверджується великою кількістю теоретичних та обмеженою кількістю емпіричних досліджень у цій галузі. Основним фактором, що вирізняє соціальне підприємництво від традиційного, є наявність соціальних можливостей, які можуть використати підприємці. В результаті проведеного аналізу уточнено основні поняття соціального підприємництва, визначено характеристики, особливості соціального підприємства, проаналізовано типи й мотиви соціального підприємництва.
dc.description.abstractNowadays, such a phenomenon as social entrepreneurship is rapidly developing in the world. Sustainability and measurability of achieved social results are of decisive importance. A social entrepreneur changes the infrastructure of the social system. Social entrepreneurship is perceived as a factor in the creation of a new economic infrastructure. Currently, social entrepreneurship is focused on solving social problems on the basis of business, which often cannot be solved by standard mechanisms of state intervention or through non-profit organizations. For the development of social entrepreneurship, it is necessary to create a large legislative framework that regulates global social entrepreneurship; increasing the role of states in financing social projects at the initial stages; informing the public and authorities about the role and activities of social entrepreneurs. At the stage of society's development, there is a steady increase in concern of the world community about the further ways of human development. Indeed, the changes caused by the development of science and technology, globalization and the creation of a single global information space, the deterioration of the environment and the deepening of social contradictions are a characteristic feature of modern post-industrial society. The end of the phase of rapid growth within the framework of the fifth technological system and the onset of the global financial and economic crisis coincide with the mentioned problems. The implementation of social business projects, which falls on the interface of social and economic spheres with a weakened influence on the ecological one, occupies an important place among actions that increase the sustainability of communities of various levels. The article considers t he features of a social enterprise and the characteristics of a social entrepreneur. The concept of social entrepreneurship is still understudied, which is confirmed by a large number of theoretical and limited empirical studies in this area. The main factor that distinguishes social entrepreneurship from the traditional is the presence of social opportunities that entrepreneurs can use. As a result of the analysis, the basic concepts of social entrepreneurship were clarified, the characteristics and features of a social enterprise were determined, and the types and motives of social entrepreneurs were analyzed.
dc.format.extent129-137
dc.language.isouk
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofГалицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 4 (77), 2022
dc.relation.ispartofGalician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 4 (77), 2022
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1111/joms.12641
dc.relation.urihttps://doi.org/10.3390/su11041091
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1007/978-3-540-48543-8
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.techfore.2020.120230
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.jik.2020.06.001
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.jwb.2005.10.007
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1080/10495140903550726
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.jwb.2005.09.001
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.jbusvent.2008.04.007
dc.subjectсоціальне підприємництво
dc.subjectсоціальні бізнес-проекти
dc.subjectкорпоративна та соціальна відповідальність бізнесу
dc.subjectсталий розвиток
dc.subjectsocial entrepreneurship
dc.subjectsocial business projects
dc.subjectcorporate and social responsibility of business
dc.subjectsustainable development
dc.titleСоціальне підприємництво в рамках концепції сталого розвитку сервісних підприємств
dc.title.alternativeSocial entrepreneurship in concept of sustainable development service enterprises
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2022
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages9
dc.subject.udc338.4
dc.relation.references1. Bacq S., & Lumpkin G.T. (2020). Social entrepreneurship and Covid‐19. Journal of Management Studies.DOI: https://doi.org/10.1111/joms.12641
dc.relation.references2. Bansal S., Garg I., & Sharma G.D. (2019). Social entrepreneurship as a path for social change anddriver of sustainable development: A systematic review and research agenda. Sustainability. 11 (4). 1091.DOI: https://doi.org/10.3390/su11041091
dc.relation.references3. Cuervo A., Ribeiro D., Roig S. Entrepreneurship: Concepts, Theory and Perspective. Springer Science & Business Media. 2007. Р. 2–5. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-540-48543-8
dc.relation.references4. Dees J. G. (1998). The meaning of social entrepreneurship.
dc.relation.references5. Gali N., Niemand T., Shaw E., Hughes M., Kraus S., & Brem A. (2020). Social entrepreneurship orientation and company success: The mediating role of social performance. Technological forecasting and social change. 160. 120230. DOI: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2020.120230
dc.relation.references6. Martin R. L., & Osberg S. (2007). Social entrepreneurship: The case for definition.
dc.relation.references7. Méndez-Picazo M. T., Galindo-Martín M. A., & Castaño-Martínez M. S. (2021). Effects of sociocultural and economic factors on social entrepreneurship and sustainable development. Journal of Innovation & Knowledge. 6 (2). P. 69–77. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jik.2020.06.001
dc.relation.references8. Peredo A. M., & McLean M. (2006). Social entrepreneurship: A critical review of the concept. Journal of world business. 41 (1). P. 56–65. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jwb.2005.10.007
dc.relation.references9. Swanson L. A., & Di Zhang D. (2010). The social entrepreneurship zone. Journal of nonprofit & public sector marketing. 22 (2). P. 71–88. DOI: https://doi.org/10.1080/10495140903550726
dc.relation.references10. Throsby D. Economics and Culture. Cambridge: Cambridge University Press. 2002. 194 p.
dc.relation.references11. Weerawardena J., & Mort G. S. (2006). Investigating social entrepreneurship: A multidimensional model. Journal of world business. 41 (1). P. 21–35. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jwb.2005.09.001
dc.relation.references12. Zahra S. A., Gedajlovic E., Neubaum D. O., & Shulman J. M. (2009). A typology of social entrepreneurs: Motives, search processes and ethical challenges. Journal of business venturing. 24 (5). P. 519–532.DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusvent.2008.04.007
dc.relation.references13. Ратинський В. В. Посібник «Управління сервісними підприємствами в умовах добровільного об’єднання територіальних громад». Том ІІ. 324 с. Свідоцтво про депонування результатів інтелектуальної діяльності № 274 – РІД(н)/Ук-2022
dc.relation.referencesen1. Bacq S., & Lumpkin G.T. (2020). Social entrepreneurship and Covid‐19. Journal of Management Studies.DOI: https://doi.org/10.1111/joms.12641
dc.relation.referencesen2. Bansal S., Garg I., & Sharma G.D. (2019). Social entrepreneurship as a path for social change anddriver of sustainable development: A systematic review and research agenda. Sustainability. 11 (4). 1091.DOI: https://doi.org/10.3390/su11041091
dc.relation.referencesen3. Cuervo A., Ribeiro D., Roig S. Entrepreneurship: Concepts, Theory and Perspective. Springer Science & Business Media. 2007. Р. 2–5. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-540-48543-8
dc.relation.referencesen4. Dees J. G. (1998). The meaning of social entrepreneurship.
dc.relation.referencesen5. Gali N., Niemand T., Shaw E., Hughes M., Kraus S., & Brem A. (2020). Social entrepreneurship orientation and company success: The mediating role of social performance. Technological forecasting and social change. 160. 120230. DOI: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2020.120230
dc.relation.referencesen6. Martin R. L., & Osberg S. (2007). Social entrepreneurship: The case for definition.
dc.relation.referencesen7. Méndez-Picazo M. T., Galindo-Martín M. A., & Castaño-Martínez M. S. (2021). Effects of sociocultural and economic factors on social entrepreneurship and sustainable development. Journal of Innovation & Knowledge. 6 (2). P. 69–77. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jik.2020.06.001
dc.relation.referencesen8. Peredo A. M., & McLean M. (2006). Social entrepreneurship: A critical review of the concept. Journal of world business. 41 (1). P. 56–65. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jwb.2005.10.007
dc.relation.referencesen9. Swanson L. A., & Di Zhang D. (2010). The social entrepreneurship zone. Journal of nonprofit & public sector marketing. 22 (2). P. 71–88. DOI: https://doi.org/10.1080/10495140903550726
dc.relation.referencesen10. Throsby D. Economics and Culture. Cambridge: Cambridge University Press. 2002. 194 p.
dc.relation.referencesen11. Weerawardena J., & Mort G. S. (2006). Investigating social entrepreneurship: A multidimensional model. Journal of world business. 41 (1). P. 21–35. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jwb.2005.09.001
dc.relation.referencesen12. Zahra S. A., Gedajlovic E., Neubaum D. O., & Shulman J. M. (2009). A typology of social entrepreneurs: Motives, search processes and ethical challenges. Journal of business venturing. 24 (5). P. 519–532.DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusvent.2008.04.007
dc.relation.referencesen13.Ratynskyi V. V. Posibnyk “Upravlinnia servisnymy pidpryiemstvamy v umovakh dobrovilnoho obiednannia terytorialnykh hromad”. Tom II. 324 р. Svidotstvo pro deponuvannia rezultativ intelektualnoi diialnosti № 274 – RID(n)/Uk-2022.
dc.identifier.citationenRatynskyi V., Synkevych N. (2022) Sotsialne pidpryiemnytstvo v ramkakh kontseptsii staloho rozvytku servisnykh pidpryiemstv [Social entrepreneurship in concept of sustainable development service enterprises]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 77, no 4, pp. 129-137 [in Ukrainian].
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.04.129
dc.contributor.affiliationТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
dc.contributor.affiliationTernopil Ivan Pul’uj National Technical University, Ternopil, Ukraine
dc.citation.journalTitleГалицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
dc.citation.volume77
dc.citation.issue4
dc.citation.spage129
dc.citation.epage137
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2022, № 4 (77)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.